Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport 6apb op festival

Tripreport 6apb op festival

78 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rotjoch zei:
Wow, 12 uur. Dan moet ik na het avondeten al beginnen 🤣 of een benzo nemen om te gaan slapen, kan ook nog.


Hmm, ik ben ook wel wat gewend. Enige wat echt zeer deed waren MDMA kristallen die nog zo’n beetje als suiker waren 👃

MDMA, speed en 3-MMC deden echt heel weinig oraal, vandaar dat ik liever snuif, maar ik lees Hier wel wat goeds. Misschien is dat een optie. Pluggen geen ervaring mee, zou ik eerst eens moeten uitproberen dan.
Klik om te vergroten...
Hm interessant. Lijkt me zachtst gezegd niet prettig om zo'n hoeveelheid onder je tong te laten oplossen. Maar ben benieuwd, mocht je het ooit proberen hoor ik graag hoe het beviel :)
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Hm interessant. Lijkt me zachtst gezegd niet prettig om zo'n hoeveelheid onder je tong te laten oplossen. Maar ben benieuwd, mocht je het ooit proberen hoor ik graag hoe het beviel :)
Klik om te vergroten...
Vieze smaken kan ik goed hebben. Kratom, 3mmc, vind het allemaal niet zo erg. Als het moet kauw ik op een paracetamol.

Ik denk sublinguaal dus. Zal nog even het een en ander opzoeken over de dosis, en ik zal hier op het forum mijn bevinding delen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rotjoch zei:
Vieze smaken kan ik goed hebben. Kratom, 3mmc, vind het allemaal niet zo erg. Als het moet kauw ik op een paracetamol.

Ik denk sublinguaal dus. Zal nog even het een en ander opzoeken over de dosis, en ik zal hier op het forum mijn bevinding delen.
Klik om te vergroten...

Rotjoch zei:
Vieze smaken kan ik goed hebben. Kratom, 3mmc, vind het allemaal niet zo erg. Als het moet kauw ik op een paracetamol.

Ik denk sublinguaal dus. Zal nog even het een en ander opzoeken over de dosis, en ik zal hier op het forum mijn bevinding delen.
Klik om te vergroten...
Wel even tanden poetsen daarna, kan niet goed zijn!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
3 toch?
Succinate
Hydrochloride zout (hcl)
En freebase
Klik om te vergroten...
Echt? Ik wist alleen van de 2
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Wel even tanden poetsen daarna, kan niet goed zijn!
Klik om te vergroten...
Daar zou ik totaal niet aan hebben gedacht. Thanks!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
whitesugar zei:
Echt? Ik wist alleen van de 2
Klik om te vergroten...
Je leert elke dag wat bij in de klas van Dirkjan. Doe je mond maar open, dan schuif ik het huiswerk erin. ☝️
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rotjoch zei:
Vieze smaken kan ik goed hebben. Kratom, 3mmc, vind het allemaal niet zo erg. Als het moet kauw ik op een paracetamol.

