Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-FMA en dopamine reset

4-FMA en dopamine reset

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
500 mg vier dagen achter elkaar komt op mij ook vrij insane over ja. :wink:

Hoe vind jij op jouw 130 mg-dosis 4-FMA verschillen van MDMA en 6-APB? Ik heb het al tijden in huis liggen maar ga tegenwoordig eigenlijk altijd voor 6-APB als ik nog eens een seroslurper doe, gewoon omdat het zo lekker lang duurt en omdat je het maar zo weinig kan doen, wil je je hersenen een beetje heel laten. Dan ga ik maar meteen voor the real deal, zeg maar. Ben toch bang dat 4-FMA dan meer een speed-gelijke is (en dat vind ik dan net minder boeiend), maar als ik het goed begrijp zit de werking tussen amfetamine en XTC in. Lijkt het erg op 3-MMC? Die vind ik echt net te subtiel eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Indd zelfs als fervente stim gebruiker en allesbehalve heilig, maar krijg ik bij zulke dosissen en dan nog eens 5 dagen achter, elkaar een über WTF gevoel.

4-FMA is indd pep op steroïden, zoals velen dit doen met 6-APB ivm MDMA. Het is wel de pep rc, met ook een duidelijke euforische en wat entactogene werking, maar hoofdeffect van de rush blijft toch de lekker meer strakke focus energy, je wordt er niet een overdreven empathisch zacht eitje op.
Ik weet niet of je gekend was/bent met 4-FA, werd als XTC alternatief aangeboden en nam ik toen als XTC vervanger, pep met indd wat meer euforie. Maar de strakke geile energy was hoofdeffect.

Wbt 4-FMA, dat duidelijk de effecten van amfetamine heeft, is er zeker veel meer het euforische aanwezig, de verbeterde versie van 4-FA om als amfetamine dichter bij XTC te komen. Maar je mist volledig zintuiglijke veranderingen, nul visuals nzo, de focus energy heerst.

6-APB is ook wel een grote favo van mij, maar deze werkt nog meer op je serotonine, waardoor ik deze wat moeilijker, vaker kan gebruiken. 6-APB is qua energy totaal anders dan deze van 4fma, veel meer love, dancy, kei euforische energy, met versterkte zintuigen, je ziet uren alles golvend n in elkaar lopen, focus en typen is een ware opgave en je zit meer in een zone, dansen op een willekeurige plaats, zonder gêne, in gezelschap kei klef en zacht eitje.

Dus toch duidelijke andere werking.
4-FMA: de meer strakke amfetamine focus energy, met wel meer euforische eigenschappen dan andere in deze klasse.
6-APB: weg focus energy en meer de euforische empathische energy met duidelijke zintuiglijke veranderingen en gewoon lange en stabiele rush.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nihilist88 zei:
Indd zelfs als fervente stim gebruiker en allesbehalve heilig, maar krijg ik bij zulke dosissen en dan nog eens 5 dagen achter, elkaar een über WTF gevoel.

4-FMA is indd pep op steroïden, zoals velen dit doen met 6-APB ivm MDMA. Het is wel de pep rc, met ook een duidelijke euforische en wat entactogene werking, maar hoofdeffect van de rush blijft toch de lekker meer strakke focus energy, je wordt er niet een overdreven empathisch zacht eitje op.
Ik weet niet of je gekend was/bent met 4-FA, werd als XTC alternatief aangeboden en nam ik toen als XTC vervanger, pep met indd wat meer euforie. Maar de strakke geile energy was hoofdeffect.

Wbt 4-FMA, dat duidelijk de effecten van amfetamine heeft, is er zeker veel meer het euforische aanwezig, de verbeterde versie van 4-FA om als amfetamine dichter bij XTC te komen. Maar je mist volledig zintuiglijke veranderingen, nul visuals nzo, de focus energy heerst.

