Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDirkjan - Psychose door chronisch slaaptekort

Dirkjan - Psychose door chronisch slaaptekort

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Hmm ik zou dat boek ook nog eens willen lezen. Ik ben behoorlijk verslaafd aan denken. Die opvatting haalde ik dan weer meer uit het boek van Eckhart Tolle: The Power of Now (ook beschikbaar in Nederlands tho, de kracht van het nu).

En een hele flauwe opmerking hoor. Maar misschien z'n boek minder analyseren en meer beleven/voelen? 😋

Wat dat betreft staat denken en analytisch vermogen mij soms vaker in de weg dan dat het helpend is 😅
Klik om te vergroten...

Het is echt een fantastisch goed boek vind ik persoonlijk. Zijn manier van schrijven zorgt ervoor dat je er gewoon eigenlijk niet omheen kan. Illusies/denkfouten aan het licht brengen.

Ja denkvermogen is een curse and blessing at the same time!
S
SpeedPietLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey heel knap geschreven en succes nog! ik heb 50 uur doorgehaald dit weekend en dat ga ik ook niet meer doen
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow...
Ik ben er stil van, ik sluit me aan bij alle lieve woorden, en aanmoedigingen. Bedankt voor het delen, je hebt talent om iedereen hier te laten lachen, scherpe humor, soms het randje opzoeken.Je bent slim...

Maar nu tijd maken om Dirkjan verder te ontdekken, door de pijn en ervaringen, juist daar je kracht vinden.
Dus ga zo door. Ik vind het dapper, en heel mooi verwoord .

◇ rise like a feniks ♤
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Arme Dirkjan!

Heb dit opgezocht omdat ik aan de horizon een randje bespeur wat mogelijkerwijs lichtelijk iets psychotisch is.

Bij nader inzien heb ik toch wel een aantal vrienden die beschermd wonen of bij de GGZ in behandeling zijn.

Mijn oma ook.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan het slaapgebrek en de O-PCE binge liggen.

Ook had ik weleens seks -in het frikandellenbos- met een psychiatrisch patiënt. Wat leuk was totdat opeens bleek dat hij syphilis had gekregen. Van mij.

Leuke vriend ben ik hè?

Hij was een ontaarde gymnasiast, net als ik, maar ik heb daar nog wel een diploma van (Erasmus weet hoe). Daarna is nooit meer wat gelukt.

Maar dat rotgevoel van 'mislukt zijn' ken ik zeer goed. Daar moet nog iets mee, maar of dat in deze incarnatie (is er dan nog een andere?) nog lukt, dat zie ik somber in.

Maar sommigen mensen hebben een ongelofelijk moeilijk leven en dat van jou is veel moeilijker dan dat van mij.

Heb vrienden die die problemen ook hebben en ze trekken mij vast omdat ergens een zekere affiniteit met psychoses leeft.

Ik begrijp het gelukkig niet, maar ergens begrijp ik het toch wel (dat zeggen de Quebbeltjes, dat ik dat moet zeggen. Niet leuk, Casrus!).

Een tijdje terug sprak ik een vriendin die nu in Vogelenzang zit en zij had het over "Gagaga's" en "Goegoegoes". Toen ze dat deed dacht ik "dat had ik zelf bedacht kunnen hebben!". Later vertelde ik het aan mijn zus en zij zei dat mijn vriendin dat niet zei, maar dat ík dat bedacht had! (En niet om me te sarren dat ik psychiatrisch niet goed bij mijn hoofd was, maar omdat rare dingen precies zo zijn).

Dus nu vraag ik me af, zitten die Quebbeltjes ook bij jou?

Of is het gewoon een random naam voor stemmen in je hoofd. Die zitten er natuurlijk wel gewoon.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Arme Dirkjan!

Heb dit opgezocht omdat ik aan de horizon een randje bespeur wat mogelijkerwijs lichtelijk iets psychotisch is.

Bij nader inzien heb ik toch wel een aantal vrienden die beschermd wonen of bij de GGZ in behandeling zijn.

Mijn oma ook.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan het slaapgebrek en de O-PCE binge liggen.

