Goedendag allemaal!
Ik heb weer een bijzondere ervaring achter de rug die ik graag met jullie wil delen. maar eerst even een korte opsomming:
Wie: Mezelf, man, 37jaar, +-80kg, 191cms met Tom, jongeman dat ik heb leren kennen via dit forum.
Wat: 5-MeO-DMT
Dosis: 1ste +-7mg, 2de 9mg en derde keer bijna 15mg
Wanneer: nacht van 7 op 8 oktober 2021
Tijd: 1ste 23:40, 2de 00:40 en 3de rond 02:30
Waar: Bij m'n stacaravan in Elspeet midden tussen de bossen
Ervaring: Veel ervaring met vele soorten psychedelica wat niet meer valt te tellen. 5-MeO-DMT nog maar +-4 a 5 keer gedaan. 2x breakthrough en 1x een zeer lage dosis gesnoven waar ik de volledige Zen staat bereikte.
Tripreports:
5-MeO-DMT - Onverwachtse kosmische eenheid!
2C-B - 2x13mg - 2C-B met een emotionele ontlading
1P-LSD - 175ug - Wonderlijke wandeling met LSD
4-AcO-DMT - 30mg - Van spijt tot geluk met een les
4-AcO-DMT - 35mg - Boem daar was hij dan!
3-MEO-PCP - 9mg - Eerste keer
Salvia Divinorum - 20x extract - Een gesprek met Salvia
Ik kom tijdens het schrijven er weer achter dat het een aardige lap tekst is geworden maar ik hoop dat het makkelijk door te lezen is.
Vorige week (van 3 oktober t/m 10 oktober) deed ik mee met een Helweek programma. Dit houdt in: Een week lang 05:00uur opstaan met een training van 05:15 tot 06:15 uur, van 10:00 tot 12:00 een Webinar over het onderwerp van de dag waar vaak meditatie bij komt kijken. Optionele werkblokken van 14:00 tot 16:00, break-out room van 20:00 tot 20:30 en dan de dag afsluiting van 20:30 tot max 22:00. Om vervolgens meteen naar bed te gaan zodat je tenminste nog aan die 7 uur slaap kan komen. Onderwerpen waren Gewoontes, Focus en Mood, Timemanagement, uit je comfortzone, Rust, innerlijk dialoog en integratie.
Mijn algemene intentie voor deze week was afbouwen van de benzo's en beter leren omgaan met angsten. Natuurlijk zijn er vele andere persoonlijke ontwikkelingen voorbij gekomen maar deze twee waren voor mij wel het belangrijkste. Ik wilde dus sowieso grote stappen maken met het afbouwen van benzo's (Etizolam) en beter met angsten/zorgen/piekeren overweg kunnen.
Sinds mijn burn-out zeg 4 jaar terug ben ik namelijk nooit meer helemaal in mijn kracht komen te staan en daarom vond ik dat ik na een zeer heftig emotioneel jaar, ik dit wel had verdient
Het mooie van dit soort weken vind ik altijd dat ik volledig bij mezelf kom te staan en ik dan nog meer verbanden ga zien. Zo maakte ik best veel "toevalligheden" mee die mij lieten zien dat ik op de goede weg zit. Zo besloot ik alle social media zo veel mogelijk te bannen. Dus geen facebook, WhatsApp oid. 1 a max 2 keer per dag mocht ik nog van mezelf kijken. Laat nou "precies" op de eerste helweekdag gehéél Facebook, Instagram en WhatsApp plat liggen door een grote storing. Laat dat dan ook precies een klein kwartiertje gebeuren voordat ik die dag voor het éérst mijn telefoon pakte. Oke oke toevalligheidje
![:)]()
.
Van dinsdag op woensdagnacht werd ik 's nachts even wakker rond een uur of 02:45. Ik deed mijn ogen open en op dat moment hoorde ik mijn mobiel een heel kort tril geluidje maken. Dit doet hij als hij zichzelf uitschakelt, in dit geval omdat de batterij leeg was. Shit dacht ik, ik moet wel een wekker hebben omdat ik weer om 05:00uur wakker moet worden zodat ik mee kan doen met de ochtend training. Ook toevallig dat ik precies even wakker was geworden om te horen dat mijn telefoon zichzelf ging uitschakelen.
