Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums‘eerste keer XTC op latere leeftijd’

‘eerste keer XTC op latere leeftijd’

54 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
Mijn vader knalt nog mdma, speed en ketamine op techno party's.... En die is echt geen 50 meer. Verstandig gebruik is een schone
Klik om te vergroten...
Maar vind je het moeilijk dat hij gebruikt
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sabotage zei:
Maar vind je het moeilijk dat hij gebruikt
Klik om te vergroten...
Nee helemaal niet, hij is extreem voorzichtig en doet het maar een paar keer per jaar... Daarnaast heeft die tot z'n 55e niks gebruikt naast wat blowen in zijn jeugd.

Ik vind het juist heerlijk om te zien en heeft het ook gezorgd voor een open band wat betreft drugs, hij weet alles wat ik uitvreet.
K
KipcornLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Mijn vader knalt nog mdma, speed en ketamine op techno party's.... En die is echt geen 50 meer. Verstandig gebruik is een schone zaak.
Klik om te vergroten...
Heb je weleens samen met je vader drugs gebruikt?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kipcorn zei:
Heb je weleens samen met je vader drugs gebruikt?
Klik om te vergroten...
Wel wat blowen, kratom en lachgas maar nog geen sterk sterk spul.... Ben daar ook wat voorzichtig mee omdat ik bang ben dat ik rare shit ga zeggen aan de mdma of iets dergelijks... Sommige dingen moet je gewoon niet delen met je ouders.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel leuk om te lezen!Zelf gebruik ik het niet,en ben 60 plusser.Ben een benzo slikker.Je doet het goed om de kinders er nog buiten te houden.Schrijf dat maar in het boek dat heet pappa vertel eens????
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kipcorn zei:
Mooi report. Heerlijk toch, zo'n avond thuis. Ik vind t zelf fijn om wat vroeger op de dag te beginnen (12 / 13 uur). En verdeel 1 pil over de dag, begin met een halve en later op de middag nog een halve. Ik doe dit ook om niet teveel uit mijn slaapritme te raken. En als het zonnig is gaan we vaak een rondje lopen over de heide of door het bos. Kan het je aanraden.

Voor mij staat er morgen weer een moooe middag op de planning. 🎉
Klik om te vergroten...
Leuk om je reactie te lezen en goed idee om eens vroeg in de middag te beginnen!
Geniet van een bijzondere middag!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
Nee helemaal niet, hij is extreem voorzichtig en doet het maar een paar keer per jaar... Daarnaast heeft die tot z'n 55e niks gebruikt naast wat blowen in zijn jeugd.

Ik vind het juist heerlijk om te zien en heeft het ook gezorgd voor een open band wat betreft drugs, hij weet alles wat ik uitvreet.
Klik om te vergroten...
Lijkt me inderdaad heel bijzonder dat je dit met je vader kunt delen en dat jij het mooi vindt om te zien als hij geniet.
En zo te lezen heeft hij het gebruik prima onder controle en dat is ook een goed voorbeeld.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
Heel leuk om te lezen!Zelf gebruik ik het niet,en ben 60 plusser.Ben een benzo slikker.Je doet het goed om de kinders er nog buiten te houden.Schrijf dat maar in het boek dat heet pappa vertel eens????
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor je reactie.
Haha, ja dat is wel een mooi boek inderdaad. Ik heb dat boek nog niet van ze gekregen, maar dat is wel heel bijzonder om vol te schrijven voor je kinderen. Ik hou wel van verhalen schrijven.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier een veertiger die begin dit jaar zijn eerste mdma-ervaring had. Het was met mijn beste vriendin, en de mindset en setting waren zo goed dat ook ik dagenlang in een afterglow zat... Echt fijn spul! Mijn favoriete drug tot nog toe... Bij ons waren het mdma kristallen, iets puurder dus. Ik vind het geweldig dat ik het nu pas leerde kennen, nu ik veel sterker in mijn schoenen sta en mij beter kan behoeden voor misbruik. Toen ik tiener was heb ik veel geëxperimenteerd met tripmiddelen, maar achteraf beschouwd was ik er te jong voor denk ik. Iedereen zou beter wachten tot hij/zij wat ouder is... Je ervaringen worden er mooier en rijker van!!

Ook fijn dat er vrienden waren die op je gelet hebben. Dat stukje over je vrouw die plots iets te hard ging herken ik. Mijn bestie heeft me ook wat moeten kalmeren toen het bij mij insloeg als een bom. Ik heb eens urenlang gewoon met haar op de bank gelegen, kijkend in mekaars ogen zonder een woord te zeggen. Dat was ook niet nodig. De zachte muziek op de achtergrond, en het weinige licht dat er was, zorgde op zich al voor genoeg bijzonderheid...

