Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 3-FA

Eerste keer 3-FA

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nieuwsgierig geworden door een topic waarin gezocht werd naar een RC voor functioneel gebruik.
Ik beschouw mezelf als een recreatief gebruiker. Meestal gebruik ik drugs (meestal stimulanten) op een leuk feest, waarbij ik me zonder drugs al goed voel en we allemaal weten dat de juiste drug extra magie geeft.
Ik ben zeker niet van plan om 3-FA te gebruiken voor werk en/of voor studie. Daar wil ik ver vandaan blijven.

Echter, de komende tijd staat in het teken van een verhuizing. Dat vergt veel voorbereiding: er moet heel veel opgeruimd worden (zeker met 4 personen in een huis) en uiteindelijk ook verhuisd worden naar het nieuwe adres. Daarbij geeft een verhuizing sowieso veel extra stress, omdat er zoveel geregeld moet worden en er vaak van alles mis gaat.
Vandaar dat ik op sommige dagen in het weekend wel wat extra motivatie kan gebruiken om aan de slag te gaan.

Om die reden 3-FA besteld in pellets van 50mg per stuk, die gisteren bezorgd werden. Niet laten testen.

M'n vrouw nam eerst een pellet en ik ben gaan hardlopen. Na het hardlopen een ontbijtje gedaan en ook een pellet genomen.
Tegen die tijd vertelde m'n vrouw al dat ze het goed voelde, dat zal zo'n 45 minuten na inname geweest zijn.
Ze merkte dat haar hart bonste en zag ook dat haar hartslag een stuk hoger was dan normaal. Ze omschreef het als een speed achtig gevoel, beetje opgejaagd ook.

Ik was benieuwd en moest even wachten tot het bij mij ging werken. Denk dat het tussen de 30-45 minuten duurde voordat ik het ook duidelijk voelde.
Mijn hartslag bleef laag, maar inderdaad voelde ik m'n hart bonsen en kreeg ik een scherp gevoel. De grens tussen scherp en wat opgejaagd.
Maar absoluut wel gemotiveerd zonder enige tegenzin.
Ik ben met van alles aan de slag gegaan in huis, zoals opruimen, weggooien, inpakken en dingen uit elkaar halen. Ik vond het ook lekker om te doen, voelde goed en nuttig en ik bleef er ook over praten tegen m'n vrouw.
We hebben allebei ervaring met speed en het gevoel van 3-FA lijkt erop, alleen dan zonder de euforie, hoewel ik me echt wel oké voelde. Maar vooral energiek.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ik deze dosering ook zou kunnen nemen op een techno feest, als ik alleen die energie wil en geen zin heb in een kater, gewoon door 1 dosering te nemen van 3-FA van 50mg.

Zelf ben ik gevoelig voor kaakspanning bij stimulanten en dit was ook het geval bij 3-FA. Ik voelde m'n kaken op elkaar klemmen de hele tijd en niet alleen bij concentratie of inspanning.

Op een gegeven moment ben ik even rustig op de bank gaan zitten, want ik voelde mezelf zo druk.
Dat was na wat inspanning en het duurde even voor ik rustiger werd, ik voelde m'n hart zo bonsen, maar de hartslag bleef laag. Voelde me verder goed en wilde wel door met m'n klusjes.

Al met al heeft dit gevoel zeker wel zo'n 5 uur lang aangehouden en toen verdween het langzaam naar de achtergrond.
In die periode heb ik geen trek gehad en ook verder niets gegeten. Toen het uit begon te werken kwam de trek terug en dat kwam goed uit voor het avondeten.

Gisteravond thuis een leuke avond gehad met nog wat techno sets op YouTube gekeken en een drankje gedaan.
Slapen ging goed. Ik kon goed in slaap komen en werd vanmorgen met een normaal en uitgerust gevoel wakker. Ga zo ff hardlopen.

Als me nog iets te binnen schiet dan voeg ik het nog toe.

