Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMA en dopamine reset

4-FMA en dopamine reset

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PinkHippoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Twee weken terug was ik dus aan een 4-FMA binge (draadje) begonnen dat zo'n 4 a 5 dagen duurde en moest daardoor een keiharde comedown/crash/rebound meemaken. Deels heeft dit te maken met grotendeels onverantwoordelijk gedrag (onvoldoende onderzoek, afgaan op anekdoten) en ten tweede denk ik achteraf dat het bijnemen compulsief werd omdat ik niet direct met de nadelen werd geconfronteerd (pas op de laatste dag).

Ik zal niet uitvoerig beschrijven wat voor positieve effecten 4-FMA heeft gehad in die week, dat kan je overal vinden van drugsforum tot psychonautwiki, maar het is een stim en dus kan je vooral denken aan gevoelens van verbondenheid, euforie, grenzeloze energie & motivatie. Ik heb in die week heel veel achterstallig werk verricht en hobby's weer opgepakt (die ik nu dus nog steeds doe).

Wat ik vooral wil belichten is hoe de comedown, raar genoeg, mijn grondvesten heeft doen schudden en als het ware mentale blokkade's had opgeheven die mij ervan weerhielden bepaalde aspecten van mijn leven onder ogen te zien. Negatieve aspecten die ik maar weggestopt had al jaren terug. Wat er volgde was een periode van spijt, rouw en verdriet. Boosheid (op mijzelf) en teleurstelling. Nu ben ik geen psychiater en neurowetenschapper, maar boeien deze onderwerpen mij al sinds jonge leeftijd enorm (waarom ik ook dus begonnen was met tryptamines). Voor mijn gevoel heb ik deze ervaring kunnen integreren in mijn psyche en het te gebruiken als een extreem waardevolle les. Zo'n houding had ik ook al met bad trips met paddo's en LSD, maar nog nooit was ik qua dopamine & serotonine doodgebloed als afgelopen dagen. Het contrast tussen verbondenheid met de hele wereld en gevoelens van eeuwige eenzaamheid was ook heel nuttig om de grijstinten van het alledaagse beter te begrijpen.

In verschillende facetten van mijn leven heb ik al een hoop gedragsveranderingen doorgevoerd en heb ik een hoop trauma's van mijn lijf geschreven en actief doorlopen, ervaringen waar ik voorheen niet makkelijk toegang tot kreeg. Zoals het zo bewust mogelijk te blijven in wat ik ook doe, tijdens goede of slechte tijden. Mijn bewuste of onbewuste coping mechanismes onder het vergrootglas gelegd. Ik voel mij herboren met een nieuw levensperspectief en zal het lang duren totdat ik weer drugs overweeg omdat ik deze les op lange termijn in de praktijk wil beproeven. Sorry als dit wat zweverig overkomt.

Met dit bericht wil ik absoluut niet anderen aansporen om zo'n comedown op te zoeken, maar vroeg mij af of anderen een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt waarin je interne waardestructuur en je eigen plaats in het leven zo grondig herzien werd?

Edit: Om het wat te verduidelijk, lijstje van praktische veranderingen:

Ingeschreven voor vervolgopleiding
Creatieve najagingen weer opgepakt (bas, lineart)
Gestopt met roken (1 week, 10 jaar gerookt, geen enkel probleem want voelde mij toch al klote door comedown)
Betere coördinatie van inspanning tijdens werkzaamheden en rust
Mijn plaats in het leven herzien (realistisch, niet sugarcoated)
Realistische doelen stoelen i.p.v. monster projecten dat onvermijdelijk leidt tot teleurstelling
Handelingen in het nu hebben een duidelijke plaats voor in de toekomst
Relaties en kennissen hebben een belangrijkere plek in mijn leven gekregen
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#2
PinkHippo zei:
Met dit bericht wil ik absoluut niet anderen aansporen om zo'n comedown op te zoeken, maar vroeg mij af of anderen een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt waarin je interne waardestructuur en je eigen plaats in het leven zo grondig herzien werd?
Klik om te vergroten...
Ik ervaar de comedown als super heftig. Zelfs heftiger dan mdma. Jou verhaal vind ik erg herkenbaar want in die ernstige comedown kom je er achter wat je zo dwars zit en wat je wilt fixen.

