Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine live tripreport (10mg)

Dexamfetamine live tripreport (10mg)

51 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
nausea zei:
Maar hoe wordt er zo makkelijk gedaan over coke/xtc-gebruik op feestjes etc als al dit kan gebeuren? Rare wereld ._.
Klik om te vergroten...
Het is niet zwart-wit he. Drugs zijn niet óf slecht, óf goed.

De bijwerkingen die ik noem zijn risico's, maar lang niet iedereen krijgt daar last van. De voordelen van drugs zijn hartstikke duidelijk, dat heb je vannacht ook ervaren. De nadelen kunnen in zeldzame gevallen desastreus zijn. Als jij dan zoiets hebt van 'waarom zou je zelfs een kleine kans willen lopen op een hersenoedeem?' Dan lijkt me dat een heel rationele en gezonde reden om niet zulke middelen te gebruiken :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Hoewel. Een lab is niet bepaald een fijne MDMA locatie
Klik om te vergroten...
Tell that to BNN-VARA.

n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Het is niet zwart-wit he. Drugs zijn niet óf slecht, óf goed.

De bijwerkingen die ik noem zijn risico's, maar lang niet iedereen krijgt daar last van. De voordelen van drugs zijn hartstikke duidelijk, dat heb je vannacht ook ervaren. De nadelen kunnen in zeldzame gevallen desastreus zijn. Als jij dan zoiets hebt van 'waarom zou je zelfs een kleine kans willen lopen op een hersenoedeem?' Dan lijkt me dat een heel rationele en gezonde reden om niet zulke middelen te gebruiken :wink:
Klik om te vergroten...
Haha ben nog een beetje wazig, merk toch dat 'k een lichte dip heb, vat alles zo serieus op :P Maja eerlijk, de 2 RC uppers die 'k heb gebruikt (3m en 6-apb) waren 1 keer nooit meer. Geen helle-ervaring ofzo, gewoon het gezeik niet waard met die dip, slechte slaap bla blah. Komt waarschijnlijk ook door m'n ADD dat 'k me een beetje verveel aan de uppers lol, ben wel wat vrolijker en energieker maar daar houdt het zo'n beetje op. Naja, heb 'k geluk mee eigenlijk :P Zit 'k d'r niet aan vast :relieved:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
nausea zei:
Haha ben nog een beetje wazig, merk toch dat 'k een lichte dip heb, vat alles zo serieus op :P Maja eerlijk, de 2 RC uppers die 'k heb gebruikt (3m en 6-apb) waren 1 keer nooit meer. Geen helle-ervaring ofzo, gewoon het gezeik niet waard met die dip, slechte slaap bla blah. Komt waarschijnlijk ook door m'n ADD dat 'k me een beetje verveel aan de uppers lol, ben wel wat vrolijker en energieker maar daar houdt het zo'n beetje op. Naja, heb 'k geluk mee eigenlijk :P Zit 'k d'r niet aan vast :relieved:
Klik om te vergroten...
Ja dat is denk ik een goede manier om ernaar te kijken en ermee om te gaan :thumbsup:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit live tripreport is wel een mooie leerzame, omdat het echt laat zien wat stims doen: het begint allemaal hyper en positief en zakt dan af naar verveling en een dip(je).

Overigens vind ik het wel een heel hevige reactie voor zo’n lage dosering dex.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Overigens vind ik het wel een heel hevige reactie voor zo’n lage dosering dex.
Klik om te vergroten...
Heb je ervaring met (lis)dexamfetamine? Wat vond je er zelf van vergeleken met TS?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Heb je ervaring met (lis)dexamfetamine? Wat vond je er zelf van vergeleken met TS?
Klik om te vergroten...

Ja zeker, dexamfetamine, vroeger regelmatig genomen, al is de laatste keer lang geleden. Ik gebruikte het vooral functioneel, dus om te studeren/werken op lagere doseringen (10-20 mg). Ik ging er zeker niet zo van stuiteren als TS.

Ik heb het ooit eenmalig op echt hoge dosering geprobeerd (meen in totaal 70-80 mg) en dan vond ik het nog moeilijk te onderscheiden van ‘gewone’ speed. Voor recreatie kun je dus i.m.o. ook net zo goed pep nemen, want veel goedkoper.

Over het algemeen heeft dex een wat meer smooth effect, minder fysieke bijwerkingen, het is iets potenter dan pep, maar dat laatste merk je niet zo bewust omdat het dus ook wat minder lichamelijk (en dus gevoelsmatig wat subtieler) werkt.

Van echte XXL-diehard pepliefhebbers zoals @StimsalaBanne destijds hoorde ik dat door hen dex als wat ‘flauwer’ werd ervaren, zij missen echt het noradrenaline-gedeelte. Maar mensen die die fysieke stimulatie minder waarderen, kunnen dex prettiger vinden.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Dit live tripreport is wel een mooie leerzame, omdat het echt laat zien wat stims doen: het begint allemaal hyper en positief en zakt dan af naar verveling en een dip(je).

