Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums‘eerste keer XTC op latere leeftijd’

‘eerste keer XTC op latere leeftijd’

54 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Technovibes zei:
nu gaan we regelmatig
Klik om te vergroten...

Met nu bedoel je 1 jaar terug?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat leuk om te lezen! Knuffelen is idd leuker dan seks op MDMA haha.

Ik heb geen echte ervaring met GHB, misschien dat @Spyro je wat beter kan inlichten. Maar ik wil wel even zeggen dat ik veel bewondering heb voor zowel u als uw vrouw aangezien jullie ondanks de leeftijd er zo open-minded over zijn en toch de discipline hebben om verantwoord te gebruiken.

Dikke pluim! (en euh, geniet er van!)
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk tripreport om te lezen Rowdy!
Klinkt als een hele mooie eerste ervaring met je vrouw!

Mijn vrouw en ik doen dit ook samen zo een 4x per jaar. Blijft een van mijn favoriete ervaringen.

Blijf vooral posten, gezellig! 😁
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Wat leuk om te lezen! Knuffelen is idd leuker dan seks op MDMA haha.

Ik heb geen echte ervaring met GHB, misschien dat @Spyro je wat beter kan inlichten. Maar ik wil wel even zeggen dat ik veel bewondering heb voor zowel u als uw vrouw aangezien jullie ondanks de leeftijd er zo open-minded over zijn en toch de discipline hebben om verantwoord te gebruiken.

Dikke pluim! (en euh, geniet er van!)
Klik om te vergroten...
Inderdaad wat Snuffel zegt, wat enorm tof dat jullie zo open-minded en verstandig met drugs omgaan! Drugs forum is zeker een informatief en handig forum waar iedereen een beetje op elkaar let wat super fijn is!

Mocht je vragen hebben over GHB, mijn berichten staan altijd open! Ervaring is er zeker.

Geniet ervan samen! Nogmaals super tof 👌🏻
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet nog even zoeken hoe ik nou moet reageren op iemand z'n bericht, beetje onwennig nog. Bedankt voor het lezen en de positieve feedback!
Ik denk trouwens dat er best nog wel heel veel leeftijdsgenoten van ons zijn die zo af en toe XTC gebruiken op een feestje. Ik weet het niet helemaal zeker, want het is toch een gevoelig onderwerp wat je niet zomaar met je vrienden of collega's bespreekt. Althans, wij zijn daar heel voorzichtig mee.

@Snuffelaar; als je u tegen me gaat zeggen voel ik me nog ouder haha, dus je en jij heel graag :grinning:
@Spyro ; ik ga me zeker verdiepen in jouw GHB berichten, thanks.

We gaan zeker verstandig genieten!
S
SpaceilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi report en fijn dat meerdere generaties mensen geestverruimende middelen kunnen waarderen (en dat delen). Wat betreft GHB heb ik zelf redelijke ervaring. De meesten vinden het opzich niet zo denderend, een ontspannen alcohol-achtige roes zonder de duizeligheid is mijn inziens de meest duidelijke beschrijving. Ik raad je aan om vooral rustig te beginnen (2-2,5 ml). Aanvoelen hoe je GHB voelt. Vervolgens bij doseren. Over het algemeen de helft of 3/4 van je vorige dosering. Je voelt op een gegeven moment wel een chillheid/roes die redelijk subtiel is.

Als je het combineert, probeer dan GHB op de staart van MDMA te nemen (dat is echt relaxt en vrij onschuldig). Na een aantal keren leer je wel doseren/hoe jouw ghb zich verhoudt tot jouw lichaam en welke ml je dus kan pakken. Gebruik altijd een buisje. Na een tijdje verandert GHB bij de meesten van een 'subtiele drug' tot een echt go-to drug. Om verslaving te voorkomen zou ik het psychologisch koppelen aan bepaalde momenten. Als GHB bijvoorbeeld alleen een downer is voor na de XTC of enkel een feestelijk 'momentje' ipv een reguliere escapade raak je m.i. minder snel verslaafd. Veel plezier gewenst in ieder geval.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spaceil zei:
Mooi report en fijn dat meerdere generaties mensen geestverruimende middelen kunnen waarderen (en dat delen). Wat betreft GHB heb ik zelf redelijke ervaring. De meesten vinden het opzich niet zo denderend, een ontspannen alcohol-achtige roes zonder de duizeligheid is mijn inziens de meest duidelijke beschrijving. Ik raad je aan om vooral rustig te beginnen (2-2,5 ml). Aanvoelen hoe je GHB voelt. Vervolgens bij doseren. Over het algemeen de helft of 3/4 van je vorige dosering. Je voelt op een gegeven moment wel een chillheid/roes die redelijk subtiel is.

Als je het combineert, probeer dan GHB op de staart van MDMA te nemen (dat is echt relaxt en vrij onschuldig). Na een aantal keren leer je wel doseren/hoe jouw ghb zich verhoudt tot jouw lichaam en welke ml je dus kan pakken. Gebruik altijd een buisje. Na een tijdje verandert GHB bij de meesten van een 'subtiele drug' tot een echt go-to drug. Om verslaving te voorkomen zou ik het psychologisch koppelen aan bepaalde momenten. Als GHB bijvoorbeeld alleen een downer is voor na de XTC of enkel een feestelijk 'momentje' ipv een reguliere escapade raak je m.i. minder snel verslaafd. Veel plezier gewenst in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor deze hele goede tips Spaceil!!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Extase zei:
Leuk tripreport om te lezen Rowdy!
Klinkt als een hele mooie eerste ervaring met je vrouw!