6-APB is ook wel een grote favo van mij, maar deze werkt nog meer op je serotonine, waardoor ik deze wat moeilijker, vaker kan gebruiken. 6-APB is qua energy totaal anders dan deze van 4fma, veel meer love, dancy, kei euforische energy, met versterkte zintuigen, je ziet uren alles golvend n in elkaar lopen, focus en typen is een ware opgave en je zit meer in een zone, dansen op een willekeurige plaats, zonder gêne, in gezelschap kei klef en zacht eitje.

Dus toch duidelijke andere werking.
4-FMA: de meer strakke amfetamine focus energy, met wel meer euforische eigenschappen dan andere in deze klasse.
6-APB: weg focus energy en meer de euforische empathische energy met duidelijke zintuiglijke veranderingen en gewoon lange en stabiele rush.
Klik om te vergroten...

Dankjewel voor het uitgebreide antwoord, zeer nuttig! 😊

Met 4-FA heb ik geen ervaring.

De zintuigelijke veranderingen met 6-APB daar lees/hoor ik vaker over, maar herken ik zelf niet echt. Ik ben een heel visuele tripper (op psychedelica), maar 6-APB geeft mij amper visuele veranderingen, zeker niet meer dan MDMA, hoogstens soms wat fellere kleuren of een bepaald randje ergens omheen, misschien hele lichte tracers op hoge doseringen, maar zeer minimaal. Van MDMA kon ik vroeger wel een beetje hallucineren in de uitwerking, maar ik nam toen ook veel hogere doseringen dan tegenwoordig. Dus dat kan ik niet zo goed met 6-APB vergelijken, omdat ik geen zin meer heb in monsterkaters :wink: (al doseer ik alsnog niet laag, omdat ik mentaal niet zo gevoelig ben voor de stof). We bijzonder dat veel mensen hallucinogene effecten rapporteren op 6-APB.

Maaaar afgaand op jouw antwoord moet ik dan toch maar eens die 4-FMA gaan uitproberen, ooit, binnenkort. ^^
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat 4-FMA en 6-APB in één adem genoemd worden is scheikundige godslastering. 6-APB is mijlenver boven 4-FMA verheven.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Dat 4-FMA en 6-APB in één adem genoemd worden is scheikundige godslastering. 6-APB is mijlenver boven 4-FMA verheven.
Klik om te vergroten...
Maar als je fan van 6-APB bent, is het dan nog aan te bevelen om 4-MFA ook eens te ervaren? De belevenis kan natuurlijk voor iedereen anders zijn
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Foxy Methoxy zei:
Maar als je fan van 6-APB bent, is het dan nog aan te bevelen om 4-MFA ook eens te ervaren? De belevenis kan natuurlijk voor iedereen anders zijn
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, je leeft maar één keer, maar als je maar weet dat het niet te vergelijken is qua intensiteit.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Natuurlijk, je leeft maar één keer, maar als je maar weet dat het niet te vergelijken is qua intensiteit.
Klik om te vergroten...
Goed voor het verwachtingsmanagement.
Wel zonde van die ene keer in de 3 maanden om te verspillen aan iets dat niet zo intens is. Ga ik meenemen in de overweging.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Dankjewel voor het uitgebreide antwoord, zeer nuttig! 😊

Met 4-FA heb ik geen ervaring.

De zintuigelijke veranderingen met 6-APB daar lees/hoor ik vaker over, maar herken ik zelf niet echt. Ik ben een heel visuele tripper (op psychedelica), maar 6-APB geeft mij amper visuele veranderingen, zeker niet meer dan MDMA, hoogstens soms wat fellere kleuren of een bepaald randje ergens omheen, misschien hele lichte tracers op hoge doseringen, maar zeer minimaal. Van MDMA kon ik vroeger wel een beetje hallucineren in de uitwerking, maar ik nam toen ook veel hogere doseringen dan tegenwoordig. Dus dat kan ik niet zo goed met 6-APB vergelijken, omdat ik geen zin meer heb in monsterkaters :wink: (al doseer ik alsnog niet laag, omdat ik mentaal niet zo gevoelig ben voor de stof). We bijzonder dat veel mensen hallucinogene effecten rapporteren op 6-APB.