Het legt het helemaal bloot. De liefde voor mijn vriendin komt altijd naar voren. Hoe belangrijk sommige mensen voor mij zijn. Het zet mij ff op non actief en na de depressie weg is voel ik ook een zekere boost om dingen aan te pakken. Soort. Soort van afterglow maar dan anders.

4FMA is alleen ook erg riskant spul en ik kan er maar slecht mee omgaan. Ik heb eens 2 dagen achter elkaar gedaan en dat sloopte echt. Raad het nogsteeds niet aan. Maargoed ik ben soms een idioot haha.
P
PinkHippoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is inderdaad erg confronterend.. je komt jezelf wel tegen na meerdaags gebruik. Bedankt voor het delen, voel ik mij niet zo alleen in die ervaring :blushing:
I
IkweetgeengoeienAmLid
01-01-2024, 00:00
#4
PinkHippo zei:
Twee weken terug was ik dus aan een 4-FMA binge (draadje) begonnen dat zo'n 4 a 5 dagen duurde en moest daardoor een keiharde comedown/crash/rebound meemaken. Deels heeft dit te maken met grotendeels onverantwoordelijk gedrag (onvoldoende onderzoek, afgaan op anekdoten) en ten tweede denk ik achteraf dat het bijnemen compulsief werd omdat ik niet direct met de nadelen werd geconfronteerd (pas op de laatste dag).

Ik zal niet uitvoerig beschrijven wat voor positieve effecten 4-FMA heeft gehad in die week, dat kan je overal vinden van drugsforum tot psychonautwiki, maar het is een stim en dus kan je vooral denken aan gevoelens van verbondenheid, euforie, grenzeloze energie & motivatie. Ik heb in die week heel veel achterstallig werk verricht en hobby's weer opgepakt (die ik nu dus nog steeds doe).

Wat ik vooral wil belichten is hoe de comedown, raar genoeg, mijn grondvesten heeft doen schudden en als het ware mentale blokkade's had opgeheven die mij ervan weerhielden bepaalde aspecten van mijn leven onder ogen te zien. Negatieve aspecten die ik maar weggestopt had al jaren terug. Wat er volgde was een periode van spijt, rouw en verdriet. Boosheid (op mijzelf) en teleurstelling. Nu ben ik geen psychiater en neurowetenschapper, maar boeien deze onderwerpen mij al sinds jonge leeftijd enorm (waarom ik ook dus begonnen was met tryptamines). Voor mijn gevoel heb ik deze ervaring kunnen integreren in mijn psyche en het te gebruiken als een extreem waardevolle les. Zo'n houding had ik ook al met bad trips met paddo's en LSD, maar nog nooit was ik qua dopamine & serotonine doodgebloed als afgelopen dagen. Het contrast tussen verbondenheid met de hele wereld en gevoelens van eeuwige eenzaamheid was ook heel nuttig om de grijstinten van het alledaagse beter te begrijpen.

In verschillende facetten van mijn leven heb ik al een hoop gedragsveranderingen doorgevoerd en heb ik een hoop trauma's van mijn lijf geschreven en actief doorlopen, ervaringen waar ik voorheen niet makkelijk toegang tot kreeg. Zoals het zo bewust mogelijk te blijven in wat ik ook doe, tijdens goede of slechte tijden. Mijn bewuste of onbewuste coping mechanismes onder het vergrootglas gelegd. Ik voel mij herboren met een nieuw levensperspectief en zal het lang duren totdat ik weer drugs overweeg omdat ik deze les op lange termijn in de praktijk wil beproeven. Sorry als dit wat zweverig overkomt.

Met dit bericht wil ik absoluut niet anderen aansporen om zo'n comedown op te zoeken, maar vroeg mij af of anderen een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt waarin je interne waardestructuur en je eigen plaats in het leven zo grondig herzien werd?

