Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums75 ug 1P-LSD: Mooi in al zijn lelijkheid

75 ug 1P-LSD: Mooi in al zijn lelijkheid

69 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fyrckant zei:
Doses tussen pak em beet 20 en 80 ug worden door veel mensen als lastiger ervaren daar net onder of boven. Een beetje een niemandsland tussen nuchter en trippen. Ik kan het persoonlijk wel waarderen, al zorg ik dan wel dat ik van huis ben in de natuur. Hond kan gewoon (in de tas) mee!
Klik om te vergroten...
Ik zeg niet dat ik deze dosis niet nog eens probeer, maar dan denk ik wel weer thuis. Voor nu een veiligere plek om te zijn zoals het is dan buiten, dat zou ik alleen doen met een tripsitter. Voor nu.

Het mormel.. daar moet ik een volgende keer misschien wat mee. Ze vindt het zó niet leuk als ik trip dat ze de ervaring ook verstoort als ik alleen ben en dat is voor geen van ons beiden fijn.

MaddMonkey zei:
Ik ben wel benieuwd naar deze playlist. Wat zit er zoal in?
Klik om te vergroten...
Veel nummers uit deze playlist. Muziek uit mijn Ayahuasca ceremonies. De associatie daarmee zorgt icm het branden van wat Palo Santo voor een heel veilig en geborgen gevoel.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Openingspost aangevuld naar volledig tripreport!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Ik zeg niet dat ik deze dosis niet nog eens probeer, maar dan denk ik wel weer thuis. Voor nu een veiligere plek om te zijn zoals het is dan buiten, dat zou ik alleen doen met een tripsitter. Voor nu.

Het mormel.. daar moet ik een volgende keer misschien wat mee. Ze vindt het zó niet leuk als ik trip dat ze de ervaring ook verstoort als ik alleen ben en dat is voor geen van ons beiden fijn.


Veel nummers uit deze playlist. Muziek uit mijn Ayahuasca ceremonies. De associatie daarmee zorgt icm het branden van wat Palo Santo voor een heel veilig en geborgen gevoel.
Klik om te vergroten...
Tnx, ik heb ayahuasca nog op mijn wishlist staan. Wil het wel dan ook in zuid Amerika doen en dus een hele reis ervan maken. Misschien heb ik wel een playlist voor dat moment gevonden
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Woahhhhhh je hebt je perfectionisme goed z'n gang laten gaan! Love het raport met je eigen "spoilers". Ik ben mn eerste echte lsdtripje aan t plannen en werd al 100 microgram aangeraden, dat heb je wel bevestigd haha. Ik ben stiekem veeeeet benieuwd naar je Aya ervaring. Zou ik ook heul graag nog een keer willen doen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Woahhhhhh je hebt je perfectionisme goed z'n gang laten gaan! Love het raport met je eigen "spoilers". Ik ben mn eerste echte lsdtripje aan t plannen en werd al 100 microgram aangeraden, dat heb je wel bevestigd haha. Ik ben stiekem veeeeet benieuwd naar je Aya ervaring. Zou ik ook heul graag nog een keer willen doen.
Klik om te vergroten...
Ayahuasca lijkt mij ook heel bijzonder. Ik zou het eigen aan het begin van het jaar doen maar door ADHD medicatie mocht ik niet :(
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tof hoor! Ik ben benieuwd naar je beleving! Ik vraag me altijd af of je niet juist veel behoefte aan contact hebt in een trip. Dat kan ik me zo goed voorstellen namelijk. In een goede trip wil je je beleving delen, in een slechte trip wil je iemand horen/zien die je gerust stelt. Aan de andere kant ga je misschien juist weer dieper in je eigen ziel als je geen afleiding hebt. Ik benieuwd hoe jij het vindt alleen vs samen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nuit zei:
Dank je voor je advies !

