Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Lis)dexamfetamine live Trip report! (Totaal 170mg)

(Lis)dexamfetamine live Trip report! (Totaal 170mg)

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb ooit lisdex gekregen omdat 20 mg dex nogal een crash gaf. 60 mg was ondraaglijk. 50 mg ook. Na een pauze van een jaar zit ik sinds een week op 15 mg dex. Subtiel, maar het kalmeert de chaos.
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuffelaar zei:
Ik heb ooit lisdex gekregen omdat 20 mg dex nogal een crash gaf. 60 mg was ondraaglijk. 50 mg ook. Na een pauze van een jaar zit ik sinds een week op 15 mg dex. Subtiel, maar het kalmeert de chaos.
Klik om te vergroten...
Mijn dagelijkse dosis is 60 mg lisdex. Ik neem 2x 30 mg op dagen dat er activiteiten zijn, zoals school en werk. Het kalmeert mijn geest en zorgt ervoor dat ik gedurende de dag iets actiever ben.

Ik neem 1x 60 mg op dagen dat ik activiteiten heb zoals winkelen, ziekenhuisafspraken en huishoudelijk werk. Mijn motivatie en sociale energie zijn iets hoger.

Dezelfde doseringen hebben voor iedereen een ander effect. interessant..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kee - grootste deel had ik vannochtend al getypt en is dus misschien al achterhaald. Maar lekker toch sturen🤪

hiimacid zei:
Deze doses zijn voor lisdex. komt overeen met gemiddeld 60 mg dexamfetamine.
Klik om te vergroten...
Pfoe jeejtje, dat is zelfs voor recreatief gebruik wel écht hoog.

Ben je niet bang dat je hiermee de huishouding van je dopamine en noradrenaline verder verstoort? Het is als adhd’ers natuurlijk al een uitdaging om dat in goede banen te leiden… maar het misbruiken van je éígen medicatie doet dat al helemaal. Als je pep gebruikt doe je dat natuurlijk ook wel een beetje, maar hier zit nog een soort paflof-stukje bij ofzo.
En misschien wel belangrijker: ben je niet bang dat de positieve werking van de medicatie in je dagelijks leven afneemt of zelfs stopt?

hiimacid zei:
Als ik Pep bij me heb, stop ik pas als ik ze allemaal op heb. Het maakt niet uit hoeveel gram het is.
Klik om te vergroten...
Hmm ja ik snap je probleem. Maar juist daarom speel je nu natuurlijk wel met vuur… Het is gemaakt om minder verslavend te werken, maar als je er zo mee omgaat ligt dat wel in het verschiet.
Daarnaast is het wel écht weggegooid geld zeg pfoe. Vgm kan je alsnog beter pep pakken, wat je niet wil gebruiken op voorhand al door de plee spoelen en op die manier je gebruik in de hand houden.

hiimacid zei:
Ik gebruik al heel lang stimulerende middelen. Dit is dus zeker niet het ‘begin’ van een verslaving.


Ik vind het meestal leuk als ik een hoge dosis neem. Het is niet zo consistent als amfetamine en soms zijn de bijwerkingen groter dan de positieve effecten. maar mijn algehele ervaring is positief.

Zoals ik in mijn vorige bericht al zei, is lisdex voor mij een middel dat ik makkelijk gecontroleerd kan gebruiken. Ik neem recreatief een of twee keer per maand hoge doseringen. Geloof mij, dit is voor mij een succes..

5 maanden geleden was 1 gram PEP of 5-10 gram 2 mmc per dag voor mij normaal. word wakker, ontbijt met twee stukken kaas, gebruik stimulerende middelen tot in de avond, combineer dit met joint voor de avond, ga door tot het op is.

Het was heel moeilijk om die dagen achter me te laten. Maar omdat het dopaminesysteem permanent beschadigd is, is het veel moeilijker om een normaal leven te leiden en geen drugs meer te gebruiken. Lisdex maakt het gemakkelijk.
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je al flink wat stappen gemaakt hebt. En die laatste twee zinnen herken ik enorm. Maar feitelijk vervang je de ene verslaving voor de andere… Het hoeft en kan niet altijd allemaal in een keer natuurlijk! Maar wel iets om over na te denken vind ik.

