Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport eerste keer truffels

Tripreport eerste keer truffels

40 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijne eerste kennismaking! leuk om te lezen:) Dat moeite met opkomen herken ik wel, heb ik ook vaak gehad, soort acclimatisatie waar je soms echt even 'doorheen' moet, zowel mentaal als fysiek (misselijk bijvoorbeeld) variërend in mate van onprettigheid.

de ervaring kan per trip behoorlijk of zelfs totaal verschillen, waarbij de dosering de diepte van de trip (en ook het opkomst proces) flink beïnvloed. dus prima laag beginnen. Met zelfde respect benaderen als LSD wat dat betreft. Verder natuurlijk jijzelf en setting die het trip verloop
samen met dosis vorm geven. Maar ook; waar focus je op? Zo veel te ontdekken en inzichten te krijgen met je nieuwe senses en brein paden):)

Was de connectie met je kat anders vroeg ik me af? de connectie met levende wezens vind ik erg bijzonder altijd, planten, bomen. Zo kon ik me bijvoorbeeld echt 'plant' of vegetatie voelen af en toe lol.

Heel bijzondere ervaringen gehad, ik deed ook meestal truffels, philosopher's stone. Het effect van truffels, en die met name vond ik meestal meer introspectief, diepe inzichten t.o.v. paddo's meer naar buiten gericht, sensory input.. Wat betreft visuals zijn die met truffels wat minder (aanwezig, belangrijk/op de voorgrond) dan bij sommige paddo soorten, maar ze komen zeker.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
djiego zei:
Fijne eerste kennismaking! leuk om te lezen:) Dat moeite met opkomen herken ik wel, heb ik ook vaak gehad, soort acclimatisatie waar je soms echt even 'doorheen' moet, zowel mentaal als fysiek (misselijk bijvoorbeeld) variërend in mate van onprettigheid.

de ervaring kan per trip behoorlijk of zelfs totaal verschillen, waarbij de dosering de diepte van de trip (en ook het opkomst proces) flink beïnvloed. dus prima laag beginnen. Met zelfde respect benaderen als LSD wat dat betreft. Verder natuurlijk jijzelf en setting die het trip verloop
samen met dosis vorm geven. Maar ook; waar focus je op? Zo veel te ontdekken en inzichten te krijgen met je nieuwe senses en brein paden):)

Was de connectie met je kat anders vroeg ik me af? de connectie met levende wezens vind ik erg bijzonder altijd, planten, bomen. Zo kon ik me bijvoorbeeld echt 'plant' of vegetatie voelen af en toe lol.

Heel bijzondere ervaringen gehad, ik deed ook meestal truffels, philosopher's stone. Het effect van truffels, en die met name vond ik meestal meer introspectief, diepe inzichten t.o.v. paddo's meer naar buiten gericht, sensory input.. Wat betreft visuals zijn die met truffels wat minder (aanwezig, belangrijk/op de voorgrond) dan bij sommige paddo soorten, maar ze komen zeker.
Klik om te vergroten...
De connectie met mijn kat was wel anders ja. Ik weet het niet precies meer, vond hem heel aardig haha. En had ook het idee dat ie wel doorhad dat ik aan het trippen was maar kan ook dat ik dat dacht door het trippen? Weet het niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jumping Jack zei:
Hey mindless ik heb een aantal keer alleen getript.
Dan heb ik mijn momenten dus wel dat ik even diep kan gaan maar ik ben echt een sociaal dier.
Dan zit ik toch weer online op me telefoon en merk ik dat ik op zoek ben naar iets.
Dat vind ik maar niks.

Als ik met mensen trip ben ik meestal mijn telefoon kwijt.
Die zit dan tussen de bank ergens of ik weet geeneens waar.
Ik heb wel eens gehad dat iemand mij 8 uur lang zat te appen voor mijn adres van mijn nieuwe woning omdat hij na zijn werk ook zou komen.
Maar als ik met mensen ben dan vergeet ik de online wereld en dat vind ik heerlijk.

Ik lees wel eens op dit forum of op reddit dat mensen in een trip zitten en dan online mensen vragen voor goede muziek of video's dan denk ik ook bij mezelf ga lekker trippen en wat zit je op zo een forum te kijken.

Als ik die inzichten wil dan zonder ik me af van de rest en kan ik best wel even een tijdje alleen zijn.
Maar uiteindelijk is het delen van een trip fijner en voor mij noodzakelijk

Dit vind ik ook met MDMA zo.
GHB neem ik wel veel alleen omdat ik dagen er op door ga.
Maar in het algemeen doe ik trippen of hard spacen met meerdere mensen en gebruik ik weinig alleen.
Klik om te vergroten...
Oeps vergeten te reageren.