Ook had ik weleens seks -in het frikandellenbos- met een psychiatrisch patiënt. Wat leuk was totdat opeens bleek dat hij syphilis had gekregen. Van mij.

Leuke vriend ben ik hè?

Hij was een ontaarde gymnasiast, net als ik, maar ik heb daar nog wel een diploma van (Erasmus weet hoe). Daarna is nooit meer wat gelukt.

Maar dat rotgevoel van 'mislukt zijn' ken ik zeer goed. Daar moet nog iets mee, maar of dat in deze incarnatie (is er dan nog een andere?) nog lukt, dat zie ik somber in.

Maar sommigen mensen hebben een ongelofelijk moeilijk leven en dat van jou is veel moeilijker dan dat van mij.

Heb vrienden die die problemen ook hebben en ze trekken mij vast omdat ergens een zekere affiniteit met psychoses leeft.

Ik begrijp het gelukkig niet, maar ergens begrijp ik het toch wel (dat zeggen de Quebbeltjes, dat ik dat moet zeggen. Niet leuk, Casrus!).

Een tijdje terug sprak ik een vriendin die nu in Vogelenzang zit en zij had het over "Gagaga's" en "Goegoegoes". Toen ze dat deed dacht ik "dat had ik zelf bedacht kunnen hebben!". Later vertelde ik het aan mijn zus en zij zei dat mijn vriendin dat niet zei, maar dat ík dat bedacht had! (En niet om me te sarren dat ik psychiatrisch niet goed bij mijn hoofd was).

Dus nu vraag ik me af, zitten die Quebbeltjes ook bij jou?
Klik om te vergroten...
That's Casrus. Talking in Riddles. Ik heb geen idee wat je bedoelt maar ik voel dat het vanuit een goed hart komt. Dus daarvoor dank. Maar nee, ik heb geen idee waar die Quebelletjes zitten. Of Gaga's en Goegoes.

Syphillus ain't no joke, my friend.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Syphillus ain't no joke, my friend.
Klik om te vergroten...

Heb het 'pas' twee keer gehad. Twee keer teveel.

De eerste keer lachte een man toen hij tegen mij zei dat hij het aan mij had gegeven (wat waar kan zijn, maar niet per sé is).

Maar ik vertel je niet nog meer, want daar gaat het hier niet over en worden mensen ernstig getriggerd.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Whoa @Dirkjan dit report kom ik net pas tegen. Wat een fraai geschreven report maar zo'n verdrietig en beangstigend verhaal.

Het ging eigeinlijk steed hetzelfde, in loops. Er is op het forum vast wel stukken terug te vinden waarin ik loop te raaskallen. Het waren steeds 2,3, 4 dagen dat ik dan niet sliep, paniekerig de huisarts opbelde, nooit werd teruggebeld, en zelf in slaap donderde. Dit is ongeveer 4 weken achter elkaar gebeurd. 4 weken waarin ik per week ongeveer 3 volle dagen niet heb geslapen. Het is onbeschrijfelijk wat dit met je psyche doet. Je gaat in je eigen hoofd leven. Je gaat dingen vergeten. Je gaat vallen op de meest rare plekken. Je ruikt argwaan. Je voelt alsof de hele wereld een spelletje met je speelt. Alsof de dokter express medicijnen onthoudt of juist verkeerde geeft. Je gaat dingen zien. Schaduwen, bewegingen, geluiden. Gefluister. Vooral “Dirk” in fluistertoon. Maar zo ontzettend realistisch. Maar je kan nergens naartoe want je hebt het gevoel dat mensen in het complot zitten.
Klik om te vergroten...
Dit kwam bij mij hard binnen. Ik heb ook in een psychose gezeten door slaapgebrek en herken het precies. Voor mij was er ook zo sterk het gevoel dat er geen uitweg was, en dat als ik hulp zou vragen, diegenen in het complot zouden zitten. Dit doet me beseffen dat ik echt nooit meer terugwil naar die tijd / situatie, en wat is het een goede reminder om in herstel te blijven. Dank dat je dit hebt gepost.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."