Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums‘eerste keer XTC op latere leeftijd’

‘eerste keer XTC op latere leeftijd’

54 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lieve en interessante racties allemaal. đŸ„°Wholesome as fuck!!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
geflipt zei:
Hier een veertiger die begin dit jaar zijn eerste mdma-ervaring had. Het was met mijn beste vriendin, en de mindset en setting waren zo goed dat ook ik dagenlang in een afterglow zat... Echt fijn spul! Mijn favoriete drug tot nog toe... Bij ons waren het mdma kristallen, iets puurder dus. Ik vind het geweldig dat ik het nu pas leerde kennen, nu ik veel sterker in mijn schoenen sta en mij beter kan behoeden voor misbruik. Toen ik tiener was heb ik veel geëxperimenteerd met tripmiddelen, maar achteraf beschouwd was ik er te jong voor denk ik. Iedereen zou beter wachten tot hij/zij wat ouder is... Je ervaringen worden er mooier en rijker van!!

Ook fijn dat er vrienden waren die op je gelet hebben. Dat stukje over je vrouw die plots iets te hard ging herken ik. Mijn bestie heeft me ook wat moeten kalmeren toen het bij mij insloeg als een bom. Ik heb eens urenlang gewoon met haar op de bank gelegen, kijkend in mekaars ogen zonder een woord te zeggen. Dat was ook niet nodig. De zachte muziek op de achtergrond, en het weinige licht dat er was, zorgde op zich al voor genoeg bijzonderheid...

Een tijdje geleden heb ik voor het eerst 5-mapb (een rc, die lijkt op mdma) gebruikt, op iets hogere dosis. Man, wat was dat!! In mijn ogen was het beter dan mdma! Iets zachter, en nog liefdevoller zelfs, en het duurde 8u (!) lang. Perfect voor in een thuissetting, maar minder geschikt voor een feestje (je raakt je zetel écht niet meer uit! :sweatsmile: )...

Ik heb een zoon van 18, maar die weet het ook niet. Hij weet enkel dat ik blow, maar is nogal anti drugs... Als de tijd rijp is ga ik het hem wel vertellen, want eerlijk duurt het langst. Maar hij moet er klaar voor zijn. Hij heeft al zoveel misbruik gezien bij zijn vrienden, en heeft van dichtbij gezien wat misbruik teweeg kan brengen. Het is mede doordat we zo eerlijk en open over drugs kunnen praten dat hij telkens heeft opgebiecht waarmee hij zelf zoal experimenteerde. Conclusie: hij lust wel een slok, maar drugs zijn niets voor hem zegt hij altijd. Hij heeft wel altijd de volle vrijheid gekregen om te experimenteren.

Goed dat jullie je hebben ingelezen trouwens, en jullie aan de regels houden. Zo behoud je de kans om de magie te behouden. Zelf wist ik er in het begin niets over en heb het een tijd lang aardig misbruikt. Maar gelukkig weer met de beide beentjes op de grond geraakt door dit forum, en nu kan ik mij (meestal, op een uitzondering na...) goed houden aan de 2/3-maanden regel...