Edit: Om het wat te verduidelijk, lijstje van praktische veranderingen:

Ingeschreven voor vervolgopleiding
Creatieve najagingen weer opgepakt (bas, lineart)
Gestopt met roken (1 week, 10 jaar gerookt, geen enkel probleem want voelde mij toch al klote door comedown)
Betere coördinatie van inspanning tijdens werkzaamheden en rust
Mijn plaats in het leven herzien (realistisch, niet sugarcoated)
Realistische doelen stoelen i.p.v. monster projecten dat onvermijdelijk leidt tot teleurstelling
Handelingen in het nu hebben een duidelijke plaats voor in de toekomst
Relaties en kennissen hebben een belangrijkere plek in mijn leven gekregen
Klik om te vergroten...
Hi,
Ik hoop dat je nog actief bent en dit zal lezen, het is inmiddels al een halfjaar verder.
Ik ben sinds 9juli begonnen met drugs, op mijn 18e verjaardag, hier wilde ik op wachten. Sinds deze ervaring zoals vele andere natuurlijk helemaal verliefd, op drugs, festivals de mensen de vibe alles. Dit bleef natuurlijk niet bij 1 keer en heb inmiddels al 9/10 keer mdma gedaan ( xtc of gelikt ), dit is niet best in zo’n korte tijd. Eerst was ik altijd van het zuipen in het weekend, maar sinds ik drugs doe niet meer, aangezien alcohol er ook 1 is en ik dat dan wel wil vermijden om aan beide te zitten. Sinds ik drugs doe ben ik realistischer gaan kijken naar dingen, heb ik meer motivatie voor school en om iets van het leven te maken. Ik vind werken leuk omdat ik het ergens voor doe, ik ben m’n vriendschappen meer gaan waarderen met iedereen en heb me gerealiseerd tijdens de xtc, dmv goeie gesprekken met vrienden wat er goed en fout gaat in onze vriendschap en ook na de xtc wat er beter kan gaan, dmv de comedown. Ik heb het pas 1/2 keer gehad en ben sowieso een overdenker in het dagelijks leven, maar tijdens die comedown heb ik dingen opgeschreven waar ik echt spijt van had, korte en lange termijn en hier heb ik aan gewerkt. Ik heb tijdens m’n comedown altijd hele diepe gedachtes waar ik zonder comedown nooit aan zou denken en op dat moment maakt het kapot ( in je hoofd ), maar je kan er goed mee om gaan door het op te schrijven, na de comedown te kijken en dan beslissen of dit nodige spijt is of overbodige. Ik herken je situatie zeker en dit vind ik het veel leuker maken dan alcohol. Met alcohol heb ik dit nog nooit gehad, ik ga nog vele drugs uitproberen, om te genieten maar ook voor zulke doeleinden. Ik ben ervan overtuigd als je drugs met mate gebruikt, dat het je beste in jezelf naar boven haalt! Bedankt voor jouw verhaal !
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Alleen al 4 dagen achter elkaar tot 500mg 4-fma🤦🤷 Ik ben er wel goed mee gekend en vind 130mg oraal (poeder in capsule) een lekkere dosis. Bij stims die ferm op je serotonine werken, is less more, beetje te veel er van vind ik beduidend te veel nadelige effecten en bijwerkingen opleveren, gewoon al tijdens de rush.
Ik vind 4-fma best wel geil en lekker energetisch werken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Alleen al 4 dagen achter elkaar tot 500mg 4-fma🤦🤷 Ik ben er wel goed mee gekend en vind 130mg oraal (poeder in capsule) een lekkere dosis. Bij stims die ferm op je serotonine werken, is less more, beetje te veel er van vind ik beduidend te veel nadelige effecten en bijwerkingen opleveren, gewoon al tijdens de rush.
Ik vind 4-fma best wel geil en lekker energetisch werken.
Klik om te vergroten...
Waar ben jij mee bezig chef?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Waar ben jij mee bezig chef?
Klik om te vergroten...
Omdat ik mijn verontwaardiging uit over TS, die 4-5 dagen achter elkaar tot 500mg 4fma gebruikt. U leest mijn reactie totaal naar eigen fantasie. Ik geef aan dat ikzelf 130mg als max hou ivm die 500mg van TS, ook geef ik nog is aan, dat drugs die op je serotonine werken, de less is more regel echt wel de regel is. Dus ik snap je reactie nr mij toe totaal niet, u verward mij duidelijk met TS🙄🤔
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nihilist88 zei:
Alleen al 4 dagen achter elkaar tot 500mg 4-fma🤦🤷 Ik ben er wel goed mee gekend en vind 130mg oraal (poeder in capsule) een lekkere dosis. Bij stims die ferm op je serotonine werken, is less more, beetje te veel er van vind ik beduidend te veel nadelige effecten en bijwerkingen opleveren, gewoon al tijdens de rush.
Ik vind 4-fma best wel geil en lekker energetisch werken.
Klik om te vergroten...

