Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring lachgas + 2C-B

Eerste ervaring lachgas + 2C-B

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Ja dat nummer ken ik wel, maar ik zet persoonlijk liever hardcore op ofzo ^_^
Heb het idd nog maar weinig gedaan met gezelschap, zal het eens inplannen met een tripbuddy.

Iedereen kan schrijven! Hoop het ooit te mogen lezen.
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik al ja haha, maar voor dit te kunnen meemaken denk ik dat je een rustiger nummer nodig heb’ en gezelligschap is een must’ alleen lukt het mij ook niet je hersenen werken dan weer anders,try it next time on the song lsd and thank me later’
En komt goed :)
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo dat is een heftige combo, ik ken het alleen in combinatie met MDMA maar dit is van een geheel. andere orde :grin: Bijzonder zo een totaal ander soort ervaring die derde ballon ook..

Leuk report!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Snuffelaar: leuk report om te lezen en dank je wel voor het delen.
Je hebt echt een mooie, diepe en intense ervaring op lachgas gehad, ik heb dat zelf nog nooit zo ervaren.
Bij mij is het een korte high, die ik overigens zeker in combinatie met of alcohol of drugs wel heel erg prettig vind.
Nuchter een ballonnetje doen vind ik echt helemaal niks aan.
2-cb heb ik nog nooit gedaan, maar die combinatie klinkt interessant.
Ik zou ook een ballonnetje met 1p-lsd kunnen doen, geeft misschien ook een soortgelijk effect.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
@Snuffelaar: leuk report om te lezen en dank je wel voor het delen.
Je hebt echt een mooie, diepe en intense ervaring op lachgas gehad, ik heb dat zelf nog nooit zo ervaren.
Bij mij is het een korte high, die ik overigens zeker in combinatie met of alcohol of drugs wel heel erg prettig vind.
Nuchter een ballonnetje doen vind ik echt helemaal niks aan.
2-cb heb ik nog nooit gedaan, maar die combinatie klinkt interessant.
Ik zou ook een ballonnetje met 1p-lsd kunnen doen, geeft misschien ook een soortgelijk effect.
Klik om te vergroten...
Dank je!
Van wat ik gelezen heb is het visueel heel mooi in combinatie met pyschedelica, maar ook met MDMA.
Krijg je een korte high of wordt je er ook enorm euforisch van? Nuchter is het idd maar saai.
Pas je wel op met n2o te combineren met alcohol? Dit kan levensgevaarlijk zijn.

djiego zei:
Zo dat is een heftige combo, ik ken het alleen in combinatie met MDMA maar dit is van een geheel. andere orde :grin: Bijzonder zo een totaal ander soort ervaring die derde ballon ook..

Leuk report!
Klik om te vergroten...
Thanks! Mag ik vragen wat je ervaring was in combinatie met MDMA?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Pas je wel op met n2o te combineren met alcohol? Dit kan levensgevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ja zeker, ik ken de gevaren in combinatie met (te veel) alcohol. Doe altijd maximaal 2 drankjes.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Thanks! Mag ik vragen wat je ervaring was in combinatie met MDMA?
Klik om te vergroten...

Ja tuurlijk, al kan ik me er weinig nuttigs van herinneren. Lang geleden. Lachgas was destijds sowieso meer iets voor overdag aangezien het dan op straat vaak verkocht werd (kdag, festivals etc) en niet echt fanatiek, gewoon een ballonnetje. De capsules waren de name of the game en de focus. Maar ik deed het soms op een after als het zich aandiende, was zeker niet gebruikelijk, en dan ook nooit fanatiek. Tegen de tijd van de after overheerste het lichte hallucineren sowieso (gebruikte destijds (rond '92 praat ik nu) vrijwel altijd MDMA/MDA combo) Ik kan me niet herinneren dat ik het echt op de top heb gedaan, dus geen heftige ervaringen.

Wat ik me vooral herinner dat het de euforie van eerder op de avond/nacht even terugbracht met die korte extra rush in je kop. Alsof je weer even kort in je top zat.

Dit vraagt om een hernieuwd experiment, sowieso weer es leuk 'gewoon' MDMA lekker als basis warme onderdeken :)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
djiego zei:
Ja tuurlijk, al kan ik me er weinig nuttigs van herinneren. Lang geleden. Lachgas was destijds sowieso meer iets voor overdag aangezien het dan op straat vaak verkocht werd (kdag, festivals etc) en niet echt fanatiek, gewoon een ballonnetje. De capsules waren de name of the game en de focus. Maar ik deed het soms op een after als het zich aandiende, was zeker niet gebruikelijk, en dan ook nooit fanatiek. Tegen de tijd van de after overheerste het lichte hallucineren sowieso (gebruikte destijds (rond '92 praat ik nu) vrijwel altijd MDMA/MDA combo) Ik kan me niet herinneren dat ik het echt op de top heb gedaan, dus geen heftige ervaringen.