Dat gevoel van constant op zoek zijn naar iets, heb ik ook. Dat is wat je hier op aarde houdt. Inderdaad geen prettig gevoel maar als ik daar doorheen weet te zitten in alle intensiteit, kan ik een diepe introspectieve ervaring hebben waarin ik even uit de aardse dimensie stap en in de transcendentale - goddelijke zou ik durven zeggen - dimensie, welke ik ervaar als vele malen echter dan mijn leven hier op aarde. Het is Thuis, met een hoofdletter T. De hemel, hoe je het ook zou willen noemen, in die richting.

Voor mij is het het meest fascinerende fenomeen dat er bestaat, deze ervaring. Dat ik een niveau boven deze werkelijkheid wakker wordt.

Ik hou ook erg van trippen met anderen. Ik heb er hilarische, maar ook prachtige ervaringen mee gehad. Maar alleen trippen fascineerde me altijd veel meer. Maar misschien heb ik de juiste tripbuddy nog niet meegemaakt, waarmee ik dit samen kan beleven. Dat zou kunnen.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Dat gevoel van constant op zoek zijn naar iets, heb ik ook. Dat is wat je hier op aarde houdt. Inderdaad geen prettig gevoel maar als ik daar doorheen weet te zitten in alle intensiteit, kan ik een diepe introspectieve ervaring hebben waarin ik even uit de aardse dimensie stap en in de transcendentale - goddelijke zou ik durven zeggen - dimensie, welke ik ervaar als vele malen echter dan mijn leven hier op aarde. Het is Thuis, met een hoofdletter T. De hemel, hoe je het ook zou willen noemen, in die richting.
Klik om te vergroten...
Trippen duurt lang.
Ik neem nu altijd een hoge dosis met 150ug bereik ik niet meer het punt wat ik wil bereiken dus ik neem hogere dosisen.
Dus duurt mijn teip altijd wel 12 uur en ik heb wel vaker dat de hele uitwerking pas na 18 uur weg is. Om al die tijd in een eigen space te zitten vind ik echt niks en is veels te lang.

Wanneer ik trip met me beste vriend of andere zonder ik me wel eens een uurtje of langer af in de slaapkamer of zelfs in de badkamer voor de spiegel. Dat is lang genoeg om even diep te gaan alleen en soms kom ik uit de kamer en dan deel ik ook mijn inzicht meteen, dat gaat zo besef ik me nu ik dit schrijf. En dan praten we er over. Dus ook een belangerijk punt. Dat je dat kan bespreken wat jij alleen doet. Mezelf aankijken in de spiegel is ook vaak onderdeel in mijn trip. Ze zeggen dat je dat nooit moet doen.
Maar ik kijk naar mezelf en maak een zelf besef hoe ik er uit zie en wie ik ben en waar ik sta in dit leven. Ik haal daar zoveel uit en dat duurt meestal wel een uur. Dat zijn mijn momentjes aleen dus die pak ik wel.

Ik trip met mijn beste vriend het meest.
We liggen zo op een lijn en we hebben dat ding dat beste vriendinnen normaal hebben 😅
We communiceren soms onder de keta bv over een meisje dat er bij is zonder woorden maar met geluidjes en bewegingen en alleen wij 2 weten wat we bedoelen. Dat is altijd geweldig dan willen somige weten hoe of wat maar we seinen elkaar niet voor niks code taal.

In de lockdown een keer 5x200ug gedaan wij kunnen echt ver gaan we hebben die communicatie zonder woorden dat is best bizar kunnen we nuchter niet.Ik probeer het elke keer weer met een vrouw maar dat gaat zo vaak fout.
Dat zij in een soort emotionele staat raakt en het verliest waardoor ik mijn trip aan de kant moet schuiven en de situatie moet omkeren.
Ik kan dat de intensiteit weg halen van mij trip en dan geestelijke zorg bieden die een ander nodig heeft.. Is dat leuk? Nee verschikkelijk dan moet ik babysitter zijn in mijn trip.
En soms gebeurd het vaker in een trip.
Maak dat alleen met vrouwen mee en verschillende ook omdat vrouwen dus emotioneel onstabieler zijn dat merk je heel erg met LSD het is dus bijna elke keer een moment in een trip erg fout gegaan.
Dus nu even met mijn beste vriend verlopig.
Wij hebben dat niet, kan me echt niet voorstellen dat ik in een andere emotionele staat zou raken.
Ik sta daarvoor te dicht bij zelf.
C
CronnixLid
01-01-2024, 00:00
#5
@whitesugar ik heb met veel plezier je report en afweging hoeveel je zal nemen in een ander draadje gelezen. Zelf ben ik ook geïnteresseerd geraakt in trip middelen en ga je denk ik kopiëren. Hope you don't mind 😇
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cronnix zei:
@whitesugar ik heb met veel plezier je report en afweging hoeveel je zal nemen in een ander draadje gelezen. Zelf ben ik ook geïnteresseerd geraakt in trip middelen en ga je denk ik kopiëren. Hope you don't mind 😇
Klik om te vergroten...
Nee leuk hoor, vind ik helemaal niet erg!