500 mg vier dagen achter elkaar komt op mij ook vrij insane over ja. :wink:

Hoe vind jij op jouw 130 mg-dosis 4-FMA verschillen van MDMA en 6-APB? Ik heb het al tijden in huis liggen maar ga tegenwoordig eigenlijk altijd voor 6-APB als ik nog eens een seroslurper doe, gewoon omdat het zo lekker lang duurt en omdat je het maar zo weinig kan doen, wil je je hersenen een beetje heel laten. Dan ga ik maar meteen voor the real deal, zeg maar. Ben toch bang dat 4-FMA dan meer een speed-gelijke is (en dat vind ik dan net minder boeiend), maar als ik het goed begrijp zit de werking tussen amfetamine en XTC in. Lijkt het erg op 3-MMC? Die vind ik echt net te subtiel eigenlijk.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
500 mg vier dagen achter elkaar komt op mij ook vrij insane over ja. :wink:

Hoe vind jij op jouw 130 mg-dosis 4-FMA verschillen van MDMA en 6-APB? Ik heb het al tijden in huis liggen maar ga tegenwoordig eigenlijk altijd voor 6-APB als ik nog eens een seroslurper doe, gewoon omdat het zo lekker lang duurt en omdat je het maar zo weinig kan doen, wil je je hersenen een beetje heel laten. Dan ga ik maar meteen voor the real deal, zeg maar. Ben toch bang dat 4-FMA dan meer een speed-gelijke is (en dat vind ik dan net minder boeiend), maar als ik het goed begrijp zit de werking tussen amfetamine en XTC in. Lijkt het erg op 3-MMC? Die vind ik echt net te subtiel eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Indd zelfs als fervente stim gebruiker en allesbehalve heilig, maar krijg ik bij zulke dosissen en dan nog eens 5 dagen achter, elkaar een über WTF gevoel.

4-FMA is indd pep op steroïden, zoals velen dit doen met 6-APB ivm MDMA. Het is wel de pep rc, met ook een duidelijke euforische en wat entactogene werking, maar hoofdeffect van de rush blijft toch de lekker meer strakke focus energy, je wordt er niet een overdreven empathisch zacht eitje op.
Ik weet niet of je gekend was/bent met 4-FA, werd als XTC alternatief aangeboden en nam ik toen als XTC vervanger, pep met indd wat meer euforie. Maar de strakke geile energy was hoofdeffect.

Wbt 4-FMA, dat duidelijk de effecten van amfetamine heeft, is er zeker veel meer het euforische aanwezig, de verbeterde versie van 4-FA om als amfetamine dichter bij XTC te komen. Maar je mist volledig zintuiglijke veranderingen, nul visuals nzo, de focus energy heerst.

6-APB is ook wel een grote favo van mij, maar deze werkt nog meer op je serotonine, waardoor ik deze wat moeilijker, vaker kan gebruiken. 6-APB is qua energy totaal anders dan deze van 4fma, veel meer love, dancy, kei euforische energy, met versterkte zintuigen, je ziet uren alles golvend n in elkaar lopen, focus en typen is een ware opgave en je zit meer in een zone, dansen op een willekeurige plaats, zonder gêne, in gezelschap kei klef en zacht eitje.

