Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare truffeltrip

Rare truffeltrip

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemiddag tripvriendjes,
Bij deze mijn eerste tripreport. Ik heb dit tripreport twee maanden geleden geschreven. Ik heb er zojuist wat toevoegingen bij gezet. Te zien aan het woord "toevoeging" dat ervoor staat, logisch. :)

Oke, mijn 2e truffeltrip. Deze trip was totaal anders dan de 1e x. Mijn 1e x had ik 10 gr mexicana genomen, dit keer namen we 7.5 gram galindoi en 2.5 gram mexicana pp. We maakte het fijn in een vijzel. We gooide het in de kippensoep en kauwde goed. Echt direct nadat ik mn kippensoep op had voelde ik het al. (Dus binnen 15 minuten, erg vreemd vond ik dat.) Ik had om 12:40 voor het laatst een banaan en een bak kwark incl muesli gegeten. Toen we de truffels innamen was het 16:40. Ik voelde mij duizelig en mijn hoofd voelde zwaar. Het werd heel snel steeds heftiger, zo kreeg ik last van kaakspanningen, kwam er druk op mijn hoofd, mijn visie werd wazig en dubbel (dubbel als in je kijkt naar iets maar ziet het 3x naast elkaar bijv). Maar het was heel anders dan verwacht. Ik had een hele erge bodyhigh, waardoor ik heel veel bezig was met wat mijn lichaam voelde (en hoe ik mij voelde). Op dit moment was ik vooral bezig met mijzelf lekker te laten gaan, maar niet mentaal maar fysiek. Wat niet perse heel fijn was ofz, want ik was constant bezig met: heb ik dorst, heb ik honger, moet ik naar de wc, ben ik misselijk? Etc. Als ik keek naar dingen bewogen ze, ik zag patronen, de grond bewoog, kleuren waren feller etc. Goeie trip symptomen ook dus. Ik merkte dat ik vooral aan het zoeken was.
Toevoeging: ik lag vooral op de bank of buiten op de trampoline, dit voelde het fijnst op dat moment. Ik word niet snel bang van iets dus ik was ook niet bang ondanks de vreemde effecten. Het was gewoon niet heel fijn, de bodyhigh was veel te heftig en vervelend. Zo vervelend dat ik totaal niet kon genieten van de visuals. Ik had voornamelijk mijn ogen dicht, maar ook op closed-eye visuals kon ik mij niet focussen. Ik probeerde alles om mijn trip te veranderen zoals: locaties, activiteiten, muziek etc. Niks werkte.

Op een gegeven moment besloten we een wandeling te maken. Toen we weg gingen pakte we allemaal een flesje drinken. We gingen wandelen en liepen naar het park. Onderweg voelde ik mij nogsteeds trippy, maar minder heftig dan toen we in de tuin/ in huis waren.
Toevoeging: in het park ging het een stuk beter, ik voelde mij wel weer prima. Maar de visuals waren een stuk minder, ik tripte niet echt meer. Kleuren waren nogsteeds anders en mn gedachten klopte nogsteeds voor geen meter. Maar alle nare effecten waren weg. Toen we op een bankje gingen zitten keek ik naar mijn flesje die bijna leeg was, het was vitaminedrank. Toen dacht ik, is de trip minder geworden door de vitaminedrank? Ik weet namelijk dat dit invloed kan hebben op je trip, maar zo erg?

Na het park gingen we lopen richting de albertheijn, om pizzas te halen. Toen we daarheen liepen zeiden we tegen elkaar dat de "high" ernog was, maar dat het hele visuele aspect er al wel af was. Eenmaal aangekomen in de AH zag ik zoveel kleuren, mensen, impulsen, alles waardoor ik toch weer ging trippen leek wel. Toevoeging: wel grappig om erbij te vermelden, we hoorden op een gegeven moment een man "hallo" zeggen (een schap voor ons). Op dat moment keken we elkaar alle 3 geschrokken aan, en direct moesten we lachen. We zeiden we moeten echt weg hier. Geen idee waarom maar we voelde ons alle 3 aangesproken door de hallo. (De hallo klonk ook heel anders dan een normale "hallo" xD).

