Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNep: kort reportje

Nep: kort reportje

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe ben je opgestaan?
Ik herinner me nog de kater van nep
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen. Het is lang geleden dat ik hier actief was, maar ik heb net momenteel een heel aangename ervaring met deze cathinone.

Het is een rustig avondje, met wat 2-mmc (geplugged/geboofed), in het aangename gezelschap van @Snuffelaar . Na enkele dosissen beslissen we om af te sluiten met wat nep (eveneens geplugged/geboofed). Ik ben zeer sceptisch, gezien mijn eerdere ervaringen met deze drug.

Jaren geleden (tijdens mijn a-pihp verslaving) heb ik meerdere grammen hiervan verorbert. Een voor een slechte ervaringen. Wat toen verkrijgbaar was, waren harde shards, die vrij moeilijk te crushen vielen. Het stonk ook verschrikkelijk! Daarenboven ervaarde ik (mijn roa was toen hotrailen) weinig tot niets van de verhoopte effecten. Na enkele keren geprobeerd te hebben (zelfs lijnen van 100mg en meer), heb ik het opgegeven, en geklasseerd als 'onbewame rotzooi'. Tot vandaag...

@Snuffelaar haalde een zakje boven met wat kan omschreven worden als 'vlokken'. Hij was er na wat opzoekwerk (ja, psychonauten zijn obsessieve onderzoekers, in tegenstelling tot wat men van ons zou denken...) achter gekomen dat het een batch betrof die zeer waarschijnlijk van China kwam. Niet die Europese rommel van vroeger. Blijkbaar vrij potent...

Ik trok mijn eerste spuitje op, met 60mg gecrushte nep, en een klein beetje water aangelengd. Wanneer ik bijvoorbeeld 2-mmc boof/plug, dan voel ik de effecten opkomen terwijl ik mijn broek optrek. Instant dus! Dat leek bij die nep niet geheel zo. We besloten het een 15-20 minuten te geven. @Snuffelaar voelde (zoals bijna altijd! 😂) quasi meteen de eerste effecten. Nu, ik voelde ook niet niets, maar het leken niet de effecten van een cathinoon van deze categorie. Rustig, warm, als een zacht dekentje ofzo... Maar alles heel subtiel.

Na 20 minuten besloten we om mij nog een redose van 20mg te geven. Deze kleine dosissen leken mij op het eerste zicht belachelijk laag, maar ik wou bewust niet te hoog te doseren en vooral de raad van @Snuffelaar te volgen.

Hoppaaa, daar kwam hij dan eindelijk! Het zachte en warme gevoel werd vergezeld door een ietwat dwingende stimulatie, lichtjes verhoogde hartslag, en vreemd genoeg ook trillende handen (deze bijwerking is nieuw voor mij. Wel niet in die mate dat het storend is, maar ik merk dat dit trip report schrijven wat moeilijker is...)

Ik heb adhd, dus het zou best kunnen dat ik daardoor een quasi totaal andere ervaring heb dan de vele die ik hier al heb gelezen... Het enige dat wat als lastig ervaren wordt, is een lichte druk op mijn borst. Als dit blijft overweeg ik een halve benzo, maar al bij al ben ik zeer blij met deze ervaring. Heb ook totaal geen drang om bij te nemen. Maar wie weet... 🥳

Conclusie van deze bescheiden boof/plugsessie is dat deze batch wel degelijk erg potent is. Laag doseren is dus de boodschap! En, zoals bij onder andere 2-mmc of ketamine, blijf ik boofen/pluggen als de beste roa verkiezen. Het werkt altijd zo goed als instant, je hebt vaak minder nodig, en de effecten zijn vaak aangenamer dan die van andere roa 's...

De nep werkt momenteel nog stevig, ik kan dus nog niets zeggen over de comedown. Maar na een avondje stimulanten eindigt de avond/nacht toch vaak met een broma. Komt helemaal goed!

Bedankt voor het lezen, feel free om vragen te stellen, of commentaar te geven...