Sinds enkele uren begonnen met +-50 microgram (1/4 zegel) Langzaamaan, en dat is goed zo. In het begin stresste ik nogal, wilde wat krampachtig vasthouden aan controle of andere dingen, maar ondertussen merk ik dat 50 wel comfortabel is.

(Niet de eerste keer LSD maar wel de eerste keer alleen.)
Klik om te vergroten...
Hela, hopelijk geniet je van je trapje?!

Heb je gewone lsd of RC’s? De meeste zegels zijn namelijk ondergedoseerd en geen 200ug, zoals dealers beweren. Zou dus heel goed kunnen dat je minder dan 59 binnen hebt gekregen. Maar boeit verder ook niet… belangrijkste is dat je het naar je zin hebt…

Laat je later nog even weten hoe het met je gaat?
N
NuitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik schrijf wss nog wel een tripreportje later.

Ik was vnl op zoek naar een zacht tripje. Niet de compleet ondersteboven uiteinde van m'n gedachtes of brein willen uitspitten-trip, maar eerder m'n teentje droppen in alleen trippen, een trip kunnen sturen, introspectie, waarnemen van deformaties, gevoelens, sferen, .. kortom eerder wat voorzichtig en nieuwsgierig rondneuzen.

Zit nu op 1/2 zegel en dat is prima zo.

In 't prille begin van de trip was er nog licht buiten, wolken en landschap. Nu is 't buiten donker en zit ik binnen in een nestje van warm licht.
Ik zou veel willen vertellen. (Maar daardoor zit ik natuurlijk iets minder in het moment).
Maar het is ook fijn om een ervaring te delen, dus alvast deze geweldige muziek:


Alvast een kleine notitie:
LSD kan zacht zijn
In het stil staan, waarnemen kan je het op je af laten komen (of er ook weer uit stappen) raak je intenser overspoeld, dan als je bezig bent.

En ik vind het prettig dat LSD ook zo kan zijn, niet super ondersteboven heftig hard, maar zacht. Als een vriendelijke metgezel.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat mooi opgeschreven! Dat klinkt mij goed in de oren. Het doet mij eraan denken dat ik het tof zou vinden om met beangstigende of overweldigende momenten in een trip om te kunnen gaan. Volgens mij geeft dat een bepaalde rust of zelfvertrouwen. Zeker als je dat helemaal alleen doet. Los daarvan: jouw trip klinkt fijn!
Veel plezier met uittrippen! (Als dat een woord is)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nuit zei:
Ik schrijf wss nog wel een tripreportje later.
Klik om te vergroten...
Ben al benieuwd! Klinkt alsof je je goed vermaakt… enjoy!
N
NuitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Ben al benieuwd! Klinkt alsof je je goed vermaakt… enjoy!
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor jullie woorden trouwens, Eik en gemberthee (gemberthee is trouwens echt een gepaste naam, ik zie meteen een pot thee, lichtjes, dampende mok, gember goed ingetrokken, en een goed gesprek dàt is gemberthee)
Warm om te lezen!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nuit zei:
Warm om te lezen!
Klik om te vergroten...
Goedzo… dat was ook de bedoeling! Ben al benieuwd naar je trip-reportje! Fijn om te zien dat de lsd zo goed beviel!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Mooie Post en wat een goede manier om tegen psychedelica aan te kijken!

Wat een mooi inzicht! Ik vermoed dat dit een belangrijk inzicht is voor alle perfectionisten “out there”…

Mooie positieve Houding. Ik heb relatief weinig moeilijke ervaringen gehad tijdens het trippen en probeer bad trips ook echt te voorkomen (zo hedonistisch ben ik wel)… maar de moeilijke momenten die ik heb beleefd waren heel leerzaam!
Klik om te vergroten...
Een echte bad trip lijkt me superkut, maar ik heb niet het idee dat ik er al een heb gehad. Of misschien heb ik gewoon een té positieve instelling, aangezien mijn Aya reizen nou niet echt een feestje waren. Stel dat ik met iemand samen zou trippen met als doel een leuke trip en ik zou me bijvoorbeeld zo voelen als in dit tripreport, acht ik de kans wel aanwezig dat ik behoorlijk zou flippen. Omdat ik weet dat ik andermans trip negatief beïnvloed, omdat het niet de bedoeling was, omdat het leuk had moeten zijn etc. Maar ik ga er zó open in dat eigenlijk niets verkeerd kan zijn.

