Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA in thuissetting: Een liefdevolle spraakwaterval

MDMA in thuissetting: Een liefdevolle spraakwaterval

22 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: vriend en ik, beiden 30+, beiden ongeveer 70 kg.
Waar: thuis
Hoe laat: 13.00u
Wat: 75 mg MDMA + 35 mg MDMA

Een paar jaar geleden kwam ik in aanraking met MDMA/XTC via een vriend. Ik heb dit toen zowel in thuissetting als in feestsetting meermaals gebruikt. Hierbij heb ik het ook gecombineerd met andere middelen en niet altijd netjes gedoseerd. De laatste keer dat ik het gebruikte was twee jaar geleden. Mijn vriend heeft geen ervaring met harddrugs of stimulanten in het algemeen, alleen met tripmiddelen. Het leek ons leuk om MDMA te doen in de thuissetting om kennis te maken met het effect ervan.

Omdat het zijn eerste keer was heb ik bommetjes gemaakt met de precisieweegschaal. Toen ik dat zat te doen viel me op hoe weinig er eigenlijk nodig was om op de 1 mg per kg lichaamsgewicht te komen. In de praktijk kwam het in het verleden vaak neer op "vingertjes". Ik heb nu eens gewogen hoeveel er op mijn vingertje zou zitten, en dat was ongeveer 40 mg. Ik wist wel dat ik in het verleden teveel gebruikte, ik vond het altijd moeilijk om niet meer bij te pakken. Maar ik dacht altijd dat drie vingertjes wel een normale startdosis was. Niet dus! Voor mij was dit dus ergens ook een eerste keer. Ik ging voor het eerst MDMA goed doseren (rekening houdend met de zuiverheid).

We namen om 13u het eerste bommetje van 75 mg. Ik was ondertussen nog speed aan het wassen en drogen dus we zaten aan tafel te praten terwijl ik daarmee bezig was. Na ongeveer 45 minuten kwam hij binnen zeilen. Ik vond de come up op deze dosering heel goed te doen. Normaalgesproken word ik misselijk en moet ik overgeven maar nu totaal niet. Ik werd ook niet heel wazig en bleef spraakzaam. Dit terwijl ik bij hogere doseringen wel ff "weg" ben altijd. Dan wil ik even zitten en niet praten. De golf van euforie bleef uit. En er was ook niet overweldigend veel "love". Ik voelde hem wat trekken achter de ogen en een licht gevoel in mijn hoofd. Ook mijn kaken stonden wat gespannen. Verder voelde ik me chill, liefdevol, zorgeloos en open en vrij van angsten en schaamte.
giphy.gif

Mijn vriend is van zichzelf wat stil en ik ben meestal degene die hem de oren van de kop lult. Maar nu zat hij tegenover mij met enorme zwarte kijkers en druk bewegende armen honderduit te vertellen. Het was zo mooi om te zien en ik was enorm aan het genieten van hoe hij ineens open klapte. We hadden afgelopen week de serie "How to change your mind" gekeken waarin MDMA in therapeutische setting werd gebruikt en op die manier ging het bij ons onbedoeld ook. Ik besloot hem lekker te laten praten en samen dachten we na over personen en patronen in zijn leven, en hoe dat zich ontwikkelt. Ook hadden we mooie open gesprekken over onze relatie en onze toekomstdromen.