Groetjes,
@geflipt
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk om weer van je te horen en helemaal met een tof report 🤩
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk reportje maar vooral leuk weer wat van je te horen hier @geflipt !!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Leuk reportje maar vooral leuk weer wat van je te horen hier @geflipt !!
Klik om te vergroten...
Glad to be back! Deze keer ga ik voor harm reduction. Beetje mijn ervaring gebruiken voor iets goeds!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#6
Update: 3 uur na inname en ik ga nog best lekker. Ik schrik van mezelf. Een kleine twee jaar geleden was ik nog een mega junkie/polygebruiker! Nu ga ik uren lekker op een mespunt nep! Bijnemen is hier totaal niet aan de orde. Gewoon genieten en op een degelijk uur onder de wol!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind 80 mg NEP eigenlijk wel een hoge dosis. PsychonautWiki geeft voor nasaal (en dus rectaal) gebruik 60 mg als heavy dose. In mijn ervaring klopt dat ook. Daar zat je dus nog 20 mg boven. Wellicht dat je toch nog wat kruistolerantie ervaarde van de 2-mmc, waardoor je de NEP iets hoger moest doseren.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt pellets tegenwoordig van 60mg en zelfs capsules met 200mg erin
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
Dan blijf je er verder - ver - weg van ! (Buitenste BuitenBos of zo)
Klik om te vergroten...

Denk dat het gevaar tamelijk groot is. Heb nu verdriet (come down van NEP gisteren) en had het een paar dagen niet gedaan.

MDPHP Freebase is gedaan en is ook bijna huilend weggegooid.

Die hartkloppingen blijven inderdaad lang na het gebruik.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Ik kan als reactie op deze discussie enkel maar zeggen dat ik nep voortaan links laat liggen. We hebben met drie afgelopen weekend nep geplugged en alle drie last gehad van hartkloppingen op relatief lage dosis. Beter afblijven van die troep!
Klik om te vergroten...
Om eerlijk te zijn waren de dosissen niet zo relatief laag. Maar je voelt wel wat voor stevige impact het op je hart heeft.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Ja, dat ben ik ook.

It was always you, Helen.
Klik om te vergroten...

Oh wauw, late to the party, maar die film en vooral dat (mooie) nummer brengt me toch even vlaag van nostalgie teweeg hiero. 🥲🥺

OT: Nice report, @geflipt! Ik geloof echter toch dat ik liever van NEP en consorten weg ga blijven. Die groep stimulanten heeft me nooit fijn of leuk in de oren geklonken, teveel bijwerkingen, teveel crash, te scary.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Oh wauw, late to the party, maar die film en vooral dat (mooie) nummer brengt me toch even vlaag van nostalgie teweeg hiero. 🥲🥺

OT: Nice report, @geflipt! Ik geloof echter toch dat ik liever van NEP en consorten weg ga blijven. Die groep stimulanten heeft me nooit fijn of leuk in de oren geklonken, teveel bijwerkingen, teveel crash, te scary.
Klik om te vergroten...
Throwback naar wanneer de alpha-PHP tolerantie zo door het dak was dat NEP lekker mellow aanvoelde. Kut periode was dat.

Volgens mij is NEP momenteel nog de sterkste stim die verkrijgbaar is na het verdwijnen van A-pihp & MDPHP.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Volgens mij is NEP momenteel nog de sterkste stim die verkrijgbaar is na het verdwijnen van A-pihp & MDPHP.
Klik om te vergroten...
Volgens mij ook.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Throwback naar wanneer de alpha-PHP tolerantie zo door het dak was dat NEP lekker mellow aanvoelde. Kut periode was dat.
Klik om te vergroten...
Ik was verslaafd een A-PHP toen het in 2021 verboden werd en nadat ik het echt niet meer kon krijgen op de zwarte markt ben ik overgestapt op NEP (A-PiHP heeft mij nooit gelegen en de kwaliteit van MDPHP liet altijd te wensen over).