Wat ik me vooral herinner dat het de euforie van eerder op de avond/nacht even terugbracht met die korte extra rush in je kop. Alsof je weer even kort in je top zat.

Dit vraagt om een hernieuwd experiment, sowieso weer es leuk 'gewoon' MDMA lekker als basis warme onderdeken :)
Klik om te vergroten...
Dat merk ik inderdaad ook wel, dat het heel even je trip weer sterker maakt, toch op 2-cb.
Werd er in die tijd lachgastanks gebruikt?

Wens je alleszins veel plezier in je toekomstige trip :wink:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
leuk om te lezen, klinkt als een bijzondere ervaring!

ik heb zelf niet zulke ervaringen met 2cb, alleen een beetje licht in het hoofd gevoel en lachkick.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Dat merk ik inderdaad ook wel, dat het heel even je trip weer sterker maakt, toch op 2-cb.
Werd er in die tijd lachgastanks gebruikt?
Klik om te vergroten...

Ja vooral tanks.. En alhoewel je het regelmatig tegenkwam was, althans voor zover ik om me heen zag, werd het niet
thuis veel gebruikt, meer op straat, op een festival of after als er ergens iemand stond te verkopen met een tank en balonnetjes..
Niet een doel op zich, meer als 't voorbij kwam.

Hoe gaat dat nu dan eigenlijk.. komen ze een tank bij je brengen als een dealer belt (als je geen patronen gebruikt) ?


Snuffelaar zei:
Wens je alleszins veel plezier in je toekomstige trip :wink:
Klik om te vergroten...
dank u dank u :upsidedown:
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
whitesugar zei:
leuk om te lezen, klinkt als een bijzondere ervaring!

ik heb zelf niet zulke ervaringen met 2cb, alleen een beetje licht in het hoofd gevoel en lachkick.
Klik om te vergroten...
Geen visuals?
djiego zei:
Ja vooral tanks.. En alhoewel je het regelmatig tegenkwam was, althans voor zover ik om me heen zag, werd het niet
thuis veel gebruikt, meer op straat, op een festival of after als er ergens iemand stond te verkopen met een tank en balonnetjes..
Niet een doel op zich, meer als 't voorbij kwam.

Hoe gaat dat nu dan eigenlijk.. komen ze een tank bij je brengen als een dealer belt (als je geen patronen gebruikt) ?



dank u dank u :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat lachgas een redelijk recent fenomeen was dus verbaasd me wel dat er toen ook al sporadisch gebruikt werd.

Klopt. Ze komen een tank leveren waar je waarborg op betaald. En snel ook. Goeie service. Wel enkel in Nederland denk ik, in België zou ik niet weten waar ik een tank kan halen dus hou ik het bij patronen.


image.jpg
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Ik dacht dat lachgas een redelijk recent fenomeen was dus verbaasd me wel dat er toen ook al sporadisch gebruikt werd.
Klik om te vergroten...

Het is eigenlijk nooit echt weggeweest maar meer semi onder de radar altijd aanwezig geweest. Maar zoals de laatste jaren is het nooit geweest hier.
K
KaapStadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Super mooi report om te lezen en ik kan me wel een beetje in je ervaringen verplaatsen! 😁

Zelf heb ik wel geruime ervaring met lachgas, ik doe het vaak wel een paar keer op een avond als ik op een festival/feest ben en zo nu en dan thuis, als ik met vrienden een avondje ga trippen of andere drugs gebruik.🎈

Waar ik de eerste keren lachgas nuchter deed, doe ik bij voorkeur lachgas in combinatie met een ander drug. In mijn ervaringen en gevoel (en dat zullen vast genoeg anderen beamen) is lachgas bijna synergetisch met alle andere middelen; zo is het heerlijk als je leip bent van de mdma, straks staat van een stimulant, wazig bent van ketamine (dikke aanrader 😂) en kan je, zoals je hebt gemerkt, kan het je lanceren bij het gebruik van psychedelica! 🚀

