Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport 6apb op festival

Tripreport 6apb op festival

78 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kotsen en hallucinaties op 6apb herken ik beiden :) vind de trippy effecten wel leuk :)
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had een keer eerder 6apb gedaan, maar dit was thuis. Nu heb ik afgelopen weekend voor het eerst 6apb gedaan op een festival, en ubberhaubt drugs voor het eerst op een festival.. dit was een hele goede ervaring, beter dan ik had verwacht! Ik had de vorige keer rond de 140 mg genomen, en nu heb ik de dosis iets verhoogd naar 160 mg. En ik heb de hci variant.

We waren rond 22.30 binnen denk ik, het was nog even spannend of mijn qr code wel geldig was, maar dit ging allemaal goed gelukkig!

We zijn even bij de podia's gaan staan, daarna ben ik naar de wc gegaan en heb ik de capsule 6apb ingenomen.ik weet niet meer precies hoelaat dit was, ik schat rond 23.00 uur?

Het duurde denk ik wel 3 kwartier/uur voordat ik iets begon te merken. In het begin, dit heb ik tenminste ook weleens met xtc, dan moet ik eerst altijd een soort van een drempel over en daarna voel ik me pas goed. Ik had dus even het gevoel dat ik de drukte even uit moest, omdat alles net insloeg.. toen zijn we even naar buiten gegaan. Vervolgens werd ik misselijk en moest ik kotsen. Gelukkig ben ik daarna niet misselijk meer geweest.

Toen de drugs in begon te werken voelde ik al dat het een lekkere trip word waarschijnlijk, ik voelde me gelijk al best goed namelijk, of het komt door de muziek dat ik me zo snel al zo goed voelde, ik weet het niet..

toen begon de drugs echt te werken, ik voelde me gelijk al euforisch! Ik stond met mijn handen in de lucht te dansen, zo goed voelde ik me. En wat ik het allermooist vind, is dat er iemand achter mij stond die zich in precies dezelfde sferen als mij bevond. De blijdschap en euforie straalde gewoon van het gezicht af. Ze wou helemaal meegaan in de muziek, net als ik.

Ik Had zo'n zin om te dansen, en het leek ook wel alsof ik geen schaamte meer had.. ik vond het zo geweldig om andere mensen zo blij te zien, omdat ik weet dat ik me ook zo voel. En ik heb het idee dat die blijdschap besmettelijk is, want er stond namelijk iemand te dansen met een bigsmile op zijn gezicht en ik werd er nog meer blij van! En verder is het ook mooi om te zien hoeveel mensen je aanspreken, en hoeveel mensen met je proberen te dansen! Er was ook een moment dat wij de zaal uitliepen, en er waren een paar mensen die aan de mdma zaten met grote doppen, ik vond dit zo leuk om te zien! Af en toe waren er ook belgische mensen die wat tegen me zeiden, maar ik verstond er niks van 😅😂 en mij verstonden ze ook niet goed.. en dan die mensen die zo los gaan op de muziek, stonden vooral voor bij het podium, dit vond ik zo mooi om te zien!

Daarna was het eigenlijk een hele avond vol met: bij podia staan, dansen, drinken halen, naar tribune en heel soms naar buiten. het was vooral veel dansen en van de euforie genieten. Ik stond daar soms ook echt van: "wauw, wauw!" Omdat ik me zo lekker voelde😅 op dat moment had ik totaal geen schaamte, ik wou gewoon van de euforie genieten. Ook vond ik het heerlijk om af en toe aan mijn haar te zitten omdat dat lekker voelde.

Ik denk dat rond een uur of 5 de 6apb uit begon te werken. Het nadeel van 6apb is vind ik wel dat je niet goed weet wanneer het nou helemaal uit is gewerkt, het gevoel gaat soms in vlagen namelijk.. maargoed, het begon dus uit te werken. Toen zijn we bij de tribunes gaan zitten, en mijn ogen vielen gewoon dicht, zo'n inkakker had ik 😅 vervolgens kreeg ik ineens weer een vlaag energie, en later ging die weer weg.

Ik heb toen dus besloten om 3mmc te nemen, oraal. Ik denk dat ik iets teveel had genomen want ik ging iets te hard. Of het kwam omdat de 6apb nog niet goed was uitgewerkt.. maargoed, toen zijn we even naar buiten gegaan om af te koelen, en over een tijdje ging het wel weer.

Toen ik dus weer een vlaag energie kreeg van de 3mmc, zijn we weer gaan dansen. Ik voelde me door de 3mmc ook best wel goed! Maar wel minder euforisch dan normaal. Ik had iets meer zin om te praten, maar dat is normaal bij 3mmc veel erger bij mij.. het kan ook door de sfeer komen dat ik minder zin had om te praten..