NEP is duidelijk een wat milder middel dan A-PHP (en dat milde is ergens ook wel fijn, denk coke niet speed) en NEP heeft een iets langere werkingsduur, maar voor mijn gevoel lijken ze best wel op elkaar. Allebei zeer sterke kortwerkende stimulantia, met een sterke rush en euforie die snel weer uitwerkt en daarna zorgt voor een nare crash/comedown waar het verlangen om bij te nemen groot is. Zelfs als je dat verlangen kan weerstaan zit je nog met een ellenlange nastimulatie. Gevaarlijk spul.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Ik was verslaafd een A-PHP toen het in 2021 verboden werd en nadat ik het echt niet meer kon krijgen op de zwarte markt ben ik overgestapt op NEP (A-PiHP heeft mij nooit gelegen en de kwaliteit van MDPHP liet altijd te wensen over).

NEP is duidelijk een wat milder middel dan A-PHP (en dat milde is ergens ook wel fijn, denk coke niet speed) en NEP heeft een iets langere werkingsduur, maar voor mijn gevoel lijken ze best wel op elkaar. Allebei zeer sterke kortwerkende stimulantia, met een sterke rush en euforie die snel weer uitwerkt en daarna zorgt voor een nare crash/comedown waar het verlangen om bij te nemen groot is. Zelfs als je dat verlangen kan weerstaan zit je nog met een ellenlange nastimulatie. Gevaarlijk spul.
Klik om te vergroten...

OtherShore zei:
Ik was verslaafd een A-PHP toen het in 2021 verboden werd en nadat ik het echt niet meer kon krijgen op de zwarte markt ben ik overgestapt op NEP (A-PiHP heeft mij nooit gelegen en de kwaliteit van MDPHP liet altijd te wensen over).

NEP is duidelijk een wat milder middel dan A-PHP (en dat milde is ergens ook wel fijn, denk coke niet speed) en NEP heeft een iets langere werkingsduur, maar voor mijn gevoel lijken ze best wel op elkaar. Allebei zeer sterke kortwerkende stimulantia, met een sterke rush en euforie die snel weer uitwerkt en daarna zorgt voor een nare crash/comedown waar het verlangen om bij te nemen groot is. Zelfs als je dat verlangen kan weerstaan zit je nog met een ellenlange nastimulatie. Gevaarlijk spul.
Klik om te vergroten...
Akkoord maar eerder een mix tussen A-php en mdphp, nee?

IMG_4066.jpeg
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Akkoord maar eerder een mix tussen A-php en mdphp, nee?
Klik om te vergroten...
Ja, eens!
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog een NEP-ervaring: vannacht op weg naar mijn techno gebeuren op Lofi nam ik een kwartier voor aankomst 60 mg oraal. Bij aankomst, 00:30, nog eens 25 mg oraal.
Pas na ongeveer een uur (01:30) voelde ik effect: Langzaam en milder dan verwacht.
Om 02:15 vond ik het effect nog steeds te gering (resterende tolerantie vanwege 2-mmc gebruik, waarschijnlijk). Heel bewust had ik geen extra stims mee naar binnen genomen. Wel een capsule met 70 mg 2F-DCK. Die zorgde voor een fijne boost.
Vanaf 02:45 begon Speedy J: gave set wel van het type dik hout en planken.

Heerlijk gedanst, maar een tandje minder energiek dan de vorige NEP-keren. Rond 05:00 was mijn batterijtje wel op. Thuis direct in bed en een redelijke nacht gemaakt.

Geen last gehad van een vervelende impact op mjn hart.
T
The Curious CatLid
01-01-2024, 00:00
#18
"It's a good euphoric drug. I like it, it's one of my favourite stimmulants. You can't just redose and go insane like on pyros and please, don't vape it. Snort it for less negative effects, on my opinion. It's not bad at all aslong you're careful. It's still a strong stimmulant tho, and when I binged smoking it for an entire day I ended up with extreme heart racing and paranoia which vanished quickly"

A reddit user says that has experience with NEP for over 6 years now,sporadic use.

"Just snort it and don't do more than a few redoses, like this isn't a drug you take to stay up multiple nights. 50mg redoses every 2 hours are fine. Drink water and make sure you eat yeah blahbla, the usual stuff. It's a good drug, people with bad expierences probably just had bad shit and/or overdid it. Also I think you're fine taking either a benzo or kratom during the coming down. That's what I do. And just keep it a snorting, between 30mg and a max of 50mg. Don't go higher, don't smoke it, don't take it orally, don't put it in your butt. Trust be, I have tried them all. I've been stupid, so you don't have to."

