#1
Waarom boren we dan geen gigantisch bewustzijn aan als we serotonine nemen? Als in, dagelijkse leven
het moet gigantisch zijn dan volgens jouw theorie. Ieder mens OOIT maar ook dieren.
Wel, potentieel kun je elke gedachte denken. Maar we zitten bijna allemaal in een patroon van steeds soortgelijke gedachten denken, ook wel ego-bewustzijn genoemd. Maar als je jezelf echt openstelt kun je geniale inzichten "downloaden" als het ware. Wellicht ook dingen die nooit eerder zijn gedacht door een ander.Waarom boren we dan geen gigantisch bewustzijn aan als we serotonine nemen? Als in, dagelijkse levenhet moet gigantisch zijn dan volgens jouw theorie. Ieder mens OOIT maar ook dieren.
Ja, die zienswijze heb ik ook regelmatig. Toch 'wringt' dat ergens. Paddo's/truffels hebben voor mij echt bezieling. Ayahuasca en huachuma hebben dat voor mij ook. Op LSD ervaar ik dat totaal niet; ik noem het vaak 'steriel trippen' en voor mij is LSD gevoelsmatig/subjectief toch inferieur. Echter, vorig jaar had ik eens een hele spirituele ervaring lÃĄng na de piek van 7,5 DOC, nadat ik nog even besloot de natuur in te gaan en alles wat er die dag was gebeurd even te laten bezinken. Ik zag een soort opperwezen in de lucht en ik voelde de aanwezigheid van een soort van grootvader, een oude wijze. Op 145 mg DPT ben ik zoals eerder gezegd eens teruggekeerd naar mijn ayahuascareizen. Het voelde echt als ayahuasca, de DPT trip leek een terugkeer of een vervolg op mijn eerdere ayahuascareizen. De laatste keer 22 mg 2C-E was ook een stevige, met het komen en gaan van processen zoals dat zo kenmerkend is van huachuma; heel uitnodigend om aan te pakken en verandering teweeg te brengen op een overeenkomstige manier waarop huachuma je uitnodigt, maar eveneens zonder echt heel dwingend te zijn. Of de DOC, DPT en 2C-E net zo substantieel zijn als 'the real deal' (in die uitdrukking zit dus al een bias ten gunste van de natuur) of dat ik mijn eerdere ervaringen met natuurlijke middelen projecteer op deze synthetische middelen vanuit mijn wens om daarmee tot soortgelijke ervaringen te komen is natuurlijk maar de vraag. Misschien roepen de synthetische middelen herinneringen op aan eerdere ervaringen met de natuurlijke middelen, waardoor ik enigszins in de ervaringen op die laatste terugkom? Hoe zou ik DOC, DPT en 2C-E hebben ervaren indien ik gÊÊn eerdere ervaringen met natuurlijke middelen zou hebben gehad?Ben ik de enige die denkt dat de natuur niets "bedoelt" maar dat al die planten gewoon evolutionair zijn ontstaan?
En dat natuurlijk vs synthethisch eigenlijk een onderscheid is die voor de natuur niet uitmaakt, maar iets die wij mentaal doen.
Wij zijn ook natuur, dus als wij iets maken is het eigenlijk ook "natuurlijk". Voor het universum zijn het allemaal maar moleculen, of het nu door de mens gesynthetiseerd is of via evolutie tot stand gekomen is.
Ja als er mensen zijn die 150mg snuiven dan leek me 80mg wel te doen. Misschien irriteerde dit middel mij erger dan andere in mijn slijmvliezen. Ik had niet verwacht dat dit zo dicht zou trekken.Djeez dat klinkt heftig...
Vond je het niet verschrikkelijk irritant om je hele neus vol te hebben en door je mond te moeten ademen? Dat zou mij er al van weerhouden, al heb ik hier op DF ook gehoord dat je het oraal in kunt nemen. Snuiven... Mij niet gezien, met mijn gevoelige slijmvliezen.
Valt me wel op dat je trip vooral heftig was maar zo te lezen helemaal niet spiritueel of iets dergelijks.
Nou ik weet werkelijk niet of ik het ooit nog een kans geef. Ik hou er zelf ook zeker van om mezelf te moeten overgeven aan een middel maar de manier hoe dit werkt op mij was zo extreem vaag.Leuk en heel intrigerend stofje he. Volgens mij was mijn eerste keer ook 75mg. Redelijk heftig maar ik vond het prima te doen. Ondertussen al tot 140mg opgewerkt met een redose van 100 na 30 minuten, maar ik hou wel van wat intensiteit.
