Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC “light”

XTC “light”

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Wat naar voor je. Ik kan erover meepraten, mijn vader was een flinke alcoholist en heeft me mishandeld
Klik om te vergroten...
Ook rot voor jou!
Wij werden zeer zwaar emotioneel verwaarloosd en geslagen (ook publiekelijk) , genegeerd bij verdriet of angst etc. Als we jankten werden we op balkon gezet met de deur dicht. Iets goeds gedaan geen knuf of “ben trots op je” maar geld en DOEIII! Kan me niet heugen dat mij ooit is verteld dat ze echt van mij houden (al weet ik dat ze dat zeker echt deden, vooral pa). Janken deed je niet want was voor mietjes.

Ben ook geboren als gele baby met zwaar ondergewicht, licht vergrootte lever en moest weken lang in uv lampen kamer in zh blijven. Daarna nog couveuse.

Heb wel klachten er aan over gehouden.

Daarbij was ik ook nog het 2e resus kindje van moeders en geboren met resusziekte. Licht vergrote lever en mild, bloedarmoede en had net aan geen bloedtransfusie nodig. zwaar ondergewicht en klein en mega scheel. (Voor mijn 1e jaar al aan ogen geopereerd).
Had veel slechter af kunnen lopen.

Dat is een vd dingen die nu als volwassen mij opspelen en dus psychotherapie moet.

Fijn die drank man!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
reDStone zei:
Nee, maar het beeld is dat je drinkt op je gezondheid.

In een kliniek, leggen ze soms uit dat alcohol eigenlijk een harddrug is. Maar als je dan zegt, ohw dus jij drinkt harddrugs?! Dan ben je appels met peren aan het vergelijken. En dan is het opeens toch maar geen harddrug.
Klik om te vergroten...
Hypocrisie ten top he?
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen groot verhaal over helse hoeveelheden en riskante combi’s maar over een top ervaring met gedoseerd gebruik.

van het weekend naar awakenings (vr nacht) geweest en hier vanwege de verplichtingen met paasbrunches op zondagochtend eens niet op mijn favoriete anderhalve pil xtc per avond gaan zitten ( ben een groot persoon dus dat verdraag ik zonder gekauw en gestuiter)

Rond 1:00 een halfje genomen met een goede slok witte wijn (da’s 90 mg volgens de geteste pillen van ong.180mg) en heb het heerlijk gehad! Het gevoel of er een klein “laagje” connectie bovenop lag en de energie er tot 6:00 in zat. Verder water en witte wijn gedronken in een rustig tempo.

7:00 het bed in en gewoon geslapen (dat is ook wel eens anders) en rond 14:00 fris wakker… nergens last van!

ik geloof dat ik de xtc-microdose experience iedereen kan aanraden!

Overigens slik ik dagelijks 5htp. Wellicht dat dat het extra zetje gaf?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Less is more met mdma/xtc, goed gedaan hoor. Lagere doseringen bevallen mij ook beter.

1998GUY zei:
Overigens slik ik dagelijks 5htp. Wellicht dat dat het extra zetje gaf?
Klik om te vergroten...
Pas hier mee op met serotonine drugs zoals xtc, mdma, 6APB etc. Beter neem je iig 2 dagen vóór en 1 dag na je xtc etc géén 5htp.
Kan het serotonine syndroom veroorzaken. Just a well ment tip, not a “smartass “know it al“ opmerking.
😉
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe zwaar ben je? Ik ga ook t lekkerst op 100mg en weeg bijna 100kg. Vooral die heerlijke rust daarna in bed en niet helemaal waus is heerlijk. Echt alleen de positieve effecten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je mdma dosering vinden waarbij je optimale gewenste effecten hebt en minimale ongewenste is zeer aan te raden en waarschijnlijk een stuk lager dan mensen normaal nemen!

Waarom zou je echter je mdma ervaring vervuilen met de alcohol spirit? Gaat compleet niet samen lijkt me. En inderdaad niet combineren met 5-htp! Naast serotonine syndroom als grootste gevaar, kun je mogelijk ook nog andere complicaties krijgen zoals hart en vaat problemen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Je mdma dosering vinden waarbij je optimale gewenste effecten hebt en minimale ongewenste is zeer aan te raden en waarschijnlijk een stuk lager dan mensen normaal nemen!

Waarom zou je echter je mdma ervaring vervuilen met de alcohol spirit? Gaat compleet niet samen lijkt me. En inderdaad niet combineren met 5-htp! Naast serotonine syndroom als grootste gevaar, kun je mogelijk ook nog andere complicaties krijgen zoals hart en vaat problemen.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd…
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd…
Klik om te vergroten...
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
Klik om te vergroten...

is het ook. Ook is het bij mij gewoon vies. Bier smaakt zooo niet dan.
En ben op zijn tijd (zeeeer zelden) best van een koud tap biertje maar niet tijdens mdma en andere vergelijkbare drugs.
Alleen coke en alcohol is fijn maar wel weer erg slecht . Omdat er cocaethyleen (of zoiets) wordt gevormd in het lichaam.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd…
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
Klik om te vergroten...

Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
reDStone zei:
Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker.
Klik om te vergroten...
Same here!! Wel meer trek in roken, vooral wiet.

Oh en waterijsjes zijn lekker met mdma op! 😍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
is het ook. Ook is het bij mij gewoon vies. Bier smaakt zooo niet dan.
En ben op zijn tijd (zeeeer zelden) best van een koud tap biertje maar niet tijdens mdma en andere vergelijkbare drugs.
Alleen coke en alcohol is fijn maar wel weer erg slecht . Omdat er cocaethyleen (of zoiets) wordt gevormd in het lichaam.
Klik om te vergroten...
Coca-ethyleen inderdaad. Superslecht, terwijl alcohol en cocaïne op zichzelf dat al zijn, gecombineerd nog erger en daar bovenop dan nog eens coca-ethyleen.

Ja met bier is het vreemd. Kon soms wol erg genieten van een goed speciaalbiertje, ook van de smaak. Maar vind nu alcohol smaak sowieso vies. Ben er wel klaar mee.


reDStone zei:
Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker.
Klik om te vergroten...
Ik doe dat sinds een tijdje ook! Naast dat het lekker is, bevochtigd het je mond ook nog eens een stuk beter dan alleen water drinken.

Maar het allerlekkerste dat ik fruit mee heb gemaakt, was op LSD!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar het allerlekkerste dat ik fruit mee heb gemaakt, was op LSD!
Klik om te vergroten...

Klopt en mee eens! Ook volle kwark met vers fruit en een schep Brinta is lekker, makkelijk weg te krijgen en voedzaam.

Sowieso gaat eten goed met LSD op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Klopt en mee eens! Ook volle kwark met vers fruit en een schep Brinta is lekker, makkelijk weg te krijgen en voedzaam.

Sowieso gaat eten goed met LSD op.
Klik om te vergroten...
Ja gek is dat, ik krijg juist extra honger van LSD. Koop vaak een grote stokbrood en die gaat dan op in mijn eentje. Niet echt gezond, maar ja voor een keertje.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja gek is dat, ik krijg juist extra honger van LSD. Koop vaak een grote stokbrood en die gaat dan op in mijn eentje. Niet echt gezond, maar ja voor een keertje.
Klik om te vergroten...
Waarom is brood niet gezond? Ligt aan je beleg. Volkorenbrood is het beste maar sowieso is brood niet ongezond. Tenzij je gluten intolerantie hebt of iets.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Waarom is brood niet gezond? Ligt aan je beleg. Volkorenbrood is het beste maar sowieso is brood niet ongezond. Tenzij je gluten intolerantie hebt of iets.
Klik om te vergroten...
Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom. Volkorenbrood is dan nog het beste ja, al zijn er veel betere alternatieven voor goede voeding.

Ik denk dat eens brood eten niet zoveel kwaad kan, maar we eten het zo vaak en zoveel ervan.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom. Volkorenbrood is dan nog het beste ja, al zijn er veel betere alternatieven voor goede voeding.

Ik denk dat eens brood eten niet zoveel kwaad kan, maar we eten het zo vaak en zoveel ervan.
Klik om te vergroten...

Ik heb een glutenintolerantie gehad, een poliep die een prikkelbare darm met een glutenintoleratie veroorzaakte.

10 jaar glutenvrij gegeten. En het zit in ongeveer 80% van wat er in de supermarkt te koop is. Tarwe als bindmiddel zit zelfs in waterijs.

En dan eten we ook nog eens het liefst de hele dag brood. Ja we krijgen een overdosis tarwe binnen met extra gluten en zo min mogelijk vezels.
En het is zo ongelovelijk moeilijk om dat te veranderen. Het eetpatroon waar we hier mee opgroeien, is bijna een tarwe dieet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
ik hoef geen discussie te winnen hoor. Een ieder moet nemen want m dunkt.

@Roze Olifant had ooit een artikel geplaatst ( kan het niet meer vinden…) dat als alcohol nu uitgevonden zou worden het direct bijna bovenaan lijst 1 zou komen. Kin je dat nog eens plaatsen hier my Pink Elephant? Thanks!

Niet alleen door acute fysieke slechtheid, grote kans op verslaving door het sociaal geaccepteerde aspect, veel grotere kans op ernstige ziektes zoals kanker, hart en vaat ziektes, beroertes, Korsakov en andere hersenbeschadigingen. Zelfs vele kanker soorten die je niet zou verwachten door alcohol.