Overigens vind ik het wel een heel hevige reactie voor zo’n lage dosering dex.
Klik om te vergroten...
Dankje, blij dat iemand er toch wat aan heeft :sweatsmile: Die lage dosering, sja. Ben een beetje een lichtgewicht (met alles hoor) en gevoelig voor depressie dus heeft waarschijnlijk daarmee te maken, plus met AD(H)D ben je constant op zoek naar een nieuwe kick dus als je het voelt aankomen als je je verveelt is het gelijk van 'wow' en wanneer je het voelt afzwakken is die verveling weer terug, denk dat het meer in m'n hoofd zit dan dat het aan de dosering ligt. Voor iedereen anders natuurlijk, ben ook geen stims gewend dus het is ook een beetje alsof je voor het eerst wiet rookt als tiener ofzo haha
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
nausea zei:
Dankje, blij dat iemand er toch wat aan heeft :sweatsmile: Die lage dosering, sja. Ben een beetje een lichtgewicht (met alles hoor) en gevoelig voor depressie dus heeft waarschijnlijk daarmee te maken, plus met AD(H)D ben je constant op zoek naar een nieuwe kick dus als je het voelt aankomen als je je verveelt is het gelijk van 'wow' en wanneer je het voelt afzwakken is die verveling weer terug, denk dat het meer in m'n hoofd zit dan dat het aan de dosering ligt. Voor iedereen anders natuurlijk, ben ook geen stims gewend dus het is ook een beetje alsof je voor het eerst wiet rookt als tiener ofzo haha
Klik om te vergroten...

Ja, deels herkenbaar. Ben zelf ook depressie-gevoelig (en vermoedelijke ADD). Het metabolisme van iedereen is weer anders, en verwachtingspatroon - naast totaal geen tolerantie hebben - speelt natuurlijk een grote rol!

Hoe is de dip nu?
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ja, deels herkenbaar. Ben zelf ook depressie-gevoelig (en vermoedelijke ADD). Het metabolisme van iedereen is weer anders, en verwachtingspatroon - naast totaal geen tolerantie hebben - speelt natuurlijk een grote rol!

Hoe is de dip nu?
Klik om te vergroten...
Wat vervelend voor je :/ Gaat wel oke hier, voel me niet top maar ook niet kut. Geen zin om dingen te doen, wil gewoon dat het avond is zodat 'k lekker kan gaan slapen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
nausea zei:
wil gewoon dat het avond is zodat 'k lekker kan gaan slapen
Klik om te vergroten...
Ga je weer bromazolam nemen? Je weet dat het een keer moet ophouden. Hoe ben je van plan dit te gaan doen? Afbouwen? Dat gaat moeilijk met die 3mg pellets.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi report!
Vaak zorg ik dat ik veel te doen heb met amfetamine gebruik zeker de comedown is klote als je je verveeld en verder niet veel te doen is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Ga je weer bromazolam nemen? Je weet dat het een keer moet ophouden. Hoe ben je van plan dit te gaan doen? Afbouwen? Dat gaat moeilijk met die 3mg pellets.
Klik om te vergroten...

Je kunt pellets in principe breken. Maar ik ken de werking en het metabolisme van bromazolam niet, dus daar spreek ik me niet over uit.

Verder is een ‘middenin-een-dip’-situatie misschien niet het juiste moment om je hoofd te gaan breken hoe je van je benzo’s afkomt, tenzij die dips iets dagelijks zijn.

