#1
Ik heb ooit lisdex gekregen omdat 20 mg dex nogal een crash gaf. 60 mg was ondraaglijk. 50 mg ook. Na een pauze van een jaar zit ik sinds een week op 15 mg dex. Subtiel, maar het kalmeert de chaos.
Mijn dagelijkse dosis is 60 mg lisdex. Ik neem 2x 30 mg op dagen dat er activiteiten zijn, zoals school en werk. Het kalmeert mijn geest en zorgt ervoor dat ik gedurende de dag iets actiever ben.Ik heb ooit lisdex gekregen omdat 20 mg dex nogal een crash gaf. 60 mg was ondraaglijk. 50 mg ook. Na een pauze van een jaar zit ik sinds een week op 15 mg dex. Subtiel, maar het kalmeert de chaos.
Pfoe jeejtje, dat is zelfs voor recreatief gebruik wel écht hoog.Deze doses zijn voor lisdex. komt overeen met gemiddeld 60 mg dexamfetamine.
Hmm ja ik snap je probleem. Maar juist daarom speel je nu natuurlijk wel met vuur… Het is gemaakt om minder verslavend te werken, maar als je er zo mee omgaat ligt dat wel in het verschiet.Als ik Pep bij me heb, stop ik pas als ik ze allemaal op heb. Het maakt niet uit hoeveel gram het is.
Klinkt alsof je al flink wat stappen gemaakt hebt. En die laatste twee zinnen herken ik enorm. Maar feitelijk vervang je de ene verslaving voor de andere… Het hoeft en kan niet altijd allemaal in een keer natuurlijk! Maar wel iets om over na te denken vind ik.Ik gebruik al heel lang stimulerende middelen. Dit is dus zeker niet het ‘begin’ van een verslaving.
Ik vind het meestal leuk als ik een hoge dosis neem. Het is niet zo consistent als amfetamine en soms zijn de bijwerkingen groter dan de positieve effecten. maar mijn algehele ervaring is positief.
Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, is lisdex voor mij een middel dat ik makkelijk gecontroleerd kan gebruiken. Ik neem recreatief een of twee keer per maand hoge doseringen. Geloof mij, dit is voor mij een succes..
5 maanden geleden was 1 gram PEP of 5-10 gram 2 mmc per dag voor mij normaal. word wakker, ontbijt met twee stukken kaas, gebruik stimulerende middelen tot in de avond, combineer dit met joint voor de avond, ga door tot het op is.
Het was heel moeilijk om die dagen achter me te laten. Maar omdat het dopaminesysteem permanent beschadigd is, is het veel moeilijker om een normaal leven te leiden en geen drugs meer te gebruiken. Lisdex maakt het gemakkelijk.
Same, daarom ook mijn reacties. Normaal zou ik er ook veel harder instaan, want eigenlijk vind ik misbruik van deze medicatie heel erg not done. Maar toen realiseerde ik me dat ts daar minder aan heeft…Ik gebruik ook lisdex voor ADD en merk dat dit soort topics mij een beetje triggeren.
Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat dit echt een ongelofelijk duur en schaars middel is… Ik moet soms de hele stad doorfietsen voor een doosje van iets dat ik echt hard nodig heb. Gebruikers (ook recreatieve) zijn daar niet de oorzaak van, maar helpen hier ook niet bij. Ik vind het gewoon aso eigenlijk.Dit is één van de redenen waarom mensen vaak kritisch reageren op de diagnose en behandeling daarvan: misbruik van voorgeschreven medicatie.
Kom ik aanzetten met m'n kleinespelerdosis van 60mg. Gekke shit.
60mg is al heavy hoor.
maar 60mg is een gebruikelijke dosering voor (lis)dex.
Het maakt wel echt enorm uit of we het over lisdex of dex hebben😂😅 voor mij is dat niet helemaal duidelijk lol60 mg dex is echt zware dosis.
Leuk om je weer te zienKee - grootste deel had ik vannochtend al getypt en is dus misschien al achterhaald. Maar lekker toch sturen🤪
Dit is de eerste keer dat ik Lisdex zo veel gebruik. Normaal gesproken neem ik een recreatieve dosis van ongeveer 90-110mg. (30mg dex)Pfoe jeejtje, dat is zelfs voor recreatief gebruik wel écht hoog.
Ben je niet bang dat je hiermee de huishouding van je dopamine en noradrenaline verder verstoort? Het is als adhd’ers natuurlijk al een uitdaging om dat in goede banen te leiden… maar het misbruiken van je éÃgen medicatie doet dat al helemaal. Als je pep gebruikt doe je dat natuurlijk ook wel een beetje, maar hier zit nog een soort paflof-stukje bij ofzo.
En misschien wel belangrijker: ben je niet bang dat de positieve werking van de medicatie in je dagelijks leven afneemt of zelfs stopt?
Ja. Ik ben mij daarvan bewust en ik weet dat dit niet eeuwig zo zal blijven duren.Hmm ja ik snap je probleem. Maar juist daarom speel je nu natuurlijk wel met vuur… Het is gemaakt om minder verslavend te werken, maar als je er zo mee omgaat ligt dat wel in het verschiet.
Dit onderwerp is te diep en te lang voor mij. Kort gezegd kan ik het zo zeggen:Klinkt alsof je al flink wat stappen gemaakt hebt. En die laatste twee zinnen herken ik enorm. Maar feitelijk vervang je de ene verslaving voor de andere… Het hoeft en kan niet altijd allemaal in een keer natuurlijk! Maar wel iets om over na te denken vind ik.
De duivel in mij zegt hetzelfde. Ik heb er in mijn leven meerdere keren naar geluisterd en ben het gaan gebruiken, denkende dat ik het wel kon beheersen. Het liep elke keer uit de hand.Daarnaast is het wel écht weggegooid geld zeg pfoe. Vgm kan je alsnog beter pep pakken, wat je niet wil gebruiken op voorhand al door de plee spoelen en op die manier je gebruik in de hand houden
Soms gebruik ik het niet op dagen dat ik niet uitga.Ik gebruik al een behoorlijke tijd 30mg lisdex en als ik avonden moet doorwerken nog 5mg dex. Merk niks aan tolerantie eigenlijk? Maar in t weekeind en met ander verlof slik ik over t algemeen niet.
Het midden dan? Klinkt in elk geval niet gezond allemaal 😅Ik gebruik al heel lang stimulerende middelen. Dit is dus zeker niet het ‘begin’ van een verslaving.
—Het midden dan? Klinkt in elk geval niet gezond allemaal 😅
Mijn verleden zit vol met dit soort herinneringen..5 maanden geleden was 1 gram PEP of 5-10 gram 2 mmc per dag voor mij normaal. word wakker, ontbijt met twee stukken kaas, gebruik stimulerende middelen tot in de avond, combineer dit met joint voor de avond, ga door tot het op is
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."