Dus toch duidelijke andere werking.
4-FMA: de meer strakke amfetamine focus energy, met wel meer euforische eigenschappen dan andere in deze klasse.
6-APB: weg focus energy en meer de euforische empathische energy met duidelijke zintuiglijke veranderingen en gewoon lange en stabiele rush.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Indd zelfs als fervente stim gebruiker en allesbehalve heilig, maar krijg ik bij zulke dosissen en dan nog eens 5 dagen achter, elkaar een über WTF gevoel.

4-FMA is indd pep op steroïden, zoals velen dit doen met 6-APB ivm MDMA. Het is wel de pep rc, met ook een duidelijke euforische en wat entactogene werking, maar hoofdeffect van de rush blijft toch de lekker meer strakke focus energy, je wordt er niet een overdreven empathisch zacht eitje op.
Ik weet niet of je gekend was/bent met 4-FA, werd als XTC alternatief aangeboden en nam ik toen als XTC vervanger, pep met indd wat meer euforie. Maar de strakke geile energy was hoofdeffect.

Wbt 4-FMA, dat duidelijk de effecten van amfetamine heeft, is er zeker veel meer het euforische aanwezig, de verbeterde versie van 4-FA om als amfetamine dichter bij XTC te komen. Maar je mist volledig zintuiglijke veranderingen, nul visuals nzo, de focus energy heerst.

6-APB is ook wel een grote favo van mij, maar deze werkt nog meer op je serotonine, waardoor ik deze wat moeilijker, vaker kan gebruiken. 6-APB is qua energy totaal anders dan deze van 4fma, veel meer love, dancy, kei euforische energy, met versterkte zintuigen, je ziet uren alles golvend n in elkaar lopen, focus en typen is een ware opgave en je zit meer in een zone, dansen op een willekeurige plaats, zonder gêne, in gezelschap kei klef en zacht eitje.

Dus toch duidelijke andere werking.
4-FMA: de meer strakke amfetamine focus energy, met wel meer euforische eigenschappen dan andere in deze klasse.
6-APB: weg focus energy en meer de euforische empathische energy met duidelijke zintuiglijke veranderingen en gewoon lange en stabiele rush.
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor het uitgebreide antwoord, zeer nuttig! 😊

Met 4-FA heb ik geen ervaring.

De zintuigelijke veranderingen met 6-APB daar lees/hoor ik vaker over, maar herken ik zelf niet echt. Ik ben een heel visuele tripper (op psychedelica), maar 6-APB geeft mij amper visuele veranderingen, zeker niet meer dan MDMA, hoogstens soms wat fellere kleuren of een bepaald randje ergens omheen, misschien hele lichte tracers op hoge doseringen, maar zeer minimaal. Van MDMA kon ik vroeger wel een beetje hallucineren in de uitwerking, maar ik nam toen ook veel hogere doseringen dan tegenwoordig. Dus dat kan ik niet zo goed met 6-APB vergelijken, omdat ik geen zin meer heb in monsterkaters :wink: (al doseer ik alsnog niet laag, omdat ik mentaal niet zo gevoelig ben voor de stof). We bijzonder dat veel mensen hallucinogene effecten rapporteren op 6-APB.

Maaaar afgaand op jouw antwoord moet ik dan toch maar eens die 4-FMA gaan uitproberen, ooit, binnenkort. ^^
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat 4-FMA en 6-APB in één adem genoemd worden is scheikundige godslastering. 6-APB is mijlenver boven 4-FMA verheven.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Dat 4-FMA en 6-APB in één adem genoemd worden is scheikundige godslastering. 6-APB is mijlenver boven 4-FMA verheven.
Klik om te vergroten...
Maar als je fan van 6-APB bent, is het dan nog aan te bevelen om 4-MFA ook eens te ervaren? De belevenis kan natuurlijk voor iedereen anders zijn
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Foxy Methoxy zei:
Maar als je fan van 6-APB bent, is het dan nog aan te bevelen om 4-MFA ook eens te ervaren? De belevenis kan natuurlijk voor iedereen anders zijn
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, je leeft maar één keer, maar als je maar weet dat het niet te vergelijken is qua intensiteit.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Natuurlijk, je leeft maar één keer, maar als je maar weet dat het niet te vergelijken is qua intensiteit.
Klik om te vergroten...
Goed voor het verwachtingsmanagement.
Wel zonde van die ene keer in de 3 maanden om te verspillen aan iets dat niet zo intens is. Ga ik meenemen in de overweging.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Dankjewel voor het uitgebreide antwoord, zeer nuttig! 😊

Met 4-FA heb ik geen ervaring.