Ik denk sublinguaal dus. Zal nog even het een en ander opzoeken over de dosis, en ik zal hier op het forum mijn bevinding delen.
Klik om te vergroten...
Ik zou het ook liever niet onder me tong leggen maar als jij dat graag doet, jouw keus.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Je leert elke dag wat bij in de klas van Dirkjan. Doe je mond maar open, dan schuif ik het huiswerk erin. ☝️
Klik om te vergroten...
Pang. Het komedie niveau is gedaald tot René van der Gijp achtige vrouwonvriendelijke seks grappen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Ik zou het ook liever niet onder me tong leggen maar als jij dat graag doet, jouw keus.
Klik om te vergroten...
Je het is meer dat alles dat via mijn maag gaat, nauwelijks effect heeft. Mijn maagzuur is sterk? I don’t know, is vast een verklaring voor…
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rotjoch zei:
Daar zou ik totaal niet aan hebben gedacht. Thanks!
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad. Hoe zit het met de sterkte van breebase vergeleken met de andere 2?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Pang. Het komedie niveau is gedaald tot René van der Gijp achtige vrouwonvriendelijke seks grappen.
Klik om te vergroten...
Gelukkig heb ik zelf ook vaak vrouwonvriendelijke sex humor 😉
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rotjoch zei:
Je het is meer dat alles dat via mijn maag gaat, nauwelijks effect heeft. Mijn maagzuur is sterk? I don’t know, is vast een verklaring voor…
Klik om te vergroten...
Gek, neem je wel genoeg dan altijd oraal? Je moet dan altijd meer nemen dan als je iets snuift namelijk..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
Ja inderdaad. Hoe zit het met de sterkte van breebase vergeleken met de andere 2?
Klik om te vergroten...
Volgens mij is freebase de minst potente, gevolgd door succinate en als sterkste HCI. Waar is flauwhamlilam? (@Flualhamdulillam ) Die had ooit een topic gemaakt hierover.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
whitesugar zei:
Gek, neem je wel genoeg dan altijd oraal? Je moet dan altijd meer nemen dan als je iets snuift namelijk..
Klik om te vergroten...
Weet ik. 180mg 3mmc deed niks. 200mg Mdma deed niks. Bommetje speed (geen idee hoe veel, maar veel) deed maar een klein beetje. Snap het nog steeds niet echt. Vrienden van me gingen keihard op 200mg Mdma
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Volgens mij is freebase de minst potente, gevolgd door succinate en als sterkste HCI. Waar is flauwhamlilam? (@Flualhamdulillam ) Die had ooit een topic gemaakt hierover.
Klik om te vergroten...
Ja, dat zag ik ook ooit voorbij komen. Kan het nergens meer vinden.. ik moest toen ook veel moeite doen om informatie over de verschillende varianten te vinden.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Volgens mij is freebase de minst potente, gevolgd door succinate en als sterkste HCI. Waar is flauwhamlilam? (@Flualhamdulillam ) Die had ooit een topic gemaakt hierover.
Klik om te vergroten...
Met freebase mis je het gewicht van het zout en zou daarmee juist het meest potent zijn (meeste hoeveelheid actieve stof per gram poeder). Alleen kan de omzetting naar een zout ook de werking en opneembaarheid veranderen, dus of de freebase van 6-APB daadwerkelijk potenter is durf ik niet te zeggen. Heb 6-APB ook nog nooit als freebase op de markt gezien.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flualhamdulillam zei:
Heb 6-APB ook nog nooit als freebase op de markt gezien.
Klik om te vergroten...
Heb hem zelf niet in handen gehad maar dit las ik op Reddit. Kan je ons niet even bijspijkeren want ik snap die freebase en hydrochloride zout vorm nog niet helemaal.

Teach us the way.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Heb hem zelf niet in handen gehad maar dit las ik op Reddit. Kan je ons niet even bijspijkeren want ik snap die freebase en hydrochloride zout vorm nog niet helemaal.

Teach us the way.
Klik om te vergroten...
De zoutvorm van een drug bestaat uit het free base molecuul (bijvoorbeeld een simpel amfetamine molecuul) waaraan middels een ionaire binding een zuur molecuul is gekoppeld. Vaak zijn freebase amines niet vast en niet oplosbaar in water, dus niet of nauwelijks oraal/nasaal opneembaar. Als zout zijn ze wel oplosbaar.

Je kan een drug als zout ook omzetten tot het freebase molecuul door het op te lossen in water en te neutraliseren met een base (zoals bijvoorbeeld natronloog). Het freebase molecuul heeft niks meer om opgelost te blijven en valt uit de oplossing.

MDMA bijvoorbeeld, bestaat vrijwel altijd als HCl-zout, in het pilletje zitten dus niet simpelweg (free base) ‘MDMA moleculen’, deze zouden niet efficiënt opgenomen kunnen worden.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flualhamdulillam zei:
De zoutvorm van een drug bestaat uit het free base molecuul (bijvoorbeeld een simpel amfetamine molecuul) waaraan middels een ionaire binding een zuur molecuul is gekoppeld. Vaak zijn freebase amines niet vast en niet oplosbaar in water, dus niet of nauwelijks oraal/nasaal opneembaar. Als zout zijn ze wel oplosbaar.

Je kan een drug als zout ook omzetten tot het freebase molecuul door het op te lossen in water en te neutraliseren met een base (zoals bijvoorbeeld natronloog). Het freebase molecuul heeft niks meer om opgelost te blijven en valt uit de oplossing.

MDMA bijvoorbeeld, bestaat vrijwel altijd als HCl-zout, in het pilletje zitten dus niet simpelweg (free base) ‘MDMA moleculen’, deze zouden niet efficiënt opgenomen kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp niet veel van de tekst😅 maar ik schat in dat dirkjan nonkel het wel begrijpt 😝

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."