Mijn vrouw en ik doen dit ook samen zo een 4x per jaar. Blijft een van mijn favoriete ervaringen.

Blijf vooral posten, gezellig! 😁
Klik om te vergroten...
Leuk om deze positieve reacties allemaal te lezen, had ik niet zo verwacht.
Wij kijken er ook altijd erg naar uit, blijven hele bijzondere en intense avonden 😀
K
KipcornLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi report. Heerlijk toch, zo'n avond thuis. Ik vind t zelf fijn om wat vroeger op de dag te beginnen (12 / 13 uur). En verdeel 1 pil over de dag, begin met een halve en later op de middag nog een halve. Ik doe dit ook om niet teveel uit mijn slaapritme te raken. En als het zonnig is gaan we vaak een rondje lopen over de heide of door het bos. Kan het je aanraden.

Voor mij staat er morgen weer een moooe middag op de planning. 🎉
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn vader knalt nog mdma, speed en ketamine op techno party's.... En die is echt geen 50 meer. Verstandig gebruik is een schone zaak.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Apotheker zei:
Mijn vader knalt nog mdma, speed en ketamine op techno party's.... En die is echt geen 50 meer. Verstandig gebruik is een schone
Klik om te vergroten...
Maar vind je het moeilijk dat hij gebruikt
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sabotage zei:
Maar vind je het moeilijk dat hij gebruikt
Klik om te vergroten...
Nee helemaal niet, hij is extreem voorzichtig en doet het maar een paar keer per jaar... Daarnaast heeft die tot z'n 55e niks gebruikt naast wat blowen in zijn jeugd.

Ik vind het juist heerlijk om te zien en heeft het ook gezorgd voor een open band wat betreft drugs, hij weet alles wat ik uitvreet.
K
KipcornLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Mijn vader knalt nog mdma, speed en ketamine op techno party's.... En die is echt geen 50 meer. Verstandig gebruik is een schone zaak.
Klik om te vergroten...
Heb je weleens samen met je vader drugs gebruikt?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kipcorn zei:
Heb je weleens samen met je vader drugs gebruikt?
Klik om te vergroten...
Wel wat blowen, kratom en lachgas maar nog geen sterk sterk spul.... Ben daar ook wat voorzichtig mee omdat ik bang ben dat ik rare shit ga zeggen aan de mdma of iets dergelijks... Sommige dingen moet je gewoon niet delen met je ouders.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel leuk om te lezen!Zelf gebruik ik het niet,en ben 60 plusser.Ben een benzo slikker.Je doet het goed om de kinders er nog buiten te houden.Schrijf dat maar in het boek dat heet pappa vertel eens????
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kipcorn zei:
Mooi report. Heerlijk toch, zo'n avond thuis. Ik vind t zelf fijn om wat vroeger op de dag te beginnen (12 / 13 uur). En verdeel 1 pil over de dag, begin met een halve en later op de middag nog een halve. Ik doe dit ook om niet teveel uit mijn slaapritme te raken. En als het zonnig is gaan we vaak een rondje lopen over de heide of door het bos. Kan het je aanraden.

Voor mij staat er morgen weer een moooe middag op de planning. 🎉
Klik om te vergroten...
Leuk om je reactie te lezen en goed idee om eens vroeg in de middag te beginnen!
Geniet van een bijzondere middag!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Apotheker zei:
Nee helemaal niet, hij is extreem voorzichtig en doet het maar een paar keer per jaar... Daarnaast heeft die tot z'n 55e niks gebruikt naast wat blowen in zijn jeugd.

Ik vind het juist heerlijk om te zien en heeft het ook gezorgd voor een open band wat betreft drugs, hij weet alles wat ik uitvreet.
Klik om te vergroten...
Lijkt me inderdaad heel bijzonder dat je dit met je vader kunt delen en dat jij het mooi vindt om te zien als hij geniet.
En zo te lezen heeft hij het gebruik prima onder controle en dat is ook een goed voorbeeld.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oeps! Verkeerde topic
F
FredFlagstoneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Frenk070 zei:
Ik was bijna 60 toen ik voor het eerst xtc gebruikte. Ik vond het meteen fantastisch. Maar heb me zelf beperkt tot een keer of 4 per jaar. Maar dan gebruik ik best veel en ga liefst zo lang mogelijk door. Ik heb wel een behoorlijke later achteraf.
Klik om te vergroten...
Heerlijk verhaal. Heel herkenbaar. Wij (mijn maatje en ik) zijn wel ‘s te ver gegaan. Vier keer per jaar is “verstandig”. Ik vind inderdaad 4 cl. GHB wanneer de X omlaag komt superGeil. Tomeloze energie en zeer opwindend. We doen óf een middag of een nacht doorhalen. Eerst goed eten, veel fruit of yoghurt klaarzetten van te voren. Dat samen geil opeten tussendoor in bed. Yoghurt eten met veel zoenen. Vruchtensappen, koffie of thee. Bad en douche (licht uit) binnen handbereik. Intensief voelen en zoenen. En dan de dag erna uitbrakken.
je kunt post-XTC spullen kopen die de dip achteraf wat opvangen. Mmm.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik eet tegenwoordig wat meer fruit tussen door. Dat helpt wel wat tegen de kater. Verder drink ik veel. Ik ben ook vooral graag oraal bezig... 🤪😍😀👍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."