Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDTP 80mg nasaal, onverwacht hard geraakt!

DTP 80mg nasaal, onverwacht hard geraakt!

64 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Standpunten waar ik me goed in kan vinden @Psilocycloner

En ik merk toch ook wel dat verschil tussen bijvoorbeeld psilocybine en lsd. De laatste lijkt inderdaad niet echt een bezieling te hebben. Ik zie lsd zelf dan ook meer als een psychoanalytisch- en zintuigversterkend middel dan de groep die ook wel als 'entheogenen' wordt aangeduid. Vooral de tryptaminen lijken heel erg die bezieling te hebben.

Maar ik denk ook zeker dat psychedelica eerdere ervaringen met andere psychedelica weer omhoog kunnen halen. Er is dan wellicht die bepaalde connectie (met een specifieke frequentie(?)) gemaakt, die dan later weer geopend kan worden door iets anders. (Ik zeg maar wat...) Zelfs wiet kan dat tot bepaalde hoogte.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het klopt zeker dat ervaringen onder de ene psychedelische drug doorsijpelen naar de andere. Ik zie soms visuals die de ene drug typeren op de andere. En marihuana is inderdaad ook psychedelisch geworden voor mij sinds ik psychedelische drugs doe.
D
De-Amfeta-BoerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Space πŸ•‰ zei:
Op een gegeven moment, iets langer dan een uur na inname ging de piek er een klein beetje af. De stress nam af, de moed om hier nu eens even doorheen te kijken nam toe en ik stond op. Met lopen ervaarde ik een seconde vooruit en een seconde achteruit in 1 moment. Alsof ik elke 3 seconden tijdens 1 seconden waarnam, als jullie me nog kunnen volgen
Klik om te vergroten...
Ja man, dit vond ik juist duidelijke uitleg, ik begrijp gelijk wat je bedoelt en hebt ervaren. Ik heb tijden gehad dat ik over het algemeen echt ver heen was, niet high van de drugs ver heenaar gwoon slecht bezig met mijn leven. Ik gebruikte zo veel mogelijk door elkaar in een weekend (voorbeeld, een normaal weekend was: beginnen met alcohol en coke en/of amfetamine, ketamine, MDMA, GHB en natuurlijk nicotine en wiet om te roken.) Nu vandaag de dag zoek ik op zoveel mogelijk informatie op over de stoffen die ik gebruik op zoveel mogelijk verschillende site's, vanwege, het is natuurlijk uiteindelijk fout gegaan want wat ik deed was theoretisch gezien onmogelijk, maar ik kon er van genieten en het ging nooit fout en ik ging nooit ergens out of fout van, ook nooit kotsen. Toen kwam het moment dat ik leerde kennis maken met een stukje papier genaamt: LSD. Je ziet hem al aankomen.
Maar het listige was, de eerste keer dat ik het probeerde was een hele mooie ervaring, maar ook een ervaring die bijna 24 uur lang doorttrippen was, dit was dus geen LSD, zelf denk ik DOC, en het was die hele 24 uur gewoon fijn, geen negativiteit eraren, ik werdt het niet zat en het bleef gezellig. (Tot het punt kwam dat ik mezelf in slaap moest krijgen, toen was het wel vervelend xD)
Maar ja, vanwege die ervaring, en wist dat LSD maar max. 12 uur duurt dagt ik daar gelijk wat makkelijker over. DOC is dus veel minder intens maar wel heftige, leuke visuals aanwezig. En een tijd later was was ik naar een DnB/Dubstep feestje gegaan nadat ik al 2 nachten wakker was met pep, en op het feest nog wat mdma erbij genomen, heerlijk feest en tot aan afloopt buiten zat ik in ewn goeie bui en had een flinke praarkick en liep nog lekker met t-shirt en vest aan buiten terwijl iedereen zn lekkere winterjas had aangetrokken op die (blijkbaar) fucking koude ochtend. En kwam iemand met het idee om in rotterdam park LSD te gaan droppen (een plek waar ik nog nooit geweest was, de rest van de info zal ik je besparen maar het uitte dus in een gruwelijke bad-trip en daar 2 jaar lang eigenwijs mee doorgelopen en door gebruiken, ik sta nou eenmaal psychisch sterk in m'n schoenen dus lukte het meestal wel aardig om dat te negeren.
Daarom dagt ik ook toen ik jou report las, hoe kan je hier van schrikken en hoe kan je dat nou niet willen, als ik een psychedelic neem en dat wat jij omschrijft gebeurt niet ben ik juist teleurgesteld, maar iedereen is anders natuurlijk.
Ow shit, ik zie dat ik van topic ben afgedwaald en een overbodige uitleg heb gegeven, maar vindt het zonde om weg te halen.
Maar anyway, ik probeer vaak een ervaring uit te leggen, en eindig altijd op: "ja, het is eigenlijk niet te omschrijven met woorden". Maar goed ik heb ADD en dingen uitleggen als ik nuchter ben is al te moeilijk, terwijl ik dngen heel snel en op eigen houtje kan begrijpen/leren. Maar al vraag je me het aan iemand anders uit te leggen/leren, dan kan ik het bij wijze van ineens niet meer, heel raar, maar dat past ook wel weer bij mij.
Ik vind in ieder geval dat je als 1 van de duidelijste uitlegt van alle tripreports en informatie sites over psychoactieve stoffen.
Bijv. Dat over die over de seconde vooruit en terug meemaken en aanvoelen, ik beschreef dit altijd als: ik kan mijn ziel tot en met hier en hier(plek aageven met je handen) voelen buiten mijn lichaam xD haha
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt heftig... vooral het idee dat je doodgaat is verschrikkelijk. Ik sla deze drug over....
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Dacht ik ook. Salvia bijvoorbeeld heeft bij velen ook wat een naar/niet plezierig effect.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Al heeft Salvia die reputatie volgens mij nog een stuk sterker dan DPT...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kom op mensen...

