Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer festival + veel last van "dinsdag" dip

Eerste keer festival + veel last van "dinsdag" dip

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
KevinHenni zei:
Heb heel veel moeite het gevoel toe te laten, aangezien alles van jaren er uit komt.. het gevoel van het festival zou ik voor eeuwig willen voelen maar ik weet dat die piek niet meer gaat komen. Vond het gewoon zo geweldig mijn dierbaren en mezelf zo te zien genieten van alles en van elkaar en dat we allemaal zonder zorgen daar stonden.... Wetende dat dat niet voor eeuwig gaat zijn doet heel veel pijn en ik zou ze het zo graag wensen....


Ben er ook achter gekomen dat ik altijd al heel veel moeite heb gehad met hele leuke momenten los laten en terug naar het normale leven gaan, misschien dat iemand weet waarom dat komt? Nu met een xtc dip wordt dat gevoel nog heftiger natuurlijk + alles van vroeger maakt het heel lastig....
Klik om te vergroten...

KevinHenni zei:
Ja ik had dit dus vroeger als kind al, vaak verdrietig als een hele leuke gebeurtenis voorbij was. Had ook vaak moeite met de zondagen bijvoorbeeld, zondag was ik vaak somber ( dat heb ik nog wel een beetje ). Nu nog steeds ben ik gelukkig in de zomer en somber in de winter... T leven is niet makkelijk in ieder geval.


Hoop dat ik me snel beter voel idd
Klik om te vergroten...
Ik herken dit heel erg. Niet het festival gedeelte want ik ben geen festivalganger, maar wel die melancholie van dingen die voorbij zijn: feestjes, samenkomsten met vrienden/familie, momenten met exen. En voor mij ook elk weekend dat zondagsgevoel (want: alweer laatste dag van het weekend, terwijl het weekend eigenlijk nog maar op de helft is). Maar dit is allemaal veranderd (al komen oude overtuigingen ook heus nog weleens boven).

Als ik dit zo van je lees:

"het gevoel van het festival zou ik voor eeuwig willen voelen maar ik weet dat die piek niet meer gaat komen. Vond het gewoon zo geweldig mijn dierbaren en mezelf zo te zien genieten van alles en van elkaar en dat we allemaal zonder zorgen daar stonden.... Wetende dat dat niet voor eeuwig gaat zijn doet heel veel pijn en ik zou ze het zo graag wensen...."

Doet dit mij denken dat je jezelf projecteert op een (tijdelijke) gebeurtenis. Ik denk dat je van je liefde/geluk een emotie hebt gemaakt, maar zoals Rumi zegt:

C1Scaq4XgAAeTMg.jpg


Omdat wanneer je je liefde koppelt aan een gebeurtenis of zelfs relatie, het daarna wanneer deze voorbij is het niet slechts voelt alsof iets moois of fijns voorbij is, maar dat het voelt alsof je jezelf (deels) kwijt bent. Want in zekere zin heb je jezelf (alleen maar schijnbaar!) weggegeven: Je inherente gevoel van welzijn/liefde, heb je gereduceerd tot een bepaald moment, gevoel, of samenzijn met een specifiek iemand.

Je moet terugkomen naar jezelf:

eb3b5945d56e2ca37c24f8b2d530cd66.jpg


Het is niet per se makkelijk, maar dit is een cruciaal iets om te beseffen: je kunt niet ál je liefde, ál je geluk weggeven aan een emotie, aan een gebeurtenis, aan een moment, aan een ander, áls je niet stevig geworteld bent in diezelfde liefde. Ik zie het zelf soms alsof ik de "bewaker" ben van het "juweel" dat altijd al in mij is, in mijn hart. Maar wanneer ik niet oplet, kan het lijken alsof ik dat kwijtraak aan 1 van voorgenoemde dingen. Ondanks dat dit niet echt mogelijk is, omdat dit "juweel" jezelf is, kan het wel zo voelen alsof je je meest dierbare kwijt bent geraakt.

Dit allemaal betekent niet dat je je liefde niet kunt/mag geven aan anderen, aan mooie momenten/gebeurtenissen. Absoluut kan dat wel! Maar tegelijkertijd moet er ook altijd het onderliggende besef zijn dat jouw "kopje" alreeds en altijd vol is, door zoals hierboven door Rumi gezegd: terug te vallen in liefde en daar te blijven.

Het is wél voor eeuwig mogelijk om zonder zorgen in het moment met je naasten te zijn, maar dan moet je eerst opnieuw zien dat liefde niet 1 van je emoties is, maar je eigen bestaan.