Een tijdje geleden heb ik voor het eerst 5-mapb (een rc, die lijkt op mdma) gebruikt, op iets hogere dosis. Man, wat was dat!! In mijn ogen was het beter dan mdma! Iets zachter, en nog liefdevoller zelfs, en het duurde 8u (!) lang. Perfect voor in een thuissetting, maar minder geschikt voor een feestje (je raakt je zetel écht niet meer uit! :sweatsmile: )...

Ik heb een zoon van 18, maar die weet het ook niet. Hij weet enkel dat ik blow, maar is nogal anti drugs... Als de tijd rijp is ga ik het hem wel vertellen, want eerlijk duurt het langst. Maar hij moet er klaar voor zijn. Hij heeft al zoveel misbruik gezien bij zijn vrienden, en heeft van dichtbij gezien wat misbruik teweeg kan brengen. Het is mede doordat we zo eerlijk en open over drugs kunnen praten dat hij telkens heeft opgebiecht waarmee hij zelf zoal experimenteerde. Conclusie: hij lust wel een slok, maar drugs zijn niets voor hem zegt hij altijd. Hij heeft wel altijd de volle vrijheid gekregen om te experimenteren.

Goed dat jullie je hebben ingelezen trouwens, en jullie aan de regels houden. Zo behoud je de kans om de magie te behouden. Zelf wist ik er in het begin niets over en heb het een tijd lang aardig misbruikt. Maar gelukkig weer met de beide beentjes op de grond geraakt door dit forum, en nu kan ik mij (meestal, op een uitzondering na...) goed houden aan de 2/3-maanden regel...

Veel plezier nog samen!!!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Hier een veertiger die begin dit jaar zijn eerste mdma-ervaring had. Het was met mijn beste vriendin, en de mindset en setting waren zo goed dat ook ik dagenlang in een afterglow zat... Echt fijn spul! Mijn favoriete drug tot nog toe... Bij ons waren het mdma kristallen, iets puurder dus. Ik vind het geweldig dat ik het nu pas leerde kennen, nu ik veel sterker in mijn schoenen sta en mij beter kan behoeden voor misbruik. Toen ik tiener was heb ik veel geëxperimenteerd met tripmiddelen, maar achteraf beschouwd was ik er te jong voor denk ik. Iedereen zou beter wachten tot hij/zij wat ouder is... Je ervaringen worden er mooier en rijker van!!

Ook fijn dat er vrienden waren die op je gelet hebben. Dat stukje over je vrouw die plots iets te hard ging herken ik. Mijn bestie heeft me ook wat moeten kalmeren toen het bij mij insloeg als een bom. Ik heb eens urenlang gewoon met haar op de bank gelegen, kijkend in mekaars ogen zonder een woord te zeggen. Dat was ook niet nodig. De zachte muziek op de achtergrond, en het weinige licht dat er was, zorgde op zich al voor genoeg bijzonderheid...

Een tijdje geleden heb ik voor het eerst 5-mapb (een rc, die lijkt op mdma) gebruikt, op iets hogere dosis. Man, wat was dat!! In mijn ogen was het beter dan mdma! Iets zachter, en nog liefdevoller zelfs, en het duurde 8u (!) lang. Perfect voor in een thuissetting, maar minder geschikt voor een feestje (je raakt je zetel écht niet meer uit! :sweatsmile: )...

Ik heb een zoon van 18, maar die weet het ook niet. Hij weet enkel dat ik blow, maar is nogal anti drugs... Als de tijd rijp is ga ik het hem wel vertellen, want eerlijk duurt het langst. Maar hij moet er klaar voor zijn. Hij heeft al zoveel misbruik gezien bij zijn vrienden, en heeft van dichtbij gezien wat misbruik teweeg kan brengen. Het is mede doordat we zo eerlijk en open over drugs kunnen praten dat hij telkens heeft opgebiecht waarmee hij zelf zoal experimenteerde. Conclusie: hij lust wel een slok, maar drugs zijn niets voor hem zegt hij altijd. Hij heeft wel altijd de volle vrijheid gekregen om te experimenteren.

Goed dat jullie je hebben ingelezen trouwens, en jullie aan de regels houden. Zo behoud je de kans om de magie te behouden. Zelf wist ik er in het begin niets over en heb het een tijd lang aardig misbruikt. Maar gelukkig weer met de beide beentjes op de grond geraakt door dit forum, en nu kan ik mij (meestal, op een uitzondering na...) goed houden aan de 2/3-maanden regel...

