Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-MeO-DMT - Confrontatie met angst die helemaal niet bestaat!

5-MeO-DMT - Confrontatie met angst die helemaal niet bestaat!

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijzonder spul blijft het toch he.
T
Trippy langkous

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wauw, wat bijzonder om te lezen! Vooral over die "toevalligheden" waar ik zelf niet in geloof dat ze toevallig zijn maar echt met een reden gebeuren. Ook dat jij en tom elkaar op hetzelfde moment aankeken, dit vind ik zo bijzonder!

En dat als je je openstelt voor angst en het accepteerd dat het er mag zijn, zou je inderdaad niet heel angstig moeten worden. Maar nog verbaasd het mij dat je helemaal geen angst voelde.

Bij mijn eerste 2cb trip had ik ook momenten dat ik angstige momenten aan voelde komen(dit was nogal een heftige trip namelijk), maar omdat ik toen dacht: de angst mag er zijn draaide het gelukkig de goede kant op.

Dmt is ook iets wat ik misschien ooit nog wil doen, maar ik twijfel nog. Ik ga iig binnenkort weer een keer truffels doen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow, wat een geweldig report @Mezelf! 😍 Klinkt als een (weer) heel bijzondere ervaring.
E
ElaineDLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
. 5-MeO-DMT nog maar +-4 a 5 keer gedaan. 2x breakthrough en 1x een zeer lage dosis gesnoven waar ik de volledige Zen staat bereikte.
Klik om te vergroten...
Is snuiven de moeite? Ik vind hier zo weinig over terug
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
whitesugar zei:
Wauw, wat bijzonder om te lezen! Vooral over die "toevalligheden" waar ik zelf niet in geloof dat ze toevallig zijn maar echt met een reden gebeuren. Ook dat jij en tom elkaar op hetzelfde moment aankeken, dit vind ik zo bijzonder!

En dat als je je openstelt voor angst en het accepteerd dat het er mag zijn, zou je inderdaad niet heel angstig moeten worden. Maar nog verbaasd het mij dat je helemaal geen angst voelde.

Bij mijn eerste 2cb trip had ik ook momenten dat ik angstige momenten aan voelde komen(dit was nogal een heftige trip namelijk), maar omdat ik toen dacht: de angst mag er zijn draaide het gelukkig de goede kant op.

Dmt is ook iets wat ik misschien ooit nog wil doen, maar ik twijfel nog. Ik ga iig binnenkort weer een keer truffels doen!
Klik om te vergroten...
Is niet voor niks dat wanneer ik die toevalligheden voor het eerst aanhaal het tussen haakjes staat :wink: .
Het zijn voor mij zeker geen toevalligheden maar het teken dat alles verbonden is en loopt zoals het moet en niet anders kan lopen.

2cb geeft bij mij weinig angst. Kan wel emotionele uitbarstingen krijgen maar meer lekker. Paddo's of truffels geven wat dat betreft vaak wel het meeste angst in mijn ogen maar is voor iedereen anders al wordt 2cb wel als "makkelijker" bestempeld meestal.


ElaineD zei:
Is snuiven de moeite? Ik vind hier zo weinig over terug
Klik om te vergroten...
Klopt, maatje van vroeger die had het gemixt vanille poeder maar weet niet precies de verhouding meer. Is ook minder potent natuurlijk op die manier. Piekt veel minder hard en snel. Maar bij een relatief lage dosis kwam ik zo tot rust dat mijn ademhaling en hartslag zo langzaam ging dat zelf mijn vriendin toentertijd even schrok toen ik haar vroeg mijn hart te voelen. Ze voelde hem echt haast niet kloppen namelijk haha. Pure rust.

Wat ik nu dus ook had alleen was het nu een rollercoaster van rust door het universum zonder lichaam :tearsofjoy:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar mag ik vragen wat je angst is en waarom je deze zoekt via psychidelica?