De zintuigelijke veranderingen met 6-APB daar lees/hoor ik vaker over, maar herken ik zelf niet echt. Ik ben een heel visuele tripper (op psychedelica), maar 6-APB geeft mij amper visuele veranderingen, zeker niet meer dan MDMA, hoogstens soms wat fellere kleuren of een bepaald randje ergens omheen, misschien hele lichte tracers op hoge doseringen, maar zeer minimaal. Van MDMA kon ik vroeger wel een beetje hallucineren in de uitwerking, maar ik nam toen ook veel hogere doseringen dan tegenwoordig. Dus dat kan ik niet zo goed met 6-APB vergelijken, omdat ik geen zin meer heb in monsterkaters :wink: (al doseer ik alsnog niet laag, omdat ik mentaal niet zo gevoelig ben voor de stof). We bijzonder dat veel mensen hallucinogene effecten rapporteren op 6-APB.

Maaaar afgaand op jouw antwoord moet ik dan toch maar eens die 4-FMA gaan uitproberen, ooit, binnenkort. ^^
Klik om te vergroten...
De visuals en andere zintuiglijke veranderingen bij 6-APB worden her en der ook overdreven hoor, er zijn wel lichte veranderlijke zintuigen, golvende, vibrerende visuals. Maar dit is totaal niet hallucinogeen of psychedelisch, zoals sommige beweren. Dat was MDMA nog meer, maar da's ni hoofdeigenschap, 'psychedelisch'. Dus dat mag je zeker negeren als mensen hier hallucinogene effecten aan koppelen.
Die hebben misschien nog niet dé ervaringen meegemaakt met: (nu ga ik echt msschn te uitgebreid in op psychedelica en disso's)

LSD, wat ik vooral als uiterst visueel ervaar, maar steeds heel vrolijk, big smile, uren kan staren en zaken die tot leven komen, wezentjes die uit het tapijt verschijnen, maar steeds heel vrolijk, big smile.

Paddo's en magic truffs hebben me dan al zeer closed eyes trips opgeleverd, waarbij nuchtere vriendin, die er meestal bij was, dan echt zé dak van kei vredig, plots zag dat ik über verdrietig was tot zelfs angstig. Je gaat letterlijk graven, ontdekkingen doen, die je soms blijvend meedraagt.

2FDCK (ketamine rc), deze heeft mij op hoge dosis (450mg oraal), de meest intense trip opgeleverd met scheiding lichaam en geest (uitgebreid triprapportje staat hier elders wel)

Goh 6-APB staat bij mij vd de stims toch los op 1, ik ervaar hier gewoon zo'n lange lekkere stabiele rush op, de zweverige softie zelve, zelfs na 8u wandel ik al dansend en zwevend richting vb station, dansen op het perron zonder gêne en met giga smile en tot 12-15u grote kijkers.

4-FMA is dan weer wel de beste amfetamine, mede door de werking op je serotonine. 4-FA deed dit in pak mindere maten en ivm 4-FMA nu een pussy blijkt te zijn. Je krijgt volle lading vd beste amfetamine, maar door de werking op je serotonine, niet über strak staat. Je hebt duidelijk dat vette energy gevoel, maar ook beduidend euforischer en hierdoor ook blijer en zeker licht empathischer, zeker ivm pep/amfetamine. Ook is de werkingsduur best lang 8u zijn niet uitzonderlijk en je kunt nog best lange na-effecten ervaren, waarbij je echt nog kei gefocust wakker bent. Ik kan hier echt heel lang mee zonder slaap (vb inname 22u, ervaar ik geen moeheid en ga ik gewoon slapen tussen 00-2u), lekker lui wat Netflixen en toch wat proberen eten, want da's hier echt een totaal problemen bij mij met alle stims.
Heb ik ook volledig bij 6-APB, terwijl ik hier al triprapportjes heb zien passeren, oa over 6apb, waarbij mn 10u na inname, als blok in slaap valt (misschien jij ook?). Dan zit ik nog volop in een heerlijke na-stimulatie tot 12-15u en daarna gewoon chill mr zeker niet beladen door moeiheid.