131626-Rumi-Quote-Goodbyes-are-only-for-those-who-love-with-their-eyes.jpg
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ook heimwee naar het festival van zaterdag. Zo lang naar iets uitkijken en voor je het weet is het voorbij. Wees lief voor jezelf, goed eten en drinken, lang slapen en neem eventueel een supplement als magnesium. En elke dag even een rondje wandelen met je hoofd in de zon. Ik noem het altijd, bewust op zoek naar je eigen dopamine en serotonine aanmaak haha. Spreek je vooral uit over hoe je je voelt maar pas op dat je jezelf niet in een neerwaartse spiraal houdt daarmee. Al voelt het nu waarschijnlijk allemaal heel kut, het komt echt wel goed! 🌼
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag mijn eerste festival gehad. Was super vet en dus ook voor het eerst op een festival wat gebruikt. Rond 5 uur halve xtc pil ingenomen en rond 6 uur zat ik er lekker in. Uiteindelijk heeft mijn broer ook nog wat genomen en hebben we de avond van ons leven gehad....


Dat geluk gaat natuurlijk een keer op, en dat heb ik vandaag wel gemerkt. Ik heb veel ervaring met xtc maar dat was altijd thuis alleen of met 1 vriend samen. De volgende dag voel je je zeker verrot maar daarna gaat het gewoon weer. Nou, gisteren voelde ik me ook verrot ( vieze smaak, wangen kapot, geen eetlust, gewoon kater gevoel ). Lekker met mn vriendin heel de dag gerelaxed. Vandaag weer een paar uur gewerkt maar mn emoties schommelen op en neer vandaag. Mn vriendin moet tot laat in de avond werken en ik ben nu alleen thuis met ons lieve hondje.

Heb al zeker een halve dag t gevoel elk moment in huilen te kunnen uitbarsten ( dat is ook ongewild gebeurd ). Mijn hondje kan me emo maken, het denken aan mn vriendin ook etc etc etc.

Het gekste vind ik nog dat ik verdrietig wordt wanneer ik er aan denk dat het festival zo'n mooie indruk op me heeft gemaakt en dat het nu al voorbij is. ( Ik heb er zeker 4 maanden naar uit gekeken ). Ik heb nu een soort heimwee naar t geluk wat ik toen voelde samen met mn vriendin, broer met partner en onze beste vrienden. Ik heb nog nooit zo'n dinsdag dip gevoeld.


Het gevoel van verdriet was er vanmiddag al, maar ben met mn stomme hoofd nog een paar biertjes gaan drinken en misschien dat daarom mn emoties helemaal wisselvallig zijn geworden, ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat ik nog nooit zo'n dinsdag dip heb gehad en dat het de mooie ervaring misschien niet eens waard is, want wat voel ik me zwaar kloten zeg....


Weet niet of dit in het goeie topic staat maar ik moest het echt van me af schrijven...
M
Moonrock6651Lid
01-01-2024, 00:00
#4
KevinHenni zei:
Hoi allemaal,

Afgelopen zaterdag mijn eerste festival gehad. Was super vet en dus ook voor het eerst op een festival wat gebruikt. Rond 5 uur halve xtc pil ingenomen en rond 6 uur zat ik er lekker in. Uiteindelijk heeft mijn broer ook nog wat genomen en hebben we de avond van ons leven gehad....


Dat geluk gaat natuurlijk een keer op, en dat heb ik vandaag wel gemerkt. Ik heb veel ervaring met xtc maar dat was altijd thuis alleen of met 1 vriend samen. De volgende dag voel je je zeker verrot maar daarna gaat het gewoon weer. Nou, gisteren voelde ik me ook verrot ( vieze smaak, wangen kapot, geen eetlust, gewoon kater gevoel ). Lekker met mn vriendin heel de dag gerelaxed. Vandaag weer een paar uur gewerkt maar mn emoties schommelen op en neer vandaag. Mn vriendin moet tot laat in de avond werken en ik ben nu alleen thuis met ons lieve hondje.

Heb al zeker een halve dag t gevoel elk moment in huilen te kunnen uitbarsten ( dat is ook ongewild gebeurd ). Mijn hondje kan me emo maken, het denken aan mn vriendin ook etc etc etc.

Het gekste vind ik nog dat ik verdrietig wordt wanneer ik er aan denk dat het festival zo'n mooie indruk op me heeft gemaakt en dat het nu al voorbij is. ( Ik heb er zeker 4 maanden naar uit gekeken ). Ik heb nu een soort heimwee naar t geluk wat ik toen voelde samen met mn vriendin, broer met partner en onze beste vrienden. Ik heb nog nooit zo'n dinsdag dip gevoeld.