En na mijn eerste Aya reis moet er ook wel heel veel gebeuren voordat die ervaring overtroffen wordt in moeilijkheid.
Eik zei:
Die tussendosis lsd is echt opvallend impopulair blijkt elke keer. Ik deel die mening overigens. Ik vind een microdosis tussen de 10-25 ug heerlijk. Ik vond 35 ug al te hoog… dan kun je eigenlijk niet meer normaal functioneren maar is de trip ook niet interessant genoeg om je volledig te boeien. Vanaf 90 vond ik het wel weer interessant. Laatste tijd ligt mijn voorkeur tussen de 150-200 ug met 220 als hoogste. Wil ooit nog wel eens 250 ug proberen maar denk dat ik het dan wel welletjes vindt 😅
Klik om te vergroten...
Precies dat was het probleem! Teveel normale functies kapot, maar te weinig ervoor in de plaats! Ben heel benieuwd hoe je zulke hoge dosissen ervaart, maar ik denk dat ik dat niet zonder tripsitter zou durven haha.
Eik zei:
Ben echt nieuwsgierig naar jouw ayahuasca verhaal.
Klik om te vergroten...
Misschien moet ik er maar een weblog-like tripreport/reisverslag van maken! De trip zelf is niet compleet zonder wat eraan vooraf ging, en ook zéker niet zonder wat er daarna allemaal gebeurde. Niet echt de gemiddelde aya-ervaring tho, en in die zin ook zeker geen reclame ervoor.
Eik zei:
Ik heb zelf wel ervaring met dmt maar niet met aya. Ik zou het graag een keer willen proberen maar stel het steeds uit. Het fysieke ongemak is tot daar aan toe. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het fysieke ongemak een regelrechte bad trip Triggered. En dat staat Gewoon niet zo heel hoog op mijn verlanglijstje… 🧐
Klik om te vergroten...
Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken! Sowieso is echt niet iedereen aan het kotsen en aan de schijt! Ik heb tot vorig jaar een enorme kotsfobie gehad, daar was ik net een beetje vanaf bij mijn eerste reis (Hoe? Kop eraf zuipen, iemands bed onder kotsen. En dan ervaren dat diegene je met een lach van oor tot oor onder de douche parkeert, de boel verschoont met de instelling 'haha, mooi man'. Kreeg simpelweg de kans niet om in paniek te raken. Positieve bekrachtiging werkt bij puppy's en ook bij Pløppies blijkbaar). Het kotsen zelf is wel naar. Ayahuasca is al smerig op de heenweg, de terugweg is zegmaar echt niet beter. Maar ergens is het ook gewoon goed. De eerste reis één keer gekotst, dus toen ik bij de tweede reis één keer had gekotst dacht ik 'ah mooi, dat hebben we gehad'. Boy i was wrong haha. Drie of vier keer, wel naar, maar triggerde echt niets slechts verder, het luchtte eigenlijk wel op. M'n lijf was er meer dan klaar mee, die zooi moest eruit.

