Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring lachgas + 2C-B

Eerste ervaring lachgas + 2C-B

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
De onzinnige space van lachgas.

Je zit wat te drugsen bij vrienden thuis, ieder heeft zijn of haar middel naar keuze op maar toch krijgt iedereen het gevoel dat er iets ontbreekt. Dus wordt er naar de lachgasleverancier geapp't om de avond dat vleugje interessanter te maken. Lekker gezellig ballonnen met z’n allen, iets wat velen onder jullie waarschijnlijk al geprobeerd hebben. Als ik met mensen praat over lachgas hoor ik steeds andere ervaringen. De ene ontdekt hoe het universum is ontstaan, de ander krijgt gewoon een korte high.

Nog anderen schijnen vast te zitten in een verhaal waar nét geen einde aan is dus proberen ze dit tevergeefs te bereiken. Aangezien ieders ervaring wel anders is zou ik graag het mijne delen en dat van jullie hieronder in de comments lezen.

Het was vrijdagavond. Ik zat lekker gezellig bij @ZiggyStardust thuis met nog wat mede-DFers (@De Apotheker en @Juun). @Mezelf kwam ook naar het huisfeestje en vroeg of hij lachgas moest meenemen. Dit piekte mijn interesse als psychonaut zijnde, of junkie, kies zelf maar hoe je me wil noemen. Eenmaal aangekomen was hij het per ongeluk vergeten, maar De Apotheker wist wel een nummertje om een tank te regelen. Zo geapp’t zo gedaan, al snel kwam daar een lachgas tank aan..

Ik had dit nog nooit gebruikt en was voor de eerste keer onder invloed van 2C-B dus wou ik eerst eens kijken hoe het daadwerkelijk gebruikt wordt. Ze hielden eerst wat lachgas binnen en begonnen daarna in de ballon te ademen. Om eerlijk te zijn schrok ik wel een beetje want ze waren ondertussen in een andere dimensie terwijl ze in een soort trance van de ballon aan het lurken waren.

Plots schoten ze wakker gevuld met een goeie portie euforie. Ondanks dat het me eng leek en de 2C-B aan het pieken was nam ik voorzichtig de ballon die de Apotheker me aanreikte. Wat zenuwachtig keek ik rond me heen vooraleer ik het gas inhaleerde.

In 1 diepe trek werd ik afgeschoten in de kosmos. Mijn lichaam bestond niet meer en ik zweefde tussen allerlei kleurrijke kristallen heen. Deze kristallen hadden ook emoties. Ik kon namelijk kiezen naar welk gevoel ik wou zweven. Linksboven aan was er paniek, terwijl er rechtsonder aan een gevoel van rust en liefde was; Dit was ook de richting die ik koos. Eenmaal gearriveerd voelde het alsof ik met de golven van de zee aanspoelde op het warme zand van een tropisch strand. Toen ik weer bij bewustzijn kwam was ik heel hyped en keek ik rond me om te zien of de rest al bekomen was. Mezelf was er nog maar de rest zat nog in hun eigen avontuur.

Aangezien de eerste ballon zo’n groot succes was sloeg ik een tweede ballon niet af. Deze keer werd ik niet in 1 keer afgeschoten, maar zag ik kleurrijke cirkels die inzoomde als ik uitademde, en uitzoomde terwijl ik inademde. Het leek wel op zo’n glijbaan van Duinrell met allemaal lichtjes in. Ik bleef in de ballon ademen en *poef*, plots was ik nergens. Ik bestond niet meer en het leek wel alsof ik dood was. Gewoon een gat in de tijd waarin er geen Snuffelaar meer was. Tot ik plots weer wakker werd en de echte realiteit zich weer rondom mij heen opbouwde wat heel verwarrend was.


Spoiler: Klik hier voor een kleine recreatie.


