Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Lis)dexamfetamine live Trip report! (Totaal 170mg)

(Lis)dexamfetamine live Trip report! (Totaal 170mg)

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Het blijft wel iets vreemds, die medicatie-instelling. Ik heb het een paar jaar prima gedaan op 30 mg. Het was ook echt niet mogelijk om op te hogen omdat ik dan teveel bijwerkingen en ondergewicht zou krijgen.
Klik om te vergroten...
Mijn psychiater zegt dat het bij lisdexamfetamine niet zo zou zijn dat je daarmee moet blijven ophogen in verband met tolerantie. Zo te zien blijkt dat bij jou het geval te zijn, maar zelf ben ik begonnen op 10mg en inmiddels ben ik van 10 naar 20, 30, 40 naar momenteel 60mg opgehoogd en ervaar ik al een tijdje niet meer het optimale effect wat ik ooit wel had met 60mg. Ik kan mijn medicatie innemen en vervolgens gewoon in slaap vallen. Medication works in mysterious ways sometimes.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik regelmatig lisdexamfetamine, maar de afgelopen week heb ik het niet gebruikt. Ik heb een lichte tolerantie.

23 jaar
183cm/80kg

11:30 - 60 mg oraal
12:40 - Ik voel een lichte motivatieboost. Ik ruimde mijn kamer op en nam een douche.

13:30- de stimulerende effecten beginnen duidelijk. Het voelt goed om naar muziek te luisteren en ik heb meer zin om dan normaal gesproken tijd aan de telefoon te besteden. Ik voel geen energie in mijn lichaam. meer een mentale stimulans.

14:00 uur: een duidelijke toename van euforie. steeds minder consistent dan amfetamine. Ik heb zin om te kletsen en naar muziek te luisteren, maar mijn sociale vaardigheden zijn wat minder. Soms raak ik in de war als ik met mijn zus praat.

15:30 - Ik voel me nog steeds goed, maar ik ben niet sociaal. Ik vind het prettig om in mijn kamer naar muziek te luisteren.

16:00 40mg oraal - 20mg snuiven- Ik weet dat het snuiven van (lis)dexamfetamine niet werkt, maar ik vind het wel leuk. Ik begin te zweten zodra ik het snuif. waarschijnlijk placebo-effect.

17:00 - Ik heb het gevoel dat mijn tweede dosis werkt. Ik voel mij wat euforischer en wat verwarder. Met deze dosis is sociaal contact of uitgaan niet mogelijk. Mijn stimulerende effecten zijn niet langer zuiver en het is duidelijk merkbaar dat ik iets externs gebruik. Binnenkort vieren we de verjaardag van de dochter van mijn zus en Ik weet niet hoe het zal voelen om te socializen, maar ik ben nieuwsgierig.

18:00- Ik voel me goed als we kletsen, maar ik voel me ook angstig. Ik voel me prima tijdens de viering, maar iedere 5 minuten ga ik naar een andere kamer en wil ik even alleen zijn. Ik rook op dat moment een e-sigaret. (2% nicotine)

18:20- Ik besef nu pas dat het zijn volle effect begint te hebben. Ik voelde mij extreem high en intens euforisch. De effecten ervan lijken veel op die van amfetamine. zowel mijn lichaam als mijn geest worden gestimuleerd. niet zo snel als een straalvliegtuig. maar bijna net zo snel als een normaal vliegtuig :grin:

19:10- 60mg oraal en een sterke koffie.

Het gaat best goed. De verjaardagstaart is aangesneden en ik voel me meer op mijn gemak. Ik ben blij dat ik met niemand hoef te praten. Ik heb een grote wens om iets te lezen en te schrijven op het forum. Als ik ergens mee bezig ben, branden mijn ogen een beetje en mijn kaakspieren voelen strak aan. Koffie versterkte de samentrekking een beetje en verhoogde mijn lichaamstemperatuur een beetje. voor de rest zijn er geen slechte effecten.