Over de weerstand/angst voor bad trips babbelen we vast nog wel eens verder!
Eik zei:
lijkt me dan wel weer heel interessant om meer tijd te hebben om de dmt space te verkennen. Pure dmt is zo kort en heftig dat ik er niet veel mee kan… anders dan “toegeven” dat waarschijnlijk alles heel anders is dan ik ooit voor mogelijk had gehouden…
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf geen ervaring met DMT maar kan me goed voorstellen wat je zegt. Denk dat Aya veel meer introspectief is, best heel stuurbaar (als dat is wat je nodig hebt :grimacing:) en verder wel heel erg per persoon verschillend.
Eik zei:
anyway bedankt voor het delen van je report en visie!
Klik om te vergroten...
*maakt een buiging*
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Love it! Leuk uitgebreid retroperspectiefje ook dit.
Neeee je mag echt trots op jezelf zijn heur!
Klik om te vergroten...
Merci!
ljuv zei:
Hahaha oh no, wat een deceptie. Als je weer begint zou ik gewoon beginnen op word en het daar eerst opslaan 😂 Ik kijk er naar uit in elk geval!
Klik om te vergroten...
Of gewoon in delen opdelen!
ljuv zei:
Ja dit onderzoek vind ik nog wel wat lastiger mannnnn, of ik vertrouw alles te weinig... dat kan ook😅
Klik om te vergroten...
Ik wil je daar wel bij helpen, maar ik weet niet of dat mag. Ben zelf afgegaan op ervaring van een vriend, en daar erg blij mee. Ook blind vertrouwen in de begeleiding daar, dus zal niet snel ergens anders heen gaan. Inmiddels diverse vrienden met dezelfde ervaring.
ljuv zei:
Hmmmmm zo had ik hem eigenlijk ook nog niet bekeken. Ik dacht alleenmaar "haha grapjas, dacht jij dat je hier klaar voor was" op een gegeven moment...
Maar ik vind het ook wel leuk/interessant een beetje te experimenteren met de spirituele kant van andere psychedelische middelen hoor. Bij mij is het echt nog vooral leuk en reeeete interessant geweest maar ik heb nog nooit zo'n "wow" ervaring of heel intense realisaties gehad.

Ja heb me dus absoluut een tijd lang heel erg geroepen gevoeld! Nu het gevoel dat ik ook wel even kan wachten😶
Klik om te vergroten...
Alles op zijn tijd!
ljuv zei:
Woooow heftag, heel indrukwekkend dat je er dan nog zo'n les uit kunt leren en het op het moment zelf niet als badtrip zag...
Wel moooooie les die je eruit hebt gehaald!
Klik om te vergroten...
Als alles wat op je af komt oke is, zal het niet zo snel aanvoelen als 'bad trip'. Er gebeurt niets wat niet had moeten gebeuren, want 'alles is oke'!
ljuv zei:
Helemaal eens! Betekent niet dat het niet leuk mag zijn natuurlijk, maar dat bedoel je volgens mij ook niet.
Klik om te vergroten...
Dat bedoel ik inderdaad absoluut niet! Het mag hartstikke leuk zijn! Mijn vorige truffeltrip was ook gewoon heel fijn, met lastige stukjes. En ook dat was, op dat moment, precies wat ik nodig had.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
Tjsa wat je als "bad trip" omschrijft en wat als "moeilijke ervaring" hangt denk ik een beetje van je definitie af. Ik heb zelf geluk gehad dat ik tijdens al mijn trips maar een paar keer moeilijkheden heb ervaren. Mijn allereerste psychedelische ervaring komt het dichtst in de buurt van een stukje echte "bad-trip" beleving. Toen was ik echt wel even een tijdje in paniek en was ik heilig van overtuigd dat ik gek geworden was. Dat was echt geen fijn gevoel.

20 jaar na dato een tripverhaal uit 1997

Beste forumleden, Ik ga jullie meenemen naar het jaar 1997. Een tijdperk waarin ik de wereld begon te ontdekken als 19 jarige student van de Katholieke Universiteit Nijmegen. 1997 was tevens het jaar waarin mijn blijvende interesse in psychedelica is opgewekt. Voorbereiding Als 18 jarige had...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een ander moeilijk moment was de come-up van mijn eerste full-blown DMT ervaring. Daar heb ik ook eventjes heel kortstondig echt paniek ervaren. Gelukkig duurde dit maar heel erg kort en beleefde ik het ook als heel kort waardoor het goed te doen was.

