Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC “light”

XTC “light”

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen groot verhaal over helse hoeveelheden en riskante combi’s maar over een top ervaring met gedoseerd gebruik.

van het weekend naar awakenings (vr nacht) geweest en hier vanwege de verplichtingen met paasbrunches op zondagochtend eens niet op mijn favoriete anderhalve pil xtc per avond gaan zitten ( ben een groot persoon dus dat verdraag ik zonder gekauw en gestuiter)

Rond 1:00 een halfje genomen met een goede slok witte wijn (da’s 90 mg volgens de geteste pillen van ong.180mg) en heb het heerlijk gehad! Het gevoel of er een klein “laagje” connectie bovenop lag en de energie er tot 6:00 in zat. Verder water en witte wijn gedronken in een rustig tempo.

7:00 het bed in en gewoon geslapen (dat is ook wel eens anders) en rond 14:00 fris wakker
 nergens last van!

ik geloof dat ik de xtc-microdose experience iedereen kan aanraden!

Overigens slik ik dagelijks 5htp. Wellicht dat dat het extra zetje gaf?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Less is more met mdma/xtc, goed gedaan hoor. Lagere doseringen bevallen mij ook beter.

1998GUY zei:
Overigens slik ik dagelijks 5htp. Wellicht dat dat het extra zetje gaf?
Klik om te vergroten...
Pas hier mee op met serotonine drugs zoals xtc, mdma, 6APB etc. Beter neem je iig 2 dagen vóór en 1 dag na je xtc etc géén 5htp.
Kan het serotonine syndroom veroorzaken. Just a well ment tip, not a “smartass “know it al“ opmerking.
😉
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe zwaar ben je? Ik ga ook t lekkerst op 100mg en weeg bijna 100kg. Vooral die heerlijke rust daarna in bed en niet helemaal waus is heerlijk. Echt alleen de positieve effecten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je mdma dosering vinden waarbij je optimale gewenste effecten hebt en minimale ongewenste is zeer aan te raden en waarschijnlijk een stuk lager dan mensen normaal nemen!

Waarom zou je echter je mdma ervaring vervuilen met de alcohol spirit? Gaat compleet niet samen lijkt me. En inderdaad niet combineren met 5-htp! Naast serotonine syndroom als grootste gevaar, kun je mogelijk ook nog andere complicaties krijgen zoals hart en vaat problemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
ik hoef geen discussie te winnen hoor. Een ieder moet nemen want m dunkt.

@Roze Olifant had ooit een artikel geplaatst ( kan het niet meer vinden
) dat als alcohol nu uitgevonden zou worden het direct bijna bovenaan lijst 1 zou komen. Kin je dat nog eens plaatsen hier my Pink Elephant? Thanks!

Niet alleen door acute fysieke slechtheid, grote kans op verslaving door het sociaal geaccepteerde aspect, veel grotere kans op ernstige ziektes zoals kanker, hart en vaat ziektes, beroertes, Korsakov en andere hersenbeschadigingen. Zelfs vele kanker soorten die je niet zou verwachten door alcohol.

De staatskas word gevuld met de accijns winst en daarom wordt het niet verboden.

Kijk ook eens naar de maatschappelijke invloed en schade. In het uitgaansleven, sportwedstrijden is het gros van de raddraaiers lam van drank. Zo ook huiselijk en seksueel geweld. Vaker als met alle drugs bij elkaar. Coma zuipen van kids etc.

Mijn moeder heeft zich dood gezopen. Darmkanker en keel/strottenhoofd kanker.

Het is TE normaal en gewoon. Mijn boven buurman had altijd commentaar op mijn vorige naaste buurman waar ik goed contact mee had en hem vaak hielp met boodschappen en zijn tuintje doen. En hij mij hielp met andere klusjes.

Die zoop als een malle ja, gegokt 8 a 10 1/2 liter blikken bier pd.

Hypocriete bovenbuurman betichte mij er van dat ik hem aan zijn drank hielp als ik zijn boodschappen deed.
A: is ex buurman volwassen, B: betaald het zelf, C: nooit last van die man en niemand weet WAAROM hij is gaan zuipen.
Maar hypo bovenbuurman zei “ik drink elke dag 3 flesjes bier, meer niet”. Maar domme pik, dat zijn 35 eenheden drank per week he
 Ben je zelf ook een alco. Iedereen vind van zichzelf dat het acceptabel is maar dat is het niet.