Eenmaal thuis voelde wij ons allemaal wel weer nuchter. Dit was om 20:00, ongeveer 3.5 uur na inname, niet heel lang dus. Ik vertel heel veel niet, er is nog heel veel gebeurd uiteraard. Al met al zou ik het beschrijven als overwhelming. Het was ineens zo snel heftig, we piekte alle 3 echt heel erg snel. Nu vraag ik mij af of dit kan komen door dat we het zo erg gekruimeld hadden, dat is de enige verklaring die ik kan vinden.
Toevoeging: lijkt mij niet eigenlijk

En waarom die zo erge body high? Kaakspanningen?? Wtf het leek wel alsof ik X op had. Mn hoofd voelde zwaar, druk op mn hoofd als poppers. Lag dat aan de soort "galindoi"? Veel vragen, en waarom zo kort? 3.5 uur? Het ging achteraf allemaal heel snel, wat logisch is want, geen tijdsbesef. Maar ik weet niet zo goed wat ik van deze trip moet vinden, ik vond het erg vaag. Ik begreep totaal niets van mijn eigen gedachten, ik snapte er niks van, ik was erg in mezelf. Ik had in het begin geen zin om te praten. Ik weet het niet zo goed..

Extra info: we deden het met zn 3e, de ene vriend tripte voor het eerst en deed 10 gr mexicana, de andere deed het voor 2e x net als ik en deed zelfde als ik. De firsttime tripper ging heerlijk, en de persoon waarvan het zijn 2e x was had opzich gelijke ervaringen als ik, ging zelfs nog iets harder.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk dat het niet echt te zeggen is. Mijn bodyload is de ene keer ook zwaarder of heftiger dan de andere keer. Soms ben ik een keer misselijk, maar vaak ook niet.

Mentaal kun je voor jezelf dingen ook erger maken, door er veel bij stil te staan en er veel aan te denken. Truffels zijn er dan heel goed in om dat gevoel te versterken. Afleiding is dan altijd de oplossing. Even chillen en praten, wat kijken, rondje lopen etc..Je bodyload en de “zorgen” maakte je onrustig. Onrust is een “tripkiller” om het maar zo te zeggen. Het is niet perse heel erg, maar het zorgt ervoor dat je niet echt van de trip kan genieten. Hier heb ik soms ook last van.

Een zwaar hoofd herken ik heel goed. Vooral in de come up. Ik lig dan ook altijd lekker en mijn zware hoofd gaat vanzelf weg. Kaakspanningen heb ik ook wel of heel veel gapen. Borrelende darmen, naar wc moeten, gek gevoel in je maag of misselijkheid zijn allemaal vrij normale symptomen van de bodyload. Ook jezelf niet snappen en in de knoop liggen met je hoofd hoort erbij en dat is juist iets wat ik leuk vind. Wellicht kan je dat meer “waarderen” als je wat meer tripervaring hebt. Elke trip is anders en dat kan ik ook nog zeggen na tientallen trips. Je volgende kan ook weer heel anders zijn. Ik denk dat je niets geks hebt meegemaakt, maar gewoon even niet wist hoe je er op dat moment goed mee om kon gaan. Ontspanning vinden is dat het belangrijkste. Vaak is dat gewoon ergens zitten of liggen wat comfortabel voelt en bijv. iets kijken of een gesprek voeren of gewoon liggen en niksen.