Als jullie dachten dat ik bij de tweede ballon gestopt was dan hadden jullie het goed mis. De derde ballon was misschien nog de vreemdste van allemaal. Na het inhaleren van het lachgas stond ik op een hoekje van de straat tegenover mijn middelbare school met wat goede vrienden te praten. Wat we precies zeiden herinner ik me niet meer maar het was een heel gesprek. Een van mijn vrienden keek me aan en zei me iets, maar deze zin bleef vast hangen als een platenspeler die vastloopt. Alles begon te draaien in een draaikolk en ik werd weer wakker in de echte realiteit wat fucked up was aangezien het echt voelde alsof ik in een serieus gesprek met mijn vrienden zat, waaruit ik brutaal uitgetrokken werd.



Kort reportje maar dit was dus mijn eerste ervaring met lachgas, graag zou ik die van jullie ook te lezen krijgen.

x Snuff

Meer reports:

DMT & ik
Salvia x40 extract - De liefde van Vrouwe Salvia
Solo xtc live report
De reden waarom ik elke dag snuif
25g Valhalla trip report – De duistere kant van psychedelics
Salvia 40x extract
Solo 15g Atlantis trip report
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi report en mooi geschreven!
Klinkt als een heel bijzondere ervaring maar wel heel leuk.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf alleen maar een milde rush gehad van lachgas, maar ik denk dat ik 't ook maar eens probeer wanneer ik 2c-b op heb. Klinkt heel gaaf!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk reportje !
Scheelt ook dat je leuke mensen bij je had !
Alleen, het stukje over wat jij ervaarde met lachgas, dat heb ik niet gehad . Het was een leuke ervaring, maar blijkbaar doet psychedelica icm lachgas net dat ietsje meer. Al zou het in mij niet opkomen om beide te combineren.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vet reportje en dito ervaring. Ben met beide gekend, maar nog niet samen geprobeerd. 2cb pakte ik destijds in lage tot medium dosis omdat dit meer xtc effecten zou hebben. Maar vond dit toen al veel meer trippy. Bij hogere doseringen werd het gewoon nog meer richting lsd trippy. Wat ik me wel afvraag, uw trip lijkt me toch vooral door de 2cb te komen. Anyway, indien nog niet geprobeerd, raad ik u heel hard 2F-Ketamine aan in pellets. Heb ik al diepste trip gehad Ă  la scheiding lichaam en ziel.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Vet reportje en dito ervaring. Ben met beide gekend, maar nog niet samen geprobeerd. 2cb pakte ik destijds in lage tot medium dosis omdat dit meer xtc effecten zou hebben. Maar vond dit toen al veel meer trippy. Bij hogere doseringen werd het gewoon nog meer richting lsd trippy. Wat ik me wel afvraag, uw trip lijkt me toch vooral door de 2cb te komen. Anyway, indien nog niet geprobeerd, raad ik u heel hard 2F-Ketamine aan in pellets. Heb ik al diepste trip gehad Ă  la scheiding lichaam en ziel.
Klik om te vergroten...
Het kwam sowieso door de 2c-b maar de n2o schoot me af naar nieuwe dimensies. Binnenkort DPT proberen mengen met lachgas, kijken wat dat geeft. Heb zowel echte keta als 2-FDCK gehad maar helaas nog nooit kunnen holen. Welke dosering nam je? En stapelde je?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
KaapStad zei:
Super mooi report om te lezen en ik kan me wel een beetje in je ervaringen verplaatsen! 😁

Zelf heb ik wel geruime ervaring met lachgas, ik doe het vaak wel een paar keer op een avond als ik op een festival/feest ben en zo nu en dan thuis, als ik met vrienden een avondje ga trippen of andere drugs gebruik.🎈

