Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen van wiet

Trippen van wiet

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Paulios076Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi iedereen,

Ik heb nu meerdere malen meegemaakt dat ik tripte door wiet.
Ik zag alles gewoon normaal zoals het hoort dus geen gekke kleuren of vormen, maar er kwam een trip voorbij met automatische op volgorde gedachtes,

O.a dat alles goed kwam met mij, en dat mijn mindere kanten, ook myn sterkere kanten zijn en voordelen kunnen hebben.

Ook kreeg ik advies (ik ben een muzikant) om via youtube veel geluiden aftehalen haha

Ik heb dan wel ayahuasca gebruikt, en dmt en truffels en hier tripte ik juist niet van / nooit
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer wat duidelijker en minder gehaast je verhaal te doen want hier snap ik niets van.

Wiet is ook erg dissociatief, en kan rare kronkels in je gedachten veroorzaken.

Vrieger gebeurde het wel eens dat ik plotseling niet meer mijn lichaam bestuurde maar dat alles als een film afspeelde. Ik wist niet wat ik deed, maar het gebeurde en ik kon niet beseffen wat er gebeurde. Mijn hoofd liep achter.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#3
Herken de loop van gedachten zoals je hier beschrijft. Bij mij ging het alleen de andere kant op, alle angsten en onzekerheden werden uitgelicht. Heftiger en moeilijker dan 9% van de psychedelische ervaringen die ik heb meegemaakt.

Ik vind je overigens niet gehaast of onduidelijk overkomen...
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paulios076 zei:
Hoi iedereen,

Ik heb nu meerdere malen meegemaakt dat ik tripte door wiet.
Ik zag alles gewoon normaal zoals het hoort dus geen gekke kleuren of vormen, maar er kwam een trip voorbij met automatische op volgorde gedachtes,

O.a dat alles goed kwam met mij, en dat mijn mindere kanten, ook myn sterkere kanten zijn en voordelen kunnen hebben.

Ook kreeg ik advies (ik ben een muzikant) om via youtube veel geluiden aftehalen haha

Ik heb dan wel ayahuasca gebruikt, en dmt en truffels en hier tripte ik juist niet van / nooit
Klik om te vergroten...
Gebruik je medicijnen? Ik heb nog nooit gehoord van mensen die niet trippen van dmt of psilocybine
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Effecten als fantasie rijke gedachtevorming, filosofische gedachten en creatieve ideeën evenals lachkicks, empathie en verliefdheid en zintuiglijke versterking verdwijnt hoe meer je het doet.

Het veranderd langzaamaan in sloom, loom, moe, futloos, vermagering, derealisatie, demotivatie, angst en paranoia

wiet is alleen leuk als je het af en toe doet vind ik. Niets triester dan school verpesten door glazig voor je uit te staren joint na joint na joint
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Effecten als fantasie rijke gedachtevorming, filosofische gedachten en creatieve ideeën evenals lachkicks, empathie en verliefdheid en zintuiglijke versterking verdwijnt hoe meer je het doet.

Het veranderd langzaamaan in sloom, loom, moe, futloos, vermagering, derealisatie, demotivatie, angst en paranoia

wiet is alleen leuk als je het af en toe doet vind ik. Niets triester dan school verpesten door glazig voor je uit te staren joint na joint na joint
Klik om te vergroten...

Zo was mijn allereerste ervaring met wiet. Het was niet onaangenaam, maar heb drie uur voor me uit zitten staren.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij mij heeft wiet psychoses veroorzaakt. Toen heb ik ruim 6 maanden het niet meer durven roken. De psychiater zag ook duidelijk in mijn verhaal dat wanneer ik rookte destijds ik getriggerd werd. Toen advies gekregen ermee te stoppen en heb ik een tijd pipamperon voorgeschreven gekregen om het te onderdrukken.
Was echt een hell, dacht echt dat andere mensen mij bestuurde en gedachten konden lezen en alles konden bepalen wat ik moest uitvoeren. Was echt de realiteit even kwijt.

Als je soortgelijke klachten krijgt, zoek hulp en/of stop meteen met wiet roken.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn echte eerste kennismaking met wiet(olie) waren in de eerste twee jaren vrij heftig. Ik had mijn ogen open maar zag een groot wit/grijs gruis vlak. Waarschijnlijk was het mijn plafond. Wietolie heeft mij veel dingen laten zien en op gewezen. Dingen die de psycholoog en ik niet samen konden ontdekken, lukte dit wel met de olie. Ik heb in drie-vier jaar tijd redelijk vaak wietolie gebruikt. De spanning en het creatieve brein is niet echt meer terugkomen. En shit dan vergeet ik de intense innerlijke orgasmes.
Aantal maanden geleden had ik een overdosis aan wietolie gebruikt. Paar uur later lag ik naar adem te happen. Het ademhalen was traag en intens.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
wiet is alleen leuk als je het af en toe doet vind ik. Niets triester dan school verpesten door glazig voor je uit te staren joint na joint na joint
Klik om te vergroten...

Ja, dat is waardeloos.

Aan de andere kant, binnen dit wonder van het leven en deze idioot welvarende maatschappij, moet je daarin verplicht in die school/kantoorbaan/forensen ongein meedoen?

Kun je nooit eens zijn wie je bent? En niet steeds maar een soort (vervelend) droombeeld van anderen na te jagen?