Of dat ook goed helpt voor de bodyload kan ik niet zeggen, want ik ervaar zelf zelden een zware bodyload. Als die er wel is, dan is deze vaak na een uur ongeveer weg, als de come up klaar is. Bodyload moet je helaas accepteren. Voor het zelfde geld gaat het de volgende keer weer helemaal goed. Zo duurt een trip de ene keer ook langer dan de andere keer. Kan te maken hebben met de set en setting, maar ook met de truffel en de sterkte. Het blijft een natuurproduct en de ene keer trip je met 10 gram hard en de andere keer is het niets. Wat je allemaal noemt zijn geen vreemde dingen voor truffels. Als je trip te snel stopt, dan zou je kunnen proberen een trekje of wat van een joint te nemen. De vitaminedrank heeft niets gedaan. Je leest regelmatig dat suikers de trip stoppen, maar dit is niet waar.
S
StarshineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik krijg van truffels meer last van nare bodyload dan van paddos. Maybe placebo, maybe toeval, maar van truffels krijg ik vaak pijn in mijn nek en ik vind het veel moeilijker om lekker rustig te liggen. Alsof ontspannen niet wil.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#4
@HierEnDaarEenFuifje Klopt heel veel van de symptomen die ik beschrijf zijn ook wel verwachte symptomen van truffels. Toch vond ik voor 10 Gr het wel hele heftige symptomen, maar dit is de volgende keer inderdaad wellicht weer heel anders. En inderdaad zat misschien hier en daar te veel in m'n hoofd, ach ja leerzaam voor de next trip. Thanks voor je respons! :wink:
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Starshine zei:
Ik krijg van truffels meer last van nare bodyload dan van paddos. Maybe placebo, maybe toeval, maar van truffels krijg ik vaak pijn in mijn nek en ik vind het veel moeilijker om lekker rustig te liggen. Alsof ontspannen niet wil.
Klik om te vergroten...
Ja mee eens, ontspannen was onmogelijk. Ik kon ook echt niet stil zitten of liggen, aan een stuk door aan het heen en weer draaien.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gelet op al die ( nare) bodyload symptomen, is dat de trip wel waard?
Ik kan me zo voorstellen als je misselijkheid krijgt, spanning op de kaken, een zwaar hoofd of hoofdpijn en naar de wc moeten, voor mij al redenen genoeg zijn om de truffels maar links te laten liggen.
Zo ben ik een keer zwaar beroerd geweest van 2 cb fly, deze stof hoef ik beslist niet meer...maar allerlei nare symptomen op de koop toenemen met truffel gebruik, daar zit ik ook niet op te wachten, je weet immers maar nooit hoe een truffel trip gaat uitpakken....ik neem ze dus maar niet!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychojohn zei:
@HierEnDaarEenFuifje Klopt heel veel van de symptomen die ik beschrijf zijn ook wel verwachte symptomen van truffels. Toch vond ik voor 10 Gr het wel hele heftige symptomen, maar dit is de volgende keer inderdaad wellicht weer heel anders. En inderdaad zat misschien hier en daar te veel in m'n hoofd, ach ja leerzaam voor de next trip. Thanks voor je respons! :wink:
Klik om te vergroten...

Trippen is iets wat je moet leren eigenlijk. Door opgebouwde ervaring en kennis weet je steeds beter wat je kan doen in bepaalde situaties of hoe je ze kan voorkomen.