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik er thee van had gemaakt, dus kan zijn dat het daardoor iets minder zwaar viel bij mij.
C
CronnixLid
01-01-2024, 00:00
#7
whitesugar zei:
Nee leuk hoor, vind ik helemaal niet erg!

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik er thee van had gemaakt, dus kan zijn dat het daardoor iets minder zwaar viel bij mij.
Klik om te vergroten...
Ja ik las het, als er aan begin kauw ik ze denk ik gewoon fijn.
Het enige is dat ik 11 september ga gebruiken en er 5 anderen bij zijn die allemaal xtc of pep gebruiken. Ik weet niet of dat een goeie combo is. Zo komen we toch allemaal in een andere gemoedstoestand terecht ben ik bang.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cronnix zei:
Ja ik las het, als er aan begin kauw ik ze denk ik gewoon fijn.
Het enige is dat ik 11 september ga gebruiken en er 5 anderen bij zijn die allemaal xtc of pep gebruiken. Ik weet niet of dat een goeie combo is. Zo komen we toch allemaal in een andere gemoedstoestand terecht ben ik bang.
Klik om te vergroten...

Jij op truffels en anderen op xtc of speed gaat geen goeie combi zijn kan ik je vertellen. Baseer ik wel op eigen ervaring, maar heb het aantal keer meegemaakt en je zit echt op een ander niveau dan de ander. Wellicht 2-CB proberen?
C
CronnixLid
01-01-2024, 00:00
#9
HierEnDaarEenFuifje zei:
Jij op truffels en anderen op xtc of speed gaat geen goeie combi zijn kan ik je vertellen. Baseer ik wel op eigen ervaring, maar heb aantal keer meegemaakt en je zit echt op een ander niveau dan de ander. Wellicht 2-CB proberen?
Klik om te vergroten...
Thanks voor je bericht, daar was ik al bang voor. Dan ga ik deze x gewoon lekker op dezelfde wolk zitten als de rest.
Eerlijk, ik ben oprecht blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik leer graag van andermans fouten.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cronnix zei:
Thanks voor je bericht, daar was ik al bang voor. Dan ga ik deze x gewoon lekker op dezelfde wolk zitten als de rest.
Eerlijk, ik ben oprecht blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik leer graag van andermans fouten.
Klik om te vergroten...

Ook goed dat je het gewoon vraagt in plaats gewoon doen!
Het hoeft natuurlijk niet te mislukken, maar de kans is best aanwezig en dat is dan natuurlijk zonde van je avond en je drugs.

Dus, wordt het speed of xtc?
C
CronnixLid
01-01-2024, 00:00
#11
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ook goed dat je het gewoon vraagt in plaats gewoon doen!
Het hoeft natuurlijk niet te mislukken, maar de kans is best aanwezig en dat is dan natuurlijk zonde van je avond en je drugs.

Dus, wordt het speed of xtc?
Klik om te vergroten...
Mijn gedachte ook.

Ik ga beginnen met ¾ van een xtc pil met 173mg werkzame stof en neem later nog 2 of heel misschien 3 kwartjes. Afhankelijk van mijn gemoedstoestand en de tijd die al versterken is.
Ik weeg 115kg
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alvast veel plezier!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gister heb ik voor het eerst truffels gedaan, het was niet een heel speciale gebeurtenis maar ik wou toch effe een kort reportje schrijven:

Ik heb 12 gram truffels gebruikt, heb hier thee van gemaakt.

23.00 : heb ik de thee opgedronken. Vond het best wel spannend want hoorde dat truffels wel heftig kunnen zijn en ik was alleen wat het nog wel spannender maakt. Na een tijdje vroeg ik mij af of ik wel wat ging voelen, want het duurde wel een beetje lang.

23.45 rond deze tijd begon ik wat te voelen. Alles werd wat intenser en in het begin had ik wat moeite om erin te komen maar dat ging gelukkig al snel over. Ik voelde mij echt geweldig euforisch! Heb toen een beetje psytech geluisterd en hier ging ik zo lekker op! Ik had oplaatst een moment dat er een stukje was in die clip dat je de sterrenhemel zag. En in combinatie met de muziek was het net alsof ik in het heelal zweefde zo bijzonder! Ook moest ik steeds om alles lachen! Ik heb ook wat tripfilmpjes gekeken en alle kleuren waren zo intens, zo mooi!

