Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC “light”

XTC “light”

48 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
JohnGalt zei:
Blijft bizar ja, de redenatie van mensen die uit de overlevering hebben geleerd dat alcohol vrij onschuldig is...
Een tijdje terug op een verjaardag bij één van mijn beste/oudste vrienden. Dochter was 17 geworden en zij vinden het ok als ze uitgaat en aangeschoten thuiskomt, maar dronken zijn is uit den boze. En wiet is helemaal verboden.
Toen ik aangaf dat ze beter af en toe een jointje kan roken ipv om de week aangeschoten thuiskomen moest ik heel gauw mijn mond houden, een boze reactie. Zij keuren het dan ook sterk af dat ik wiet rook (puur uit pijpje of vape), van de rest weten ze niets en dat houd ik dan ook maar zo. Maar op een verjaardag of tijdens het uitgaan je lam zuipen is prima.
Klik om te vergroten...
De drinkcultuur hier is echt bizar. Ben er zelf ook middenin opgegroeid in Friesland, dus dacht eerst dat het normaal was. Iedereen laveloos helemaal naar de kloten, elk weekend weer. Kwam zelf een keer zo dronken thuis dat ik niet meer aanspreekbaar was. Zat gewoon op de stoel in de woonkamer, kots uit mijn mond druipend. Pa moest me onder de douche zetten. Ouders hadden bijna het ziekenhuis gebeld. Even later kwam de trend om je met opzet in een coma te zuipen.

Wat ik gek vind, is dat ouders zoals de mijne, die hele gewone nette mensen zijn, dat blijkbaar iets vonden van "ach dat hoort erbij, het is de leeftijd". Niet het coma zuipen, maar het echt flink dronken worden elk weekend wel. Ik vind dat eigenlijk verre van normaal. En het is ook lompe tijdsbesteding. Zelfs op het vlak van drugs zelf kun je veel gezondere, veiligere en ook leukere dingen doen.

Maar dat is gewoon de cultuur niet. Maar stel je nou eens voor dat drank niet bestond en dat er een nieuwe drug uit werd gevonden in pilvorm bijvoorbeeld, waar je zo wasted van werd als laat ik zeggen... 15 biertjes. Dat je daar net zo ongecoördineerd van werd, draaierig, agressief, lallend, kotsend en omvallend op straat... Iedereen zou dan denken, mijn god wat voor vreselijke drug is dat!?

Al dat is wat alcohol doet, maar het is maar drank dus het is oké.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
De drinkcultuur hier is echt bizar. Ben er zelf ook middenin opgegroeid in Friesland, dus dacht eerst dat het normaal was. Iedereen laveloos helemaal naar de kloten, elk weekend weer. Kwam zelf een keer zo dronken thuis dat ik niet meer aanspreekbaar was. Zat gewoon op de stoel in de woonkamer, kots uit mijn mond druipend. Pa moest me onder de douche zetten. Ouders hadden bijna het ziekenhuis gebeld. Even later kwam de trend om je met opzet in een coma te zuipen.

Wat ik gek vind, is dat ouders zoals de mijne, die hele gewone nette mensen zijn, dat blijkbaar iets vonden van "ach dat hoort erbij, het is de leeftijd". Niet het coma zuipen, maar het echt flink dronken worden elk weekend wel. Ik vind dat eigenlijk verre van normaal. En het is ook lompe tijdsbesteding. Zelfs op het vlak van drugs zelf kun je veel gezondere, veiligere en ook leukere dingen doen.

Maar dat is gewoon de cultuur niet. Maar stel je nou eens voor dat drank niet bestond en dat er een nieuwe drug uit werd gevonden in pilvorm bijvoorbeeld, waar je zo wasted van werd als laat ik zeggen... 15 biertjes. Dat je daar net zo ongecoördineerd van werd, draaierig, agressief, lallend, kotsend en omvallend op straat... Iedereen zou dan denken, mijn god wat voor vreselijke drug is dat!?

Al dat is wat alcohol doet, maar het is maar drank dus het is oké.
Klik om te vergroten...
Zeker ook bij de oudere generaties, was en is drinken, normaal. Mijn opa werd 94, met een fles, niet minder, jenever per dag.
Ook voor mijn moeder is drinken zo normaal, dat ze me bijvoorbeeld dronken opbelde in een alcohol kliniek.
Het gaat vooral bij de oudere generaties, nog steeds ongecontroleerd. En ze hebben ook klachten, maar dat geven ze niet toe.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
De laatste keer in een alcohol kliniek, hadden de medewerkers gewoon een kater
Klik om te vergroten...

Het zijn net mensen he zoals jij en ik. 😉
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Less is more met mdma/xtc, goed gedaan hoor. Lagere doseringen bevallen mij ook beter.


Pas hier mee op met serotonine drugs zoals xtc, mdma, 6APB etc. Beter neem je iig 2 dagen vóór en 1 dag na je xtc etc géén 5htp.
Kan het serotonine syndroom veroorzaken. Just a well ment tip, not a “smartass “know it al“ opmerking.
😉
Klik om te vergroten...
Misschien had ik ff moeten vermelden dat ik deze regel eigenlijk altijd ter harte neem. Dag ervoor en erna geen 5htp.
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dick_van_Leeuwen zei:
Hoe zwaar ben je? Ik ga ook t lekkerst op 100mg en weeg bijna 100kg. Vooral die heerlijke rust daarna in bed en niet helemaal waus is heerlijk. Echt alleen de positieve effecten
Klik om te vergroten...
Op weg naar100 en nu ong. 105 kg middels koolhydraat beperkt dieet. Super stabiel bloedsuiker daardoor denk ik
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heerlijk gezoend ook trouwens tijdens mijn mellow xtc avontuur. (Oké geen “xtc light”)

niks tongen ofzo maar gewoon de echte welgemeende “lieve” zoen. Om verliefd van te worden (dat raak ik elke keer als ik op xtc ben… ik weet de oorsprong nu maar het is wel lekker)
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#7
1998GUY zei:
Heerlijk gezoend ook trouwens tijdens mijn mellow xtc avontuur. (Oké geen “xtc light”)

niks tongen ofzo maar gewoon de echte welgemeende “lieve” zoen. Om verliefd van te worden (dat raak ik elke keer als ik op xtc ben… ik weet de oorsprong nu maar het is wel lekker)
Klik om te vergroten...
Lekker hoor. Maar please, zet die buurman stil. Zo irritant.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
1998GUY zei:
Op weg naar100 en nu ong. 105 kg middels koolhydraat beperkt dieet. Super stabiel bloedsuiker daardoor denk ik
Klik om te vergroten...
Mag ik 10 kg VET van je hebben…? Wel bij mijn borsten en billen graag.

Ik heb een vet percentage van maar 7,8% ipv het minimum van 14% (beste en gemiddelde is tussen 25% en 35% )
BMI 15,5.

Maar spiermassa % is weer RUIM boven gemiddeld. Heb geen kantoorbaan.. 😂




IMG_5853.jpeg

Bijnaam: De gespierde spijker… 😜
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Lekker zeg! Ik ga vrijdag met een drugs maagd mdma doen als het goed is. Ga voor 120 mg want weeg zelf 80 en bij minder zit ik telkens op t randje en verpest de trip. Heb het al ruim een jaar niet gedaan en hoop eigenlijk dat ik op haar nieuwkomers vibe kan meeliften en ook het gevoel van de eerste keer weer een beetje meepak

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."