Maar ik ben het met je eens.

Een tijdje blowen is fun, maar als het langer wordt verspil je er je tijd, geld en gezondheid mee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Aan de andere kant, binnen dit wonder van het leven en deze idioot welvarende maatschappij, moet je daarin verplicht in die school/kantoorbaan/forensen ongein meedoen?
Klik om te vergroten...
Het is toch niet óf wiet/drugs óf een saai burgerlijk leven met standaard kantoorbaan?

We hebben zoveel vrijheid om te bedenken en worden wat we willen zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Het is toch niet óf wiet/drugs óf een saai burgerlijk leven met standaard kantoorbaan?

We hebben zoveel vrijheid om te bedenken en worden wat we willen zijn.
Klik om te vergroten...

De keuzemogelijkheid ís er maar valt in de praktijk vies tegen.

Jezus of Diogenes gaat me te ver (vooral anderen mijn uitspattingen te laten betalen), maar het hele maatschappelijke circus voor lief nemen lukt me niet.

Ben tegelijkertijd té spontaan en niet spontaan genoeg (en de Spontin is op maar dat vind ik vies).
P
Paulios076Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MK-ULTRA zei:
Herken de loop van gedachten zoals je hier beschrijft. Bij mij ging het alleen de andere kant op, alle angsten en onzekerheden werden uitgelicht. Heftiger en moeilijker dan 9% van de psychedelische ervaringen die ik heb meegemaakt.

Ik vind je overigens niet gehaast of onduidelijk overkomen...
Klik om te vergroten...
Klopt, ik ervaar ook weleens een badtrip met wiet of ketamine wat ik ook wellis gebruik. ik kreeg vandaag een mooie tip van een vriendin die al heel haar leven drugs / cocaine gebruikt, en dat is een leuk spelletje te spelen op je mobiel om een positieve drugs ervaring te hebben
P
Paulios076Lid
01-01-2024, 00:00
#13
XMR zei:
Gebruik je medicijnen? Ik heb nog nooit gehoord van mensen die niet trippen van dmt of psilocybine
Klik om te vergroten...
Ja ik gebruik o.a een emotie blocker (risperidon = anti psychotica) houd veel spanning tegen, en gebruik anti depressiva
P
Paulios076Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkdirk zei:
Effecten als fantasie rijke gedachtevorming, filosofische gedachten en creatieve ideeën evenals lachkicks, empathie en verliefdheid en zintuiglijke versterking verdwijnt hoe meer je het doet.

Het veranderd langzaamaan in sloom, loom, moe, futloos, vermagering, derealisatie, demotivatie, angst en paranoia

wiet is alleen leuk als je het af en toe doet vind ik. Niets triester dan school verpesten door glazig voor je uit te staren joint na joint na joint
Klik om te vergroten...
Klopt komt door de tolerantie vooral, de meeste toleranties voor stofjes zijn na 4 weken verholpen. behalve xtc daar heb je 3 maanden voor nodig om weer een goeie kick te krijgen, al ken ik wel iemand in myn gebouw die klein en erg slank is, bij hem klapt de xtc er heel vaak al goed op
P
Paulios076Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Bij mij heeft wiet psychoses veroorzaakt. Toen heb ik ruim 6 maanden het niet meer durven roken. De psychiater zag ook duidelijk in mijn verhaal dat wanneer ik rookte destijds ik getriggerd werd. Toen advies gekregen ermee te stoppen en heb ik een tijd pipamperon voorgeschreven gekregen om het te onderdrukken.
Was echt een hell, dacht echt dat andere mensen mij bestuurde en gedachten konden lezen en alles konden bepalen wat ik moest uitvoeren. Was echt de realiteit even kwijt.

Als je soortgelijke klachten krijgt, zoek hulp en/of stop meteen met wiet roken.
Klik om te vergroten...
Bij mij veroorzaakt het wellis paniekaanvallen, en heeft mijn paniekaanvallen terug gebracht na 4 jaar ervanaf te zijn geweest (Dat het weg was kwam doordat ik geloofde dat het niet meer terugkwam, zon gedachte helpt enorm tegen paniekaanvallen, alleen het nadeel is je moet het echt 100% geloven. , al heb ik ook veel mooie momenten met drugs beleeft, waar ik het erg dankbaar voor ben, ik wil binnekort ayahuasca proberen, om aftebouwen van de medicatie wellicht!! heb het al gekocht, en ga het op het juiste moment klaarmaken, wanneer ik me wat beter voel
P
Paulios076Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Casrus zei:
Ja, dat is waardeloos.

Aan de andere kant, binnen dit wonder van het leven en deze idioot welvarende maatschappij, moet je daarin verplicht in die school/kantoorbaan/forensen ongein meedoen?

Kun je nooit eens zijn wie je bent? En niet steeds maar een soort (vervelend) droombeeld van anderen na te jagen?

Maar ik ben het met je eens.

Een tijdje blowen is fun, maar als het langer wordt verspil je er je tijd, geld en gezondheid mee.
Klik om te vergroten...
Klopt, het beste aan drugs inzetten vind ik zon 2 a 3 keer per week, het liefst in het weekend dan geniet je er het meeste van, door het laag te doseren heb je toch die pieken van drugs en de stabiliteit die het brengt omdat je meer mooie momenten hebt gedurende de week. Wiet vapen is ook erg slim

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."