Echter, mijn heftigste ervaring met lachgas, was onder invloed van veel alcohol en wiet. Ik nam de ballon en begon er als een gek aan te lurken, waarna ik niet veel later in de derde persoon m'n eigen hoofd en rug zag, al staand... Een soort out-of-body-experience. Dat heb ik 1 keer meegemaakt en daar moest ik wel echt even van bijkomen hahaha 😅
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vet reportje en dito ervaring. Ben met beide gekend, maar nog niet samen geprobeerd. 2cb pakte ik destijds in lage tot medium dosis omdat dit meer xtc effecten zou hebben. Maar vond dit toen al veel meer trippy. Bij hogere doseringen werd het gewoon nog meer richting lsd trippy. Wat ik me wel afvraag, uw trip lijkt me toch vooral door de 2cb te komen. Anyway, indien nog niet geprobeerd, raad ik u heel hard 2F-Ketamine aan in pellets. Heb ik al diepste trip gehad à la scheiding lichaam en ziel.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nihilist88 zei:
Vet reportje en dito ervaring. Ben met beide gekend, maar nog niet samen geprobeerd. 2cb pakte ik destijds in lage tot medium dosis omdat dit meer xtc effecten zou hebben. Maar vond dit toen al veel meer trippy. Bij hogere doseringen werd het gewoon nog meer richting lsd trippy. Wat ik me wel afvraag, uw trip lijkt me toch vooral door de 2cb te komen. Anyway, indien nog niet geprobeerd, raad ik u heel hard 2F-Ketamine aan in pellets. Heb ik al diepste trip gehad à la scheiding lichaam en ziel.
Klik om te vergroten...
Het kwam sowieso door de 2c-b maar de n2o schoot me af naar nieuwe dimensies. Binnenkort DPT proberen mengen met lachgas, kijken wat dat geeft. Heb zowel echte keta als 2-FDCK gehad maar helaas nog nooit kunnen holen. Welke dosering nam je? En stapelde je?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
KaapStad zei:
Super mooi report om te lezen en ik kan me wel een beetje in je ervaringen verplaatsen! 😁

Zelf heb ik wel geruime ervaring met lachgas, ik doe het vaak wel een paar keer op een avond als ik op een festival/feest ben en zo nu en dan thuis, als ik met vrienden een avondje ga trippen of andere drugs gebruik.🎈

Waar ik de eerste keren lachgas nuchter deed, doe ik bij voorkeur lachgas in combinatie met een ander drug. In mijn ervaringen en gevoel (en dat zullen vast genoeg anderen beamen) is lachgas bijna synergetisch met alle andere middelen; zo is het heerlijk als je leip bent van de mdma, straks staat van een stimulant, wazig bent van ketamine (dikke aanrader 😂) en kan je, zoals je hebt gemerkt, kan het je lanceren bij het gebruik van psychedelica! 🚀

Echter, mijn heftigste ervaring met lachgas, was onder invloed van veel alcohol en wiet. Ik nam de ballon en begon er als een gek aan te lurken, waarna ik niet veel later in de derde persoon m'n eigen hoofd en rug zag, al staand... Een soort out-of-body-experience. Dat heb ik 1 keer meegemaakt en daar moest ik wel echt even van bijkomen hahaha 😅
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me wel geschift zo'n out of body experience. Lijkt me een heel apart gevoel te zijn haha. Hoe ervaar je het met ketamine?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Het kwam sowieso door de 2c-b maar de n2o schoot me af naar nieuwe dimensies. Binnenkort DPT proberen mengen met lachgas, kijken wat dat geeft. Heb zowel echte keta als 2-FDCK gehad maar helaas nog nooit kunnen holen. Welke dosering nam je? En stapelde je?
Klik om te vergroten...
Bij die intense trip, lichaam roerloos, maar mn geest/ziel reisde lekker verder, aah is zo raar om te beschrijven. Was mijn totale dosis 350 of 400mg 2F-K, gestapeld, maar kort op elkaar volgend. Was vr mij echt speciale en nieuwe ervaring.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
De onzinnige space van lachgas.

Je zit wat te drugsen bij vrienden thuis, ieder heeft zijn of haar middel naar keuze op maar toch krijgt iedereen het gevoel dat er iets ontbreekt. Dus wordt er naar de lachgasleverancier geapp't om de avond dat vleugje interessanter te maken. Lekker gezellig ballonnen met z’n allen, iets wat velen onder jullie waarschijnlijk al geprobeerd hebben. Als ik met mensen praat over lachgas hoor ik steeds andere ervaringen. De ene ontdekt hoe het universum is ontstaan, de ander krijgt gewoon een korte high.

Nog anderen schijnen vast te zitten in een verhaal waar nét geen einde aan is dus proberen ze dit tevergeefs te bereiken. Aangezien ieders ervaring wel anders is zou ik graag het mijne delen en dat van jullie hieronder in de comments lezen.