Maaaar afgaand op jouw antwoord moet ik dan toch maar eens die 4-FMA gaan uitproberen, ooit, binnenkort. ^^
Klik om te vergroten...
De visuals en andere zintuiglijke veranderingen bij 6-APB worden her en der ook overdreven hoor, er zijn wel lichte veranderlijke zintuigen, golvende, vibrerende visuals. Maar dit is totaal niet hallucinogeen of psychedelisch, zoals sommige beweren. Dat was MDMA nog meer, maar da's ni hoofdeigenschap, 'psychedelisch'. Dus dat mag je zeker negeren als mensen hier hallucinogene effecten aan koppelen.
Die hebben misschien nog niet dé ervaringen meegemaakt met: (nu ga ik echt msschn te uitgebreid in op psychedelica en disso's)

LSD, wat ik vooral als uiterst visueel ervaar, maar steeds heel vrolijk, big smile, uren kan staren en zaken die tot leven komen, wezentjes die uit het tapijt verschijnen, maar steeds heel vrolijk, big smile.

Paddo's en magic truffs hebben me dan al zeer closed eyes trips opgeleverd, waarbij nuchtere vriendin, die er meestal bij was, dan echt zé dak van kei vredig, plots zag dat ik über verdrietig was tot zelfs angstig. Je gaat letterlijk graven, ontdekkingen doen, die je soms blijvend meedraagt.

2FDCK (ketamine rc), deze heeft mij op hoge dosis (450mg oraal), de meest intense trip opgeleverd met scheiding lichaam en geest (uitgebreid triprapportje staat hier elders wel)

Goh 6-APB staat bij mij vd de stims toch los op 1, ik ervaar hier gewoon zo'n lange lekkere stabiele rush op, de zweverige softie zelve, zelfs na 8u wandel ik al dansend en zwevend richting vb station, dansen op het perron zonder gêne en met giga smile en tot 12-15u grote kijkers.

4-FMA is dan weer wel de beste amfetamine, mede door de werking op je serotonine. 4-FA deed dit in pak mindere maten en ivm 4-FMA nu een pussy blijkt te zijn. Je krijgt volle lading vd beste amfetamine, maar door de werking op je serotonine, niet über strak staat. Je hebt duidelijk dat vette energy gevoel, maar ook beduidend euforischer en hierdoor ook blijer en zeker licht empathischer, zeker ivm pep/amfetamine. Ook is de werkingsduur best lang 8u zijn niet uitzonderlijk en je kunt nog best lange na-effecten ervaren, waarbij je echt nog kei gefocust wakker bent. Ik kan hier echt heel lang mee zonder slaap (vb inname 22u, ervaar ik geen moeheid en ga ik gewoon slapen tussen 00-2u), lekker lui wat Netflixen en toch wat proberen eten, want da's hier echt een totaal problemen bij mij met alle stims.
Heb ik ook volledig bij 6-APB, terwijl ik hier al triprapportjes heb zien passeren, oa over 6apb, waarbij mn 10u na inname, als blok in slaap valt (misschien jij ook?). Dan zit ik nog volop in een heerlijke na-stimulatie tot 12-15u en daarna gewoon chill mr zeker niet beladen door moeiheid.

Ik kan 4-FMA zeker aanraden, is gewoon de beste amfetamine rc en door de werking op je serotonine, verslies je dat über strakke, ts allemaal meer gedoseerd, vet voor op raves en als je net wat langer kan n wil doorgaan. (Als je in mijn groep behoort die fijne na-stimulatie ervaart en waar de moeheid geen kans krijgt).