Ik kan 4-FMA zeker aanraden, is gewoon de beste amfetamine rc en door de werking op je serotonine, verslies je dat über strakke, ts allemaal meer gedoseerd, vet voor op raves en als je net wat langer kan n wil doorgaan. (Als je in mijn groep behoort die fijne na-stimulatie ervaart en waar de moeheid geen kans krijgt).

Mijn dosis 130mg, m, 65kg, 176cm, dus vrij tengere lichaamsbouw. Zit jezelf niet ruim eronder of erboven, is 130mg ook voor jou wel fijne en perfecte dosis. Wijk je veel af van mijn BMI, zal je wat moeten zoeken nr jouw ideale dosis, maar 1 goede en klassieke regel, start beter te laag dan te hoog. Ook tip, koop steeds de capsules of poedervorm, beter te controleren en pellets/pillen zijn vaker v mindere kwaliteit, zijn ook vaak goedkoper dan vb capsules, waarom denk je😉

Oké hier ga ik stoppen, voor ik met pagina's ga moeten beginnen 😁
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
De visuals en andere zintuiglijke veranderingen bij 6-APB worden her en der ook overdreven hoor, er zijn wel lichte veranderlijke zintuigen, golvende, vibrerende visuals. Maar dit is totaal niet hallucinogeen of psychedelisch, zoals sommige beweren. Dat was MDMA nog meer, maar da's ni hoofdeigenschap, 'psychedelisch'. Dus dat mag je zeker negeren als mensen hier hallucinogene effecten aan koppelen.
Die hebben misschien nog niet dé ervaringen meegemaakt met: (nu ga ik echt msschn te uitgebreid in op psychedelica en disso's)

LSD, wat ik vooral als uiterst visueel ervaar, maar steeds heel vrolijk, big smile, uren kan staren en zaken die tot leven komen, wezentjes die uit het tapijt verschijnen, maar steeds heel vrolijk, big smile.

Paddo's en magic truffs hebben me dan al zeer closed eyes trips opgeleverd, waarbij nuchtere vriendin, die er meestal bij was, dan echt zé dak van kei vredig, plots zag dat ik über verdrietig was tot zelfs angstig. Je gaat letterlijk graven, ontdekkingen doen, die je soms blijvend meedraagt.

2FDCK (ketamine rc), deze heeft mij op hoge dosis (450mg oraal), de meest intense trip opgeleverd met scheiding lichaam en geest (uitgebreid triprapportje staat hier elders wel)

Goh 6-APB staat bij mij vd de stims toch los op 1, ik ervaar hier gewoon zo'n lange lekkere stabiele rush op, de zweverige softie zelve, zelfs na 8u wandel ik al dansend en zwevend richting vb station, dansen op het perron zonder gêne en met giga smile en tot 12-15u grote kijkers.

4-FMA is dan weer wel de beste amfetamine, mede door de werking op je serotonine. 4-FA deed dit in pak mindere maten en ivm 4-FMA nu een pussy blijkt te zijn. Je krijgt volle lading vd beste amfetamine, maar door de werking op je serotonine, niet über strak staat. Je hebt duidelijk dat vette energy gevoel, maar ook beduidend euforischer en hierdoor ook blijer en zeker licht empathischer, zeker ivm pep/amfetamine. Ook is de werkingsduur best lang 8u zijn niet uitzonderlijk en je kunt nog best lange na-effecten ervaren, waarbij je echt nog kei gefocust wakker bent. Ik kan hier echt heel lang mee zonder slaap (vb inname 22u, ervaar ik geen moeheid en ga ik gewoon slapen tussen 00-2u), lekker lui wat Netflixen en toch wat proberen eten, want da's hier echt een totaal problemen bij mij met alle stims.
Heb ik ook volledig bij 6-APB, terwijl ik hier al triprapportjes heb zien passeren, oa over 6apb, waarbij mn 10u na inname, als blok in slaap valt (misschien jij ook?). Dan zit ik nog volop in een heerlijke na-stimulatie tot 12-15u en daarna gewoon chill mr zeker niet beladen door moeiheid.