Het ligt niet aan de drug, het ligt echt helemaal aan de angst.

DPT is een van mijn favoriete middelen, bij mij is er geen angst en is er nog nooit iets vervelends gebeurd tijdens een DPT trip op een overdosering na dan (163mg nasal bleek toch iets te veel) die mij onlangs een uur boven de pot deed laten hangen. Maar verlvelender dingen heb ik zelf nog niet meegemaakt op dees wonderschoon en uniek reismiddel.

Het is echt de eigen angst van @Space Criminal waardoor een en ander wat minder ging. (@Rivalrie een egodood is iets heel moois als je het kan omarmen)
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#7
8️⃣6️⃣ zei:
Kom op mensen...

Het ligt niet aan de drug, het ligt echt helemaal aan de angst.

DPT is een van mijn favoriete middelen, bij mij is er geen angst en is er nog nooit iets vervelends gebeurd tijdens een DPT trip op een overdosering na dan (163mg nasal bleek toch iets te veel) die mij onlangs een uur boven de pot deed laten hangen. Maar verlvelender dingen heb ik zelf nog niet meegemaakt op dees wonderschoon en uniek reismiddel.

Het is echt de eigen angst van @Space Criminal waardoor een en ander wat minder ging. (@Rivalrie een egodood is iets heel moois als je het kan omarmen)
Klik om te vergroten...
Wat mij vooral angstig maakte is het opzetten van al mijn slijmvliezen. Als het effect er alleen was en ik gewoon zou kunnen ademen had ik er veel beter doorheen gekomen. En niet alleen m'n neus maar ook m'n keel zette helemaal op, dit was icm mijn gevoeligheid voor dit middel best wel beangstigend. En toen ik me overgaf aan alles was datgene wat ik heb ervaren en gezien echt heel bizar en vreemd. Niet iets waar ik voor mezelf iets aan gehad heb. Maar dat is wellicht persoonlijk. Ik ben hier niet om dit middel af te kraken! Maar wel om te waarschuwen hoe intens dit binnen kan komen als je gevoelig bent voor dit middel.

Ik ben best wel wat gewend, diverse breakthroughs meegemaakt op 5meo en nn dmt. Dus een egodood maakt mij niet perse angstig.

Ik zou er niet aan moeten denken @8️⃣6️⃣ 163mg πŸ˜‚
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een heftige ervaring zeg @Space Criminal !
Ik kan me voorstellen dat je niet meteen staat te springen op een herkansing. Ik heb tot nu toe hele wisselende ervaringen gelezen over DPT. Nu zijn de meeste psychedelische ervaringen heel gevarieerd maar toch heb ik het idee dat DPT nog iets "wispelturiger" lijkt te zijn dan andere psychedelica. Maar goed dit is enkel wat ik uit diverse tripreports haal. Fatsoenlijk wetenschappelijk onderzoek naar DPT is er volgens mij amper of niet.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het qua intensiteit, Visuals en vooral algemene "sfeer van de trip" vergelijkt met bijvoorbeeld DMT. Kun je/jullie daar wat meer over vertellen?