Tripreport v/d Maand - DMT - "jij=weg"

Het is zaterdagmiddag. Ik zit bij mij thuis op de bank te kletsen met Roze Olifant en Psychedelibee. Het gesprek verloopt vloeiend en gepassioneerd maar toch ontspannen. Het voelt als goede vrienden die elkaar al jaren kennen. En dat terwijl ik Bee pas net 2 uur daarvoor voor het eerst live heb...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Tot slot ben ik een keer vrij dicht bij paniek/bad gaan gezeten toen ik een voor mijn begrippen hoge dosis lsd deed terwijl ik een beetje verkouden was.

Tripreport v/d Maand - LSD - de relativiteit van geluk

Zaterdagmiddag 14.00 uur. Vrouw en kindjes zijn net weg en papa heeft het huis alleen! Ik ben al de hele week aan het twijfelen: zal ik nu wel of geen LSD trip doen? Mijn afgelopen LSD trips waren elke keer zo fantastisch dat ik weer terug wil naar die fantastische plek waar alles mooi, nieuw en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Op deze ervaringen na zijn de meeste van mijn trips heel gelukzalig geweest. Mijn intentie is in ieder geval zeker niet om mensen af te schrikken van het trippen met deze links...

Ik ben me al heel lang aan het verdiepen in Ayahuasca en denk dat ik het ooit nog wel eens wil proberen. Ik zie er alleen wel heel erg tegenop omdat het fysiek zo zwaar is en ik de ervaring heb dat fysiek ongemak ook een negatieve impact op je mentale headspace kan hebben.
Klik om te vergroten...
Ik heb je reports met plezier gelezen :redheart: Kan me vinden in wat je schrijft hoor!

En fysiek zwaar... Ja. Ayahuasca zorgt niet voor de meest makkelijke ervaringen, dat is zeker waar. Nou moet ik zeggen dat ik in de eerste reis vooral heel erg last heb gehad van hoofdpijn. Spanning waarschijnlijk, maar het nam zóveel plek in. Gelukkig was er genoeg headspace om zowel de hoofdpijn als keihard dissocieren als een levensveranderende reis te herbergen, dat scheelt dan weer.
Tijdens de tweede reis was het 30 graden en dat was de hel. Mijn eerste sensatie was dat ik heel hard aan het fibreren was, heel veel energie en warmte creëerde, maar die warmte kon ik dus letterlijk niet kwijt. Ooooh man, die warmte. Laatste deel van de reis kreeg ik een enorm dood gevoel in mijn armen. Ik was er toen al helemaal klaar mee, had de tweede ronde niet lang genoeg binnen gehouden om er wat uit te halen (dacht ik), was echt mn tijd nog aan het uitzitten. Wat bleek? Dat gevoel in mijn armen hoorde bij de reis. Ben erna naar de fysio gegaan, en daar werd heel snel duidelijk dat er een daadwerkelijk probleem zat, waarschijnlijk al 15 jaar.

Kotsen was zeker niet mijn grootste fysieke ongemak haha. En sowieso, het is het echt waard!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Kotsen was zeker niet mijn grootste fysieke ongemak haha. En sowieso, het is het echt waard!
Klik om te vergroten...
Bij Ayahuasca klinkt het elke keer zo paradoxaal. Mensen omschrijven allemaal ongemakken en hoe zwaar het is en eindigen dan met :hearteyes: het was het allemaal waard :hearteyes:

Als je daar nog wat meer uitleg over kunt geven wat het dan precies de moeite waard maakt dan hoor ik het graag! Maar misschien moet ik het ook gewoon voor mezelf ervaren. Ik vond de beschrijvingen van Ketamine ook nooit zo aantrekkelijk eigenlijk. En toen ik het een keer gedaan had, begreep ik opeens waarom het ook wel leuk en prettig kan zijn. Ik ben nooit een grote keta-liefhebber geworden maar begrijp nu wel beter waarom mensen het ook leuk kunnen vinden...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
Bij Ayahuasca klinkt het elke keer zo paradoxaal. Mensen omschrijven allemaal ongemakken en hoe zwaar het is en eindigen dan met :hearteyes: het was het allemaal waard :hearteyes:

Als je daar nog wat meer uitleg over kunt geven wat het dan precies de moeite waard maakt dan hoor ik het graag! Maar misschien moet ik het ook gewoon voor mezelf ervaren. Ik vond de beschrijvingen van Ketamine ook nooit zo aantrekkelijk eigenlijk. En toen ik het een keer gedaan had, begreep ik opeens waarom het ook wel leuk en prettig kan zijn. Ik ben nooit een grote keta-liefhebber geworden maar begrijp nu wel beter waarom mensen het ook leuk kunnen vinden...
Klik om te vergroten...
Ik kan dat niet kort uitleggen, dus ik zal mezelf er komende week maar toe zetten een begin te maken met mijn reisverslag :')
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Ik wil je daar wel bij helpen, maar ik weet niet of dat mag.
Klik om te vergroten...
Nouuuu heb dus niet zo'n haast nog! Misschien vind ik tzt een manier om je dit conform forumregels te vragen haha😅
Klinkt als een fijne organisatie die je gevonden hebt dan.

Mevrouw Pløp zei:
Als alles wat op je af komt oke is, zal het niet zo snel aanvoelen als 'bad trip'. Er gebeurt niets wat niet had moeten gebeuren, want 'alles is oke'!
Klik om te vergroten...
Goeie instelling! Ga ik meenemen voor mn volgende reisje!

Mevrouw Pløp zei:
Ik kan dat niet kort uitleggen, dus ik zal mezelf er komende week maar toe zetten een begin te maken met mijn reisverslag :')
Klik om te vergroten...
Yeeeeeheeees excited.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nuit zei:
Ik schrijf wss nog wel een tripreportje later.

Ik was vnl op zoek naar een zacht tripje. Niet de compleet ondersteboven uiteinde van m'n gedachtes of brein willen uitspitten-trip, maar eerder m'n teentje droppen in alleen trippen, een trip kunnen sturen, introspectie, waarnemen van deformaties, gevoelens, sferen, .. kortom eerder wat voorzichtig en nieuwsgierig rondneuzen.

Zit nu op 1/2 zegel en dat is prima zo.

In 't prille begin van de trip was er nog licht buiten, wolken en landschap. Nu is 't buiten donker en zit ik binnen in een nestje van warm licht.
Ik zou veel willen vertellen. (Maar daardoor zit ik natuurlijk iets minder in het moment).
Maar het is ook fijn om een ervaring te delen, dus alvast deze geweldige muziek:


Alvast een kleine notitie:
LSD kan zacht zijn
In het stil staan, waarnemen kan je het op je af laten komen (of er ook weer uit stappen) raak je intenser overspoeld, dan als je bezig bent.

En ik vind het prettig dat LSD ook zo kan zijn, niet super ondersteboven heftig hard, maar zacht. Als een vriendelijke metgezel.
Klik om te vergroten...
Mooie muziek idd! Lekker chill
Eik zei:
Tjsa wat je als "bad trip" omschrijft en wat als "moeilijke ervaring" hangt denk ik een beetje van je definitie af. Ik heb zelf geluk gehad dat ik tijdens al mijn trips maar een paar keer moeilijkheden heb ervaren. Mijn allereerste psychedelische ervaring komt het dichtst in de buurt van een stukje echte "bad-trip" beleving. Toen was ik echt wel even een tijdje in paniek en was ik heilig van overtuigd dat ik gek geworden was. Dat was echt geen fijn gevoel.

20 jaar na dato een tripverhaal uit 1997

Beste forumleden, Ik ga jullie meenemen naar het jaar 1997. Een tijdperk waarin ik de wereld begon te ontdekken als 19 jarige student van de Katholieke Universiteit Nijmegen. 1997 was tevens het jaar waarin mijn blijvende interesse in psychedelica is opgewekt. Voorbereiding Als 18 jarige had...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Een ander moeilijk moment was de come-up van mijn eerste full-blown DMT ervaring. Daar heb ik ook eventjes heel kortstondig echt paniek ervaren. Gelukkig duurde dit maar heel erg kort en beleefde ik het ook als heel kort waardoor het goed te doen was.