Ik kan 4-FMA zeker aanraden, is gewoon de beste amfetamine rc en door de werking op je serotonine, verslies je dat über strakke, ts allemaal meer gedoseerd, vet voor op raves en als je net wat langer kan n wil doorgaan. (Als je in mijn groep behoort die fijne na-stimulatie ervaart en waar de moeheid geen kans krijgt).

Mijn dosis 130mg, m, 65kg, 176cm, dus vrij tengere lichaamsbouw. Zit jezelf niet ruim eronder of erboven, is 130mg ook voor jou wel fijne en perfecte dosis. Wijk je veel af van mijn BMI, zal je wat moeten zoeken nr jouw ideale dosis, maar 1 goede en klassieke regel, start beter te laag dan te hoog. Ook tip, koop steeds de capsules of poedervorm, beter te controleren en pellets/pillen zijn vaker v mindere kwaliteit, zijn ook vaak goedkoper dan vb capsules, waarom denk je😉

Oké hier ga ik stoppen, voor ik met pagina's ga moeten beginnen 😁
Klik om te vergroten...
Jij bent vrij lang van stof, dit had korter gekund ☝️
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Dat 4-FMA en 6-APB in één adem genoemd worden is scheikundige godslastering. 6-APB is mijlenver boven 4-FMA verheven.
Klik om te vergroten...
Ik snap u punt volledig en vind dat 6-APB ook volledig los staat van amfetamine rc's, 'tis ook totaal andere beleving.

Maar als je over de chemie begint, hebben ze qua psychoactieve en chemische klasse, bij beide klasse, 1 gemeenschappelijk.

6-APB komt uit de
Psychoactieve klasse: Entactogeen/Psychedelic
(al vind ik dat psychedelisch effect niet echt van toepassing).
Chemische klasse: Amfetamine/Benzofuran
De stoffen vd benzofuranklassse zijn leden van de amfetamine en fenylethylamine, 't is die fenylethylamine die voor de meer entactogene, love, vrolijkheid zorgt.

4-FMA komt uit de
Psychoactieve klasse: Stimulant/Entactogeen
Chemische klasse: Amfetamine

Dus zo ver is het echt niet gezien, om deze 2 met elkaar te vergelijken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nihilist88 zei:
Dus zo ver is het echt niet gezien, om deze 2 met elkaar te vergelijken
Klik om te vergroten...
Appels en peren. Zo kan ik het ook wel spelen. Ze hebben allebei een benzeenring. Ze hebben allebei een phenethylamine in zich. Ze werken beiden op serotonine en dopamine.

Maar puur kijkend naar effect is 6-apb veel liefdevoller en entactogener dan 4-fma, die het veel meer heeft van geforceerde energie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Allereerst, zie ik dit niet als compliment🙂
Klik om te vergroten...
Tja dat heb je toch echt zelf veroorzaakt vrees ik🤣
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Appels en peren. Zo kan ik het ook wel spelen. Ze hebben allebei een benzeenring. Ze hebben allebei een phenethylamine in zich. Ze werken beiden op serotonine en dopamine.

Maar puur kijkend naar effect is 6-apb veel liefdevoller en entactogener dan 4-fma, die het veel meer heeft van geforceerde energie.
Klik om te vergroten...
Was omdat jij over scheikundige godslastering begon😉

Voor de rest geef ik jou mbt effecten, 1000% gelijk, zeker op vlak vd 6apb, da's ook geen stim waar ik iets v pep ervaar en wat jij ook beschrijft.
4-FMA is duidelijk meer de pep energie, maar niet kei strak en toch duidelijk met een extra touch, socialer, vrolijker, gewoon niet zo'n opgefokt Duracell konijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."