Mijn dosis 130mg, m, 65kg, 176cm, dus vrij tengere lichaamsbouw. Zit jezelf niet ruim eronder of erboven, is 130mg ook voor jou wel fijne en perfecte dosis. Wijk je veel af van mijn BMI, zal je wat moeten zoeken nr jouw ideale dosis, maar 1 goede en klassieke regel, start beter te laag dan te hoog. Ook tip, koop steeds de capsules of poedervorm, beter te controleren en pellets/pillen zijn vaker v mindere kwaliteit, zijn ook vaak goedkoper dan vb capsules, waarom denk je😉

Oké hier ga ik stoppen, voor ik met pagina's ga moeten beginnen 😁
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nihilist88 zei:
De visuals en andere zintuiglijke veranderingen bij 6-APB worden her en der ook overdreven hoor, er zijn wel lichte veranderlijke zintuigen, golvende, vibrerende visuals. Maar dit is totaal niet hallucinogeen of psychedelisch, zoals sommige beweren. Dat was MDMA nog meer, maar da's ni hoofdeigenschap, 'psychedelisch'. Dus dat mag je zeker negeren als mensen hier hallucinogene effecten aan koppelen.
Die hebben misschien nog niet dé ervaringen meegemaakt met: (nu ga ik echt msschn te uitgebreid in op psychedelica en disso's)

LSD, wat ik vooral als uiterst visueel ervaar, maar steeds heel vrolijk, big smile, uren kan staren en zaken die tot leven komen, wezentjes die uit het tapijt verschijnen, maar steeds heel vrolijk, big smile.

Paddo's en magic truffs hebben me dan al zeer closed eyes trips opgeleverd, waarbij nuchtere vriendin, die er meestal bij was, dan echt zé dak van kei vredig, plots zag dat ik über verdrietig was tot zelfs angstig. Je gaat letterlijk graven, ontdekkingen doen, die je soms blijvend meedraagt.

2FDCK (ketamine rc), deze heeft mij op hoge dosis (450mg oraal), de meest intense trip opgeleverd met scheiding lichaam en geest (uitgebreid triprapportje staat hier elders wel)

Goh 6-APB staat bij mij vd de stims toch los op 1, ik ervaar hier gewoon zo'n lange lekkere stabiele rush op, de zweverige softie zelve, zelfs na 8u wandel ik al dansend en zwevend richting vb station, dansen op het perron zonder gêne en met giga smile en tot 12-15u grote kijkers.

4-FMA is dan weer wel de beste amfetamine, mede door de werking op je serotonine. 4-FA deed dit in pak mindere maten en ivm 4-FMA nu een pussy blijkt te zijn. Je krijgt volle lading vd beste amfetamine, maar door de werking op je serotonine, niet über strak staat. Je hebt duidelijk dat vette energy gevoel, maar ook beduidend euforischer en hierdoor ook blijer en zeker licht empathischer, zeker ivm pep/amfetamine. Ook is de werkingsduur best lang 8u zijn niet uitzonderlijk en je kunt nog best lange na-effecten ervaren, waarbij je echt nog kei gefocust wakker bent. Ik kan hier echt heel lang mee zonder slaap (vb inname 22u, ervaar ik geen moeheid en ga ik gewoon slapen tussen 00-2u), lekker lui wat Netflixen en toch wat proberen eten, want da's hier echt een totaal problemen bij mij met alle stims.
Heb ik ook volledig bij 6-APB, terwijl ik hier al triprapportjes heb zien passeren, oa over 6apb, waarbij mn 10u na inname, als blok in slaap valt (misschien jij ook?). Dan zit ik nog volop in een heerlijke na-stimulatie tot 12-15u en daarna gewoon chill mr zeker niet beladen door moeiheid.

Ik kan 4-FMA zeker aanraden, is gewoon de beste amfetamine rc en door de werking op je serotonine, verslies je dat über strakke, ts allemaal meer gedoseerd, vet voor op raves en als je net wat langer kan n wil doorgaan. (Als je in mijn groep behoort die fijne na-stimulatie ervaart en waar de moeheid geen kans krijgt).