Uiteindelijk heb ik best wel veel contact met mensen gehad, veel meer dan als ik alleen drank drink op een feestje of festival.. ik had dan geen praatkick op 6apb, maar ik stond er wel veel meer voor open om contact met mensen te zoeken. Aan het einde van de avond wou ik nog even vooraan bij het podium staan, als afsluiter. Hier hoor je de bas namelijk extra goed, en je voelt de luchtdruk naar je toe blasen. Ik heb toen nog contact met iemand gekregen en heb het laatste halfuur met onbekenden staan dansen.

Wat ik nog even kwijt wou over 6apb, is dat ze zeggen dat er ook een licht trippy kantje aan zit. Dit klopt inderdaad, maar hij is wel heel licht. Ik zag soms bepaalde vormen in een soort 3d achtig iets. Ik weet niet hoe ik dit goed uit moet leggen, maar het komt erop neer dat bepaalde vormen extra duidelijk worden. Ook zag ik soms dat het licht best trippy was, maar dit was maar op sommige momenten.

Het kan zijn dat ik dit morgen ofzo nog even update, als nog niet alles klopt. Ik ben niet heel scherp vandaag namelijk..😅
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als een geslaagd feestje. :grin:
6 APB combineren met een andere drugs wordt wel beetje afgeraden. Kan de trippy niet komen door de 3mmc?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kwak zei:
Klinkt als een geslaagd feestje. :grin:
6 APB combineren met een andere drugs wordt wel beetje afgeraden. Kan de trippy niet komen door de 3mmc?
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik hoor, maar ik heb echt de 6apb zoveel mogelijk laten uitwerken voordat ik de 3mmc nam.

En nee, toen ik dat trippy had, had ik nog geen 3mmc genomen.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Jammer van het kotsen maar het klinkt alsof je het leuk hebt gehad. Was dit in België toevallig? Want in NL mag er niks na 00:00.

Dat trippy gedeelte van 6-apb herken ik ook. Lichte visuele effecten, als je er op let.
Klik om te vergroten...
Ja, ik was bij rave rebels.

En kotsen was minder maar verder geen probleem ofzo want daarna was de misselijkheid ook voorbij en die maakte plaats voor euforie! Wat mij trouwens ook best wel verbaasd dat die nog zo intens en lang aanwezig was, omdat ik nog geen 2 maand pauze heb gehad (ik weet het, ook niet goed maar dit festival was een spontaan idee)
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Kotsen en hallucinaties op 6apb herken ik beiden :) vind de trippy effecten wel leuk :)
Klik om te vergroten...
Ja, trippy vind ik ook wel leuk. Het was niet zo intens dat het te heftig was ofzo.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
whitesugar zei:
Ja, ik was bij rave rebels.

En kotsen was minder maar verder geen probleem ofzo want daarna was de misselijkheid ook voorbij en die maakte plaats voor euforie! Wat mij trouwens ook best wel verbaasd dat die nog zo intens en lang aanwezig was, omdat ik nog geen 2 maand pauze heb gehad (ik weet het, ook niet goed maar dit festival was een spontaan idee)
Klik om te vergroten...
Ja ken het het gevoel na kotsen. Toen ik nog xtc deed had ik dat ook weleens. Daarna voel je je kiplekker.

Ik denk dat als je geen gewoonte maakt van 2 maanden, dat het voor een keer geen ramp is.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Ja ken het het gevoel na kotsen. Toen ik nog xtc deed had ik dat ook weleens. Daarna voel je je kiplekker.

Ik denk dat als je geen gewoonte maakt van 2 maanden, dat het voor een keer geen ramp is.
Klik om te vergroten...
Nouja, vaak als ik op xtc begin met kotsen blijf ik juist kotsen. Maar gelukkig was dit nu niet het geval.

En nee, ik maak er geen gewoonte van.
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Leuk om te lezen hoe je het hebt beleefd en dat de combinatie van dit lange feest met 6-apb zo goed is bevallen.
Heerlijk dat je je zo open voelde.

Wij waren vrijdag op hetzelfde feest en zaten aan de xtc wat ook uitstekend is bevallen.
Het was een ongelofelijk goede techno party met zoveel blije mensen.
Klik om te vergroten...
Ja hier hetzelfde, iedereen was blij! Op een enkeling na die niet zo blij was en iets had van: wat moet ik hier 😂 voor de rest was eigenlijk iedereen blij aan het dansen!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Leuk om te lezen hoe je het hebt beleefd en dat de combinatie van dit lange feest met 6-apb zo goed is bevallen.
Heerlijk dat je je zo open voelde.

Wij waren vrijdag op hetzelfde feest en zaten aan de xtc wat ook uitstekend is bevallen.
Het was een ongelofelijk goede techno party met zoveel blije mensen.
Klik om te vergroten...
Hier krijg ik FOMO van. En sober october duurt nog best lang :upsidedown::upsidedown::upsidedown::upsidedown::upsidedown:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang💯 zei:
Hier krijg ik FOMO van. En sober october duurt nog best lang :upsidedown::upsidedown::upsidedown::upsidedown::upsidedown:
Klik om te vergroten...
Fomo watte?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
whitesugar zei:
Fomo watte?
Klik om te vergroten...
It's real: https://en.wikipedia.org/wiki/Fear_of_missing_out
S
Space JuniorLid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
Ja, ik was bij rave rebels.