Waar ik de eerste keren lachgas nuchter deed, doe ik bij voorkeur lachgas in combinatie met een ander drug. In mijn ervaringen en gevoel (en dat zullen vast genoeg anderen beamen) is lachgas bijna synergetisch met alle andere middelen; zo is het heerlijk als je leip bent van de mdma, straks staat van een stimulant, wazig bent van ketamine (dikke aanrader 😂) en kan je, zoals je hebt gemerkt, kan het je lanceren bij het gebruik van psychedelica! 🚀

Echter, mijn heftigste ervaring met lachgas, was onder invloed van veel alcohol en wiet. Ik nam de ballon en begon er als een gek aan te lurken, waarna ik niet veel later in de derde persoon m'n eigen hoofd en rug zag, al staand... Een soort out-of-body-experience. Dat heb ik 1 keer meegemaakt en daar moest ik wel echt even van bijkomen hahaha 😅
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me wel geschift zo'n out of body experience. Lijkt me een heel apart gevoel te zijn haha. Hoe ervaar je het met ketamine?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Het kwam sowieso door de 2c-b maar de n2o schoot me af naar nieuwe dimensies. Binnenkort DPT proberen mengen met lachgas, kijken wat dat geeft. Heb zowel echte keta als 2-FDCK gehad maar helaas nog nooit kunnen holen. Welke dosering nam je? En stapelde je?
Klik om te vergroten...
Bij die intense trip, lichaam roerloos, maar mn geest/ziel reisde lekker verder, aah is zo raar om te beschrijven. Was mijn totale dosis 350 of 400mg 2F-K, gestapeld, maar kort op elkaar volgend. Was vr mij echt speciale en nieuwe ervaring.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Leuk reportje !
Scheelt ook dat je leuke mensen bij je had !
Alleen, het stukje over wat jij ervaarde met lachgas, dat heb ik niet gehad . Het was een leuke ervaring, maar blijkbaar doet psychedelica icm lachgas net dat ietsje W-meer. Al zou het in mij niet opkomen om beide te combineren.
Klik om te vergroten...
Wat ervaar jij dan?
Ik moet zeggen dat ik zelfs met psychedelica geen visuals meer krijg.
Alsof m'n lachgas visuals op zijn.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Wat ervaar jij dan?
Ik moet zeggen dat ik zelfs met psychedelica geen visuals meer krijg.
Alsof m'n lachgas visuals op zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ervaar "trillingen". De muziek en mijn hersenen trillen als het ware.
Maar hallucinaties, of me in een andere dimensie bevinden? Neen helaas niet.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Ik ervaar "trillingen". De muziek en mijn hersenen trillen als het ware.
Maar hallucinaties, of me in een andere dimensie bevinden? Neen helaas niet.
Klik om te vergroten...
Dat hoor ik idd ook vaker. Op welke manier gebruik je het?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Geen visuals?
Klik om te vergroten...
Nee..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Dat hoor ik idd ook vaker. Op welke manier gebruik je het?
Klik om te vergroten...
Ballon laten vullen door @De Apotheker of @ZiggyStardust en hen nadoen.
Het zal wel aan mij gelegen hebben :tearsofjoy:
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik baloon neem en naar de muziek luister’ krijg ik antwoorden op het leven net een boek wat openslaat en elke baloon een nieuw idee😍of iets wat je snapt
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
mitchieee zei:
Als ik baloon neem en naar de muziek luister’ krijg ik antwoorden op het leven net een boek wat openslaat en elke baloon een nieuw idee😍of iets wat je snapt
Klik om te vergroten...
Ja zo ken ik ook iemand, ben daar vet jaloers op haha.
Is het idee ook logisch of gewoonweg klinkklare onzin?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Ja zo ken ik ook iemand, ben daar vet jaloers op haha.
Is het idee ook logisch of gewoonweg klinkklare onzin?
Klik om te vergroten...
Ow, is da bij jou niet ;(‘ het is echt geweldig’ eigelijk hebben me 3 andere vrienden waarmee ik trip hetzelfde ermee’ puur door de ballon, en het is heel logish’ soms ook wel onzin’ maar ik heb al 100x wereldvrede gemaakt erdoor als ik het mog onthouden je ben t erna ook vergeten je mag het niet onthouden lijk het me op’ als ik het al gelijk erna wil vertellen tege me vriend is het al bijna weer weg’ dan maar een nieuwe ballon om weer op anvondtuur te gaan’ niet normaal geweldig dat’ dat elk ballonentje gewoon een gekke trip op een trip of een antwoord geeft,
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
mitchieee zei:
Ow, is da bij jou niet ;(‘ het is echt geweldig’ eigelijk hebben me 3 andere vrienden waarmee ik trip hetzelfde ermee’ puur door de ballon, en het is heel logish’ soms ook wel onzin’ maar ik heb al 100x wereldvrede gemaakt erdoor als ik het mog onthouden je ben t erna ook vergeten je mag het niet onthouden lijk het me op’ als ik het al gelijk erna wil vertellen tege me vriend is het al bijna weer weg’ dan maar een nieuwe ballon om weer op anvondtuur te gaan’ niet normaal geweldig dat’ dat elk ballonentje gewoon een gekke trip op een trip of een antwoord geeft,
Klik om te vergroten...
Nee tegenwoordig begint mn hoofd gewoon te bzzzen en krijg ik een euforische kick.
Lijkt me heel apart jouw belevingen. Trip report soon?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuffelaar zei:
Nee tegenwoordig begint mn hoofd gewoon te bzzzen en krijg ik een euforische kick.
Lijkt me heel apart jouw belevingen. Trip report soon?
Klik om te vergroten...
Het lijk mij ook kwa setting uit te maken’ naar mijn gevoel moet je niet alleen zijn maar sws met 1 iemand erbij, een muziek video opzetten met gewoon tekst wat ik dan aanraad is LSD, van asap rocky’ die is ook om te trippen’ het lijk me boven de 25mg te moeten zitten, ballon allebij en gewoon luisteren en kijken terwijl je rustig in je ballon inhaleert denk niet, blijf kijken luisteren je krijgt je antwoord’ het moet kunnen!
Jou antwoord licht in de muziek franse muziek lukt ook altijd wel