Mijn dosis 130mg, m, 65kg, 176cm, dus vrij tengere lichaamsbouw. Zit jezelf niet ruim eronder of erboven, is 130mg ook voor jou wel fijne en perfecte dosis. Wijk je veel af van mijn BMI, zal je wat moeten zoeken nr jouw ideale dosis, maar 1 goede en klassieke regel, start beter te laag dan te hoog. Ook tip, koop steeds de capsules of poedervorm, beter te controleren en pellets/pillen zijn vaker v mindere kwaliteit, zijn ook vaak goedkoper dan vb capsules, waarom denk je😉

Oké hier ga ik stoppen, voor ik met pagina's ga moeten beginnen 😁
Klik om te vergroten...
Jij bent vrij lang van stof, dit had korter gekund ☝️
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Dat 4-FMA en 6-APB in één adem genoemd worden is scheikundige godslastering. 6-APB is mijlenver boven 4-FMA verheven.
Klik om te vergroten...
Ik snap u punt volledig en vind dat 6-APB ook volledig los staat van amfetamine rc's, 'tis ook totaal andere beleving.

Maar als je over de chemie begint, hebben ze qua psychoactieve en chemische klasse, bij beide klasse, 1 gemeenschappelijk.

6-APB komt uit de
Psychoactieve klasse: Entactogeen/Psychedelic
(al vind ik dat psychedelisch effect niet echt van toepassing).
Chemische klasse: Amfetamine/Benzofuran
De stoffen vd benzofuranklassse zijn leden van de amfetamine en fenylethylamine, 't is die fenylethylamine die voor de meer entactogene, love, vrolijkheid zorgt.

4-FMA komt uit de
Psychoactieve klasse: Stimulant/Entactogeen
Chemische klasse: Amfetamine

Dus zo ver is het echt niet gezien, om deze 2 met elkaar te vergelijken.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Dus zo ver is het echt niet gezien, om deze 2 met elkaar te vergelijken
Klik om te vergroten...
Appels en peren. Zo kan ik het ook wel spelen. Ze hebben allebei een benzeenring. Ze hebben allebei een phenethylamine in zich. Ze werken beiden op serotonine en dopamine.

Maar puur kijkend naar effect is 6-apb veel liefdevoller en entactogener dan 4-fma, die het veel meer heeft van geforceerde energie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Allereerst, zie ik dit niet als compliment🙂
Klik om te vergroten...
Tja dat heb je toch echt zelf veroorzaakt vrees ik🤣
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Appels en peren. Zo kan ik het ook wel spelen. Ze hebben allebei een benzeenring. Ze hebben allebei een phenethylamine in zich. Ze werken beiden op serotonine en dopamine.

Maar puur kijkend naar effect is 6-apb veel liefdevoller en entactogener dan 4-fma, die het veel meer heeft van geforceerde energie.
Klik om te vergroten...
Was omdat jij over scheikundige godslastering begon😉

Voor de rest geef ik jou mbt effecten, 1000% gelijk, zeker op vlak vd 6apb, da's ook geen stim waar ik iets v pep ervaar en wat jij ook beschrijft.
4-FMA is duidelijk meer de pep energie, maar niet kei strak en toch duidelijk met een extra touch, socialer, vrolijker, gewoon niet zo'n opgefokt Duracell konijn.
I
IkweetgeengoeienAmLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nihilist88 zei:
Was omdat jij over scheikundige godslastering begon😉