Bodyload is echter altijd wel aanwezig en de ene keer meer dan de andere keer. Mijn ervaring is wel dat hoe hoger de dosering truffels is, hoe zwaarder de bodyload gaat zijn. Dit was nu nieuw voor je aangezien het je 2e trip was, dus bij een volgende keer lukt het zomaar al om er beter mee om te gaan. Truffels versterken alle emoties en dus ook onrust, ongemak etc.. truffels zijn erg goed in van een mug een olifant maken voor jezelf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Truffels zijn erg goed in van een mug een olifant maken voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Noot:
Dit verschijnsel had ik bij het roken van cannabis dus ook...
Bij een trip op lsd speelde dit ook, alleen vele malen sterker, dan op cannabis.
Ik durf dus geen truffels te proberen.... aangezien ik het idee heb, dat de trip effecten dus ook emotionele versterking geven, en bij mij is dan een bad trip zeer snel aan de orde. Deze kreeg ik van die ene keer lsd en dat was zo heftig dat ik die trip me mijn hele leven niet vergeten zal....
Ik geef de voorkeur aan een middel wat juist emoties dempt.
Dan kom je al gauw in de opiaten hoek terecht en dat is ook weer bloed link.
De oplossing: niets meer gebruiken.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#9
@De Zandman
Over cannabis gesproken, dit ervaar ik inderdaad hetzelfde. Ik rookte zowel wiet als hasj met regelmaat in vakanties. In de normale weken ongeveer 1x per week. Toch slaag ik er nogsteeds in om na een paar pofs al mijn emoties te reflecteren. Continu bezig met hoe ik mij voel en gedraag, maakt niet uit of dit hasj/wiet is. Zal er nou eenmaal bij horen, bij de combinatie van deze middelen en mijn persoonlijkheid.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik prefereer LSD in heel veel opzichten over paddestoelen of truffels. Na het etem word ik altijd misselijk alsof mijn lichaam tegenstribbeld. En de effecten zijn verder prima, maar ik mis het heldere en stimulerende wat LSD mij geeft.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan het misschien zijn dat de combinatie van Mexicana en Galindoi iets doet wat niet fijn werkt? Of is dat onzin?

Ik kauw altijd extreem lang op truffels, zodat er zoveel mogelijk via het wangslijmvlies wordt opgenomen. Mijn laatste trip op galindoi 15 gram duurde zeker 6 uur of meer en viel goed. Leek wel een mix van X, lsd en truffels. Geen last van bodyload. Ik had wel ff een fase van extreem gapen. Dat heb ik altijd bij iedere truffelsoort (en niet bij lsd trouwens) maar dat gaat altijd weer voorbij.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gemberthee zei:
Kan het misschien zijn dat de combinatie van Mexicana en Galindoi iets doet wat niet fijn werkt? Of is dat onzin?

Ik kauw altijd extreem lang op truffels, zodat er zoveel mogelijk via het wangslijmvlies wordt opgenomen. Mijn laatste trip op galindoi 15 gram duurde zeker 6 uur of meer en viel goed. Leek wel een mix van X, lsd en truffels. Geen last van bodyload. Ik had wel ff een fase van extreem gapen. Dat heb ik altijd bij iedere truffelsoort (en niet bij lsd trouwens) maar dat gaat altijd weer voorbij.
Klik om te vergroten...

Combinatie van 2 soorten truffels zou niet uit moeten maken.

Gapen is inderdaad iets wat ik ook veel doe tijdens de come up, maar het gapen voelt nooit lekker verzadigend haha..
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#13
HierEnDaarEenFuifje zei:
Combinatie van 2 soorten truffels zou niet uit moeten maken.

Gapen is inderdaad iets wat ik ook veel doe tijdens de come up, maar het gapen voelt nooit lekker verzadigend haha..
Klik om te vergroten...
Hahaha nee idd! Echt onophoudelijk gapen, alsof je kaken in tweeën splijten en tranen uit je ogen geperst worden, dat je het idee krijgt dat je niets anders meer kunt dan ter plekke neervallen en slapen. Voelt ook altijd zo lekker lullig voor je gezelschap :tearsofjoy: . Maar gelukkig van korte duur idd.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gemberthee zei:
Echt onophoudelijk gapen, alsof je kaken in tweeën splijten en tranen uit je ogen geperst worden,
Klik om te vergroten...
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychojohn zei:
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
Klik om te vergroten...
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?? :tearsofjoy: Het is duidelijk. Mannen worden hypochonder onder invloed van truffels :tongueout:

(Just kidding)
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gemberthee zei:
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?? :tearsofjoy: Het is duidelijk. Mannen worden hypochonder onder invloed van truffels :tongueout:

(Just kidding)
Klik om te vergroten...

