Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDTP 80mg nasaal, onverwacht hard geraakt!

DTP 80mg nasaal, onverwacht hard geraakt!

64 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Ik ben wel heel benieuwd hoe het qua intensiteit, Visuals en vooral algemene "sfeer van de trip" vergelijkt met bijvoorbeeld DMT. Kun je/jullie daar wat meer over vertellen?
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is een breaktrough op NN DMT voor mij de heftigste ervaring ooit geweest. De kracht van die DMT wezens is nergens mee te vergelijken. Dit maakte mij veel banger dan DPT. Heel intimiderend! DPT is iets totaal anders, toch kan je je eigen identiteit net zo intens verliezen als op DMT.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Poe klinkt allemaal wel heftig hoor.

NiandraLades zei:
ik zou zeggen, probeer het eens uit @Eik. :grin:
Klik om te vergroten...
Terechte opmerking en de beste manier om erachter te komen natuurlijk. Eerst nog maar eens DMT en LSD wat verder verkennen. Misschien heb ik dan later zin/gelegenheid om met DPT te experimenteren. Hij staat vooralsnog niet bovenaan mijn "bucketlist".
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Eerst nog maar eens DMT en LSD wat verder verkennen.
Klik om te vergroten...
Op die 2 wil ik me ook meer gaan richten!

6 februari ayahuasca 😇🙏
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bijzonder toch weer hoe mensen verschillend reageren op een stofje. Voor mij is DPT toch altijd wel heel aards geweest, daarbij gezegd hebben dat mijn DPT-trips hoofdzakelijk te midden van de natuur hebben plaatsgevonden... zoals eigenlijk bijna al mijn thuistrips met een serieuze intentie. De DPT brengt me terug tot de kern van dingen: alomvattende verbondenheid, universele liefde... non-dualisme. Het laat me weer even te staat zien van een ongeschreven blad, wat me helpt om nadien weer haarscherp bewust te zijn van de invloeden van mijn ego. Voor mij heeft het een helend karakter. Het neemt me mee. Voor mij is de 'feel' haast als ayahuasca, wat je eveneens neemeent en laat zien met een schijnbare intentie tot heling. Eenmaal bracht de DPT me letterlijk terug naar mijn ayahuascareizen, wat mij zeer verbaasde gezien de synthetische oorsprong van DPT.

Ik ben bewust even minder actief op het forum, omdat ik me even op andere zaken wil richten, maar ik voelde me toch geroepen even kort te reageren. Ik kan DPT nog altijd maar lastig een plek geven qua gebruik. Tot op heden heb ik het alleen nog nasaal genomen. Ik vind de overduidelijke irritatie van de slijmvliezen, wat bij mij tot vele dagen nadien aanhoudt in de vorm van continu een loopneus, een aanzienlijk bezwaar, ondanks het feit dat DPT voor mij een enorme potentie heeft. Ik overweeg de volgende keer daarom orale inname. Hiervoor is wat meer nodig dan voor nasale inname, maar als ik oraal eveneens de gewenste effecten kan verkrijgen dan neem ik dat op de koop toe. Nou schijnt oraal wel minder betrouwbare resultaten te hebben... soms zou het zelfs nauwelijks oraal actief zijn zonder MAO-remmer. De typische transpersoonlijke aspecten van DPT zouden moeilijker te verkrijgen zijn bij oraal gebruik, heb ik mij laten vertellen. Ik wil de orale weg toch eens een kans geven. Indien orale inname niet tot de gewenste resultaten leidt, dan zal ik moeten besluiten of de baten opwegen tegen de irritatie van de slijmvliezen en eventuele risico's/schade die daarmee gepaard gaat.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een dosering van 80 mg lijkt me trouwens toch niet al te gek, volgens o.a. PsychonautWiki gewoon een common dose. Voor echt serieus introspectief/helend gebruik van psychedelica zit in eigenlijk altijd in de Strong-range, zo ook met DPT. Tot nu toe ben ik niet hoger geweest dan 160 mg though. Het is inmiddels lang geleden dat ik DPT heb gedaan. Mocht ik het nog eens nasaal willen nemen, dan denk ik dat ik voor 150 mg zou gaan.