Veel plezier nog samen!!!
Klik om te vergroten...
Leuk om je hele uitgebreide reactie te lezen, dank je wel!
Wij vinden het ook wel goed dat we dit pas op latere leeftijd ontdekt hebben..
Dat moment wat je omschrijft dat je urenlang elkaar aan kunt kijken zonder wat te doen, prachtig 😍.
5-mapb heb ik nooit van gehoord, wel heel nieuwsgierig en meteen besteld 😀.
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lieve en interessante racties allemaal. đŸ„°Wholesome as fuck!!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
geflipt zei:
Hier een veertiger die begin dit jaar zijn eerste mdma-ervaring had. Het was met mijn beste vriendin, en de mindset en setting waren zo goed dat ook ik dagenlang in een afterglow zat... Echt fijn spul! Mijn favoriete drug tot nog toe... Bij ons waren het mdma kristallen, iets puurder dus. Ik vind het geweldig dat ik het nu pas leerde kennen, nu ik veel sterker in mijn schoenen sta en mij beter kan behoeden voor misbruik. Toen ik tiener was heb ik veel geëxperimenteerd met tripmiddelen, maar achteraf beschouwd was ik er te jong voor denk ik. Iedereen zou beter wachten tot hij/zij wat ouder is... Je ervaringen worden er mooier en rijker van!!

Ook fijn dat er vrienden waren die op je gelet hebben. Dat stukje over je vrouw die plots iets te hard ging herken ik. Mijn bestie heeft me ook wat moeten kalmeren toen het bij mij insloeg als een bom. Ik heb eens urenlang gewoon met haar op de bank gelegen, kijkend in mekaars ogen zonder een woord te zeggen. Dat was ook niet nodig. De zachte muziek op de achtergrond, en het weinige licht dat er was, zorgde op zich al voor genoeg bijzonderheid...

Een tijdje geleden heb ik voor het eerst 5-mapb (een rc, die lijkt op mdma) gebruikt, op iets hogere dosis. Man, wat was dat!! In mijn ogen was het beter dan mdma! Iets zachter, en nog liefdevoller zelfs, en het duurde 8u (!) lang. Perfect voor in een thuissetting, maar minder geschikt voor een feestje (je raakt je zetel écht niet meer uit! :sweatsmile: )...

Ik heb een zoon van 18, maar die weet het ook niet. Hij weet enkel dat ik blow, maar is nogal anti drugs... Als de tijd rijp is ga ik het hem wel vertellen, want eerlijk duurt het langst. Maar hij moet er klaar voor zijn. Hij heeft al zoveel misbruik gezien bij zijn vrienden, en heeft van dichtbij gezien wat misbruik teweeg kan brengen. Het is mede doordat we zo eerlijk en open over drugs kunnen praten dat hij telkens heeft opgebiecht waarmee hij zelf zoal experimenteerde. Conclusie: hij lust wel een slok, maar drugs zijn niets voor hem zegt hij altijd. Hij heeft wel altijd de volle vrijheid gekregen om te experimenteren.

Goed dat jullie je hebben ingelezen trouwens, en jullie aan de regels houden. Zo behoud je de kans om de magie te behouden. Zelf wist ik er in het begin niets over en heb het een tijd lang aardig misbruikt. Maar gelukkig weer met de beide beentjes op de grond geraakt door dit forum, en nu kan ik mij (meestal, op een uitzondering na...) goed houden aan de 2/3-maanden regel...

Veel plezier nog samen!!!
Klik om te vergroten...
Je zou eens samen met je zoon mdma kunnen doen en dan lekker praten en muziek luisteren. Ik heb dit jaar voor het eerst met mn vader mdma gedaan en onze relatie heeft nu toch iets bijzonders gekregen.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Je zou eens samen met je zoon mdma kunnen doen en dan lekker praten en muziek luisteren. Ik heb dit jaar voor het eerst met mn vader mdma gedaan en onze relatie heeft nu toch iets bijzonders gekregen.
Klik om te vergroten...
Moet hem eerst wel over zijn angst krijgen. Kan nog effe duren. Momenteel heeft hij bang van alle drugs. Maar ooit komt die dag wel! :wink:
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben een 60er die ook een paar keer per jaar gebruikt. Meestal xtc en GHB. Maar wanneer ik een party heb met wat meer mannen dan gebruiken we coke. We worden daar wat uitbundiger van en dan is het met meer mannen spelen lekkerder gezien ons euforisch gevoel. We worden er wel wat eigenwijzer van. Maar het loopt toch altijd heel plezierig . Enne we zijn allemaal boven de 60.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#15
Frenk070 zei:
Ik ben een 60er die ook een paar keer per jaar gebruikt. Meestal xtc en GHB. Maar wanneer ik een party heb met wat meer mannen dan gebruiken we coke. We worden daar wat uitbundiger van en dan is het met meer mannen spelen lekkerder gezien ons euforisch gevoel. We worden er wel wat eigenwijzer van. Maar het loopt toch altijd heel plezierig . Enne we zijn allemaal boven de 60.
Klik om te vergroten...
Ook pas op latere leeftijd begonnen?
Of een die hard gebruiker?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."