#1
Indd zelfs als fervente stim gebruiker en allesbehalve heilig, maar krijg ik bij zulke dosissen en dan nog eens 5 dagen achter, elkaar een über WTF gevoel.500 mg vier dagen achter elkaar komt op mij ook vrij insane over ja.
Hoe vind jij op jouw 130 mg-dosis 4-FMA verschillen van MDMA en 6-APB? Ik heb het al tijden in huis liggen maar ga tegenwoordig eigenlijk altijd voor 6-APB als ik nog eens een seroslurper doe, gewoon omdat het zo lekker lang duurt en omdat je het maar zo weinig kan doen, wil je je hersenen een beetje heel laten. Dan ga ik maar meteen voor the real deal, zeg maar. Ben toch bang dat 4-FMA dan meer een speed-gelijke is (en dat vind ik dan net minder boeiend), maar als ik het goed begrijp zit de werking tussen amfetamine en XTC in. Lijkt het erg op 3-MMC? Die vind ik echt net te subtiel eigenlijk.
4-FMA is indd pep op steroïden, zoals velen dit doen met 6-APB ivm MDMA. Het is wel de pep rc, met ook een duidelijke euforische en wat entactogene werking, maar hoofdeffect van de rush blijft toch de lekker meer strakke focus energy, je wordt er niet een overdreven empathisch zacht eitje op.
Ik weet niet of je gekend was/bent met 4-FA, werd als XTC alternatief aangeboden en nam ik toen als XTC vervanger, pep met indd wat meer euforie. Maar de strakke geile energy was hoofdeffect.
Wbt 4-FMA, dat duidelijk de effecten van amfetamine heeft, is er zeker veel meer het euforische aanwezig, de verbeterde versie van 4-FA om als amfetamine dichter bij XTC te komen. Maar je mist volledig zintuiglijke veranderingen, nul visuals nzo, de focus energy heerst.
6-APB is ook wel een grote favo van mij, maar deze werkt nog meer op je serotonine, waardoor ik deze wat moeilijker, vaker kan gebruiken. 6-APB is qua energy totaal anders dan deze van 4fma, veel meer love, dancy, kei euforische energy, met versterkte zintuigen, je ziet uren alles golvend n in elkaar lopen, focus en typen is een ware opgave en je zit meer in een zone, dansen op een willekeurige plaats, zonder gêne, in gezelschap kei klef en zacht eitje.
Dus toch duidelijke andere werking.
4-FMA: de meer strakke amfetamine focus energy, met wel meer euforische eigenschappen dan andere in deze klasse.
6-APB: weg focus energy en meer de euforische empathische energy met duidelijke zintuiglijke veranderingen en gewoon lange en stabiele rush.