De staatskas word gevuld met de accijns winst en daarom wordt het niet verboden.

Kijk ook eens naar de maatschappelijke invloed en schade. In het uitgaansleven, sportwedstrijden is het gros van de raddraaiers lam van drank. Zo ook huiselijk en seksueel geweld. Vaker als met alle drugs bij elkaar. Coma zuipen van kids etc.

Mijn moeder heeft zich dood gezopen. Darmkanker en keel/strottenhoofd kanker.

Het is TE normaal en gewoon. Mijn boven buurman had altijd commentaar op mijn vorige naaste buurman waar ik goed contact mee had en hem vaak hielp met boodschappen en zijn tuintje doen. En hij mij hielp met andere klusjes.

Die zoop als een malle ja, gegokt 8 a 10 1/2 liter blikken bier pd.

Hypocriete bovenbuurman betichte mij er van dat ik hem aan zijn drank hielp als ik zijn boodschappen deed.
A: is ex buurman volwassen, B: betaald het zelf, C: nooit last van die man en niemand weet WAAROM hij is gaan zuipen.
Maar hypo bovenbuurman zei “ik drink elke dag 3 flesjes bier, meer niet”. Maar domme pik, dat zijn 35 eenheden drank per week he… Ben je zelf ook een alco. Iedereen vind van zichzelf dat het acceptabel is maar dat is het niet.

Ik ben opgegroeid/grootgebracht (niet echt opgevoed) door 2 alcoholistische ouders. Zelf tijdens zwanger van mij zoop mijn moeder. Tijdens bestraling en chemo zoop ze Lustig door.

Dus ik weet wel waar ik over spreek.

please @Roze Olifant ?
Klik om te vergroten...
Het aandeel van alcohol gerelateerd geweld in al het geweld in Nederland is 26-43% (70-80% van het geweld in het uitgaansleven is alcohol gerelateerd). In Engeland ligt dat zelfs op 50% over al het geweld.

Dan zou je bijna zeggen, verbied die zooi, als de cijfers aantonen dat alcohol zo extreem aanwezig is bij en (mede-)verantwoordelijk voor geweld. Maar het probleem ligt natuurlijk dieper dan dat. Er is in onze samenleving een diep probleem dat zorgt voor de behoefte aan de overmatige consumptie van verdovende middelen zoals ook drank. Drankgebruik is niet alleen de oorzaak van veel problematiek, het is ook een symptoom van problematiek. Drank simpelweg verbieden zou dus symptoombestrijding zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ook rot voor jou!
Wij werden zeer zwaar emotioneel verwaarloosd en geslagen (ook publiekelijk) , genegeerd bij verdriet of angst etc. Als we jankten werden we op balkon gezet met de deur dicht. Iets goeds gedaan geen knuf of “ben trots op je” maar geld en DOEIII! Kan me niet heugen dat mij ooit is verteld dat ze echt van mij houden (al weet ik dat ze dat zeker echt deden, vooral pa). Janken deed je niet want was voor mietjes.

Ben ook geboren als gele baby met zwaar ondergewicht, licht vergrootte lever en moest weken lang in uv lampen kamer in zh blijven. Daarna nog couveuse.

Heb wel klachten er aan over gehouden.

Daarbij was ik ook nog het 2e resus kindje van moeders en geboren met resusziekte. Licht vergrote lever en mild, bloedarmoede en had net aan geen bloedtransfusie nodig. zwaar ondergewicht en klein en mega scheel. (Voor mijn 1e jaar al aan ogen geopereerd).
Had veel slechter af kunnen lopen.

Dat is een vd dingen die nu als volwassen mij opspelen en dus psychotherapie moet.

Fijn die drank man!
Klik om te vergroten...
Wat vreselijk! 😢 ik heb het geluk dat mijn moeder me alle liefde hebben gegeven. Maar wat vreselijk als beide ouders zo zijn.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blijft bizar ja, de redenatie van mensen die uit de overlevering hebben geleerd dat alcohol vrij onschuldig is...
Een tijdje terug op een verjaardag bij één van mijn beste/oudste vrienden. Dochter was 17 geworden en zij vinden het ok als ze uitgaat en aangeschoten thuiskomt, maar dronken zijn is uit den boze. En wiet is helemaal verboden.
Toen ik aangaf dat ze beter af en toe een jointje kan roken ipv om de week aangeschoten thuiskomen moest ik heel gauw mijn mond houden, een boze reactie. Zij keuren het dan ook sterk af dat ik wiet rook (puur uit pijpje of vape), van de rest weten ze niets en dat houd ik dan ook maar zo. Maar op een verjaardag of tijdens het uitgaan je lam zuipen is prima.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."