Ik ben opgegroeid/grootgebracht (niet echt opgevoed) door 2 alcoholistische ouders. Zelf tijdens zwanger van mij zoop mijn moeder. Tijdens bestraling en chemo zoop ze Lustig door.

Dus ik weet wel waar ik over spreek.

please @Roze Olifant ?
Klik om te vergroten...
Het aandeel van alcohol gerelateerd geweld in al het geweld in Nederland is 26-43% (70-80% van het geweld in het uitgaansleven is alcohol gerelateerd). In Engeland ligt dat zelfs op 50% over al het geweld.

Dan zou je bijna zeggen, verbied die zooi, als de cijfers aantonen dat alcohol zo extreem aanwezig is bij en (mede-)verantwoordelijk voor geweld. Maar het probleem ligt natuurlijk dieper dan dat. Er is in onze samenleving een diep probleem dat zorgt voor de behoefte aan de overmatige consumptie van verdovende middelen zoals ook drank. Drankgebruik is niet alleen de oorzaak van veel problematiek, het is ook een symptoom van problematiek. Drank simpelweg verbieden zou dus symptoombestrijding zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ook rot voor jou!
Wij werden zeer zwaar emotioneel verwaarloosd en geslagen (ook publiekelijk) , genegeerd bij verdriet of angst etc. Als we jankten werden we op balkon gezet met de deur dicht. Iets goeds gedaan geen knuf of “ben trots op je” maar geld en DOEIII! Kan me niet heugen dat mij ooit is verteld dat ze echt van mij houden (al weet ik dat ze dat zeker echt deden, vooral pa). Janken deed je niet want was voor mietjes.

Ben ook geboren als gele baby met zwaar ondergewicht, licht vergrootte lever en moest weken lang in uv lampen kamer in zh blijven. Daarna nog couveuse.

Heb wel klachten er aan over gehouden.

Daarbij was ik ook nog het 2e resus kindje van moeders en geboren met resusziekte. Licht vergrote lever en mild, bloedarmoede en had net aan geen bloedtransfusie nodig. zwaar ondergewicht en klein en mega scheel. (Voor mijn 1e jaar al aan ogen geopereerd).
Had veel slechter af kunnen lopen.

Dat is een vd dingen die nu als volwassen mij opspelen en dus psychotherapie moet.

Fijn die drank man!
Klik om te vergroten...
Wat vreselijk! 😱 ik heb het geluk dat mijn moeder me alle liefde hebben gegeven. Maar wat vreselijk als beide ouders zo zijn.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blijft bizar ja, de redenatie van mensen die uit de overlevering hebben geleerd dat alcohol vrij onschuldig is...
Een tijdje terug op een verjaardag bij één van mijn beste/oudste vrienden. Dochter was 17 geworden en zij vinden het ok als ze uitgaat en aangeschoten thuiskomt, maar dronken zijn is uit den boze. En wiet is helemaal verboden.
Toen ik aangaf dat ze beter af en toe een jointje kan roken ipv om de week aangeschoten thuiskomen moest ik heel gauw mijn mond houden, een boze reactie. Zij keuren het dan ook sterk af dat ik wiet rook (puur uit pijpje of vape), van de rest weten ze niets en dat houd ik dan ook maar zo. Maar op een verjaardag of tijdens het uitgaan je lam zuipen is prima.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
JohnGalt zei:
Blijft bizar ja, de redenatie van mensen die uit de overlevering hebben geleerd dat alcohol vrij onschuldig is...
Een tijdje terug op een verjaardag bij één van mijn beste/oudste vrienden. Dochter was 17 geworden en zij vinden het ok als ze uitgaat en aangeschoten thuiskomt, maar dronken zijn is uit den boze. En wiet is helemaal verboden.
Toen ik aangaf dat ze beter af en toe een jointje kan roken ipv om de week aangeschoten thuiskomen moest ik heel gauw mijn mond houden, een boze reactie. Zij keuren het dan ook sterk af dat ik wiet rook (puur uit pijpje of vape), van de rest weten ze niets en dat houd ik dan ook maar zo. Maar op een verjaardag of tijdens het uitgaan je lam zuipen is prima.
Klik om te vergroten...
De drinkcultuur hier is echt bizar. Ben er zelf ook middenin opgegroeid in Friesland, dus dacht eerst dat het normaal was. Iedereen laveloos helemaal naar de kloten, elk weekend weer. Kwam zelf een keer zo dronken thuis dat ik niet meer aanspreekbaar was. Zat gewoon op de stoel in de woonkamer, kots uit mijn mond druipend. Pa moest me onder de douche zetten. Ouders hadden bijna het ziekenhuis gebeld. Even later kwam de trend om je met opzet in een coma te zuipen.