Veel plezier nog samen!!!
Klik om te vergroten...
Je zou eens samen met je zoon mdma kunnen doen en dan lekker praten en muziek luisteren. Ik heb dit jaar voor het eerst met mn vader mdma gedaan en onze relatie heeft nu toch iets bijzonders gekregen.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Je zou eens samen met je zoon mdma kunnen doen en dan lekker praten en muziek luisteren. Ik heb dit jaar voor het eerst met mn vader mdma gedaan en onze relatie heeft nu toch iets bijzonders gekregen.
Klik om te vergroten...
Moet hem eerst wel over zijn angst krijgen. Kan nog effe duren. Momenteel heeft hij bang van alle drugs. Maar ooit komt die dag wel! :wink:
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben een 60er die ook een paar keer per jaar gebruikt. Meestal xtc en GHB. Maar wanneer ik een party heb met wat meer mannen dan gebruiken we coke. We worden daar wat uitbundiger van en dan is het met meer mannen spelen lekkerder gezien ons euforisch gevoel. We worden er wel wat eigenwijzer van. Maar het loopt toch altijd heel plezierig . Enne we zijn allemaal boven de 60.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Frenk070 zei:
Ik ben een 60er die ook een paar keer per jaar gebruikt. Meestal xtc en GHB. Maar wanneer ik een party heb met wat meer mannen dan gebruiken we coke. We worden daar wat uitbundiger van en dan is het met meer mannen spelen lekkerder gezien ons euforisch gevoel. We worden er wel wat eigenwijzer van. Maar het loopt toch altijd heel plezierig . Enne we zijn allemaal boven de 60.
Klik om te vergroten...
Ook pas op latere leeftijd begonnen?
Of een die hard gebruiker?
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik was bijna 60 toen ik voor het eerst xtc gebruikte. Ik vond het meteen fantastisch. Maar heb me zelf beperkt tot een keer of 4 per jaar. Maar dan gebruik ik best veel en ga liefst zo lang mogelijk door. Ik heb wel een behoorlijke later achteraf.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#7
Frenk070 zei:
Ik was bijna 60 toen ik voor het eerst xtc gebruikte. Ik vond het meteen fantastisch. Maar heb me zelf beperkt tot een keer of 4 per jaar. Maar dan gebruik ik best veel en ga liefst zo lang mogelijk door. Ik heb wel een behoorlijke later achteraf.
Klik om te vergroten...
Was bij mij ook zo in het begin. Lekker blijven doorgaan... Nu is dat minder het geval. Ben wel gezegend. Heb zelden of nooit een kater!
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#8
geflipt zei:
Was bij mij ook zo in het begin. Lekker blijven doorgaan... Nu is dat minder het geval. Ben wel gezegend. Heb zelden of nooit een kater!
Klik om te vergroten...
Enerzijds erg fijn, anderzijds bewaakt de kater mij om vaker te gaan wappen. Maar goed tussen het wappen is het genot subliem.
H
HagedisjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
rowdy zei:
In december 2019 gingen mijn vrouw en ik samen met een goed bevriend stel (mijn beste vriend en zijn vrouw) naar een house feest in Amsterdam (een house feest was ook nieuw voor me). Ik was toen 50 en mijn vrouw drie jaar jonger. We wisten dat zij af en toe op feestjes wel eens een pilletje namen en ik was nieuwsgierig geworden. Zeker omdat mijn vriend altijd heel behoudend is, maar heel enthousiast vertelde over de effecten, maar het niet opdrong aan ons. We hadden van tevoren gezegd dat we het wilden proberen en zij hadden voor ons pillen mee. De pillen hadden zij niet laten testen, maar hadden ze al eerder gebruikt.

We kwamen rond half vier in de middag aan bij het feest en liepen eerst een beetje rond. Lekkere muziek en mijn vrouw en ik hadden het naar onze zin. Viel op dat er juist heel veel mensen van onze leeftijd rondliepen en dansten. Na een uurtje namen we op hun advies een half pilletje en ze hadden ons gerustgesteld dat ze goed op ons zouden letten. Het werd donker buiten. Na zo’n drie kwartier voelden we nog helemaal niets, zij ook niet, en we namen nog een kwartje bij. Na een kwartier kwam het gevoel er nogal ineens in, jeetje zeg. Bij mijn vrouw ook en die wilde naar buiten en voelde zich daar snel beter en had zuurstof nodig. We hadden echt zo’n warm gevoel van binnen en een super relaxed gevoel in ons lijf. Ik hield haar de hele tijd vast en heb alleen maar lieve dingen tegen haar gezegd. Hoe mooi ik haar vind, hoe lief, hoe sexy, wat een goede moeder het is en dat ze ook zo lekker kan zoenen haha. En dus ook heel veel gezoend en geknuffeld. Ik wilde haar niet los laten. Ik voelde me zo goed en ‘connected’ . Onze vrienden kwamen regelmatig kijken om te zien of het goed met ons ging en hadden het zelf ontzettend naar hun zin. Ik voelde me absoluut de allerbeste versie van mezelf en dat was ik volgens mij ook. Natuurlijk hebben we gedanst en we hadden een super avond. Iedereen op dat feest was zo relaxed en aardig, iedereen was lief voor elkaar. Dat beviel ons heel goed. Die avond zullen we nooit meer vergeten.