20:30- Ik luister naar muziek met een koptelefoon op en het voelt alsof ik een uur lang aan mijn telefoonscherm gekluisterd zit. Ik concentreer me alleen op het scherm en speel voortdurend met het muziekvolume. stom maar leuk. Ja, een klassiek stimulerend effect :)

Van de laatste dosis merkte ik niet zoveel. Ik voel me nog steeds goed, maar ik denk dat ik een tolerantie heb ontwikkeld voor de laatste dosis en dat ik de maximale dosis heb bereikt. Ik heb net pizza gegeten. Misschien is dat de reden dat het langzamer zal gaan. Laten we het afwachten

Ik zal het triprapport elk uur bijwerken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Kom ik aanzetten met m'n kleinespelerdosis van 60mg. Gekke shit.
Klik om te vergroten...
60mg is al heavy hoor.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Waarom?
Klik om te vergroten...
Wat waarom?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
hiimacid zei:
Wat waarom?
Klik om te vergroten...
Waarom lisdexamfetamine? Heb je dit op recept?
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Waarom lisdexamfetamine? Heb je dit op recept?
Klik om te vergroten...
Ja, ik neem het op recept. Ik heb ADHD en heb gedurende mijn leven veelvuldig stimulerende middelen gebruikt. Dit medicijn geeft mij de motivatie om 's ochtends uit bed te komen en mijn dagelijkse taken uit te voeren.

Ik gebruik het gemiddeld 5 dagen per week. Meestal zijn mijn medicijnen een paar dagen voor mijn doktersafspraak al op en neemt mijn tolerantie ervoor af. Als ik een nieuwe doos krijg, gebruik ik hem de eerste dag alleen maar voor de lol. Omdat ik het toch niet elke dag gebruik, is het geen probleem als mijn medicijnen opraken.

En ik denk dat lisdexamfetamine, in de juiste dosering, erg leuk kan zijn. Normaal gesproken heb ik genoeg aan 90 mg, maar vandaag heb ik er meer gebruikt (gemiddeld 160-180 mg) en ik wilde een verslag schrijven omdat ik meer heb gebruikt dan normaal.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#8
20:30- Ik luister naar muziek met een koptelefoon op en het voelt alsof ik een uur lang aan mijn telefoonscherm gekluisterd zit. Ik concentreer me alleen op het scherm en speel voortdurend met het muziekvolume. stom maar leuk. Ja, een klassiek stimulerend effect :)

Van de laatste dosis merkte ik niet zoveel. Ik voel me nog steeds goed, maar ik denk dat ik een tolerantie heb ontwikkeld voor de laatste dosis en dat ik de maximale dosis heb bereikt. Ik heb net pizza gegeten. Misschien is dat de reden dat het langzamer zal gaan. Laten we het afwachten.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Das durven, bedankt om dit te delen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
hiimacid zei:
Ja, ik neem het op recept. Ik heb ADHD en heb gedurende mijn leven veelvuldig stimulerende middelen gebruikt. Dit medicijn geeft mij de motivatie om 's ochtends uit bed te komen en mijn dagelijkse taken uit te voeren.

Ik gebruik het gemiddeld 5 dagen per week. Meestal zijn mijn medicijnen een paar dagen voor mijn doktersafspraak al op en neemt mijn tolerantie ervoor af. Als ik een nieuwe doos krijg, gebruik ik hem de eerste dag alleen maar voor de lol. Omdat ik het toch niet elke dag gebruik, is het geen probleem als mijn medicijnen opraken.

En ik denk dat lisdexamfetamine, in de juiste dosering, erg leuk kan zijn. Normaal gesproken heb ik genoeg aan 90 mg, maar vandaag heb ik er meer gebruikt (gemiddeld 160-180 mg) en ik wilde een verslag schrijven omdat ik meer heb gebruikt dan normaal.
Klik om te vergroten...
Ah dat verklaart wel meer😂 Vond je openingspost zo verwarrend.
Gaan deze hoeveelheden over dex of over lisdex, trouwens?

Ondanks dat het voor je voorraad niet uitmaakt: waarom niet gewoon pep?