De visuals zijn inderdaad erg uniek en geen touw aan vast te knopen. Wat ik altijd heb met DPT is dat de visuals personen vormen. Alsof ik bekende zie. Het enige nadeel is wel echt je neus die extreem vol zit. Het poeder is zo volumineus dat nasaal gewoon niet leuk is. Wellicht eens kijken naar pluggen.
Lijkt me heel naar ja...Ja als er mensen zijn die 150mg snuiven dan leek me 80mg wel te doen. Misschien irriteerde dit middel mij erger dan andere in mijn slijmvliezen. Ik had niet verwacht dat dit zo dicht zou trekken.
Mede hierom raakte ik in paniek, het voelde heel intens en ik was echt doodsbang. Met open mond trippen is niet aangenaam idd.
Jammer maar misschien eenmalig. DPT staat er toch ook wel om bekend diepe inzichten te geven. Misschien kwam je er ook niet lekker in omdat je niet goed kon ademen. Volgende keer misschien oraal proberen(?)Er was niks spiritueels aan idd, gewoon complete error en niks voelde logisch of verstaanbaar van wat ik ervaarde. Gewoon een mega vage trip waarbij ik mezelf helemaal verloor.
Daar had @NiandraLades het ook al eens over.En alles heel robotachtig aanvoelde.
Ja het punt dat ik mezelf overgaf aan de trip ben ik letterlijk al mijn bewustzijn verloren. Er was geen ontsnappen aan en ik weet niet eens meer hoe ik toen heb geademd.Misschien kwam je er ook niet lekker in omdat je niet goed kon ademen
Changa geeft mij ontzettend diepe inzichten! Het is werkbaar, ik vind het een zeer vergelijkbare leraar als psilo. Dmt puur, zeker een breaktrough is niet iets waar ik perse iets van opsteek.Of dan bedoel je changa zeker?
Ik heb wel gemerkt dat er enorme verschillen zijn van mix tot mix. Mijn laatste changa mix geeft me een ongefilterde dmt ervaring en doordat ik toch gauw 20 minuten op een bepaald level blijft kan ik hier echt mee werken.mijn ervaring met changa is dat het vooral visueel vermakelijk is.
Haal jij echt wat uit je DMT ervaringen waar je wat mee kunt in je dagelijks leven dan? Of dan bedoel je changa zeker?Ja, doe mij maar gewoon truffels of dmt đđ dat zijn mijn leraren, niet zoiets als dit đĩđ¤¯đđ
Haal jij echt wat uit je DMT ervaringen waar je wat mee kunt in je dagelijks leven dan? Of dan bedoel je changa zeker?
Psilo is bovenal mijn leraar geweest. Eigenlijk zijn de duur, de streng- doch eerlijkheid en de elke keer weer nieuwe toepasselijke inzichten helemaal perfect voor een therapeutisch tripmiddel vind ik. Het is ook mede daarom dat ik niet zo op zoek ben geweest naar steeds nieuwe middelen.
O dat is opmerkelijk...mijn ervaring met changa is dat het vooral visueel vermakelijk is.
ik krijg er nul spirutuele ervaring bij.. alleen verbazing wat ik allemaal zie.
het fijne ervan vind/vond ik ervan dat ik juist mentaal helemaal helder bleef.
ik ben er eigenlijk op ' uitgekeken' ..pun intended
dmt puur heb ik ÊÊn keer gerookt zonder breakthrough.
was een paar minuten maar zo heftig dat ik blij was dat het over was.
nu heb ik genoeg dmt voor een breakthrough
en daar zit ik op te bezinnen.
O dat is opmerkelijk...
Maar heb je dan wel meer spirituele ervaringen op andere middelen zoals bijvoorbeeld truffels?
Hmm... Klinkt wel als iets voor mij...Changa geeft mij ontzettend diepe inzichten! Het is werkbaar, ik vind het een zeer vergelijkbare leraar als psilo. Dmt puur, zeker een breaktrough is niet iets waar ik perse iets van opsteek.
Kun je dat wat meer uitleggen, abstract en psilo achtig? Is psilo abstract dan?De manier van changa tot je nemen is ook heel belangrijk om een juist effect te krijgen. Ik merk dat de eerste 5 trekken die ik neem de mooiste trip geven, zodra je gaat bijnemen wordt alles abstract en psilo achtig.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."