Ik denk dat we zo rond 21.00 uur met de trein weer naar huis gingen. De sterkste love effecten van de XTC waren toen al flink afgenomen, maar we voelden ons nog steeds super prettig. Ik denk dat ik 1 of 2 biertjes heb gedronken en verder heb ik af en toe een beetje water gedronken, maar zeker niet te veel. Wel gek dat we dus geen honger hebben gehad en geen avondeten hebben gehad, dat was een bijzondere ervaring. Thuis in bed nog lekker met elkaar geknuffeld.

We waren voorbereid op een dip, maar die hebben we niet echt gehad. Beetje sloom op zondag, maar geen dinsdag dip. Wel bewust gezond gegeten. Zelf had ik een soort van ‘afterglow’, waarbij ik dagenlang (misschien wel weken) vol verwondering terug heb gedacht aan die bijzondere avond en het effect van alles; ik was erg onder de indruk.

Inmiddels zijn we een jaar verder en ik lees zeer regelmatig op DF. Valt me op dat er veel verstandige dingen worden geschreven en geen onzin. Op het forum passen mensen op elkaar en is er onderling respect voor elkaar. Bovenal is het erg informatief en leuk om ervaringen van anderen te lezen.

In onze jeugd zijn wij nooit met drugs in aanraking gekomen, behalve met alcohol. Mijn vrouw heeft wel eens wiet gerookt vroeger, maar meer niet.

Mijn vrouw en ik zijn zo’n 20 jaar met elkaar samen en we hebben twee puber kinderen. Zeker de eerste kinderjaren gaat alle tijd en aandacht uit naar het gezin. Het leven draait om de kinderen en je cijfert jezelf dan toch weg. Dat geeft helemaal niet en dit was ook een hele bijzondere tijd. Nu de kinderen ouder zijn krijgen we meer tijd voor ons eigen leven. We kunnen vaker samen uit eten of een avondje weg. Dat waarderen we dan heel erg, ook al zijn we altijd weer blij om ze te zien.

Maar wij zien een paar keer per jaar met XTC als een verrijking van ons leven. We houden dit wel weg van onze kinderen. Mocht het ooit in de komende jaren ter sprake komen, dan zullen we er open over willen zijn en ze goed informeren. Vooral informeren en in gesprek blijven met elkaar is heel belangrijk. Wij willen dat onze kinderen alles met ons kunnen bespreken en zo groeien ze op.

Helaas door Corona ging er geen feestje meer door in 2020, maar hebben we nog 2 keer thuis XTC gebruikt (kinderen waren logeren) en dat was heel anders, maar ook een echte aanrader. Lekker muziekje erbij, heel weinig licht met romantische kaarsjes. We worden dan allebei onwijs opgewonden, maar een erectie is voor mij niet mogelijk. Ik heb er ook geen behoefte aan, mijn vrouw ook niet, want we zijn evengoed de hele tijd met elkaar bezig en het gaat ons op dat moment ook niet om neuken. Die verbondenheid vinden wij veel fijner. Seks is altijd al goed geweest al die jaren.

We hebben dit jaar ook nog twee keer 3-MMC gebruikt, vloeibaar in shotjes, en dat vonden we ook heel erg leuk. De werking is iets anders. Je bent wat meer in de realiteit, wat scherper en de piek is aangenaam maar duurt korter. Ook daar hebben we geen vervelende dip van .

We hebben nooit iets bijgenomen, ook niet met XTC. Dus geen 2e pil of zo en dat gaan we ook niet doen.

Ook houden we de 3 maanden regel als basis. We hebben wel een keer 2 maanden er tussen gehad met 3-MMC.