Al met al had ik niet verwacht dat het gevoel van 3-FA zo duidelijk merkbaar zou zijn. In m'n naïviteit had ik iets heel subtiels verwacht, maar dat is het niet.
Vind het zeker voor herhaling vatbaar en is uitermate geschikt voor hetgeen wij nu mee bezig zijn (alles rondom verhuizing).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk en duidelijk beschreven. Zat er ook iets van euforie bij?

Verhelderend om te lezen dat er ook nog mensen zijn die wel normaal met drugs om kunnen gaan. (Ik hoor daar zelf ook niet bij).
k
kuikentjehLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedemiddag,
Ik heb 3fa nu ook al een aantal x gebruikt op feestjes, alleen dan wel rond de 150mg. Ik krijg dan na een tijdje enorme pupillen. Had jij dit met deze hoeveelheid ook?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik overweeg om binnenkort ook eens 3-FA te proberen, maar had een dosering van 10 mg of 15 mg in mijn hoofd. Ik ben wel redelijk gevoelig voor stimulantia en het hoeft van mij niet zo hard allemaal.

Bij 2-FMA is bijvoorbeeld een dosis van 15 mg of 20 mg echt wel prima.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Leuk en duidelijk beschreven. Zat er ook iets van euforie bij?

Verhelderend om te lezen dat er ook nog mensen zijn die wel normaal met drugs om kunnen gaan. (Ik hoor daar zelf ook niet bij).
Klik om te vergroten...
Zat zeker wat euforie bij, maar wij vonden het minder dan bij speed.

Over omgaan met drugs speelt mee dat we dit pas op latere leeftijd hebben ontdekt. Door verantwoordelijkheid voor gezin, baan en levenservaring kunnen we er redelijk normaal mee om gaan.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
kuikentjeh zei:
Goedemiddag,
Ik heb 3fa nu ook al een aantal x gebruikt op feestjes, alleen dan wel rond de 150mg. Ik krijg dan na een tijdje enorme pupillen. Had jij dit met deze hoeveelheid ook?
Klik om te vergroten...
Poeh, 150mg 3-FA lijkt me enorm veel. Benieuwd waarom je 3-FA boven speed verkiest.

Nee, bij 50mg geen grotere pupillen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Ik overweeg om binnenkort ook eens 3-FA te proberen, maar had een dosering van 10 mg of 15 mg in mijn hoofd. Ik ben wel redelijk gevoelig voor stimulantia en het hoeft van mij niet zo hard allemaal.

Bij 2-FMA is bijvoorbeeld een dosis van 15 mg of 20 mg echt wel prima.
Klik om te vergroten...
Goed idee, wij gaan de volgende keer ook eens een halve pellet, dus 25mg, proberen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt als een mooie drugs voor oa de doeleinden waar jij hem voor gebruikt.
Staat al enige tijd op mijn verlanglijstje
k
kuikentjehLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Poeh, 150mg 3-FA lijkt me enorm veel. Benieuwd waarom je 3-FA boven speed verkiest.

Nee, bij 50mg geen grotere pupillen.
Klik om te vergroten...
Ik las veel dat mensen voor feestjes vaak hogere hoeveelheden namen, omdat ze er anders weinig van merken. Maar ga volgende x denk minder proberen en kijken hoe dat is.
Aan speed weet k zo snel niet te komen, als ik me best zou doen zal het best lukken, maarja 3fa is zo makkelijk te bestellen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Kan iemand daar iets over zeggen?
Klik om te vergroten...
Met zekerheid niet natuurlijk maar het zal wel meevallen.
Paar peer gebruiken om het stofje wat beter te leren kennen?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vraag me af wat een verstandige pauze is voor 3-FA. Kan daar niet echt iets over vinden.
Ik bedoel dan in lage dosering (25-50mg).
Kan iemand daar iets over zeggen?
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens psychonautwiki:
Although 3-FA has not been formally studied on the same level as traditional amphetamines, it is not unreasonable to assume that just like other substituted amphetamines with substitutions at similar positions (with the notable exception of 4-FA), it most likely acts primarily as both a dopamine and norepinephrine releasing agent, with modest selectivity for serotonin.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet wat de aanbevolen pauze is voor reguliere amfetamines?
Het lijkt er op dat de serotonine afgifte meevalt, dus daarvoor zul je de 3 maanden regel niet persé nodig hebben gok ik zo.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
JohnGalt zei:
Volgens psychonautwiki:

Ik weet niet wat de aanbevolen pauze is voor reguliere amfetamines?
Het lijkt er op dat de serotonine afgifte meevalt, dus daarvoor zul je de 3 maanden regel niet persé nodig hebben gok ik zo.
Klik om te vergroten...
I know, maar zoek een verstandige vuistregel. Hoe minder hoe beter snap ik uiteraard. Maar misschien is er helemaal geen vuistregel…
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Met zekerheid niet natuurlijk maar het zal wel meevallen.
Paar peer gebruiken om het stofje wat beter te leren kennen?
Klik om te vergroten...
Paar weken geleden gedaan, toen 50mg. Ga sowieso volgende keer 25mg nemen om te zien hoe dat voelt.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Ik ben met van alles aan de slag gegaan in huis, zoals opruimen, weggooien, inpakken en dingen uit elkaar halen. Ik vond het ook lekker om te doen, voelde goed en nuttig en ik bleef er ook over praten tegen m'n vrouw
Klik om te vergroten...
Ging dat allemaal goed of maakte je ook fouten?
Heeft niks met jouw vraag te maken overigens.
Moet nu echt wat, nou ja wat, zeg maar heel veel data uitzoeken en dubbel backuppen.
Daar kan ik wel wat hulp van farmacotherapie bij gebruiken.
Het moet zo zijn dat ik het leuk ga vinden maar weer niet té, en geen fouten ga maken.
Heb het wel eens gedaan onder invloed van methiopropamine, dat beviel goed.
Misschien is 3-FA iets.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Relmuis zei:
Ging dat allemaal goed of maakte je ook fouten?
Heeft niks met jouw vraag te maken overigens.
Moet nu echt wat, nou ja wat, zeg maar heel veel data uitzoeken en dubbel backuppen.
Daar kan ik wel wat hulp van farmacotherapie bij gebruiken.
Het moet zo zijn dat ik het leuk ga vinden maar weer niet té, en geen fouten ga maken.
Heb het wel eens gedaan onder invloed van methiopropamine, dat beviel goed.
Misschien is 3-FA iets.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen ervaring met andere functionele stims, alleen 3-fa dus.
Ik vond het niet subtiel op 50mg.
Zou in jouw geval weinig nemen, 25mg of zo.
Nee, ik maakte geen fouten en ik had er veel lol in.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
I know, maar zoek een verstandige vuistregel. Hoe minder hoe beter snap ik uiteraard. Maar misschien is er helemaal geen vuistregel…
Klik om te vergroten...
Absoluut mee eens. Ik weet niet of er een vuistregel voor amfetamines is? Dan zou ik in elk geval die aanhouden.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Zeehond , heb je dit goedje als eens vaker gebruikt, bijvoorbeeld op een feest waar je het over had? Ben benieuwd of zoiets ook lekker kan zijn op een dag festival, als start drugs zeg maar. Dus bij binnenkomst 3FA voor de begin uurtjes, en aan het einde van middag 1 capsule 6apb.

ben nog steeds op zoek naar iets lichts stimulerends voor de eerste uurtjes op een feest om lekker in de mood te komen voor het echte werk (6apb)
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben wel benieuwd hoe het met @Zeehond gaat. De laatste keer online was kort na een stevig 3-MMC feest (met aanverwante artikelen), als ik mij niet vergis.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Pauze nemen.
Klik om te vergroten...

SneeuwStorm zei:
Ik ben wel benieuwd hoe het met @Zeehond gaat. De laatste keer online was kort na een stevig 3-MMC feest (met aanverwante artikelen), als ik mij niet vergis.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."