Om 15u voelde het alsof de top wel bereikt was en besloten we het tweede bommetje van 35 mg erbij te nemen. Ik had ijsjes, bananen en fruitmoes en die haalde ik ook allemaal tevoorschijn gedurende onze middag. Dit beviel allemaal heel goed. Ook thee met honing was erg fijn! Ook namen we na het tweede bommetje vast een magnesium supplement. In mijn beleving helpt dit wel bij kaakkramp. Mijn vriend zat nog steeds lekker op zijn praatstoel en probeerde ook bewust in te voelen hoe hij bepaalde zaken ervaart. We bedachten ons dat de MDMA je angsten en schaamte weg haalt waardoor je beter bij je gevoel komt, eerlijker bent (ook naar jezelf dus) en helderder communiceert. En omdat je als gesprekspartner ook die angsten niet hebt kom je snel tot de kern. En dat alles met empathie naar de ander. Ook moesten we concluderen dat de MDMA er niet voor zorgde dat we iedereen lief of sympathiek vonden. Er waren nog steeds mensen waar we negatieve gevoelens bij kregen. Ik merkte geen enorm verschil na het tweede bommetje, ik had wel het gevoel dat de effecten steviger en stabieler waren. Het eerste uur was wat golvender. De bodyload was minimaal, ook na het tweede bommetje.
b6855a619745a79ff23d4f29bdad0f1b.jpg
Na een tijdje praten voelden we de mentale uitputting toeslaan. De MDMA deed zijn uittrede en ineens was die enorme flow van gedachten en uitwisseling van ideeΓ«n veel harder werken. We keken op de klok en het bleek al bijna negen uur te zijn. Ik had last van mijn nek door het gespannen op een stoel zitten. We hebben echt uren gezeten, ik voelde geen bewegingsdrang. Van tevoren bedacht ik dat we een techno playlist konden opzetten om te dansen als we die behoefte voelden. Maar we hebben uiteindelijk helemaal geen muziek gedraaid. We hebben ook minder geknuffeld dan ik vantevoren had gedacht. Het was allemaal niet zo fysiek als MDMA wel kan zijn. We waren enorm geΓ―nvesteerd in het gesprek en alle dingen die we aan het delen waren. Ik kon me nog veel meer voorstellen bij de therapeutische toepassing.

Ik blijf het grappig vinden hoe verschillend trips/spaces kunnen zijn. Dit was onwijs fijn en intiem en weer totaal anders dan andere keren dat ik MDMA in een thuis setting deed. Zo was onze tweede volwaardige 1P-LSD trip ook heel anders dan de eerste (veel individueler en meer liggen met ogen dicht). Natuurlijk kun je dit voor een deel sturen door prikkels in te bouwen zoals beweging, licht, geluid etc. Maar ik wilde deze MDMA space gewoon laten gebeuren en kijken waar mijn vriend behoefte aan zou hebben. Dat werd dus een gesprek van 8 uur lang! We waren echt moe en ik wilde graag even liggen. We hadden mijn slaapbank al klaar staan dus we gingen daar lekker uitspacen. Af en toe voelde ik nog even zo'n golf van de MDMA. De comedown was heel rustig verder. Mijn vriend wilde wel wat eten en vroeg of ik frikandellen had. Maar helaas was ik een hele slechte gastvrouw en had ik die niet in huis (dit is uniek)! Hij moest overleven op m&m's en vroeg zich zelf ook af of hij wel frikandellen zou kunnen eten. Dat testen we de volgende keer wel! Eerst praatten we nog wat en daarna lagen we met ogen dicht te spacen tot we in slaap vielen. Ik denk dat we rond half een 's nachts wakker werden en naar bed gingen. Daar kostte het weer wat moeite om in slaap te komen maar uiteindelijk sliepen we tot 7u 's ochtends.

In de afterglow bleven de gesprekken maar stromen en de nieuwe intimiteit die daaruit kwam was heel fijn. Dat vind ik altijd zo bijzonder aan samen spacen, je raakt soms ineens op een ander niveau. Omdat wij net geen jaar samen zijn is er nog veel verdieping mogelijk en dat hebben we ook zo mogen ervaren. We zijn nu twee dagen verder en we surfen nog even op die golf. Hopelijk kunnen we iets van het gevoel vasthouden. Nu eerst even pauze en dan gaan we weer voor een tripmiddel, we hebben 1P-LSD, 4-HO-mipt of 5-MEO-DMT dus eens kijken waar we zin in hebben. Ook staat er een tweede ketatrip in de planning, dit keer met een Disney thema (vraag maar niets, we hebben dit in een trip bedacht).

Bedankt voor het lezen weer en wie weet tot de volgende!