Oké, kleine toevalligheden die kunnen gebeuren maar voor mij wel al veel betekende.
Verder was ik die week al een tijdje bezig met de aankomende Helnacht. Dat is een nacht dat je niet mag slapen en dus door moeten halen (en ja mensen, zonder stims!). Dit zou van donderdag op vrijdag moeten plaatsvinden. Nou bedacht ik me eerst om eens lekker naar de stacaravan te gaan die nacht voor een nachtwandeling maar die woensdag schoot mij wat te binnen. Is het misschien een goed idee voor een heftige 5-MeO-DMT trip? Even lekker die angsten onder ogen komen waar ik zo graag aan wilde werken deze week.
Ik besloot 1 van mij beste vrienden (Tom) te vragen om als sitter daarbij aanwezig te zijn die nacht. Dit was gelukkig redelijk snel geregeld en we zouden dus met zijn tweeën naar de stacaravan gaan om wat te gaan wandelen en mij goed en veilig een trip in te kunnen laten gaan. Of het écht allemaal door zou gaan met trippen laat ik dan voor de zekerheid altijd even open. Je weet immers nooit hoe je je op dat moment gaat voelen.
Nou gebeurde die volgende dag (donderdagochtend) voor mij wat bijzonders.... In de afgelopen helweken kwamen er diverse sprekers hun levensverhaal vertellen wat nu natuurlijk ook gebeurde maar nu komt het mooie......
Laat deze spreker het nou "precies" over Ayahuasca, Kambo en Bufo Alvarius kikkers gehad hebben. Nog geen enkele Helweek is er iets over plant medicijnen gesproken of ook maar iets in die trant. Maar "precies" die dag nádat ik besloten had een 5-MeO-DMT trip te gaan doen, gaat iemand het uitgebreid hebben over de helende eigenschappen van deze helende middelen.
Dit gaf mij heel duidelijk aan dat niet alleen ik vond dat ik klaar was voor een diepe trip, maar ook dat de kosmos mij daar klaar voor vond. Zo voelde het voor mij in ieder geval. Want hoe groot is de kans dat wanneer ik zoiets besluit, er precies iemand het over dát onderwerp gaat hebben? Dit kon niet anders betekenen dan dat voor mij de tijd rijp was.
Zodoende haalde ik donderdagavond Tom rond 22:30 op van zijn werk om direct door te gaan naar m'n stacaravan. Daar aangekomen begonnen we ons even lekker te settelen. Even gezellig maken enzo, muziekje op. Ik woog zo rond de 7 mg 5-MeO-DMT af om dat in mijn Vaporgenie te doen en maakte een mooi plekje klaar waar ik de trip in zou gaan. Zette wat kaarsjes aan en had mijn Kristallen mee voor een fijne energie. Ik had zelf die dag al een muziekje uitgezocht voor bij de trip.

Setting en muziek
Oké ik was er klaar voor. Paar keer diep ademhalen, even tot mezelf komen en ik pakte de Vaporgenie om de eerste hijs tot mij te nemen. Ik neem een lange hijs en houd mij adem in. Vanaf het moment dat ik langzaam weer uitblaas voel ik de trip opkomen, snel en heftig, maar wat een rust....? Waar was die angst? Die paniek? Waar waren de hardkloppingen? Hoe kan ik zó rustig zijn terwijl ik volledig opgelost ben in het universum? Ik dood ben, ik 1 ben, ik geen adem meer nodig heb, ik niks meer ben dan energie in een rollercoaster van gedachtes, gevoelens gemengd met totale rust. Rust zoals ik die eigenlijk nog nooit had meegemaakt. Wat een eenheid, wat een rust... Geen angst of vluchtreacties!!
Ik voelde het middel zeggen dat dit ook nog maar een voorproefje was, eigenlijk pas de introductie voor vandaag en ik kwam langzaam na een minuut of 10 weer terug in mijn eigen lichaam.
Deelde met Tom mijn ervaring waarop Tom aangaf zelf een stukje mee getript te hebben op mijn energie. Dit voelde ik ook al tijdens de trip toen ik een kort moment naar hem keek en hij precies op dat moment ook zijn ogen opende en ik dus wist dat we verbonden waren met de energie die de ruimte had gevuld.
