Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC “light”

XTC “light”

48 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
Curieuze89Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen groot verhaal over helse hoeveelheden en riskante combi’s maar over een top ervaring met gedoseerd gebruik.

van het weekend naar awakenings (vr nacht) geweest en hier vanwege de verplichtingen met paasbrunches op zondagochtend eens niet op mijn favoriete anderhalve pil xtc per avond gaan zitten ( ben een groot persoon dus dat verdraag ik zonder gekauw en gestuiter)

Rond 1:00 een halfje genomen met een goede slok witte wijn (da’s 90 mg volgens de geteste pillen van ong.180mg) en heb het heerlijk gehad! Het gevoel of er een klein “laagje” connectie bovenop lag en de energie er tot 6:00 in zat. Verder water en witte wijn gedronken in een rustig tempo.

7:00 het bed in en gewoon geslapen (dat is ook wel eens anders) en rond 14:00 fris wakker… nergens last van!

ik geloof dat ik de xtc-microdose experience iedereen kan aanraden!

Overigens slik ik dagelijks 5htp. Wellicht dat dat het extra zetje gaf?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Less is more met mdma/xtc, goed gedaan hoor. Lagere doseringen bevallen mij ook beter.

1998GUY zei:
Overigens slik ik dagelijks 5htp. Wellicht dat dat het extra zetje gaf?
Klik om te vergroten...
Pas hier mee op met serotonine drugs zoals xtc, mdma, 6APB etc. Beter neem je iig 2 dagen vóór en 1 dag na je xtc etc géén 5htp.
Kan het serotonine syndroom veroorzaken. Just a well ment tip, not a “smartass “know it al“ opmerking.
😉
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe zwaar ben je? Ik ga ook t lekkerst op 100mg en weeg bijna 100kg. Vooral die heerlijke rust daarna in bed en niet helemaal waus is heerlijk. Echt alleen de positieve effecten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je mdma dosering vinden waarbij je optimale gewenste effecten hebt en minimale ongewenste is zeer aan te raden en waarschijnlijk een stuk lager dan mensen normaal nemen!

Waarom zou je echter je mdma ervaring vervuilen met de alcohol spirit? Gaat compleet niet samen lijkt me. En inderdaad niet combineren met 5-htp! Naast serotonine syndroom als grootste gevaar, kun je mogelijk ook nog andere complicaties krijgen zoals hart en vaat problemen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Je mdma dosering vinden waarbij je optimale gewenste effecten hebt en minimale ongewenste is zeer aan te raden en waarschijnlijk een stuk lager dan mensen normaal nemen!

Waarom zou je echter je mdma ervaring vervuilen met de alcohol spirit? Gaat compleet niet samen lijkt me. En inderdaad niet combineren met 5-htp! Naast serotonine syndroom als grootste gevaar, kun je mogelijk ook nog andere complicaties krijgen zoals hart en vaat problemen.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd…
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd…
Klik om te vergroten...
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
Klik om te vergroten...

is het ook. Ook is het bij mij gewoon vies. Bier smaakt zooo niet dan.
En ben op zijn tijd (zeeeer zelden) best van een koud tap biertje maar niet tijdens mdma en andere vergelijkbare drugs.
Alleen coke en alcohol is fijn maar wel weer erg slecht . Omdat er cocaethyleen (of zoiets) wordt gevormd in het lichaam.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Ik heb niet eens trek in alcohol (bier in mijn geval) tijdens xtc. Het smaakt gewoon niet. Wel geprobeerd hoor maar bah, weg gekieperd…
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Nee ook nooit begrepen waarom mensen die verfijnde high van mdma zouden combineren met iets lomps als alcohol. Zo vaag en niet-nuchter mogelijk worden is het enige dat ik me kan bedenken.

Ik heb het niet geprobeerd, maar zoveel ervaring met beide dat ik toch wel meen te kunnen zeggen dat het een slechte combinatie is. :wink:
Klik om te vergroten...

Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
reDStone zei:
Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker.
Klik om te vergroten...
Same here!! Wel meer trek in roken, vooral wiet.

Oh en waterijsjes zijn lekker met mdma op! 😍
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
is het ook. Ook is het bij mij gewoon vies. Bier smaakt zooo niet dan.
En ben op zijn tijd (zeeeer zelden) best van een koud tap biertje maar niet tijdens mdma en andere vergelijkbare drugs.
Alleen coke en alcohol is fijn maar wel weer erg slecht . Omdat er cocaethyleen (of zoiets) wordt gevormd in het lichaam.
Klik om te vergroten...
Coca-ethyleen inderdaad. Superslecht, terwijl alcohol en cocaïne op zichzelf dat al zijn, gecombineerd nog erger en daar bovenop dan nog eens coca-ethyleen.

Ja met bier is het vreemd. Kon soms wol erg genieten van een goed speciaalbiertje, ook van de smaak. Maar vind nu alcohol smaak sowieso vies. Ben er wel klaar mee.


reDStone zei:
Het gekke van XTC was, dat ik alleen maar zin kreeg in gezonde dingen. Iets als vers fruit, is opeens wel 100 keer zo lekker.
Klik om te vergroten...
Ik doe dat sinds een tijdje ook! Naast dat het lekker is, bevochtigd het je mond ook nog eens een stuk beter dan alleen water drinken.

Maar het allerlekkerste dat ik fruit mee heb gemaakt, was op LSD!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Maar het allerlekkerste dat ik fruit mee heb gemaakt, was op LSD!
Klik om te vergroten...

Klopt en mee eens! Ook volle kwark met vers fruit en een schep Brinta is lekker, makkelijk weg te krijgen en voedzaam.