En kotsen was minder maar verder geen probleem ofzo want daarna was de misselijkheid ook voorbij en die maakte plaats voor euforie! Wat mij trouwens ook best wel verbaasd dat die nog zo intens en lang aanwezig was, omdat ik nog geen 2 maand pauze heb gehad (ik weet het, ook niet goed maar dit festival was een spontaan idee)
Klik om te vergroten...
oeff rave rebels, wat een line-up joh. Perfect festival voor een eerste x. Ik ga vrijdag bij Awakenings x Reinier Zonneveld ook aan de 6apb, mag hopen dat het net zo'n geslaagde trip mag worden als de jouwe
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
It's real: https://en.wikipedia.org/wiki/Fear_of_missing_out
Klik om te vergroten...
Jeetje, ze verzinnen tegenwoordig altijd wel wat nieuws. Maar dit gevoel ken ik ja, ik ben vroeger zo vaak niet naar feestjes gegaan. Ik ging nooit uit toen ik jong was, en dit vind ik zo jammer nu. Festivals eigenlijk ook nooit veel gedaan, dit was mijn 2e ooit en mijn 1e techno festival, wat klinkt dat anders op een festival!
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#15
Space Junior zei:
oeff rave rebels, wat een line-up joh. Perfect festival voor een eerste x. Ik ga vrijdag bij Awakenings x Reinier Zonneveld ook aan de 6apb, mag hopen dat het net zo'n geslaagde trip mag worden als de jouwe
Klik om te vergroten...
Oow wat leuk, veel plezier! ja reinier was hier ook aanwezig. En hoop dat het ook zo'n goede ervaring word ja.

Was trouwens mijn 2e festival.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Fijn dat je een leuk feestje heb gehad, leuk om te lezen!
Zelf geen ervaring met 6apb ik neem altijd xtc op festivals
Heb je nog ge afterd of zijn jullie na het feestje gelijk richting huis gegaan?
Klinkt ieder geval zo als een waardig weekend geweest
Volgende keer gewoon weer een hardcore feest😜
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Fijn dat je een leuk feestje heb gehad, leuk om te lezen!
Zelf geen ervaring met 6apb ik neem altijd xtc op festivals
Heb je nog ge afterd of zijn jullie na het feestje gelijk richting huis gegaan?
Klinkt ieder geval zo als een waardig weekend geweest
Volgende keer gewoon weer een hardcore feest😜
Klik om te vergroten...
Xtc wil ik ook een keer op een festival proberen! En ik heb nog even bij degene gezeten waar ik mee naar het festival was, heb hier stiekem nog wel wat dingen gebruikt 😬 en dat mag ik vandaag voelen!

En hardcore vind ik zelf niet zo voor een hele avond. Happy hardcore en frenchcore wel, maar dan gaan ze later de hele tijd over op soorten wat ik niet mooi vind ben ik bang voor.. dus ik hou het eerst even op techno denk ik.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oef... dilemma! Ik heb hier 6abp liggen en ga vandaag naar festival, maar als ik ergens géén zin in heb, is het misselijk zijn en kotsen. Ik houd het vandaag toch maar op mollie denk ik
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
debkb zei:
Oef... dilemma! Ik heb hier 6abp liggen en ga vandaag naar festival, maar als ik ergens géén zin in heb, is het misselijk zijn en kotsen. Ik houd het vandaag toch maar op mollie denk ik
Klik om te vergroten...
Ik moet van xtc ook altijd kotsen...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
whitesugar zei:
Ja, ik was bij rave rebels.

En kotsen was minder maar verder geen probleem ofzo want daarna was de misselijkheid ook voorbij en die maakte plaats voor euforie! Wat mij trouwens ook best wel verbaasd dat die nog zo intens en lang aanwezig was, omdat ik nog geen 2 maand pauze heb gehad (ik weet het, ook niet goed maar dit festival was een spontaan idee)
Klik om te vergroten...
De bewering dat je serotonine zou opraken na een keertje drugs gebruiken is ook nogal een oversimplificatie. In de praktijk zal het inderdaad wel nog een aantal keer achter elkaar blijven werken. Maar de vraag is dan of je ooit nog wel dezelfde ervaring kunt hebben. Veel xtc-gebruikers klagen dat ze na tientallen keren niet meer zo kunnen genieten van de drug. Daarom kun je er maar beter zuinig op zijn en dergelijke middelen alleen nemen op speciale gelegenheden. In die zin is de 6-wekenregel heel nuttig om jezelf te dwingen om in ieder geval anderhalve maand niet weer zoiets te doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."