EDIT:
Haha, ik zie nu dat Erowid het wel creatief heeft opgelost:
DPT Dosage - Insufflated
Threshold5 - 20 mg
Common25 - 100 mg
Strong60 - 200 mg
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psilocyloner zei:
Een dosering van 80 mg lijkt me trouwens toch niet al te gek, volgens o.a. PsychonautWiki gewoon een common dose. Voor echt serieus introspectief/helend gebruik van psychedelica zit in eigenlijk altijd in de Strong-range, zo ook met DPT. Tot nu toe ben ik niet hoger geweest dan 160 mg though. Het is inmiddels lang geleden dat ik DPT heb gedaan. Mocht ik het nog eens nasaal willen nemen, dan denk ik dat ik voor 150 mg zou gaan.
Klik om te vergroten...
Ja en dat vind ik dus het gekke eraan. Dit is echt de eerste drugs die zo heftig op mij reageert.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben nog eens even online aan het researchen. Volgens Shulgin neemt de Temple of the True Inner Light het óók oraal. 'There is a rather remarkable religious group known as the Temple of the True Inner Light, in New York City, which has embraced as its Eucharist DPT which they refer to as a powerful Angel of the Host. Their communion is confirmed by either the smoking or the drinking of the sacrament (...)'. Vraag me dan af of die drank dan nog toevoegingen heeft.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Psilocyloner zei:
Ik ben nog eens even online aan het researchen. Volgens Shulgin neemt de Temple of the True Inner Light het óók oraal. 'There is a rather remarkable religious group known as the Temple of the True Inner Light, in New York City, which has embraced as its Eucharist DPT which they refer to as a powerful Angel of the Host. Their communion is confirmed by either the smoking or the drinking of the sacrament (...)'. Vraag me dan af of die drank dan nog toevoegingen heeft.
Klik om te vergroten...
Kan je DPT ook roken, of vapen? Dan voel ik ineens een nieuw soort changa opkomen hier 😂
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space Criminal zei:
Kan je DPT ook roken, of vapen? Dan voel ik ineens een nieuw soort changa opkomen hier 😂
Klik om te vergroten...
Ja, inhalatie is naar mijn weten de voornaamste route van inname bij de Temple of the True Inner Light. Je dient de DPT daarbij wel eerst om te zetten naar freebase, wat een wat lastig hanteerbare olie-achtige substantie oplevert. Niet geïnteresseerd in de orale route?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Ik heb daarom ook nog steeds wat bedenkingen bij het roken van DMT en pure 5-MeO-DMT. DIt lijkt me ook niet zoals de natuur het ooit bedoeld lijkt te hebben. Ik weet niet man.
Klik om te vergroten...
Ik had dat met Salvia. Daar werd ook voor gewaarschuwd door sjamanen uit de amazone geloof ik om dat niet te roken, maar te eten. Dus ik een Salvia plant helemaal groot laten groeien en toen alle bladeren opgegeten. Helaas praktisch niets gevoeld. :( Maar hoe veel Salvia trips (dmv roken) worden beschreven, daar heb ik ook helemaal geen interesse in. Dat klinkt als puur overweldigd raken. Tenminste, veel van die reports.

Maar ik weet niet, met changa bijvoorbeeld worden dan wel weer meer nuttige en spirituele trips beschreven. :) En dat is waar mijn interesse ligt. Ook wiet wordt gerookt en dat kan ook echt introspectief zijn, mits sporadisch gedaan en met de juiste mindset.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Psilocyloner zei:
Ja, inhalatie is naar mijn weten de voornaamste route van inname bij de Temple of the True Inner Light. Je dient de DPT daarbij wel eerst om te zetten naar freebase, wat een wat lastig hanteerbare olie-achtige substantie oplevert. Niet geïnteresseerd in de orale route?
Klik om te vergroten...
Met roken voel je meteen hoe diep het je pakt per trek die je inhaleert. Zou ik niet die snuifbare poeder kunnen oplossen in alcohol en dan in kruiden laten trekken?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Space Criminal zei:
Met roken voel je meteen hoe diep het je pakt per trek die je inhaleert. Zou ik niet die snuifbare poeder kunnen oplossen in alcohol en dan in kruiden laten trekken?
Klik om te vergroten...
Geen idee. Maar dan ga je een synthetisch middel mengen met natuurlijke middelen (de kruiden), is dat wat je wil? Zou ik zelf niet prettig vinden. Een tijdje terug wou ik alle synthetische psychedelische drugs laten varen en alleen af en toe eens wat MDMA of 6-APB. Daar ben ik inmiddels van teruggekomen omdat ook psychedelica van synthetische oorsprong mij verder kunnen brengen, maar ik heb persoonlijk nog steeds een bezwaar tegen het combineren van een natuurlijk middel met synthetische middellen. Ik hou die twee toch liever strikt gescheiden, zodat ik de natuurlijke middelen gewoon neem zoals de natuur het bedoeld heeft. Ik heb daarom ook nog steeds wat bedenkingen bij het roken van DMT en pure 5-MeO-DMT. DIt lijkt me ook niet zoals de natuur het ooit bedoeld lijkt te hebben. Ik weet niet man.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik had dat met Salvia. Daar werd ook voor gewaarschuwd door sjamanen uit de amazone geloof ik om dat niet te roken, maar te eten. Dus ik een Salvia plant helemaal groot laten groeien en toen alle bladeren opgegeten. Helaas praktisch niets gevoeld. :( Maar hoe veel Salvia trips (dmv roken) worden beschreven, daar heb ik ook helemaal geen interesse in. Dat klinkt als puur overweldigd raken. Tenminste, veel van die reports.