Ondervind je beperkingen door angst?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi report. Die toevaligheden herken ik wel. De hints kunnen soms niet duidelijker zijn. Ook als je beter even wacht. Ik zie je vooral gevoelsmatig en emoties beschrijven. Wat brengt 5meo visueel met zich mee? Valt dit onder gewone dmt visuals of met welk tripmiddel kan je deze vergelijken?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
PsyTekz zei:
Mooi report. Die toevaligheden herken ik wel. De hints kunnen soms niet duidelijker zijn. Ook als je beter even wacht. Ik zie je vooral gevoelsmatig en emoties beschrijven. Wat brengt 5meo visueel met zich mee? Valt dit onder gewone dmt visuals of met welk tripmiddel kan je deze vergelijken?
Klik om te vergroten...
Visuals is met 5-MeO-DMT totaal niet belangrijk. Ze zijn er wel maar bij lange na niet zoals met DMT. Geen kleurige objecten of fractals en machine elfjes enzo. Je ziet wel met je ogen dicht vervormingen enzo maar 5-MeO--DMT zit véél meer op het gevoel emotie en lichaam en DMT mist dat wat maar heeft weer volledige visuals die echt mega overdonderd kunnen zijn ook. Met 5meo heb ik ook veel meer het gevoel van ego loss en dus een soort doodgaan wat je bij DMT niet hebt. Beide zijn gewoon uniek en ongelofelijk mooi :) . Maar ik prefereer wel 5meo maar dat is echt persoonlijk.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar mag ik vragen wat je angst is en waarom je deze zoekt via psychidelica?

Ondervind je beperkingen door angst?
Klik om te vergroten...
Angst voor angst is het meer. Sinds mijn burnout 4 jaar terug ben ik bang om ooit weer zo bang te worden en sindsdien ben ik een stuk onzekerder over mijn kunnen en ben ik bang voor fouten of commentaar. Voor mijn doen dan natuurlijk.....

Soms is het goed om door je angst heen te gaan, te doorvoelen zodat je die kan overwinnen. Daar zijn sommige psychedelica uitermate geschikt voor mits je weet hoe je ermee om moet gaan.

In dit geval kreeg ik dus juist geen angst wat nou juist de les was :).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goedendag allemaal!

Ik heb weer een bijzondere ervaring achter de rug die ik graag met jullie wil delen. maar eerst even een korte opsomming:

Wie: Mezelf, man, 37jaar, +-80kg, 191cms met Tom, jongeman dat ik heb leren kennen via dit forum.
Wat: 5-MeO-DMT
Dosis: 1ste +-7mg, 2de 9mg en derde keer bijna 15mg
Wanneer: nacht van 7 op 8 oktober 2021
Tijd: 1ste 23:40, 2de 00:40 en 3de rond 02:30
Waar: Bij m'n stacaravan in Elspeet midden tussen de bossen
Ervaring: Veel ervaring met vele soorten psychedelica wat niet meer valt te tellen. 5-MeO-DMT nog maar +-4 a 5 keer gedaan. 2x breakthrough en 1x een zeer lage dosis gesnoven waar ik de volledige Zen staat bereikte.
Tripreports:
5-MeO-DMT - Onverwachtse kosmische eenheid!
2C-B - 2x13mg - 2C-B met een emotionele ontlading
1P-LSD - 175ug - Wonderlijke wandeling met LSD
4-AcO-DMT - 30mg - Van spijt tot geluk met een les
4-AcO-DMT - 35mg - Boem daar was hij dan!
3-MEO-PCP - 9mg - Eerste keer
Salvia Divinorum - 20x extract - Een gesprek met Salvia

Ik kom tijdens het schrijven er weer achter dat het een aardige lap tekst is geworden maar ik hoop dat het makkelijk door te lezen is.

Vorige week (van 3 oktober t/m 10 oktober) deed ik mee met een Helweek programma. Dit houdt in: Een week lang 05:00uur opstaan met een training van 05:15 tot 06:15 uur, van 10:00 tot 12:00 een Webinar over het onderwerp van de dag waar vaak meditatie bij komt kijken. Optionele werkblokken van 14:00 tot 16:00, break-out room van 20:00 tot 20:30 en dan de dag afsluiting van 20:30 tot max 22:00. Om vervolgens meteen naar bed te gaan zodat je tenminste nog aan die 7 uur slaap kan komen. Onderwerpen waren Gewoontes, Focus en Mood, Timemanagement, uit je comfortzone, Rust, innerlijk dialoog en integratie.