Het gevoel van verdriet was er vanmiddag al, maar ben met mn stomme hoofd nog een paar biertjes gaan drinken en misschien dat daarom mn emoties helemaal wisselvallig zijn geworden, ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat ik nog nooit zo'n dinsdag dip heb gehad en dat het de mooie ervaring misschien niet eens waard is, want wat voel ik me zwaar kloten zeg....


Weet niet of dit in het goeie topic staat maar ik moest het echt van me af schrijven...
Klik om te vergroten...
Ik had in mijn cocaïne verslaving periode 5 DHL busjes genomen van 300mg verspreid over de dag en mijn dip duurde bijna 2 weken. Nooit in mijn leven heb ik zoveel verlangd naar doodgaan. Ik werd wakker en barste in tranen uit aan de lopende band. Ik heb daarna een jaar later nog 1x XTC gebruikt. Dit was een pil met 230mg MDMA en tot mijn verbazing was ik de dag(en) erna topfit op een kleiiiiiinnnnn beetje emotioneler zijn na. Ik had dit keer wel een shake met havermout, proteine poeder, diepvries fruit, pindakaas etc. vooraf klaargemaakt om tijdens het spacen hier en daar een paar sipjes te nemen ervan. Ik merk dat ik alleen last krijg van dips en katers als ik niet genoeg heb gegeten of gedronken. Wellicht dat je de volgende keer een shakeje kunt voorbereiden met veel kcal en voedingsstoffen en dat dat misschien voorkomt dat je een zware kater krijgt.
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik weet niet wat er met me gebeurd maar ik heb constante huilbuilen die ik niet kan tegenhouden en ik weet niet waarom ik ze heb.... Het lijkt alsof alle emotie van de afgelopen jaren er vandaag uit komt.... Ik mis iedereen om me heen terwijl ik ze regelmatig zie en ik voel me zo eenzaam terwijl ik zulke lieve mensen om me heen heb....
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#6
KevinHenni zei:
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik weet niet wat er met me gebeurd maar ik heb constante huilbuilen die ik niet kan tegenhouden en ik weet niet waarom ik ze heb.... Het lijkt alsof alle emotie van de afgelopen jaren er vandaag uit komt.... Ik mis iedereen om me heen terwijl ik ze regelmatig zie en ik voel me zo eenzaam terwijl ik zulke lieve mensen om me heen heb....
Klik om te vergroten...
Huilen is ook toe- en loslaten hè! Geef het de ruimte die het nodig heeft. 💛
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij hoge pieken horen diepe dalen. Ik herken het ook, heb het niet altijd, maar kan soms best heftig zijn. Laat dat gevoel er zijn en weet dat het weer voorbij gaat. Heeft tijd nodig, maar het komt goed!
Koester het gevoel wat je op het festival had, heel waardevol zo te lezen! 😍
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miraculeus zei:
Bij hoge pieken horen diepe dalen. Ik herken het ook, heb het niet altijd, maar kan soms best heftig zijn. Laat dat gevoel er zijn en weet dat het weer voorbij gaat. Heeft tijd nodig, maar het komt goed!
Koester het gevoel wat je op het festival had, heel waardevol zo te lezen! 😍
Klik om te vergroten...
Heb heel veel moeite het gevoel toe te laten, aangezien alles van jaren er uit komt.. het gevoel van het festival zou ik voor eeuwig willen voelen maar ik weet dat die piek niet meer gaat komen. Vond het gewoon zo geweldig mijn dierbaren en mezelf zo te zien genieten van alles en van elkaar en dat we allemaal zonder zorgen daar stonden.... Wetende dat dat niet voor eeuwig gaat zijn doet heel veel pijn en ik zou ze het zo graag wensen....


Ben er ook achter gekomen dat ik altijd al heel veel moeite heb gehad met hele leuke momenten los laten en terug naar het normale leven gaan, misschien dat iemand weet waarom dat komt? Nu met een xtc dip wordt dat gevoel nog heftiger natuurlijk + alles van vroeger maakt het heel lastig....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Één troost: over een paar dagen voel je je beter. Heb je wel goed geslapen? Als ik moe ben, ben ik ook meer emo.

Ga vooral leuke dingen doen, zoek afleiding door bij vrienden en je vriendin te zijn. En chocolade eten.

Ik zou die tranen ook gewoon lekker laten rollen. En een partijtje tussen de lakens met de vriendin helpt misschien ook wel.

Heel veel sterkte!
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Één troost: over een paar dagen voel je je beter. Heb je wel goed geslapen? Als ik moe ben, ben ik ook meer emo.

Ga vooral leuke dingen doen, zoek afleiding door bij vrienden en je vriendin te zijn. En chocolade eten.