Maar ik weet niet, met changa bijvoorbeeld worden dan wel weer meer nuttige en spirituele trips beschreven. :) En dat is waar mijn interesse ligt. Ook wiet wordt gerookt en dat kan ook echt introspectief zijn, mits sporadisch gedaan en met de juiste mindset.
Klik om te vergroten...
Ja, salvia laat ik ook nog even links liggen. Ik ben er niet bang voor, maar het roept me momenteel niet. Ik wil dat soort middelen nemen met de juiste intentie en niet louter om het eens geprobeerd te hebben. Daar heb ik mijn hele leven nog voor en dan wacht ik liever tot het juiste moment om het te proberen zich een keer aandient. Komt dat moment niet, dan is het ook goed. Mocht ik het ooit gaan doen, dan zou ik in eerste instantie ook voor de traditionele wijze gaan denk ik. Anyway, je moet de bladeren dan kauwen, niet opeten/doorslikken. De psychoactieve stoffen zijn namelijk niet oraal actief, alleen actief bij sublinguale/buccale opname. Gewoon heel lang kauwen en als het goed en wel begint te werken kun je het residu gewoon uitspugen.

Changa weet ik ook niet. Het is toch geëxtraheerde DMT dat je dan samen met plantmateriaal rookt? Naar mijn weten is er geen traditioneel gebruik van changa bekend. Het is een gebruik dat in het westen is ontstaan, volgens mij aanvankelijk in Australië. Wiet wordt ook gerookt ja, maar voor het roken van wiet zijn geen bewerkingen vereist zoals DMT-extractie, waarbij organische oplosmiddelen en basen nodig zijn die je in de natuur niet zult vinden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psilocyloner zei:
Anyway, je moet de bladeren dan kauwen, niet opeten/doorslikken. De psychoactieve stoffen zijn namelijk niet oraal actief, alleen actief bij sublinguale/buccale opname. Gewoon heel lang kauwen en als het goed en wel begint te werken kun je het residu gewoon uitspugen.
Klik om te vergroten...
Ik zei het verkeerd. Ik heb uiteraard de bladeren gekauwd. Heel irritant proces trouwens. Je hele mond propvol bladeren en dan 20 minuten lang ofzo dezelfde drab kauwen. Kwijl constant uit je mond lopend...

Psilocyloner zei:
Changa weet ik ook niet. Het is toch geëxtraheerde DMT dat je dan samen met plantmateriaal rookt? Naar mijn weten is er geen traditioneel gebruik van changa bekend. Het is een gebruik dat in het westen is ontstaan, volgens mij aanvankelijk in Australië. Wiet wordt ook gerookt ja, maar voor het roken van wiet zijn geen bewerkingen vereist zoals DMT-extractie, waarbij organische oplosmiddelen en basen nodig zijn die je in de natuur niet zult vinden.
Klik om te vergroten...
True. Maar ik ben niet meer zo van alleen de natuur is goed. Er zijn ook een hele hoop natuurlijke middelen die heel slecht voor je zijn. En iets als LSD is bijvoorbeeld awesome. :)