Mijn algemene intentie voor deze week was afbouwen van de benzo's en beter leren omgaan met angsten. Natuurlijk zijn er vele andere persoonlijke ontwikkelingen voorbij gekomen maar deze twee waren voor mij wel het belangrijkste. Ik wilde dus sowieso grote stappen maken met het afbouwen van benzo's (Etizolam) en beter met angsten/zorgen/piekeren overweg kunnen.
Sinds mijn burn-out zeg 4 jaar terug ben ik namelijk nooit meer helemaal in mijn kracht komen te staan en daarom vond ik dat ik na een zeer heftig emotioneel jaar, ik dit wel had verdient :)

Het mooie van dit soort weken vind ik altijd dat ik volledig bij mezelf kom te staan en ik dan nog meer verbanden ga zien. Zo maakte ik best veel "toevalligheden" mee die mij lieten zien dat ik op de goede weg zit. Zo besloot ik alle social media zo veel mogelijk te bannen. Dus geen facebook, WhatsApp oid. 1 a max 2 keer per dag mocht ik nog van mezelf kijken. Laat nou "precies" op de eerste helweekdag gehéél Facebook, Instagram en WhatsApp plat liggen door een grote storing. Laat dat dan ook precies een klein kwartiertje gebeuren voordat ik die dag voor het éérst mijn telefoon pakte. Oke oke toevalligheidje :).

Van dinsdag op woensdagnacht werd ik 's nachts even wakker rond een uur of 02:45. Ik deed mijn ogen open en op dat moment hoorde ik mijn mobiel een heel kort tril geluidje maken. Dit doet hij als hij zichzelf uitschakelt, in dit geval omdat de batterij leeg was. Shit dacht ik, ik moet wel een wekker hebben omdat ik weer om 05:00uur wakker moet worden zodat ik mee kan doen met de ochtend training. Ook toevallig dat ik precies even wakker was geworden om te horen dat mijn telefoon zichzelf ging uitschakelen.

Oké, kleine toevalligheden die kunnen gebeuren maar voor mij wel al veel betekende.

Verder was ik die week al een tijdje bezig met de aankomende Helnacht. Dat is een nacht dat je niet mag slapen en dus door moeten halen (en ja mensen, zonder stims!). Dit zou van donderdag op vrijdag moeten plaatsvinden. Nou bedacht ik me eerst om eens lekker naar de stacaravan te gaan die nacht voor een nachtwandeling maar die woensdag schoot mij wat te binnen. Is het misschien een goed idee voor een heftige 5-MeO-DMT trip? Even lekker die angsten onder ogen komen waar ik zo graag aan wilde werken deze week.
Ik besloot 1 van mij beste vrienden (Tom) te vragen om als sitter daarbij aanwezig te zijn die nacht. Dit was gelukkig redelijk snel geregeld en we zouden dus met zijn tweeën naar de stacaravan gaan om wat te gaan wandelen en mij goed en veilig een trip in te kunnen laten gaan. Of het écht allemaal door zou gaan met trippen laat ik dan voor de zekerheid altijd even open. Je weet immers nooit hoe je je op dat moment gaat voelen.

Nou gebeurde die volgende dag (donderdagochtend) voor mij wat bijzonders.... In de afgelopen helweken kwamen er diverse sprekers hun levensverhaal vertellen wat nu natuurlijk ook gebeurde maar nu komt het mooie......

Laat deze spreker het nou "precies" over Ayahuasca, Kambo en Bufo Alvarius kikkers gehad hebben. Nog geen enkele Helweek is er iets over plant medicijnen gesproken of ook maar iets in die trant. Maar "precies" die dag nádat ik besloten had een 5-MeO-DMT trip te gaan doen, gaat iemand het uitgebreid hebben over de helende eigenschappen van deze helende middelen.
Dit gaf mij heel duidelijk aan dat niet alleen ik vond dat ik klaar was voor een diepe trip, maar ook dat de kosmos mij daar klaar voor vond. Zo voelde het voor mij in ieder geval. Want hoe groot is de kans dat wanneer ik zoiets besluit, er precies iemand het over dát onderwerp gaat hebben? Dit kon niet anders betekenen dan dat voor mij de tijd rijp was.