Tripreport v/d Maand - DMT - "jij=weg"

Het is zaterdagmiddag. Ik zit bij mij thuis op de bank te kletsen met Roze Olifant en Psychedelibee. Het gesprek verloopt vloeiend en gepassioneerd maar toch ontspannen. Het voelt als goede vrienden die elkaar al jaren kennen. En dat terwijl ik Bee pas net 2 uur daarvoor voor het eerst live heb...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Tot slot ben ik een keer vrij dicht bij paniek/bad gaan gezeten toen ik een voor mijn begrippen hoge dosis lsd deed terwijl ik een beetje verkouden was.

Tripreport v/d Maand - LSD - de relativiteit van geluk

Zaterdagmiddag 14.00 uur. Vrouw en kindjes zijn net weg en papa heeft het huis alleen! Ik ben al de hele week aan het twijfelen: zal ik nu wel of geen LSD trip doen? Mijn afgelopen LSD trips waren elke keer zo fantastisch dat ik weer terug wil naar die fantastische plek waar alles mooi, nieuw en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Op deze ervaringen na zijn de meeste van mijn trips heel gelukzalig geweest. Mijn intentie is in ieder geval zeker niet om mensen af te schrikken van het trippen met deze links...

Ik ben me al heel lang aan het verdiepen in Ayahuasca en denk dat ik het ooit nog wel eens wil proberen. Ik zie er alleen wel heel erg tegenop omdat het fysiek zo zwaar is en ik de ervaring heb dat fysiek ongemak ook een negatieve impact op je mentale headspace kan hebben.
Klik om te vergroten...
Wow! Ik heb je eerste verhaal gelezen. Zoooo gaaf!! Ik herken er delen van uit mijn eerste trip. Die was buitengewoon gaaf. Was met twee vriendinnen. 1 vriendin kreeg een bad trip. Het kostte me moeite om haar te kalmeren. Helemaal midden in mijn trip kon ik dat ook nog niet. Het was alsof zij alle licht uit de ruimte opzoog als ik naar haar keek. Dat beangstigde me.. Dus keek ik een tijdje niet naar haar, maar juist naar mijn andere vriendin die er als een blij ei uit zag, waardoor al het licht weer terug kwam. In die zin heb ik al een vleugje angst meegekregen (gelukkig).

Binnenkort ga ik ook weer met een vriendin truffels eten. Ik vind het fijn om al die realistische mooie ervaringen te lezen waarin ook angst of walging voorkomt en hoe je daar dan doorheen komt. En uiteindelijk terug kijkt op een super bijzondere lifechanging ervaring!

Super!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gemberthee zei:
Het was alsof zij alle licht uit de ruimte opzoog als ik naar haar keek. Dat beangstigde me.. Dus keek ik een tijdje niet naar haar, maar juist naar mijn andere vriendin die er als een blij ei uit zag, waardoor al het licht weer terug kwam. In die zin heb ik al een vleugje angst meegekregen (gelukkig).
Klik om te vergroten...
Mooi beschreven. Kan me er helemaal een voorstelling bij maken.

Gemberthee zei:
Binnenkort ga ik ook weer met een vriendin truffels eten. Ik vind het fijn om al die realistische mooie ervaringen te lezen waarin ook angst of walging voorkomt en hoe je daar dan doorheen komt. En uiteindelijk terug kijkt op een super bijzondere lifechanging ervaring!
Klik om te vergroten...
Ik heb ook heel veel trips gehad die eigenlijk alleen maar euforisch of mooi waren. Dit was inderdaad een selectie van trips waar ook iets moeilijks bij zat. Gelukkig kun je ook van dat soort ervaringen veel opsteken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."