Het was vrijdagavond. Ik zat lekker gezellig bij @ZiggyStardust thuis met nog wat mede-DFers (@De Apotheker en @Juun). @Mezelf kwam ook naar het huisfeestje en vroeg of hij lachgas moest meenemen. Dit piekte mijn interesse als psychonaut zijnde, of junkie, kies zelf maar hoe je me wil noemen. Eenmaal aangekomen was hij het per ongeluk vergeten, maar De Apotheker wist wel een nummertje om een tank te regelen. Zo geapp’t zo gedaan, al snel kwam daar een lachgas tank aan..

Ik had dit nog nooit gebruikt en was voor de eerste keer onder invloed van 2C-B dus wou ik eerst eens kijken hoe het daadwerkelijk gebruikt wordt. Ze hielden eerst wat lachgas binnen en begonnen daarna in de ballon te ademen. Om eerlijk te zijn schrok ik wel een beetje want ze waren ondertussen in een andere dimensie terwijl ze in een soort trance van de ballon aan het lurken waren.

Plots schoten ze wakker gevuld met een goeie portie euforie. Ondanks dat het me eng leek en de 2C-B aan het pieken was nam ik voorzichtig de ballon die de Apotheker me aanreikte. Wat zenuwachtig keek ik rond me heen vooraleer ik het gas inhaleerde.

In 1 diepe trek werd ik afgeschoten in de kosmos. Mijn lichaam bestond niet meer en ik zweefde tussen allerlei kleurrijke kristallen heen. Deze kristallen hadden ook emoties. Ik kon namelijk kiezen naar welk gevoel ik wou zweven. Linksboven aan was er paniek, terwijl er rechtsonder aan een gevoel van rust en liefde was; Dit was ook de richting die ik koos. Eenmaal gearriveerd voelde het alsof ik met de golven van de zee aanspoelde op het warme zand van een tropisch strand. Toen ik weer bij bewustzijn kwam was ik heel hyped en keek ik rond me om te zien of de rest al bekomen was. Mezelf was er nog maar de rest zat nog in hun eigen avontuur.

Aangezien de eerste ballon zo’n groot succes was sloeg ik een tweede ballon niet af. Deze keer werd ik niet in 1 keer afgeschoten, maar zag ik kleurrijke cirkels die inzoomde als ik uitademde, en uitzoomde terwijl ik inademde. Het leek wel op zo’n glijbaan van Duinrell met allemaal lichtjes in. Ik bleef in de ballon ademen en *poef*, plots was ik nergens. Ik bestond niet meer en het leek wel alsof ik dood was. Gewoon een gat in de tijd waarin er geen Snuffelaar meer was. Tot ik plots weer wakker werd en de echte realiteit zich weer rondom mij heen opbouwde wat heel verwarrend was.


Spoiler: Klik hier voor een kleine recreatie.


Als jullie dachten dat ik bij de tweede ballon gestopt was dan hadden jullie het goed mis. De derde ballon was misschien nog de vreemdste van allemaal. Na het inhaleren van het lachgas stond ik op een hoekje van de straat tegenover mijn middelbare school met wat goede vrienden te praten. Wat we precies zeiden herinner ik me niet meer maar het was een heel gesprek. Een van mijn vrienden keek me aan en zei me iets, maar deze zin bleef vast hangen als een platenspeler die vastloopt. Alles begon te draaien in een draaikolk en ik werd weer wakker in de echte realiteit wat fucked up was aangezien het echt voelde alsof ik in een serieus gesprek met mijn vrienden zat, waaruit ik brutaal uitgetrokken werd.



Kort reportje maar dit was dus mijn eerste ervaring met lachgas, graag zou ik die van jullie ook te lezen krijgen.

x Snuff

Meer reports:

DMT & ik
Salvia x40 extract - De liefde van Vrouwe Salvia
Solo xtc live report
De reden waarom ik elke dag snuif
25g Valhalla trip report – De duistere kant van psychedelics
Salvia 40x extract
Solo 15g Atlantis trip report
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi report en mooi geschreven!
Klinkt als een heel bijzondere ervaring maar wel heel leuk.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb zelf alleen maar een milde rush gehad van lachgas, maar ik denk dat ik 't ook maar eens probeer wanneer ik 2c-b op heb. Klinkt heel gaaf!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Leuk reportje !
Scheelt ook dat je leuke mensen bij je had !
Alleen, het stukje over wat jij ervaarde met lachgas, dat heb ik niet gehad . Het was een leuke ervaring, maar blijkbaar doet psychedelica icm lachgas net dat ietsje meer. Al zou het in mij niet opkomen om beide te combineren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."