Een uur later legde ik mijn tweede trip klaar en begon eerst weer rustig te mediteren. Zodra ik mij klaar voelde begon ik weer een flinke hijs te nemen en kwam wederom in de volledige eenheid van serene rust. Weer totaal geen angst.... Ik ging deze trip toch juist aan om door mijn angst heen te gaan? Hoe kan ik door mijn angst heen als deze niet komt? Zo ben ik tijden bezig met angsten waar ik van af wil, zo zoek ik deze angsten juist op en dan is er geen angst!!!??
Is die angst wel echt eigenlijk? Zijn vele angsten niet door mijzelf verzonnen? Deze vragen popte allemaal in mij op in het universele licht waar ik mij bevond!
Na deze trip gaf Tom aan toch wel erg moe te zijn en even te gaan liggen.
Dus daar zat ik dan alleen zonder een confrontatie met mijn angst. Op dat moment besloot ik iets te doen wat ik normaal gesproken niet zomaar zou doen en dat was een derde dosis klaarleggen in de Vaporgenie. Dit keer een nóg hogere dosis van +- 15mg en niet iemand die een oogje op mij hield. Ik moet toch iets van angst kunnen vinden om het te kunnen doorvoelen? Ik neem een diepe hijs en nadat ik deze uitblies en de trip al voelde opkomen nam ik nog een hijs om er zeker van te zijn dat ik alles tot mij had genomen.....
Ik werd weer als een raket afgeschoten door een universum van eenheid! Keihard, razend snel maar weer volledig in serene rust. Het was alsof ik, zelfs voor kosmische begrippen, in een ongelofelijke heftige rollercoaster zat waar van álles door mij heen schoot maar dan ook echt alles, neeee wat zeg ik.....
"het" alles ging door mij heen behalve angst... Het bestaat helemaal niet in de vorm zoals ik hem vaak mee maakte.
Deze specifieke angst is gemaakt door mijzelf en is pas werkelijkheid geworden toen ik er in begon te geloven. Laat ik niet meer in die angst geloven Mezelf!.... De boodschap was volkomen duidelijk. Mijn grootste angst is angst en angst voor angst is een angst die ik mijzelf heb aangepraat....
Hierna heerlijk de nacht doorgehaald op het luisteren van mijn favoriete muziek en heb nog even een kort rondje gelopen buiten toen ik doorkreeg bijna weg te dommelen. Rond 08:00 uur maakte ik Tom wakker zodat we beide weer rustig naar huis konden gaan. Tom afgezet bij een station min of meer op de route richting mijn huis. Thuis aangekomen a weer meteen door met de ochtendsessie van 10:00 tot 12:00 uur.
Het mooie van dit verhaal is dat ik die ochtend van de 5-MeO-DMT mijn laatste dosis benzo heb gehad en geestelijk amper last heb om ervan af te blijven. Zaterdag de dag na laatste benzo gebruik voelde ik mij wel ziekig (soort verkouden gevoel, trillen, zweten en buikpijn) maar dit was gelukkig zondag alweer zo goed als weg.
Dus weet niet of ik nu te vroeg juich! maar ben er sindsdien dus wel mooi al 3 dagen van af voor het eerst sinds enkele maanden!💪
Was voor mij dus weer een geweldige ervaring en voor het éérst totaal geen angst ervaren voor dit middel. Ik koos het juist omdat dit middel zo heftig is dat het (bij mij in ieder geval) altijd wel een soort paniek/vlucht reactie uitlokt. Maar dit keer bleef deze helemaal weg en ervaarde ik met verbazing dit middel eens zonder vluchtreactie en of angst. Wauw wat was dat mooi en ongelofelijk leerzaam voor mij.
Bedankt nog Tom dat je er bij wilde zijn want dat gaf mij een zeer fijn gevoel en een ieder bedankt voor het lezen van mijn ervaring.
Het was een zeer bijzondere week met een ongelofelijk leerzaam hoogtepunt. Op naar de volgende bijzondere weken !!!!
Fijne dag/nacht allemaal!