Wat ik gek vind, is dat ouders zoals de mijne, die hele gewone nette mensen zijn, dat blijkbaar iets vonden van "ach dat hoort erbij, het is de leeftijd". Niet het coma zuipen, maar het echt flink dronken worden elk weekend wel. Ik vind dat eigenlijk verre van normaal. En het is ook lompe tijdsbesteding. Zelfs op het vlak van drugs zelf kun je veel gezondere, veiligere en ook leukere dingen doen.

Maar dat is gewoon de cultuur niet. Maar stel je nou eens voor dat drank niet bestond en dat er een nieuwe drug uit werd gevonden in pilvorm bijvoorbeeld, waar je zo wasted van werd als laat ik zeggen... 15 biertjes. Dat je daar net zo ongecoördineerd van werd, draaierig, agressief, lallend, kotsend en omvallend op straat... Iedereen zou dan denken, mijn god wat voor vreselijke drug is dat!?

Al dat is wat alcohol doet, maar het is maar drank dus het is oké.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
De drinkcultuur hier is echt bizar. Ben er zelf ook middenin opgegroeid in Friesland, dus dacht eerst dat het normaal was. Iedereen laveloos helemaal naar de kloten, elk weekend weer. Kwam zelf een keer zo dronken thuis dat ik niet meer aanspreekbaar was. Zat gewoon op de stoel in de woonkamer, kots uit mijn mond druipend. Pa moest me onder de douche zetten. Ouders hadden bijna het ziekenhuis gebeld. Even later kwam de trend om je met opzet in een coma te zuipen.

Wat ik gek vind, is dat ouders zoals de mijne, die hele gewone nette mensen zijn, dat blijkbaar iets vonden van "ach dat hoort erbij, het is de leeftijd". Niet het coma zuipen, maar het echt flink dronken worden elk weekend wel. Ik vind dat eigenlijk verre van normaal. En het is ook lompe tijdsbesteding. Zelfs op het vlak van drugs zelf kun je veel gezondere, veiligere en ook leukere dingen doen.

Maar dat is gewoon de cultuur niet. Maar stel je nou eens voor dat drank niet bestond en dat er een nieuwe drug uit werd gevonden in pilvorm bijvoorbeeld, waar je zo wasted van werd als laat ik zeggen... 15 biertjes. Dat je daar net zo ongecoördineerd van werd, draaierig, agressief, lallend, kotsend en omvallend op straat... Iedereen zou dan denken, mijn god wat voor vreselijke drug is dat!?

Al dat is wat alcohol doet, maar het is maar drank dus het is oké.
Klik om te vergroten...
Zeker ook bij de oudere generaties, was en is drinken, normaal. Mijn opa werd 94, met een fles, niet minder, jenever per dag.
Ook voor mijn moeder is drinken zo normaal, dat ze me bijvoorbeeld dronken opbelde in een alcohol kliniek.
Het gaat vooral bij de oudere generaties, nog steeds ongecontroleerd. En ze hebben ook klachten, maar dat geven ze niet toe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
De laatste keer in een alcohol kliniek, hadden de medewerkers gewoon een kater
Klik om te vergroten...

Het zijn net mensen he zoals jij en ik. 😉
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Less is more met mdma/xtc, goed gedaan hoor. Lagere doseringen bevallen mij ook beter.


Pas hier mee op met serotonine drugs zoals xtc, mdma, 6APB etc. Beter neem je iig 2 dagen vóór en 1 dag na je xtc etc géén 5htp.
Kan het serotonine syndroom veroorzaken. Just a well ment tip, not a “smartass “know it al“ opmerking.
😉
Klik om te vergroten...
Misschien had ik ff moeten vermelden dat ik deze regel eigenlijk altijd ter harte neem. Dag ervoor en erna geen 5htp.
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dick_van_Leeuwen zei:
Hoe zwaar ben je? Ik ga ook t lekkerst op 100mg en weeg bijna 100kg. Vooral die heerlijke rust daarna in bed en niet helemaal waus is heerlijk. Echt alleen de positieve effecten
Klik om te vergroten...
Op weg naar100 en nu ong. 105 kg middels koolhydraat beperkt dieet. Super stabiel bloedsuiker daardoor denk ik
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heerlijk gezoend ook trouwens tijdens mijn mellow xtc avontuur. (OkĂ© geen “xtc light”)