Voor de rest geef ik jou mbt effecten, 1000% gelijk, zeker op vlak vd 6apb, da's ook geen stim waar ik iets v pep ervaar en wat jij ook beschrijft.
4-FMA is duidelijk meer de pep energie, maar niet kei strak en toch duidelijk met een extra touch, socialer, vrolijker, gewoon niet zo'n opgefokt Duracell konijn.
Klik om te vergroten...
Hi,
Ik zie dat jij redelijk bekend bent met drugs en 4fa en 6amp.
Zou fijn zijn als je mee wilt lezen:). Ik heb zaterdag 4fmp gedaan, volgens m’n broer 4fmp en geen 4fa, maar kon ook 4fa zijn volgens hem, hij heeft deze pillen al een tijdje liggen ( logisch aangezien ze nu niet meer te krijgen zijn ), in Duitsland gingen wij naar een festival, mn broer waarschuwde al dat ik er niet teveel van moest verwachten, ik wilde namelijk een keertje lekker goed gaan, festival in Duitsland heb je niet elke week ( normaal doseer ik heel laag, Max 300mg mdma, 190cm, 75KG EN 18J btw ). Daarin tegen gooien vrienden 2/3/4 pillen achterover en staan er idioot achtig bij. Dit wil ik niet. Maar een beetje hard gaan wil ik wel, dus 4fmp geprobeerd op aanrader van m’n broer.
21:00 genomen, 21:45 voelde ik wat, veel energie, pijn in rug en benen was volledig weg. Ben lekker gaan dansen en was goed gefocust op de muziek, beetje mdma achtig. Ik merkte idd een kleine serotonine rush, maar niet veel en dit heb ik sowieso snel op festivals ook nuchter, de vibe en de mensen en het aanwezig mogen en kunnen zijn, ook ben ik heeel sociaal met of zonder drugs, ik praat met iedereen. Toch merkte ik wel wat verschil, met gesprekken voeren merkte ik dat ik super geïnteresseerd was in iemands verhaal en alles heel goed in me opnam, 1 op 1 gesprek gehad met een Nederlander en ik weet alles nog wat die deed, daardoor klikte het ook heel goed, ik wilde hem echt goed leren kennen dus de gesprek stof was niet zo basis zoals vaker op een festival wel het geval is. Dit effect herken ik overigens van 3mmc. Die jongen een knuffel gegeven dus kleine serotonine rush was er zeker, voor de rest heeel energiek gedanst, de muziek was top en ik werd maar niet moe. 2:00 kwam waar m’n broer voor waarschuwde, energiek en wat meer praten, dat is het eigenlijk. Toen ben ik mdma gaan likken, rond de 250mg heb ik gelukt toen de klok 6:00 aantikte ( +1u achteruit gegaan ), nog nooit zo hard gegaan op mdma, m’n scherm was eventjes beetje wazig en ogen voelde alsof ze er uit vielen, nu voelde ik hoe m’n vrienden erbij liepen. Eventjes gaan zitten en alles ging voor de rest goed en tot einde ( 9:00, 13u lang geweest en maximaal 30min gezeten ) volgehouden uiteraard door de 4f. Daarna ketamine geslikt, air ketamine, jij had het over ketaminerc misschien is dat hetzelfde. 150mg in een bommetje gedaan en 12:00 geslikt, joint gerookt en 12:25 werkte het, air keta is vooral op geest zegt m’n broer en dit klopt, ik tripte echt wel heel hard, maar had wel controle en ik tripte leuk! Icm jonko en mdma en 30u wakker ook beetje gaan hallucineren, al met al goede 4f en keta ervaring.
Maar 4f is leuk, maar merkte toch dat ik meer wilde, vandaar mdma gaan likken. Heb jij een drug die iets meer geeft dan 4f, maar niet zo erg als xtc, is 6amp zoiets of totaal anders?
Zou hier graag antwoord op willen en sorry voor het extreem lange verhaal
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
IkweetgeengoeienAm zei:
4fmp gedaan, volgens m’n broer 4fmp en geen 4fa,
Klik om te vergroten...
4fmp bestaat niet. Je hebt 4-Fluoramphetamine (4fa) en 4-fluormethylphenidate (4-FMPH). Een of andere clown heeft ooit die naam bedacht die alleen maar verwarring bedacht.
I
IkweetgeengoeienAmLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
4fmp bestaat niet. Je hebt 4-Fluoramphetamine (4fa) en 4-fluormethylphenidate (4-FMPH). Een of andere clown heeft ooit die naam bedacht die alleen maar verwarring bedacht.
Klik om te vergroten...
Aha, dan zal het wel 4fma geweest zijn
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
IkweetgeengoeienAm zei:
Aha, dan zal het wel 4fma geweest zijn
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen, dat is de methyl versie van 4-fluoramphetamine, oftewel 4-fluoromethampetamine. Of, om te mierenneuken, 4-fluor-alpha-methylmethphenethylamine.