Zodoende haalde ik donderdagavond Tom rond 22:30 op van zijn werk om direct door te gaan naar m'n stacaravan. Daar aangekomen begonnen we ons even lekker te settelen. Even gezellig maken enzo, muziekje op. Ik woog zo rond de 7 mg 5-MeO-DMT af om dat in mijn Vaporgenie te doen en maakte een mooi plekje klaar waar ik de trip in zou gaan. Zette wat kaarsjes aan en had mijn Kristallen mee voor een fijne energie. Ik had zelf die dag al een muziekje uitgezocht voor bij de trip.

5-MeO-DMT trip.jpg
Setting en muziek

Oké ik was er klaar voor. Paar keer diep ademhalen, even tot mezelf komen en ik pakte de Vaporgenie om de eerste hijs tot mij te nemen. Ik neem een lange hijs en houd mij adem in. Vanaf het moment dat ik langzaam weer uitblaas voel ik de trip opkomen, snel en heftig, maar wat een rust....? Waar was die angst? Die paniek? Waar waren de hardkloppingen? Hoe kan ik zó rustig zijn terwijl ik volledig opgelost ben in het universum? Ik dood ben, ik 1 ben, ik geen adem meer nodig heb, ik niks meer ben dan energie in een rollercoaster van gedachtes, gevoelens gemengd met totale rust. Rust zoals ik die eigenlijk nog nooit had meegemaakt. Wat een eenheid, wat een rust... Geen angst of vluchtreacties!!

Ik voelde het middel zeggen dat dit ook nog maar een voorproefje was, eigenlijk pas de introductie voor vandaag en ik kwam langzaam na een minuut of 10 weer terug in mijn eigen lichaam.

Deelde met Tom mijn ervaring waarop Tom aangaf zelf een stukje mee getript te hebben op mijn energie. Dit voelde ik ook al tijdens de trip toen ik een kort moment naar hem keek en hij precies op dat moment ook zijn ogen opende en ik dus wist dat we verbonden waren met de energie die de ruimte had gevuld.

Een uur later legde ik mijn tweede trip klaar en begon eerst weer rustig te mediteren. Zodra ik mij klaar voelde begon ik weer een flinke hijs te nemen en kwam wederom in de volledige eenheid van serene rust. Weer totaal geen angst.... Ik ging deze trip toch juist aan om door mijn angst heen te gaan? Hoe kan ik door mijn angst heen als deze niet komt? Zo ben ik tijden bezig met angsten waar ik van af wil, zo zoek ik deze angsten juist op en dan is er geen angst!!!??

Is die angst wel echt eigenlijk? Zijn vele angsten niet door mijzelf verzonnen? Deze vragen popte allemaal in mij op in het universele licht waar ik mij bevond!

Na deze trip gaf Tom aan toch wel erg moe te zijn en even te gaan liggen.
Dus daar zat ik dan alleen zonder een confrontatie met mijn angst. Op dat moment besloot ik iets te doen wat ik normaal gesproken niet zomaar zou doen en dat was een derde dosis klaarleggen in de Vaporgenie. Dit keer een nóg hogere dosis van +- 15mg en niet iemand die een oogje op mij hield. Ik moet toch iets van angst kunnen vinden om het te kunnen doorvoelen? Ik neem een diepe hijs en nadat ik deze uitblies en de trip al voelde opkomen nam ik nog een hijs om er zeker van te zijn dat ik alles tot mij had genomen.....

Ik werd weer als een raket afgeschoten door een universum van eenheid! Keihard, razend snel maar weer volledig in serene rust. Het was alsof ik, zelfs voor kosmische begrippen, in een ongelofelijke heftige rollercoaster zat waar van álles door mij heen schoot maar dan ook echt alles, neeee wat zeg ik..... "het" alles ging door mij heen behalve angst... Het bestaat helemaal niet in de vorm zoals ik hem vaak mee maakte.
Deze specifieke angst is gemaakt door mijzelf en is pas werkelijkheid geworden toen ik er in begon te geloven. Laat ik niet meer in die angst geloven Mezelf!.... De boodschap was volkomen duidelijk. Mijn grootste angst is angst en angst voor angst is een angst die ik mijzelf heb aangepraat....

Hierna heerlijk de nacht doorgehaald op het luisteren van mijn favoriete muziek en heb nog even een kort rondje gelopen buiten toen ik doorkreeg bijna weg te dommelen. Rond 08:00 uur maakte ik Tom wakker zodat we beide weer rustig naar huis konden gaan. Tom afgezet bij een station min of meer op de route richting mijn huis. Thuis aangekomen a weer meteen door met de ochtendsessie van 10:00 tot 12:00 uur.