Wat worden ze dan als ze gemberthee drinken? :grimacing:
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychojohn zei:
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
Klik om te vergroten...

Ja precies zelfde hier. Half uur tot een uur gapen alsof mijn kaak uit de kom gaat, maar dan telkens niet het gevoel hebben dat je lekker heb gegaapt.

Het is voor mij vaak wel een teken van het effect van de truffels. Als ik weinig/niet gaap weet ik al dat het niet echt een trip gaat worden met veel visuals en of headspace. Veel gapen is vaak dus een voorteken van een goede trip. Soms is het wel jammer dat ik dit dan al “weet”. Want daardoor weet ik al vroeg wat het een kleine teleurstelling kan gaan worden.

Vorige week na ongeveer 1.5-2 maanden weer eens getript. Ben er de laatste tijd achtergekomen dat ik vrij ongevoelig voor truffels (en tripmiddelen in het algemeen). Deze keer een milde maoi genomen in de vorm van passiebloemthee en een thee van toch zon 35 gram truffels. In de come up bijna geen gaap en dan komt er al een soort “teleurstelling”. De trip was inderdaad op zijn best mild te noemen. Wel een leuke headspace, maar vrij weinig visuals. Begin me de laatste tijd af te vragen of ik mijn thee fout maak, ondanks ik niet anders doe dan altijd, aangezien ik heb prachtige trips gehad. De laatste 7-8 keer waren eigenlijk teleurstellingen, ondanks hoge doseringen tot wel 40-45 gram truffels en wel eens zwaardere maois erbij gebruikt. Ik laat altijd op zijn minst een maand tussen trips, dus tolerantie kan het niet zijn. Begint toch wel klein beetje frustrerend te worden, maar oplossen lukt niet helaas.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oh shit, da's wel kut zeg. Misschien een keertje iets totaal anders tussendoor doen, dat je een andere vernieuwende associatie krijgt met drugs? Dmt of Ketamine?

Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?

Nu we toch helemaal off topic gaan (sorry!) Ik heb áltijd koppijn richting het einde van de trip. Gaat met paracetamol wel voorbij, maar wat is dat joh? Ik vermoed dat er zoveel vreemd hersenactiviteit is geweest dat ik het gewoonweg niet kan bolwerken. Is dit voor anderen ook een herkenbaar iets?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gemberthee zei:
Oh shit, da's wel kut zeg. Misschien een keertje iets totaal anders tussendoor doen, dat je een andere vernieuwende associatie krijgt met drugs? Dmt of Ketamine?

Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?

Nu we toch helemaal off topic gaan (sorry!) Ik heb áltijd koppijn richting het einde van de trip. Gaat met paracetamol wel voorbij, maar wat is dat joh? Ik vermoed dat er zoveel vreemd hersenactiviteit is geweest dat ik het gewoonweg niet kan bolwerken. Is dit voor anderen ook een herkenbaar iets?
Klik om te vergroten...

Tja, ik heb geen idee wat het kan zijn. Soort truffel maakt ook niet uit. Zou DMT graag eens doen, maar eraan komen en dan ook nog goed tot me kunnen nemen zijn wel obstakels. Wel heb ik spontaan soms wel ineens een hele mooie trip. Mijn verwachtingen zijn altijd laag en laat alles gewoon op me afkomen. Het is niet dat de trips slecht zijn, maar het zou beter moeten zijn..

Hoofdpijn heb ik eigenlijk met alle andere tripmiddelen op truffels na. Soms wel pijn aan de spieren rondom mn ogen. Denk dat het een combinatie is van hersenactiviteit die je hersenen niet gewend zijn icm bijv. de oogbewegingen die ik blijkbaar maak. Te weinig vocht kan ook nog een rol spelen.
P
PsychojohnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gemberthee zei:
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven??
Klik om te vergroten...
Ja ik bedoel meer dat ik het gapen ook altijd heb bij vasoconstrictie, en daarom doet het mij daaraan denken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."