en trip reports zijn niet mijn allerbest maar als het daar is en ik onthou veel van de avond zal ik t poging wagen :wink:
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
mitchieee zei:
Het lijk mij ook kwa setting uit te maken’ naar mijn gevoel moet je niet alleen zijn maar sws met 1 iemand erbij, een muziek video opzetten met gewoon tekst wat ik dan aanraad is LSD, van asap rocky’ die is ook om te trippen’ het lijk me boven de 25mg te moeten zitten, ballon allebij en gewoon luisteren en kijken terwijl je rustig in je ballon inhaleert denk niet, blijf kijken luisteren je krijgt je antwoord’ het moet kunnen!
Jou antwoord licht in de muziek franse muziek lukt ook altijd wel

en trip reports zijn niet mijn allerbest maar als het daar is en ik onthou veel van de avond zal ik t poging wagen :wink:
Klik om te vergroten...
Ja dat nummer ken ik wel, maar ik zet persoonlijk liever hardcore op ofzo ^_^
Heb het idd nog maar weinig gedaan met gezelschap, zal het eens inplannen met een tripbuddy.

Iedereen kan schrijven! Hoop het ooit te mogen lezen.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Ja dat nummer ken ik wel, maar ik zet persoonlijk liever hardcore op ofzo ^_^
Heb het idd nog maar weinig gedaan met gezelschap, zal het eens inplannen met een tripbuddy.

Iedereen kan schrijven! Hoop het ooit te mogen lezen.
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik al ja haha, maar voor dit te kunnen meemaken denk ik dat je een rustiger nummer nodig heb’ en gezelligschap is een must’ alleen lukt het mij ook niet je hersenen werken dan weer anders,try it next time on the song lsd and thank me later’
En komt goed :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."