Het mooie van dit verhaal is dat ik die ochtend van de 5-MeO-DMT mijn laatste dosis benzo heb gehad en geestelijk amper last heb om ervan af te blijven. Zaterdag de dag na laatste benzo gebruik voelde ik mij wel ziekig (soort verkouden gevoel, trillen, zweten en buikpijn) maar dit was gelukkig zondag alweer zo goed als weg.

Dus weet niet of ik nu te vroeg juich! maar ben er sindsdien dus wel mooi al 3 dagen van af voor het eerst sinds enkele maanden!💪

Was voor mij dus weer een geweldige ervaring en voor het éérst totaal geen angst ervaren voor dit middel. Ik koos het juist omdat dit middel zo heftig is dat het (bij mij in ieder geval) altijd wel een soort paniek/vlucht reactie uitlokt. Maar dit keer bleef deze helemaal weg en ervaarde ik met verbazing dit middel eens zonder vluchtreactie en of angst. Wauw wat was dat mooi en ongelofelijk leerzaam voor mij.

Bedankt nog Tom dat je er bij wilde zijn want dat gaf mij een zeer fijn gevoel en een ieder bedankt voor het lezen van mijn ervaring.
Het was een zeer bijzondere week met een ongelofelijk leerzaam hoogtepunt. Op naar de volgende bijzondere weken !!!!

Fijne dag/nacht allemaal!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauw mooie ervaring en realisatie! (en report)

En 3 bevestigingen achter elkaar! Ik denk zeker dat het zo is dat we angst zelf creëren. Het zal wel niet in de buurt komen, maar wat je beschrijft herken ik een beetje van mijn 2e changa trip. Enorm heftig alles door me heen voelen gaan, maar er zelf totaal onaangeroerd door zijn.

Mooi ook dat dit soort realisaties geldig blijven. Als er weer angst is, terugkomen naar de realisatie dat je het zelf creëert. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een prachtig tripreport kerel! Heb het in 1 ruk uitgelezen en ben onder de indruk!

Mezelf zei:
Ik kom tijdens het schrijven er weer achter dat het een aardige lap tekst is geworden maar ik hoop dat het makkelijk door te lezen is.
Klik om te vergroten...
Reports van deze kwaliteit zijn mij niet snel te lang... :wink:

Klinkt als een ongelofelijk mooie en helende ervaring! Helaas heb ik zelf geen directe ervaring met 5-meo-dmt (daar ben ik voorlopig echt nog wat te schijterig voor) maar dit klinkt wel echt heel mooi. Wel opvallend dat je inderdaad helemaal geen angst/paniek hebt ervaren. Dat is, naar wat ik zo lees en zie, toch best gebruikelijk bij 5-meo-dmt?

Wat ik trouwens ook heel prettig vind in je report is dat je heel duidelijk een aantal wat meer spiritueel getinte (voor sommige mensen zweverige) zaken aanstipt zonder daar heel stellig of "overhalend" in te zijn. Je geeft heel duidelijk aan dat voor jou bepaalde gebeurtenissen voortekenen zijn en dat jij je bijvoorbeeld prettig voelt bij jouw kristallen zonder in te gaan op hoe en of het werkt. Het is voldoende dat het voor jou zo werkt. Komt op mij heel prettig en wijs over.

Superfijn trouwens dat het ook een positief effect lijkt te hebben op je benzo-gebruik. Als dat zo doorzet is dat wel een heel mooi cadeautje van de kosmos :relaxed:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Wat ik trouwens ook heel prettig vind in je report is dat je heel duidelijk een aantal wat meer spiritueel getinte (voor sommige mensen zweverige) zaken aanstipt zonder daar heel stellig of "overhalend" in te zijn.
Klik om te vergroten...
Voel me helemaal niet aangesproken hoor. :sunglasses::tonguewink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Voel me helemaal niet aangesproken hoor. :sunglasses::tonguewink:
Klik om te vergroten...
Hahaha... was echt een complimentje naar Mezelf... geen diss naar jou :kissingheart:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Hahaha... was echt een complimentje naar Mezelf... geen diss naar jou :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Oké oké al zou het begrijpelijk zijn. :kissingheart:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."