8477867cd72c12604748441778dfaf6f.gif
Edit: kleine correcties
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi verhaal, mooie ervaring. Dank voor het delen! Zo zie je hoe belangrijk mindset en setting zijn, dat gecombineerd met de juiste dosis. Top.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wilde het inderdaad juist delen omdat het niet wazig en overweldigend en weird was, en toch heel fijn en waardevol. Goed te lezen dat het ook zo over komt!
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
IMG_0936.JPG Jouw gifje deed mij denken wat ik nu aan de muur heb hangen :). Als ik soms in mijn wietolie trip zit kan ik hier heerlijk van genieten.
T
TΓ€nzel to the coreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi verhaal om te lezen, je had inspiratie genoeg om te schrijven…
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een lief verhaaltje :)
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wauw, wat klinkt dit heerlijk, intiem, zoveel verbondenheid en echte toewijding aan elkaar en het gesprek, tof!
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miraculeus zei:
Wauw, wat klinkt dit heerlijk, intiem, zoveel verbondenheid en echte toewijding aan elkaar en het gesprek, tof!
Klik om te vergroten...
Ja good times! Nog steeds aan het nagenieten πŸ₯°
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wauw! 8 uur lang praten. Echt een toewijding. Wat een liefde. Hmmmm!

Heerlijk zeg :grin:! (Dat laatste gifje!! Herkenbaar!! Wat prachtig dat gifjes exact je gevoel weten over te brengen btw!!)
Wij hebben ook how to change your mind gekeken en nu wil mijn vriend (12 jaar samen) ook een keer truffels gebruiken. Heel vet!
Tof dat jullie deze avonturen beleven samen! Zeker als je nog niet zo lang samen bent, maar wel lang genoeg om elkaar in vertrouwen te nemen :). Super lief!!
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gemberthee zei:
Wauw! 8 uur lang praten. Echt een toewijding. Wat een liefde. Hmmmm!

Heerlijk zeg :grin:! (Dat laatste gifje!! Herkenbaar!! Wat prachtig dat gifjes exact je gevoel weten over te brengen btw!!)
Wij hebben ook how to change your mind gekeken en nu wil mijn vriend (12 jaar samen) ook een keer truffels gebruiken. Heel vet!
Tof dat jullie deze avonturen beleven samen! Zeker als je nog niet zo lang samen bent, maar wel lang genoeg om elkaar in vertrouwen te nemen :). Super lief!!
Klik om te vergroten...

Ja die liefde kon heerlijk stromen! Ook vandaag toen ik wakker werd wilde ik in hem kruipen. Mooi hoe dat kan gaan.

Ik ben benieuwd hoe jullie truffeltrip zal zijn! Ik wacht op het tripreport 😁 Leuk om na 12 jaar zoiets te gaan doen!

Samen trippen is toch best een leuke en unieke hobby vind ik. Zeker super om dat te doen met je partner die je vertrouwt. En samen trippen/ spacen vergroot dat vertrouwen ook weer!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wauw! Wat een prachtig MDMA-report, en wat een liefde! 😍 Zeker welkom om vaker je ervaringen te komen delen hier. ^^ Dit lezen we heel graag.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Wauw! Wat een prachtig MDMA-report, en wat een liefde! 😍 Zeker welkom om vaker je ervaringen te komen delen hier. ^^ Dit lezen we heel graag.
Klik om te vergroten...
Thnx! Ja het is weer even wat anders dan de absolute weirdheid uit mijn vorige report πŸ˜… Ik vind t zelf ook leuk om het vast te leggen en er even bij stil te staan. Er volgt ongetwijfeld nog wel eens een report over het een of ander 😁
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwak zei:
Bekijk bijlage 44858 Jouw gifje deed mij denken wat ik nu aan de muur heb hangen :). Als ik soms in mijn wietolie trip zit kan ik hier heerlijk van genieten.
Klik om te vergroten...
Heel mooi! Ik heb hier het boek Net Being van Alex Grey. Heerlijk om in te bladeren tijdens een trip ☺️
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kwak zei:
Bekijk bijlage 44858 Jouw gifje deed mij denken wat ik nu aan de muur heb hangen :). Als ik soms in mijn wietolie trip zit kan ik hier heerlijk van genieten.
Klik om te vergroten...
Waaauuuw super mooi plaatje ! :grin:!! Love it!

Kun je trippen op wietolie?? Ook met druppels onder je tong? En met hoeveel druppels?? (Sorry! Helemaal off topic!)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gemberthee zei:
Waaauuuw super mooi plaatje ! :grin:!! Love it!