I
IkweetgeengoeienAmLid
01-01-2024, 00:00
#17
IkweetgeengoeienAm zei:
Aha, dan zal het wel 4fma geweest zijn
Klik om te vergroten...
4fa
Dirkjan zei:
Dat zou kunnen, dat is de methyl versie van 4-fluoramphetamine, oftewel 4-fluoromethampetamine. Of, om te mierenneuken, 4-fluor-alpha-methylmethphenethylamine.
Klik om te vergroten...
jemig, wat een namen allemaal!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
IkweetgeengoeienAm zei:
4fa
Klik om te vergroten...
Ah. Typfoutje?
IkweetgeengoeienAm zei:
jemig, wat een namen allemaal!
Klik om te vergroten...
Heel veel drugs, amphetamines, cathinones, 2c's, mescaline, MDMA (wat in feite ook een gesubtitueerde amphetamine is) en nog wel een hoop meer zijn allemaal gecreerd vanuit de basisstructuur genaamd phenethylamine. Het zijn eigenlijk allemaal gesubstitueerde phenetylamines. 2c-b bijvoorbeeld? Dat is een phenethylamine met 2 dimethoxy (di-twee-methyl-oxygen) groepen en één atoom broom.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
IkweetgeengoeienAm zei:
Hi,
Ik zie dat jij redelijk bekend bent met drugs en 4fa en 6amp.
Zou fijn zijn als je mee wilt lezen:). Ik heb zaterdag 4fmp gedaan, volgens m’n broer 4fmp en geen 4fa, maar kon ook 4fa zijn volgens hem, hij heeft deze pillen al een tijdje liggen ( logisch aangezien ze nu niet meer te krijgen zijn ), in Duitsland gingen wij naar een festival, mn broer waarschuwde al dat ik er niet teveel van moest verwachten, ik wilde namelijk een keertje lekker goed gaan, festival in Duitsland heb je niet elke week ( normaal doseer ik heel laag, Max 300mg mdma, 190cm, 75KG EN 18J btw ). Daarin tegen gooien vrienden 2/3/4 pillen achterover en staan er idioot achtig bij. Dit wil ik niet. Maar een beetje hard gaan wil ik wel, dus 4fmp geprobeerd op aanrader van m’n broer.
21:00 genomen, 21:45 voelde ik wat, veel energie, pijn in rug en benen was volledig weg. Ben lekker gaan dansen en was goed gefocust op de muziek, beetje mdma achtig. Ik merkte idd een kleine serotonine rush, maar niet veel en dit heb ik sowieso snel op festivals ook nuchter, de vibe en de mensen en het aanwezig mogen en kunnen zijn, ook ben ik heeel sociaal met of zonder drugs, ik praat met iedereen. Toch merkte ik wel wat verschil, met gesprekken voeren merkte ik dat ik super geïnteresseerd was in iemands verhaal en alles heel goed in me opnam, 1 op 1 gesprek gehad met een Nederlander en ik weet alles nog wat die deed, daardoor klikte het ook heel goed, ik wilde hem echt goed leren kennen dus de gesprek stof was niet zo basis zoals vaker op een festival wel het geval is. Dit effect herken ik overigens van 3mmc. Die jongen een knuffel gegeven dus kleine serotonine rush was er zeker, voor de rest heeel energiek gedanst, de muziek was top en ik werd maar niet moe. 2:00 kwam waar m’n broer voor waarschuwde, energiek en wat meer praten, dat is het eigenlijk. Toen ben ik mdma gaan likken, rond de 250mg heb ik gelukt toen de klok 6:00 aantikte ( +1u achteruit gegaan ), nog nooit zo hard gegaan op mdma, m’n scherm was eventjes beetje wazig en ogen voelde alsof ze er uit vielen, nu voelde ik hoe m’n vrienden erbij liepen. Eventjes gaan zitten en alles ging voor de rest goed en tot einde ( 9:00, 13u lang geweest en maximaal 30min gezeten ) volgehouden uiteraard door de 4f. Daarna ketamine geslikt, air ketamine, jij had het over ketaminerc misschien is dat hetzelfde. 150mg in een bommetje gedaan en 12:00 geslikt, joint gerookt en 12:25 werkte het, air keta is vooral op geest zegt m’n broer en dit klopt, ik tripte echt wel heel hard, maar had wel controle en ik tripte leuk! Icm jonko en mdma en 30u wakker ook beetje gaan hallucineren, al met al goede 4f en keta ervaring.
Maar 4f is leuk, maar merkte toch dat ik meer wilde, vandaar mdma gaan likken. Heb jij een drug die iets meer geeft dan 4f, maar niet zo erg als xtc, is 6amp zoiets of totaal anders?
Zou hier graag antwoord op willen en sorry voor het extreem lange verhaal
Klik om te vergroten...
Allereerst, zie ik dit niet als compliment🙂