I've been stupid, so you don't have to!

"And, and I can'tstretchthisenough, start low (20mg, maybe 30mg) and 4 hours later you could go higher, to a max of 50mg. 4 times in a day or a night is probably best (12 to 16 hours). And after your 4th dose, except that It's done and when the come down comes for you, let it take you."

"Can't seem to not redose? Do yourself this huge favour and throw away what's left. Trust me. Even at 4 times 50mg, the hang over is mild and only lasts not even a full day. Take more and/or go higher and you feel like you want to die. While staying below 4 times 50mg will just make you feel grumpy, sleepy and a bit empty but it won't last that long. Any higher or a 5th redose can make a huge difference. Trust me on this. Stay under 4 times 50mg and it's actually quite fun and the come down is doable and the hangover is kind."

So far, so good!

"And, as always, do this sporadically. Not every weekend. Not even once a month. This way it stays fun, you mind doesn't want to keep redosing nor wants to die the next day and your body will thank you (aka even IF your heart rate will blow up, it will go back to normal quite quickly). May you DO experience paranoia, don't go higher then 4 times 30mg next time, starting with 20mg the first round. As you clearly are more sensitive to stimulants. And that's okay. You will likely experience the same high as your friends, who might indeed can take up to 50mg without feeling anxious at all. It depends from person to person. The key remains the same; lower is better with NEP. Stay below 50mg and don't use it any other way then through the nose. Keep safe out there, don't be stupid, use with caution but have fun jn the process!"

Ik vond dit het delen absoluut waard! Heb me sinds de eerste en enige keer 45mg oraal, toen kwam ik deze post ook tegen, NOOIT meer een andere manier van inname dan nasaal gedaan. Het verschiltussen oraalen nasaal is huge en letterlijk de werking oraal was onherkenbaar. Never again. Nasaal En nooit hoger dan 50mg (ik zit meestal rond de 20/30mg) en inderdaad, verdeel dit over max 4x en hou het daarna voor gezien en inderdaad, alle drama en horror verhalen die je online leest zijn niet van toepassing bij jou!

Nu net mijn laatste dosering genomen van de dag, 20mg (ik overwoog 30, dus kan binnende komende 20 minuten, max, ervoor kiezen die laatste 10mg toch nig erbij te dien voor het gewenste effect, wabt 29mg na 1x 20mg, 2x 30mg of weer te eindigen met 20mg voelt wel erg... laag. Maar hoger wil ik absoluutniet gaan. Mijn vriendin neemt nu haar laatste 50mg, en die begon met 30mg, dus ik denk inderdaad die 10mg erbij te pakken. Samen douchen en nog even lekker flink genieten van de werking de komende 3 tot 5 uurtjes en daarna benzotje erin en we houden voor gezien, basta voorlopig (heb aardig voorraadje maar kan deze prima links laten liggen voor maanden). En inderdaad, zelden én lage doseringen maken de dag of nacht met vrienden erg gezellig. Keihard feesten in drukke luide ruimtes zie ik niet zitten met NEP tho. Lekker thuus, met 1 tot een handje vol vrienden met m'n mellow deep bass playlist zachtjes op de achtergrond, iedereen kan languit zitten of zelfs liggen oomonze huge ass bank, met de mogelijkheid om creatieve uitspatting te kunnen doen (teken/schilder spullen bij de hand), afwisselend met spontaan simpele huishoudelijke taakjes daadwerkelijk te WILLEN doen, bijvoorbeeld afwassen oid, om zo je energie even kwijt te kunnen bij gebrek aan betere uitleg, maken het een heerlijk nachtje. Setting is also very important, obviously!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
Je hebt pellets tegenwoordig van 60mg en zelfs capsules met 200mg erin
Klik om te vergroten...
Ik heb het gezien ja. 60 mg NEP is oraal een prima dosis, maar 200 mg is insane veel. Onverantwoord.

Heb je ervaring met de capsules?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Ik heb het gezien ja. 60 mg NEP is oraal een prima dosis, maar 200 mg is insane veel. Onverantwoord.

Heb je ervaring met de capsules?
Klik om te vergroten...
Nog niet wel met de pellets

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."