Sowieso gaat eten goed met LSD op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Klopt en mee eens! Ook volle kwark met vers fruit en een schep Brinta is lekker, makkelijk weg te krijgen en voedzaam.

Sowieso gaat eten goed met LSD op.
Klik om te vergroten...
Ja gek is dat, ik krijg juist extra honger van LSD. Koop vaak een grote stokbrood en die gaat dan op in mijn eentje. Niet echt gezond, maar ja voor een keertje.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ja gek is dat, ik krijg juist extra honger van LSD. Koop vaak een grote stokbrood en die gaat dan op in mijn eentje. Niet echt gezond, maar ja voor een keertje.
Klik om te vergroten...
Waarom is brood niet gezond? Ligt aan je beleg. Volkorenbrood is het beste maar sowieso is brood niet ongezond. Tenzij je gluten intolerantie hebt of iets.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Waarom is brood niet gezond? Ligt aan je beleg. Volkorenbrood is het beste maar sowieso is brood niet ongezond. Tenzij je gluten intolerantie hebt of iets.
Klik om te vergroten...
Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom. Volkorenbrood is dan nog het beste ja, al zijn er veel betere alternatieven voor goede voeding.

Ik denk dat eens brood eten niet zoveel kwaad kan, maar we eten het zo vaak en zoveel ervan.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom. Volkorenbrood is dan nog het beste ja, al zijn er veel betere alternatieven voor goede voeding.

Ik denk dat eens brood eten niet zoveel kwaad kan, maar we eten het zo vaak en zoveel ervan.
Klik om te vergroten...

Ik heb een glutenintolerantie gehad, een poliep die een prikkelbare darm met een glutenintoleratie veroorzaakte.

10 jaar glutenvrij gegeten. En het zit in ongeveer 80% van wat er in de supermarkt te koop is. Tarwe als bindmiddel zit zelfs in waterijs.

En dan eten we ook nog eens het liefst de hele dag brood. Ja we krijgen een overdosis tarwe binnen met extra gluten en zo min mogelijk vezels.
En het is zo ongelovelijk moeilijk om dat te veranderen. Het eetpatroon waar we hier mee opgroeien, is bijna een tarwe dieet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom. Volkorenbrood is dan nog het beste ja, al zijn er veel betere alternatieven voor goede voeding.

Ik denk dat eens brood eten niet zoveel kwaad kan, maar we eten het zo vaak en zoveel ervan.
Klik om te vergroten...
Ik ben groot geworden met dagelijks 4-6 volkoren bammetjes met kaas of worst in mijn broodtrommel voor op werk.
Fruit en wat groente als in tomaatjes, wortels of komkommer. Als drinken koffie en kraanwater. Best gezond!

Ontbijt is dagelijks Brinta met meestal gekookte rauwe melk of anders volle melk. Puur Brinta, geen suiker oid er in. Mega gezond.
Ik eet veel vezels.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
reDStone zei:
Ik heb een glutenintolerantie gehad, een poliep die een prikkelbare darm met een glutenintoleratie veroorzaakte.

10 jaar glutenvrij gegeten. En het zit in ongeveer 80% van wat er in de supermarkt te koop is. Tarwe als bindmiddel zit zelfs in waterijs.

En dan eten we ook nog eens het liefst de hele dag brood. Ja we krijgen een overdosis tarwe binnen met extra gluten en zo min mogelijk vezels.
En het is zo ongelovelijk moeilijk om dat te veranderen. Het eetpatroon waar we hier mee opgroeien, is bijna een tarwe dieet.
Klik om te vergroten...
Ai dat is naar. Ik heb geen gluten intolerantie, maar ik heb ook prikkelbare darm syndroom gehad. Wat daar de precieze oorzaak van was, weet ik niet, maar het was verschrikkelijk om bang te zijn voor alles wat ik at. Alles kon er op een gegeven moment voor zorgen dat ik vreselijke krampen kreeg. Soms drie dagen achter elkaar kotsen en niets kunnen eten.

Er zijn zo ontzettend veel ziekten bijgekomen sinds de mens op massale schaal tarwe als 1 van de grootste voedingsbronnen heeft. Nogmaals, ik denk dat iemand (als diegene er tegen kan) best eens brood kan eten, maar het is zo'n enorm onderdeel van het dieet voor velen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
reDStone zei:
En dan eten we ook nog eens het liefst de hele dag brood. Ja we krijgen een overdosis tarwe binnen met extra gluten en zo min mogelijk vezels.
En het is zo ongelovelijk moeilijk om dat te veranderen. Het eetpatroon waar we hier mee opgroeien, is bijna een tarwe dieet.
Klik om te vergroten...

Het zal pp verschillen maar ik doe het echt goed op brood. Alleen overdag. Ochtends Brinta en avonds gewoon warme prak!

Edit: mijn dietiste zegt juist dat brood goed is om gezond op gewicht te blijven voor mij. Volkoren pasta, zilvervliesrijst, rauwe groentes, peulvruchten en bonen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik geen brood en dan volkoren eet langere tijd bv in het buitenland raak ik verstopt…
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Weinig voedzaam, hoge glycemische index, met name wit brood en ik geloof nog meer waar ik nu even niet op kom.
Klik om te vergroten...
Weinig vezels (onverteerbare delen van voedsel die de stoelgang op gang helpen). Eerlijk, ik kocht laatst twee Italiaanse bollen, staat er op de verpakking en dat is echt waar: weinig vezels.

Ja, geef maar meteen toe wat we je fouten zijn. Dat is slim.

“Deze intercity heeft vertraging. En de volgende haltes gaan we ook nooit halen. Er is gekakt in toilet nummer 4 en de airco in wagon 5 is stuk. Wens ik u een fijne reis op de kapotte stoelen. De machinist is dronken. Goedendag”

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."