8️⃣6️⃣ zei:
Het ligt niet aan de drug, het ligt echt helemaal aan de angst.
Klik om te vergroten...
Angst voor de trip maakt uiteraard de kans op een enge/lastige ervaring groter. Toch vraag ik me af of DPT van zichzelf niet een wat meer duister randje heeft dan psilo, LSD of DMT. Ik lees toch net wat frequenter moeilijke/negatieve ervaringen met DPT dan met de klassieke tripmiddelen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eik zei:
Angst voor de trip maakt uiteraard de kans op een enge/lastige ervaring groter. Toch vraag ik me af of DPT van zichzelf niet een wat meer duister randje heeft dan psilo, LSD of DMT. Ik lees toch net wat frequenter moeilijke/negatieve ervaringen met DPT dan met de klassieke tripmiddelen.
Klik om te vergroten...
Dacht ik ook. Salvia bijvoorbeeld heeft bij velen ook wat een naar/niet plezierig effect.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Salvia vind ik dus juist te gek! Één mindere ervaring mee gehad maar verder juist hele mooie, positieve en indrukwekkende tripjes mee gehad. Ik denk dat alleen al de reputatie van het middel voor een bias kan zorgen: men heeft dingen gelezen en daardoor bepaalde ideeΓ«n gevormd over het middel en de trip wordt dan beΓ―nvloedt door je eigen verwachtingen of associaties.
Vandaar ook de interessante vraag van Cerberus of je de reports van tevoren had gelezen, want dat kan uitmaken voor de ervaring.
Dat gezegd hebbende erken ik wel dat DPT over het algemeen toch vaak wat meer duister/vaag overkomt dan de meeste andere psychedelica.
Verder heeft DPT echt een uniek karakter. De zwaarte/intensiteit en daarbij het gevoel dat er allemaal aanwezigheden om me heen zijn op meerdere lagen/dimensies maakt dat het voor mij niet te vergelijken is met iets anders. Ik kan ook vrij snel mijn besef van 'mens zijn' kwijtraken en mijn inzichten zijn vaak van kosmische ipv persoonlijke aard. Qua sfeertje zou ik geen idee hebben hoe ik dat in woorden uit kan drukken, ik zou zeggen, probeer het eens uit @Eik. :grin:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Klinkt heftig... vooral het idee dat je doodgaat is verschrikkelijk. Ik sla deze drug over....
Klik om te vergroten...

Wel, je kunt op ieder psychedelicum voelen alsof je doodgaat. Dat is nu eenmaal hoe een egodood schijnt te voelen voor veel mensen. Met dezelfde logica zou je DMT en hoge porties truffels of LSD kunnen afwijzen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Wel, je kunt op ieder psychedelicum voelen alsof je doodgaat. Dat is nu eenmaal hoe een egodood schijnt te voelen voor veel mensen. Met dezelfde logica zou je DMT en hoge porties truffels of LSD kunnen afwijzen.
Klik om te vergroten...
Egodood hoeft niet verschrikkelijk te voelen.

Zolang je niet vanuit het perspectief van het ego kijkt, is er niets aan de hand. Maar ja, zo gaat het niet altijd in de praktijk.
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#13
NiandraLades zei:
Vandaar ook de interessante vraag van Cerberus of je de reports van tevoren had gelezen, want dat kan uitmaken voor de ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik had wel een idee hoe het zou zijn, maar wat ik heb ervaren had ik echt niet verwacht. Vooral toen er overal laatjes uit de muren kwamen schuiven en er paarse glitters uit het plafond kwamen regenen πŸ™ˆ

Opzich was het niet perse een badtrip. Maar wel super vaag en bizar. Uiteindelijk kan ik er wel om lachen. Maar toen het alsmaar heftiger werd dacht ik holy shit waar ben ik aan begonnen. K vond die 2 lijnen ook zo veel volume hebben wat ik m'n neus in jaagde. K dacht toen ik erin zat dat m'n weegschaal wellicht niet goed was. K ben wel mezelf volledig verloren in de trip. En waar ik kwam sneeuwde het pixels. Verder complete shutdown van de echte realiteit.

Toen ik er na een uur uitkwam had ik echt het idee dat ik uit een andere simulatie weer terugkwam in m'n huidige.
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het qua intensiteit, Visuals en vooral algemene "sfeer van de trip" vergelijkt met bijvoorbeeld DMT. Kun je/jullie daar wat meer over vertellen?
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is een breaktrough op NN DMT voor mij de heftigste ervaring ooit geweest. De kracht van die DMT wezens is nergens mee te vergelijken. Dit maakte mij veel banger dan DPT. Heel intimiderend! DPT is iets totaal anders, toch kan je je eigen identiteit net zo intens verliezen als op DMT.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Poe klinkt allemaal wel heftig hoor.