En ook: waarom zou je zo’n hoge dosis op de verjaardag van een kind willen proberen?
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ah dat verklaart wel meer😂 Vond je openingspost zo verwarrend.
Gaan deze hoeveelheden over dex of over lisdex, trouwens?

Ondanks dat het voor je voorraad niet uitmaakt: waarom niet gewoon pep?

En ook: waarom zou je zo’n hoge dosis op de verjaardag van een kind willen proberen?
Klik om te vergroten...
Sorry voor mijn slechte Nederlands :// Deze doses zijn voor lisdex. komt overeen met gemiddeld 60 mg dexamfetamine.

Als ik Pep bij me heb, stop ik pas als ik ze allemaal op heb. Het maakt niet uit hoeveel gram het is.

maar met lisdexamfetamime heb ik mezelf beter onder controle en weet ik dat te veel gebruiken geen goed effect heeft. Op deze manier hoef ik geen dagenlang wakker te blijven en doe ik mezelf minder pijn. Ook voel ik mij dagenlang erg moe als ik hoge doseringen pep gebruik. Ik heb het gevoel dat ik sneller herstel na het gebruik van lisdexamfetamine

Ik heb vandaag mijn nieuwe medicijnen bij de apotheek opgehaald. Het is inmiddels een traditie voor mij geworden om elke keer dat er een nieuwe doos van de apotheek binnenkomt, een beetje te lachen :) Ik wist dat het verjaardagsfeestje maar een uurtje zou duren. De taart werd aangesneden, de kaarsjes werden uitgeblazen en het was voorbij. Ik dacht dat ik dit aankon
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
hiimacid zei:
Ik heb vandaag mijn nieuwe medicijnen bij de apotheek opgehaald. Het is inmiddels een traditie voor mij geworden om elke keer dat er een nieuwe doos van de apotheek binnenkomt, een beetje te lachen :) Ik wist dat het verjaardagsfeestje maar een uurtje zou duren. De taart werd aangesneden, de kaarsjes werden uitgeblazen en het was voorbij. Ik dacht dat ik dit aankon
Klik om te vergroten...

Traditie of beginnend verslavingsgedrag?

Ik gebruik ook lisdex voor ADD en merk dat dit soort topics mij een beetje triggeren. Dit is één van de redenen waarom mensen vaak kritisch reageren op de diagnose en behandeling daarvan: misbruik van voorgeschreven medicatie.

Maar goed, verder moet je het zelf maar weten hoor. Lijkt me vooral een dure en inefficiënte manier om ‘high’ te worden. Als het voor jou werkt. Heb het zelf vroeger ook wel eens gedaan, met gekregen (kortwerkende) dexamfetamine. Vanzelfsprekend lijkt het op amfetamine, dat is basically wat het is, alleen dan zuiver de rechtsdraaiende isomeer. En in het geval van lisdexamfetamine: daar weer een ‘prodrug’ van.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Traditie of beginnend verslavingsgedrag?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al heel lang stimulerende middelen. Dit is dus zeker niet het ‘begin’ van een verslaving.

Roze Olifant zei:
Maar goed, verder moet je het zelf maar weten hoor. Lijkt me vooral een dure en inefficiënte manier om ‘high’ te worden. Als het voor jou werkt. Heb het zelf vroeger ook wel eens gedaan, met gekregen (kortwerkende) dexamfetamine. Vanzelfsprekend lijkt het op amfetamine, dat is basically wat het is, alleen dan zuiver de rechtsdraaiende isomeer. En in het geval van lisdexamfetamine: daar weer een ‘prodrug’ van.
Klik om te vergroten...
Ik vind het meestal leuk als ik een hoge dosis neem. Het is niet zo consistent als amfetamine en soms zijn de bijwerkingen groter dan de positieve effecten. maar mijn algehele ervaring is positief.

Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, is lisdex voor mij een middel dat ik makkelijk gecontroleerd kan gebruiken. Ik neem recreatief een of twee keer per maand hoge doseringen. Geloof mij, dit is voor mij een succes..