Daarnaast, mensen zijn vaak erg te spreken over changa.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Psilocyloner zei:
Maar dan ga je een synthetisch middel mengen met natuurlijke middelen (de kruiden), is dat wat je wil?
Klik om te vergroten...
Ja dus geen dmt erin verwerken, alleen DPT! En wellicht een Mao remmer erbij zoals Caapi blad
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Space Criminal zei:
Ja dus geen dmt erin verwerken, alleen DPT! En wellicht een Mao remmer erbij zoals Caapi blad
Klik om te vergroten...
De B. Caapi geeft een eigen signature aan de beleving. De MAO-remmer maakt niet alleen de DMT oraal actief, of lagere doseringen mogelijk bij andere wijzen van inname, maar is van zichzelf ook psychoactief, zeker in combinatie. Ayahuasca met Banisteriopsis Caapi wordt door velen anders beleefd dan ayahuasca met Peganum harmala. Ik zou de natuurlijke MAO-remmers daarom zelf denk ik niet snel combineren met DPT, in ieder geval niet hoe ik er nu over denk. Ik zou dan eerder DPT + moclobemide overwegen ofzo, dan heb je echt 'zuivere' pharmahuasca waar je vervolgens mij kunt doen wat je wil, zij het oraal tot je nemen of inhaleren.

Mindless zei:
True. Maar ik ben niet meer zo van alleen de natuur is goed. Er zijn ook een hele hoop natuurlijke middelen die heel slecht voor je zijn. En iets als LSD is bijvoorbeeld awesome. :)
Klik om te vergroten...
Ik heb er zo mijn eigen standpunten over, maar over bepaalde dingen ben ik nog niet aan uit en mijn standpunten zijn eigenlijk ook voortdurend aan verandering onderhevig. Laat ik zeggen dat ik continu blijf worstelen met de kwestie natuurlijk vs. synthetisch en dat mijn standpunt daarin voortdurend ontwikkelt. Ik heb er geen mening over die in steen gebeiteld staat. Het is meer een dynamisch iets en ik probeer vooral keuzes te maken die op het moment zelf goed voelen. Ik ben echter zeker niet van 'natuurlijk is goed, synthetisch is slecht'. Dat is wel echt te kort door de bocht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Space Criminal zei:
Ja dus geen dmt erin verwerken, alleen DPT! En wellicht een Mao remmer erbij zoals Caapi blad
Klik om te vergroten...
DPT is toch ook synthetisch? Of begrijp ik je hier verkeerd?

Ik moet trouwens wel lachen om die Temple of the True Inner Light. Die beweerd dat DPT Een fysieke manifestatie is van God. Ja, en de rest van het bestaan niet dan? :laughing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja daar kan ik wel inkomen. Zelf wil ik hier ook weleens iets anders over denken dan andere keren.

Soms had ik graag gewild dat het zo simpel was als natuur=goed voor je, synthetisch=hooguit vermakelijk, maar nooit echt 'heilzaam'. Maar de realiteit is dat het niet zo simpel is als dat.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben ik de enige die denkt dat de natuur niets "bedoelt" maar dat al die planten gewoon evolutionair zijn ontstaan?
En dat natuurlijk vs synthethisch eigenlijk een onderscheid is die voor de natuur niet uitmaakt, maar iets die wij mentaal doen.
Wij zijn ook natuur, dus als wij iets maken is het eigenlijk ook "natuurlijk". Voor het universum zijn het allemaal maar moleculen, of het nu door de mens gesynthetiseerd is of via evolutie tot stand gekomen is.
Waar het voornaamste onderscheid is zoals ik het zie is "nieuw" versus "bestaat al lang".
Misschien leefden er heel heel heel lang geleden ook mensen die niet tegen psilocybine kunnen, maar zijn die door natuurlijke selectie verdwenen (mensen die er geen schade van ondervinden planten zich gemakkelijker voort wegens niet gestorven na het eten van de paddestoel) waardoor iedereen nu er tegen kan. Op dezelfde manier als dat wij allemaal immuun zijn tegen de zwarte dood omdat wij allemaal nakomelingen zijn van mensen die destijds niet gestorven zijn omdat ze immuun waren. Maar bij iets die nieuw is zoals DPT heb je dat niet. Het is een nieuwe stof dus die natuurlijke selectie is niet gebeurd, moesten er dan mensen zijn die er niet tegen zouden kunnen.
Maar qua "heilzaamheid" maakt het mijn insziens niet uit, zoals bv LSD dat wel is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Cerberus
Daar zit wel wat in ja.

LSD bestaat trouwens ook nog maar relatief kort, zeker vergeleken bij iets als psilocybine. Dat zegt misschien ook nog wel iets over de diepgang van het middel. Psilo is oeroud en wellicht boor je dus ook een oeroud bewustzijn aan van vele duizenden jaren aan mensen (en wellicht wel aliens :tonguewink: ) die het gebruikt hebben. Dit is natuurlijk allemaal maar speculatie...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."