Ik moet bekennen dat ik sinds een maand GHB thuis heb liggen; dit is al helemaal gedoseerd op ons gewicht en er zit een instructie bij. Ik heb al veel horror verhalen hierover gelezen, maar ik ben wel nieuwsgierig en ga dit op het juiste moment een keer gebruiken (heel voorzichtig) en laat weten wat ik er van vind.

We hebben ons leven goed op orde en willen dit graag zo houden. Het mag niet ons leven beheersen.

Net als jullie allemaal kijken we heel erg uit naar een feestje, hopelijk kan dat weer ergens in 2021!

Hopelijk vonden jullie het leuk om een keer een tripreport te lezen van een 50 plusser, bedankt voor het lezen!
Klik om te vergroten...
Super leuk
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Ook pas op latere leeftijd begonnen?
Of een die hard gebruiker?
Klik om te vergroten...
Nee geen harddrugs.Maar bezo,s
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
joetsie zei:
Nee geen harddrugs.Maar bezo,s
Klik om te vergroten...
oh, jullie kennen mekaar?
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Je zou eens samen met je zoon mdma kunnen doen en dan lekker praten en muziek luisteren. Ik heb dit jaar voor het eerst met mn vader mdma gedaan en onze relatie heeft nu toch iets bijzonders gekregen.
Klik om te vergroten...
Idd, ik heb met me pa al eens mdma gedaan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk, lees het nu pas.
Je hoort tegenwoordig veel vaker dat stellen het op latere leeftijd ontdekken, als dat bij goede vrienden dan ook besproken wordt is de drempel weer lager om te proberen

Was dat feest in Amsterdam, waar ook mensen van jullie leeftijd waren toevallig in de Hemkade?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#14
transformated zei:
Idd, ik heb met me pa al eens mdma gedaan.
Klik om te vergroten...
Mijn ouders zou ik graag leren kennismaken met mdma.
Het zijn beide zo'n piekeraars dat ik er zeker van ben dat het hen deugd zou doen.
Maar ik vrees ervoor... Die dag zal nooit komen...
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
geflipt zei:
oh, jullie kennen mekaar?
Klik om te vergroten...

lol..flauw.. maar hilarisch smiley_lollol.gif
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
geflipt zei:
Mijn ouders zou ik graag leren kennismaken met mdma.
Het zijn beide zo'n piekeraars dat ik er zeker van ben dat het hen deugd zou doen.
Maar ik vrees ervoor... Die dag zal nooit komen...
Klik om te vergroten...
Me pa had al eens xtc gebruikt in jaren 80-90 en toen ik thuiskwam zag hij aan me. Waardoor we eens te samen gebruikte. Wanneer we het samen deden was het wel lachen.
T
TechnovibesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat leuk om te lezen. Ik ben 40 en voor mij zijn techno feestje en festivals de uitlaatklep in mijn drukke werk en gezinsleven! 2 jaar geleden voor het eerst mijn vrouw meegenomen en nu gaan we regelmatig samen naar een feestje en lekker los op XTC! Dat met z’n tweeĂ«n doen is echt zo gaaf!
T
TechnovibesLid
01-01-2024, 00:00
#18
đŸșPsyTekz zei:
Met nu bedoel je 1 jaar terug?
Klik om te vergroten...
Helaas wel ja, hoop dat er snel weer kunnen gaan!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Technovibes zei:
Wat leuk om te lezen. Ik ben 40 en voor mij zijn techno feestje en festivals de uitlaatklep in mijn drukke werk en gezinsleven! 2 jaar geleden voor het eerst mijn vrouw meegenomen en nu gaan we regelmatig samen naar een feestje en lekker los op XTC! Dat met z’n tweeĂ«n doen is echt zo gaaf!
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar om te lezen en helemaal mee eens. Hopelijk hebben we dit jaar weer eens een echt feestje.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Je zou eens samen met je zoon mdma kunnen doen en dan lekker praten en muziek luisteren. Ik heb dit jaar voor het eerst met mn vader mdma gedaan en onze relatie heeft nu toch iets bijzonders gekregen.
Klik om te vergroten...
Report!!

Maar serieus, dat is echt cool! Zie ik mijn pa nog niet zo gauw doen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."