5 maanden geleden was 1 gram PEP of 5-10 gram 2 mmc per dag voor mij normaal. word wakker, ontbijt met twee stukken kaas, gebruik stimulerende middelen tot in de avond, combineer dit met joint voor de avond, ga door tot het op is.

Het was heel moeilijk om die dagen achter me te laten. Maar omdat het dopaminesysteem permanent beschadigd is, is het veel moeilijker om een normaal leven te leiden en geen drugs meer te gebruiken. Lisdex maakt het gemakkelijk.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kom ik aanzetten met m'n kleinespelerdosis van 60mg. Gekke shit.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
Kom ik aanzetten met m'n kleinespelerdosis van 60mg. Gekke shit.
Klik om te vergroten...
kleinespelersdosis :grimacing:
Snuffelaar zei:
60mg is al heavy hoor.
Klik om te vergroten...
Ja dat dacht ik ook !

Ik heb een verwijzing voor de ggz om te beginnen met therapie icm medicatie voor adhd/add. Ben benieuwd...

@hiimacid bedankt voor het delen !
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
Kom ik aanzetten met m'n kleinespelerdosis van 60mg. Gekke shit.
Klik om te vergroten...
Mijn hart denkt het tegenovergestelde :grin:
Ik wou dat ik klein speler kon zijn. het zou erg winstgevend zijn €
Mezelf zei:
Ik heb een verwijzing voor de ggz om te beginnen met therapie icm medicatie voor adhd/add. Ben benieuwd
Klik om te vergroten...
Veel succes!!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
60mg is al heavy hoor.
Klik om te vergroten...

Het blijft wel iets vreemds, die medicatie-instelling. Ik heb het een paar jaar prima gedaan op 30 mg. Het was ook echt niet mogelijk om op te hogen omdat ik dan teveel bijwerkingen en ondergewicht zou krijgen.

Maar na een periode een combinatie gebruikt te hebben met mirtazapine verloor die 30 mg z’n werking. (Ik ben in die tijd bijna 15 kg aangekomen, dus ook qua bijwerkingen werd de lisdex helemaal ondergesneeuwd door de mirta.) We hebben de lisdex toen opgehoogd naar 40 mg, en vervolgens naar 50 mg.

Ik gebruik nu al een tijdje geen mirtazapine meer, en ben zoals verwacht daardoor weer een paar kilo afgevallen - zit nu rond mijn ‘natuurlijke’ gewicht - maar niet meer naar grens ondergewicht. De 50 mg doet nu ook zonder mirtazapine nog steeds ongeveer wat 30 mg eerder lang heeft gedaan. Misschien zelfs wat minder… in ieder geval niet méér.

Het lijkt alsof de inmenging van de mirtazapine mijn tolerantie voor lisdexamfetamine blijvend naar boven heeft gebracht, o.i.d.

Best vaag. De psychiater weet dit ook niet te verklaren.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Het blijft wel iets vreemds, die medicatie-instelling. Ik heb het een paar jaar prima gedaan op 30 mg. Het was ook echt niet mogelijk om op te hogen omdat ik dan teveel bijwerkingen en ondergewicht zou krijgen.
Klik om te vergroten...
Ja. De dosering verschilt per persoon. maar 60mg is een gebruikelijke dosering voor (lis)dex.
Ik heb in totaal 170mg Lisdex gebruikt.

170mg lisdex = 60-65mg dexamfetamine

60 mg dex is echt zware dosis. Maar voor mij is het nog steeds een beheersbaar effect, dankzij de tolerantie die ik door de jaren heen heb opgebouwd.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snuffelaar zei:
60mg is al heavy hoor.
Klik om te vergroten...
@iedereen: Het was dan ook sarcastisch bedoeld. :tongueout:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik gebruik al een behoorlijke tijd 30mg lisdex en als ik avonden moet doorwerken nog 5mg dex. Merk niks aan tolerantie eigenlijk? Maar in t weekeind en met ander verlof slik ik over t algemeen niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."