NiandraLades zei:
ik zou zeggen, probeer het eens uit @Eik. :grin:
Klik om te vergroten...
Terechte opmerking en de beste manier om erachter te komen natuurlijk. Eerst nog maar eens DMT en LSD wat verder verkennen. Misschien heb ik dan later zin/gelegenheid om met DPT te experimenteren. Hij staat vooralsnog niet bovenaan mijn "bucketlist".
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Eerst nog maar eens DMT en LSD wat verder verkennen.
Klik om te vergroten...
Op die 2 wil ik me ook meer gaan richten!

6 februari ayahuasca πŸ˜‡πŸ™
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bijzonder toch weer hoe mensen verschillend reageren op een stofje. Voor mij is DPT toch altijd wel heel aards geweest, daarbij gezegd hebben dat mijn DPT-trips hoofdzakelijk te midden van de natuur hebben plaatsgevonden... zoals eigenlijk bijna al mijn thuistrips met een serieuze intentie. De DPT brengt me terug tot de kern van dingen: alomvattende verbondenheid, universele liefde... non-dualisme. Het laat me weer even te staat zien van een ongeschreven blad, wat me helpt om nadien weer haarscherp bewust te zijn van de invloeden van mijn ego. Voor mij heeft het een helend karakter. Het neemt me mee. Voor mij is de 'feel' haast als ayahuasca, wat je eveneens neemeent en laat zien met een schijnbare intentie tot heling. Eenmaal bracht de DPT me letterlijk terug naar mijn ayahuascareizen, wat mij zeer verbaasde gezien de synthetische oorsprong van DPT.

Ik ben bewust even minder actief op het forum, omdat ik me even op andere zaken wil richten, maar ik voelde me toch geroepen even kort te reageren. Ik kan DPT nog altijd maar lastig een plek geven qua gebruik. Tot op heden heb ik het alleen nog nasaal genomen. Ik vind de overduidelijke irritatie van de slijmvliezen, wat bij mij tot vele dagen nadien aanhoudt in de vorm van continu een loopneus, een aanzienlijk bezwaar, ondanks het feit dat DPT voor mij een enorme potentie heeft. Ik overweeg de volgende keer daarom orale inname. Hiervoor is wat meer nodig dan voor nasale inname, maar als ik oraal eveneens de gewenste effecten kan verkrijgen dan neem ik dat op de koop toe. Nou schijnt oraal wel minder betrouwbare resultaten te hebben... soms zou het zelfs nauwelijks oraal actief zijn zonder MAO-remmer. De typische transpersoonlijke aspecten van DPT zouden moeilijker te verkrijgen zijn bij oraal gebruik, heb ik mij laten vertellen. Ik wil de orale weg toch eens een kans geven. Indien orale inname niet tot de gewenste resultaten leidt, dan zal ik moeten besluiten of de baten opwegen tegen de irritatie van de slijmvliezen en eventuele risico's/schade die daarmee gepaard gaat.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een dosering van 80 mg lijkt me trouwens toch niet al te gek, volgens o.a. PsychonautWiki gewoon een common dose. Voor echt serieus introspectief/helend gebruik van psychedelica zit in eigenlijk altijd in de Strong-range, zo ook met DPT. Tot nu toe ben ik niet hoger geweest dan 160 mg though. Het is inmiddels lang geleden dat ik DPT heb gedaan. Mocht ik het nog eens nasaal willen nemen, dan denk ik dat ik voor 150 mg zou gaan.

EDIT:
Haha, ik zie nu dat Erowid het wel creatief heeft opgelost:
DPT Dosage - Insufflated
Threshold5 - 20 mg
Common25 - 100 mg
Strong60 - 200 mg
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Psilocyloner zei:
Een dosering van 80 mg lijkt me trouwens toch niet al te gek, volgens o.a. PsychonautWiki gewoon een common dose. Voor echt serieus introspectief/helend gebruik van psychedelica zit in eigenlijk altijd in de Strong-range, zo ook met DPT. Tot nu toe ben ik niet hoger geweest dan 160 mg though. Het is inmiddels lang geleden dat ik DPT heb gedaan. Mocht ik het nog eens nasaal willen nemen, dan denk ik dat ik voor 150 mg zou gaan.
Klik om te vergroten...
Ja en dat vind ik dus het gekke eraan. Dit is echt de eerste drugs die zo heftig op mij reageert.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben nog eens even online aan het researchen. Volgens Shulgin neemt de Temple of the True Inner Light het Γ³Γ³k oraal. 'There is a rather remarkable religious group known as the Temple of the True Inner Light, in New York City, which has embraced as its Eucharist DPT which they refer to as a powerful Angel of the Host. Their communion is confirmed by either the smoking or the drinking of the sacrament (...)'. Vraag me dan af of die drank dan nog toevoegingen heeft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."