Vanaf nu weet ik de tijd niet precies meer trouwens. Ik heb na een tijdje besloten dat ik wou douchen want dat schijnt ook lekker te zijn. Ben toen eerst naar de slaapkamer gegaan, en daar had ik ineens een hele connectie met mijn bed 😂. Weet niet waarom maar ik vond mijn bed zo geweldig. Ben toen gaan douchen en dit was wel lekker, en in de douche had ik ineens een hele connectie met mijn muur 🤔😂 die vond ik gewoon geweldig.

Vanaf een uur of 2 werd het gevoel wat minder. Heb toen nog wat tripfilmpjes gekeken. Soms als ik ineens iets anders opzette voelde ik ineens weer wat maar ik werd toch ook moe dus ben rond een uur of 3 richting bed gegaan.

Als ik ernaar terug kijk denk ik dat het een mooie trip was. Alleen ik had nauwlijks vissuals. Het kan ook zijn dat ik iets minder binnen heb gekregen omdat ik iets fout heb gedaan bij het laten trekken van de truffels? Ik denk dat ik de volgende keer 15 gram ga nemen en voor de zekerheid ga ik ze ook opeten. Voor de rest niks mis met de trip en ben blij dat alles goed ging! Oowja, had af en toe wel eens het gevoel dat mijn buurman 112 ging bellen omdat ik als een gek zat te lachen en dan weer zat te schreeuwen: ik voel me zo goed! 😅

En voor wie wil lezen hoe mijn eerste ervaring op 2cb was:

1e keer trippen op 2c-b

hallo, ik heb een tijdje geleden voor het eerst 2cb gedaan, dit was ook mijn 1e tripmiddel. hier wou ik graag wat over vertellen. ik weet alleen waarschijnlijk niet alles meer in details, omdat het alweer een paar maand geleden is. ik heb het samen met een vriend gedaan. de planning was 20mg...
drugsforum.nl drugsforum.nl
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
Liever een eerste keer een wat te lichte trip dan een te heftige toch? Klinkt als een prima avond!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hé @whitesugar wat een leuk report van je. Stoer van je dat je dit voor het eerst alleen durfde. Zo grappig om jouw belevenissen te lezen!
Jij hebt ook wel eens 1-p lsd gebruikt toch? Is dat heel anders?
Ik ken alleen 1-p lsd en truffels staat me op de een of andere manier meer tegen en lijkt me redelijk gelijk aan 1-p lsd. Maar misschien heb ik het helemaal mis.
Jouw report maakt me wel nieuwsgierig.
Dank je wel voor het delen van je ervaringen!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
jammer dat het iets te licht is overgekomen kwa visuels.. welke truffels had je? maar de introductie heb je gemaakt nu :)
gelukkig dat buiten de visuels het een leuke trip is geworden met een goede euphorie
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Hé @whitesugar wat een leuk report van je. Stoer van je dat je dit voor het eerst alleen durfde. Zo grappig om jouw belevenissen te lezen!
Jij hebt ook wel eens 1-p lsd gebruikt toch? Is dat heel anders?
Ik ken alleen 1-p lsd en truffels staat me op de een of andere manier meer tegen en lijkt me redelijk gelijk aan 1-p lsd. Maar misschien heb ik het helemaal mis.
Jouw report maakt me wel nieuwsgierig.
Dank je wel voor het delen van je ervaringen!
Klik om te vergroten...
Nee, heb dit nog nooit gedaan. Lsd staat nog wel op de planning. Maar omdat dat heel lang kan duren wou ik eerst voor truffels gaan omdat die wat korter duren. En na een tijdje misschien lsd doen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#18
mitchieee zei:
jammer dat het iets te licht is overgekomen kwa visuels.. welke truffels had je? maar de introductie heb je gemaakt nu :)
gelukkig dat buiten de visuels het een leuke trip is geworden met een goede euphorie
Klik om te vergroten...
Ik had holandia. En kwa visuala wel jammer ja maar inderdaad voelde ik me echt goed dus dat is wel mooi
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
whitesugar zei:
Ik had holandia. En kwa visuala wel jammer ja maar inderdaad voelde ik me echt goed dus dat is wel mooi
Klik om te vergroten...
voor de volgende x , high hawaiens raad ik aan :) daar nu al 2x van de 2x fantastische visuals op gehad wel op 22.5g maar denk op kou 15 dat je ook wel een klap van visuels krijg, ts maar welke je volgende x op het oog heb
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#20
mitchieee zei:
voor de volgende x , high hawaiens raad ik aan :) daar nu al 2x van de 2x fantastische visuals op gehad wel op 22.5g maar denk op kou 15 dat je ook wel een klap van visuels krijg, ts maar welke je volgende x op het oog heb
Klik om te vergroten...
Oke, bedankt voor de tip. Ik denk dat het wel verstandig is dat ik de volgende keer dezelfde soort neem omdat ik anders bang ben dat ik met een andere soort weer een ander effect krijg? Als ik wat meer ervaring met truffels heb kan ik deze altijd nog proberen natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."