niks tongen ofzo maar gewoon de echte welgemeende “lieve” zoen. Om verliefd van te worden (dat raak ik elke keer als ik op xtc ben
 ik weet de oorsprong nu maar het is wel lekker)
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#14
1998GUY zei:
Heerlijk gezoend ook trouwens tijdens mijn mellow xtc avontuur. (OkĂ© geen “xtc light”)

niks tongen ofzo maar gewoon de echte welgemeende “lieve” zoen. Om verliefd van te worden (dat raak ik elke keer als ik op xtc ben
 ik weet de oorsprong nu maar het is wel lekker)
Klik om te vergroten...
Lekker hoor. Maar please, zet die buurman stil. Zo irritant.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
1998GUY zei:
Op weg naar100 en nu ong. 105 kg middels koolhydraat beperkt dieet. Super stabiel bloedsuiker daardoor denk ik
Klik om te vergroten...
Mag ik 10 kg VET van je hebben
? Wel bij mijn borsten en billen graag.

Ik heb een vet percentage van maar 7,8% ipv het minimum van 14% (beste en gemiddelde is tussen 25% en 35% )
BMI 15,5.

Maar spiermassa % is weer RUIM boven gemiddeld. Heb geen kantoorbaan.. 😂




IMG_5853.jpeg

Bijnaam: De gespierde spijker
 😜
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Lekker zeg! Ik ga vrijdag met een drugs maagd mdma doen als het goed is. Ga voor 120 mg want weeg zelf 80 en bij minder zit ik telkens op t randje en verpest de trip. Heb het al ruim een jaar niet gedaan en hoop eigenlijk dat ik op haar nieuwkomers vibe kan meeliften en ook het gevoel van de eerste keer weer een beetje meepak
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Ik kan de Waldkorn volkoren original van de Albert Heijn goed aanraden. 2,39 voor een heel brood, dat is wat duur maar je krijgt er zoveel meer energie van dan dat witte kauwgom brood dat als een soort lijmbal in je maag word gekieperd.
Klik om te vergroten...
Soms kan je maar beter wat meer geld uitgeven. Dit is 1 van die momenten. Goed brood is het waard. En de appie, is de laatste jaren, goed bezig hoor, op die patisserie afdeling van ze. Verse taart, koek en brood vd appie, is best een klein feestje.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ik kan de Waldkorn volkoren original van de Albert Heijn goed aanraden. 2,39 voor een heel brood, dat is wat duur maar je krijgt er zoveel meer energie van dan dat witte kauwgom brood dat als een soort lijmbal in je maag word gekieperd.
Klik om te vergroten...
Wit brood is klef en voed niet nee. Wel lekker met broodje aardbeien of een tosti.

Let wel dat in veel brood van de supermarkt, vooral het zogenaamde stevige brood zoals Allison Volkoren erg veel water zit vergeleken het meeste brood van een echte bakker.

Lijkt zwaarder te vullen maar is water. Ook is het extra donkeren vaak gekleurd met “broodverbeteraar” wat mensen haren bevat. True if you dont believe me

Vaak wordt je met brood genept. Ik vraag vaak een uitdraai van de ingrediënten bij de bakker.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Xtc light bestaat niet in mijn ogen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
Klik om te vergroten...

oke, voor de xtc of speed kop ff een groepsfoto met biertje in de hand
 Als ik met een flesje water op de foto sta en strakkere glimlach ziet iedereen dat je aan de drugs zit. Zo wil en (kan) ik niet online.
Mijn werk zeurt nooit over alcohol, krat per dag kan maar als je zegt af en toe een gram wiet te kopen gaan ze flippen.

Werk voor de overheid en wiet is officieel nog illegaal. Dus ga niet in mijn werk-dorp/kleine stad naar de shop. Wil niet gezien worden. Ook doe ik werkkleding vervangen voor normale kleding.

Ik zelf vind alcohol veel gevaarlijker en slechter maar hey, wiet is echt DRUGS zeggen ze hier en als ambtenaar uit den boze

Moet je eens kijken op festibals etc, weet je hoeveel collega’s incl politie, marechaussee etc ik naar de klote vd drugs tegen kom daar. Schijnheiligen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."