Zou nu vooral goed voor jezelf zorgen.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Ga je weer bromazolam nemen? Je weet dat het een keer moet ophouden. Hoe ben je van plan dit te gaan doen? Afbouwen? Dat gaat moeilijk met die 3mg pellets.
Klik om te vergroten...
'Tis niet echt een keuze meer om 't wel of niet te nemen. Voor nu. Natuurlijk wil 'k er vanaf maar zit net op een stabiele dosis en heb nog slaapproblemen door die o-dsmt, ga niet mezelf martelen door precies vandaag te gaan afbouwen zeker omdat 'k vannacht ook niet goed geslapen heb. Ik snap waarom je het zegt hoor, no hard feelings, maar 'tis nu even het moment niet, wil vannacht gewoon rustig slapen. Plan is langzaamaan afbouwen, desnoods met een andere benzo maar liever niet. Als het te lastig blijkt tripje huisarts. Wou dat 'k niet afhankelijk was van dat klotespul maar 'tis nu even zo. Wil uiterlijk juli van die zooi af, ik neem het ook niet voor m'n plezier weet je? Thx voor je bezorgdheid, ik snap het maar vertrouw er op dat 'k al lang cold turkey was gegaan als het niet levensgevaarlijk was.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
nausea zei:
'Tis niet echt een keuze meer om 't wel of niet te nemen. Voor nu. Natuurlijk wil 'k er vanaf maar zit net op een stabiele dosis en heb nog slaapproblemen door die o-dsmt, ga niet mezelf martelen door precies vandaag te gaan afbouwen zeker omdat 'k vannacht ook niet goed geslapen heb. Ik snap waarom je het zegt hoor, no hard feelings, maar 'tis nu even het moment niet, wil vannacht gewoon rustig slapen. Plan is langzaamaan afbouwen, desnoods met een andere benzo maar liever niet. Als het te lastig blijkt tripje huisarts. Wou dat 'k niet afhankelijk was van dat klotespul maar 'tis nu even zo. Wil uiterlijk juli van die zooi af, ik neem het ook niet voor m'n plezier weet je? Thx voor je bezorgdheid, ik snap het maar vertrouw er op dat 'k al lang cold turkey was gegaan als het niet levensgevaarlijk was.
Klik om te vergroten...
Ik probeerde je niet in een hoekje te drijven. Je stopt wel als het zover is. Goed dat je wel inziet dat het slecht voor je is.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ik probeerde je niet in een hoekje te drijven. Je stopt wel als het zover is. Goed dat je wel inziet dat het slecht voor je is.
Klik om te vergroten...
Sorry, ben nog een beetje geïrriteerd door die dex :/ O-dsmt was een eitje om in 1 keer mee te kappen (edit: 3 dagen afbouwen, toen gelijk gekapt. Meer dan een maand clean nu!), wou dat het hetzelfde verhaal was met benzo's maar helaas niet.. Wou dat 'k er niet aan vast zat maar 'tis nou eenmaal zo. Wil zo snel mogelijk stoppen voordat 'k voor de rest van m'n leven slaap- en geheugenproblemen heb maar het kost helaas wat tijd en veel meer stress en moeite. Het komt wel goed, haal er in ieder geval geen plezier uit dus da's ten minste iets.

snorlax zei:
Mooi report!
Vaak zorg ik dat ik veel te doen heb met amfetamine gebruik zeker de comedown is klote als je je verveeld en verder niet veel te doen is.
Klik om te vergroten...
Thx! Heb het een beetje impulsief genomen, prima tijd gehad ook gisterochtend, vandaag minder :P Maar de dip begint nu een beetje weg te gaan :) Wat doe je trouwens eigenlijk in een dip? Ben echt niet vooruit te branden lol
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een dip ‘overleven’ is vooral acceptatie. Oké zijn met de situatie en dat dit er nu eenmaal bij hoort. Je erbij neerleggen dat je een periode niet vooruit te branden bent. Ikzelf plan daarom bewust niets in de dag na stims (bij hogere doseringen of bij entactogenen zelfs minimaal twee dagen niets). De gedachte dat je ook niets hoeft en dat je je mag vervelen, is dan het prettigst vind ik. Ik weet niet of het met jouw dosis zo is maar twee dagen na gebruik van stims (nadat alle na-stimulatie weg is) merkte ik vaak dat ik veel vermoeider was dan normaal. Goed proberen te eten en veel slapen helpt dan om er doorheen te komen. Verder een beetje hangen, lui en nutteloos filmpjes op m’n telefoon loeren enzo. Als het lukt klein wandelingetje buiten.

Ik ga zeer binnenkort weer eens 6-APB doen, en ik weet nu al dat die ‘acceptatie’ van dat er niks uit m’n vingers komt, dat ik me leeg en misschien wat somber ga voelen voor enkele dagen nog eens extra belangrijk gaat zijn deze keer, omdat ik wat minder in m’n vel zit. Ik anticipeer daar dus op, dat is nu eenmaal de onontkoombare consequentie van dat ene superlekkere pretdagje. Eens in de zoveel tijd vind ik het dat waard. (Niet te vaak.)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik val vaak in slaap door 20mg Dexamfetamine 💤

40mg doet me wel stuiteren.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#19
nausea zei:
Thx! Heb het een beetje impulsief genomen, prima tijd gehad ook gisterochtend, vandaag minder :P Maar de dip begint nu een beetje weg te gaan :) Wat doe je trouwens eigenlijk in een dip? Ben echt niet vooruit te branden lol
Klik om te vergroten...
Zorg zelf altijd wel dat ik een klusje of iets technisch te doen heb of gewoon een beetje gamen.
Meestal zet ik wel een tijds limiet om niet heletijd in het zelfde te blijven hangen.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was het niet waard. Zit al dagen te janken om bullshit wat jaren geleden is gebeurd. Kutgezeik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."