Ik zou die tranen ook gewoon lekker laten rollen. En een partijtje tussen de lakens met de vriendin helpt misschien ook wel.

Heel veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ik me over een paar dagen beter voel.. heb echt wel veel ervaring met xtc maar nog nooit dit meegemaakt, komt echt gewoon door de onvergetelijke ervaring + je helemaal top voelen door de xtc dat dit dubbel zo hard terug in slaat. Mijn vriendin is nu nog werken maar ik ga haar geen moment los laten als ze straks terug is...
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
KevinHenni zei:
Ben er ook achter gekomen dat ik altijd al heel veel moeite heb gehad met hele leuke momenten los laten en terug naar het normale leven gaan, misschien dat iemand weet waarom dat komt?
Klik om te vergroten...
Herkenbaar! Vanaf het eerste moment dat ik drugs ben gaan gebruiken had ik dit ook. Ik denk dat het voort kan komen uit het feit dat je misschien in het normale leven niet helemaal gelukkig bent of andere moeilijkheden ervaart. En die dingen lijken even als sneeuw voor de zon verdwenen onder invloed.

En wat betreft de dip: zorg goed voor jezelf en dan ga je je snel beter voelen!🥰
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#12
Torchic zei:
Herkenbaar! Vanaf het eerste moment dat ik drugs ben gaan gebruiken had ik dit ook. Ik denk dat het voort kan komen uit het feit dat je misschien in het normale leven niet helemaal gelukkig bent of andere moeilijkheden ervaart. En die dingen lijken even als sneeuw voor de zon verdwenen onder invloed.

En wat betreft de dip: zorg goed voor jezelf en dan ga je je snel beter voelen!🥰
Klik om te vergroten...
Ja ik had dit dus vroeger als kind al, vaak verdrietig als een hele leuke gebeurtenis voorbij was. Had ook vaak moeite met de zondagen bijvoorbeeld, zondag was ik vaak somber ( dat heb ik nog wel een beetje ). Nu nog steeds ben ik gelukkig in de zomer en somber in de winter... T leven is niet makkelijk in ieder geval.


Hoop dat ik me snel beter voel idd
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Herkenbaar dipje. Zal in de loop van de week geleidelijk beter worden, dus no worries. :handfist1:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Één troost: over een paar dagen voel je je beter. Heb je wel goed geslapen? Als ik moe ben, ben ik ook meer emo.

Ga vooral leuke dingen doen, zoek afleiding door bij vrienden en je vriendin te zijn. En chocolade eten.

Ik zou die tranen ook gewoon lekker laten rollen. En een partijtje tussen de lakens met de vriendin helpt misschien ook wel.

Heel veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Hé @Natozlato ben je er weer? Wat Leuk 😍😍😍
Hoop dat het goed met je gaat!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Hé @Natozlato ben je er weer? Wat Leuk 😍😍😍
Hoop dat het goed met je gaat!
Klik om te vergroten...
Ja ik ben er weer 😊 gaat wel weer ok nu! Leuk je berichtje!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je lekker geslapen vannacht @KevinHenni?
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#17
HappyMind zei:
Heb je lekker geslapen vannacht @KevinHenni?
Klik om te vergroten...
Ik heb wel redelijk geslapen gelukkig ja. Heb alleen nog niks met mn vriendin durven/willen bespreken. Ze had gister zo'n lange werk dag en dan wil ik haar niet met mijn gevoelens opzadelen. Misschien dat ik het er vandaag wel met haar over ga hebben. Het gaat gelukkig iets beter nu maar nog steeds niet stabiel. Bedankt voor je berichtje
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat bij mij helpt is beseffen dat de dip letterlijk wordt veroorzaakt door een tekort aan stofjes die je in het weekend allemaal hebt gebruikt. Goed voor jezelf zorgen werkt echt. Vitamientjes, goed slapen, water drinken en beweging.

Wel stevige dip voor een halve pil dan.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Goedemorgen! Misschien heb je hier wat aan 😜
bc7c653937d3d6f45d6b76bbcd441bb8f40676ae1f5b90c8d0b3e41dd3390295_1.jpg
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dick_van_Leeuwen zei:
Wat bij mij helpt is beseffen dat de dip letterlijk wordt veroorzaakt door een tekort aan stofjes die je in het weekend allemaal hebt gebruikt. Goed voor jezelf zorgen werkt echt. Vitamientjes, goed slapen, water drinken en beweging.

Wel stevige dip voor een halve pil dan.
Klik om te vergroten...
Had uit eindelijk denk ik 1 tot 1 1/4 pil op ongeveer. Bedankt voor de tips!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."