Kun je trippen op wietolie?? Ook met druppels onder je tong? En met hoeveel druppels?? (Sorry! Helemaal off topic!)
Klik om te vergroten...
Ik halluncineer er niet op. Wel stromen de emoties makkelijker naar buiten van extase (gebeurt niet echt vaak meer) tot verdrietig zijnde. Van wietolie heb ik meer over mezelf geleerd dan gesprekjes met een psycholoog.
Van 20/30 gram gruiswiet/topjes/bladeren probeer ik met olijfolie tot 5 ml aan te lengen. Meestal druppel ik dan 8-15 over de nacht.

Gesigneerde posters van Alex Grey kun je bestellen. Let wel op met de invoerrechten die zijn niet mals. Ik heb vier posters van hem besteld. En hangen nu achter 'museumglas'.

Is Net Being dat bruinige boek?
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwak zei:
Is Net Being dat bruinige boek?
Klik om te vergroten...
Sorry het heet Net of Being (ik vergat een woord...). Het is een groot boek met een zwarte rand. Hier een foto van de kaft en van jouw poster want die staat er ook in 😁
20220729_205656.jpg


20220729_205739.jpg
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#17
8 uur praten en dan zin in frikandellen. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Mooi report!!
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fijn en mooi verslag :) MDMA blijft een van de allerfijnste drugs om samen met een geliefde te gebruiken. Het enige is dat je op moet passen dat de 'normale' intimiteit wel de standaard blijft, juist omdat het zo fantastisch is kan dat iets te vaak opzoeken dan op de loer liggen (ik spreek helaas uit ervaring).
Maar ok, met de regeltje in acht blijft het vooral een fantastische verrijking.

En tegelijk een van de allerbeste middelen om in contact met je gevoel / emoties te komen. Het kan je contact met jezelf en elkaar zoveel verdiepen
als je even verder kijkt en het niet alleen maar als partymiddel gebruikt.

en Alex Gray <3 Zelf laatst wat uit z'n shop gekocht wel tof om te checken als je nog niet kent (Net of Being poster gekocht uit m'n avatar achtergrond en zit nog te dubben over 1 van de prints)
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#19
djiego zei:
Fijn en mooi verslag :) MDMA blijft een van de allerfijnste drugs om samen met een geliefde te gebruiken. Het enige is dat je op moet passen dat de 'normale' intimiteit wel de standaard blijft, juist omdat het zo fantastisch is kan dat iets te vaak opzoeken dan op de loer liggen (ik spreek helaas uit ervaring).
Maar ok, met de regeltje in acht blijft het vooral een fantastische verrijking.

En tegelijk een van de allerbeste middelen om in contact met je gevoel / emoties te komen. Het kan je contact met jezelf en elkaar zoveel verdiepen
als je even verder kijkt en het niet alleen maar als partymiddel gebruikt.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Ik wilde het ook niet te vroeg in de relatie doen omdat je dan een soort kunstmatige stroomversnelling geeft. Je moet er ook wel aan toe zijn om je zo open te stellen naar elkaar. Als je het effect kent (ik heb dit eerder met een geliefde gebruikt) kun je die keuze wel maken. Maar het moet ook weer niet het enige worden waarmee de boel aan elkaar hangt. (Lastige) gesprekken moeten ook gewoon nuchter gevoerd kunnen worden.

djiego zei:
en Alex Gray <3 Zelf laatst wat uit z'n shop gekocht wel tof om te checken als je nog niet kent (Net of Being poster gekocht uit m'n avatar achtergrond en zit nog te dubben over 1 van de prints)
Klik om te vergroten...
Mooi! Ik heb voor nu genoeg aan mijn boek (in mijn kamer hangt surrealistische kunst en dat werkt ook altijd wel goed) maar wie weet in de toekomst 😁
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lezen en leren zei:
8 uur praten en dan zin in frikandellen. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Mooi report!!
Klik om te vergroten...
Wel eens gehad na 8-10 uren diepzinnige gedachten op LSD, voornemens over altijd gezond gaan eten en geluk uit mezelf halen... En dan zwakt die trip af en ga ik wiet roken, borrelnootjes vreten en porno kijken. Dikke schijnheilige. :sweatsmile: :sweatsmile:

OT:

Echt heel lief reportje! Ik wil dat zeker ook weer eens meemaken met iemand...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."