300mg MDMA, is geen lage dosis, integendeel, mijn dosis was tussen de 180-220mg. En ook enkel dat, geen andere stims erbij, buiten paar keer met LSD, de fameuze candyflip 🤪

Maar u haalt nogal wat afkortingen door elkaar en alles komt nogal rommelig over, misschien nog deels onder invloed 😜.
Ten eerste is 4-FA na de ban echt al 2j geleden fzo en heb ik het hier weinig echt uitgebreid over gehad. 4-FMP was/is gewoon een verkeerde benaming vr 4-FA, zoals @Dirkjan reeds zé.
4-FA is gewoon speedy energy, met wel lekkere bodyhigh, geil, remloos, maar heel ver weg van MDMA. Het entactogene en über euforische vd MDMA is er gewoon niet.
Wel ben ik een te grote fan van 4-FMA (dat je ook ff verwarde met 4fa), maar daar heb u het blijkbaar totaal niet over, maar dit is een verbeterde en potentere versie van 4-FA, langwerkender en ondanks duidelijke pep energy, toch meer euforie en wat entactogene effecten, maar nog steeds focus op pep.

6amp ken ik zelfs niet, nog nooit van gehoord, of bedoel je 6-APB?
Dus zal het maar over 6-APB hebben. Dit is voor mij en vele anderen de beste stim rc op de markt. Geen pep energy, maar een stabiele en vrij potente rush, met de kenmerken van MDMA, maar dan minder bombastisch, niet in golven, niet wausy en volledig weg, maar alles meer lekker gedoseerd, waardoor je lange fijne rush vol vrolijkheid, empathie, zweverige energie en zeker ook visuals ervaart en algemene veranderlijke zintuigen. Ik ervaar dit echt als langwerkend, met tot 12u-14u nog grote kijkers en lichte veranderlijke waarnemingen en dat zweverige. Je merkt dat dit stofje vd de stim rc's, sterk op je serotonine werkt, want net te veel qua dosis, geeft bijwerkingen als irritant trillend zicht, oververhitte hersenpan, gewoon minder fijne rush, te overdrive.

Je mag me ook steeds pm sturen, bij vragen of dingen te delen 🙂
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Anunnaki zei:
Tja dat heb je toch echt zelf veroorzaakt vrees ik🤣
Klik om te vergroten...
Ja tuurlijk, op korte tijd tot 6apb en 4fma promotor gecatapulteerd😆

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."