#1
Pfoe wat moet dat een ontzettend zware en angstige tijd voor je zijn geweest 😟
Goed om te horen dat het nu wat beter gaat.
Goed om te horen dat het nu wat beter gaat.
Ik zag een schouwspel van schaduw zo onvoorstelbaar realistisch dat ik het in geen woorden uit kan leggen. Zonder kleur, puur uit schaduw.
Maar op een gegeven moment zag ik iemand staan in de inloopkast (daar met dat groene kastje) die zo onvoorstelbaar realistisch was dat ik er daadwerkelijk van overtuigd was dat ze er stond. Ik kon allleen met open mond in volle verbaring kijken. Er ging een soort autorolluuik open en en kwamen allemaal mensen mijn kamer ingelopen. Ik ben in mijn leven nog nooit zo bang geweest. Als ik dan recht op ging zitten om even tot bedaren te komen waren ze weg. Maar ze kwamen steeds weer terug.
Ook hangt er een gordijn tegenover mijn bureau (lichtbruin) waar ik de hele tijd kindervoetjes zag. Er is daar namelijk een deel achter buiten tegen het raam aan waar je kan staan, en ik heb meerdere keren dat gordijn opengetrokken en geroepen : “AHA!” om erachter te komen dat er niks was.
En ik voelde dat men dat express deed, dat men mij er probeerde in te luisen omdat ze wisten dat ik tyfus bang ben voor spinnen.
Sorry dat ik ontspoor maar heb je het gevoel dat als je een regelmatig slaapschema aanhoudt dat de psychotische klachten afnemen?Vergelijkbaar meegemaakt. Goed geschreven.
Ik heb de stemmen echter nog steeds, ook met antipsychotica. Niet meer dat ik gezellig kan kletsen met niemand behalve de stemmen, maar wel zo ver dat ze me wakker kunnen houden en inderdaad mijn naam roepen en bijvoorbeeld meningen geven over mijn gedrag. Ik ben dan ook schizoaffectief. Dit ook als ik genoeg slaap.
Maar inderdaad: slaap is mega belangrijk.
Hoi, geen probleem hoor. Ja, de klachten nemen af met meer routine.Sorry dat ik ontspoor maar heb je het gevoel dat als je een regelmatig slaapschema aanhoudt dat de psychotische klachten afnemen?
Dank voor je lieve bericht. Mijn grote tip zou zijn ga naar de huisarts, weer VOLLEDIDG EERLIJK OVER JE GEBRUIK EN JE SLAAP, en schakel de hulp in die je nodig hebt. Ze gaan echt niet zeiken als je af en toe en biertje opentrekt, een lijntje neemt. of een benzo neemt, het hele principe is dat ze in essentie tegen het gebruik van drugs zijn en je problemen en issues op een natuurlijke manier kan handelen. En dat kan. Wat ook je inteligientie, ras, sekse, geloof, politieke voorkeur, gezondhied, whatever is, niemand heeft drugs nodig en iederreen kan de mindset creeeren om eruit te stappen. Daar ben ik van overtuigd. Maar het is een strijd die je met jezelf aangaat. Niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. De menselijke psysche is complex. Een soort doolhof. Om daar alleen uit te komen is knap, maar dat hoeft dus niet.Heftig Dirk!!
Ik heb oprecht met volle verbazing/shockfactor het hele verhaal gelezen en ondanks dat ik zelf nog nooit echt psychotische klachten zoals deze heb ervaren (los van de manische nachten doorhalen maar die tellen niet), kwam het wel echt diep binnen bij mij. Ik zit namelijk in een zelfde soort van cyclus nu 1,5 jaar lang van sedatives en stims en ook regelmatig nachten overslaan. Dit is wel een enorme eye opener voor mij.
Goed om te horen dat het nu lekker met je gaat. Je manier van schrijven en subtiele humor brengt me trouwens elke keer weer een glimlach op me gezicht als ik op het forum aan het rondstruinen ben.
Dank voor je lieve bericht. Mijn grote tip zou zijn ga naar de huisarts, weer VOLLEDIDG EERLIJK OVER JE GEBRUIK EN JE SLAAP, en schakel de hulp in die je nodig hebt. Ze gaan echt niet zeiken als je af en toe en biertje opentrekt, een lijntje neemt. of een benzo neemt, het hele principe is dat ze in essentie tegen het gebruik van drugs zijn en je problemen en issues op een natuurlijke manier kan handelen. En dat kan. Wat ook je inteligientie, ras, sekse, geloof, politieke voorkeur, gezondhied, whatever is, niemand heeft drugs nodig en iederreen kan de mindset creeeren om eruit te stappen. Daar ben ik van overtuigd. Maar het is een strijd die je met jezelf aangaat. Niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. De menselijke psysche is complex. Een soort doolhof. Om daar alleen uit te komen is knap, maar dat hoeft dus niet.
Dit is zeker waar als ik het even betrek op mijn eigen analytische/denk vermogen. Vroeger ging ik maar gewoon ergens verstoppen in de doolhof en stil wachten. Vervolgens probeerde ik mijzelf eruit te denken en dan kun je jezelf nog wel redelijk lang voorliegen dat je op die plekken nog niet bent geweest dus eindelijk richting de uitgang loopt. Maar nu pas kom ik erachter dat ik al die tijd tegen de zelfde muren heb zitten knallen om er vervolgens later weer dolleuk in te lopen. No wonder I feel like shit. Overthinking is ook een kunst, trust me.De menselijke psysche is complex. Een soort doolhof. Om daar alleen uit te komen is knap, maar dat hoeft dus niet.
Hmm ik zou dat boek ook nog eens willen lezen. Ik ben behoorlijk verslaafd aan denken. Die opvatting haalde ik dan weer meer uit het boek van Eckhart Tolle: The Power of Now (ook beschikbaar in Nederlands tho, de kracht van het nu).Het boek "Verslaafd aan denken" van Jan Geurts is eentje die mij veel inzichten heeft gegeven maar ik kan het lastig toepassen als ik zelfs de kennis die ik op doe in boeken kapot analyseer.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."