Roze Olifant zei:
Ik gebruik ook lisdex voor ADD en merk dat dit soort topics mij een beetje triggeren.
Klik om te vergroten...
Same, daarom ook mijn reacties. Normaal zou ik er ook veel harder instaan, want eigenlijk vind ik misbruik van deze medicatie heel erg not done. Maar toen realiseerde ik me dat ts daar minder aan heeft…

Roze Olifant zei:
Dit is één van de redenen waarom mensen vaak kritisch reageren op de diagnose en behandeling daarvan: misbruik van voorgeschreven medicatie.
Klik om te vergroten...
Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat dit echt een ongelofelijk duur en schaars middel is… Ik moet soms de hele stad doorfietsen voor een doosje van iets dat ik echt hard nodig heb. Gebruikers (ook recreatieve) zijn daar niet de oorzaak van, maar helpen hier ook niet bij. Ik vind het gewoon aso eigenlijk.


Zweevteev zei:
Kom ik aanzetten met m'n kleinespelerdosis van 60mg. Gekke shit.
Klik om te vergroten...
Snuffelaar zei:
60mg is al heavy hoor.
Klik om te vergroten...
hiimacid zei:
maar 60mg is een gebruikelijke dosering voor (lis)dex.
Klik om te vergroten...
hiimacid zei:
60 mg dex is echt zware dosis.
Klik om te vergroten...
Het maakt wel echt enorm uit of we het over lisdex of dex hebben😂😅 voor mij is dat niet helemaal duidelijk lol
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Kee - grootste deel had ik vannochtend al getypt en is dus misschien al achterhaald. Maar lekker toch sturen🤪
Klik om te vergroten...
Leuk om je weer te zien :grin:
ljuv zei:
Pfoe jeejtje, dat is zelfs voor recreatief gebruik wel écht hoog.

Ben je niet bang dat je hiermee de huishouding van je dopamine en noradrenaline verder verstoort? Het is als adhd’ers natuurlijk al een uitdaging om dat in goede banen te leiden… maar het misbruiken van je éígen medicatie doet dat al helemaal. Als je pep gebruikt doe je dat natuurlijk ook wel een beetje, maar hier zit nog een soort paflof-stukje bij ofzo.
En misschien wel belangrijker: ben je niet bang dat de positieve werking van de medicatie in je dagelijks leven afneemt of zelfs stopt?
Klik om te vergroten...
Dit is de eerste keer dat ik Lisdex zo veel gebruik. Normaal gesproken neem ik een recreatieve dosis van ongeveer 90-110mg. (30mg dex)
dit is een relatief meer aanvaardbare dosis.

Verder is alles wat je zegt waar. Maar als ik het de volgende dagen regelmatig blijf gebruiken, zijn de nadelige effecten minimaal.
ljuv zei:
Hmm ja ik snap je probleem. Maar juist daarom speel je nu natuurlijk wel met vuur… Het is gemaakt om minder verslavend te werken, maar als je er zo mee omgaat ligt dat wel in het verschiet.
Klik om te vergroten...
Ja. Ik ben mij daarvan bewust en ik weet dat dit niet eeuwig zo zal blijven duren.
ljuv zei:
Klinkt alsof je al flink wat stappen gemaakt hebt. En die laatste twee zinnen herken ik enorm. Maar feitelijk vervang je de ene verslaving voor de andere… Het hoeft en kan niet altijd allemaal in een keer natuurlijk! Maar wel iets om over na te denken vind ik.
Klik om te vergroten...
Dit onderwerp is te diep en te lang voor mij. Kort gezegd kan ik het zo zeggen:
ik ben al meerdere keren over de schreef gegaan met drugs(Ik ben echt te ver gegaan) en kan niet meer normaal functioneren zonder een boost in dopamine. Een flinke dosis stimulerend middel zorgt ervoor dat ik mij weer mezelf voel. Hoe minder en hoe zorgvuldiger ik het doe, hoe beter. Daarom probeer ik het risico te minimaliseren.

Het is waar dat dit een slecht idee is. Maar het voorkomt wel dat het veel erger wordt.
ljuv zei:
Daarnaast is het wel écht weggegooid geld zeg pfoe. Vgm kan je alsnog beter pep pakken, wat je niet wil gebruiken op voorhand al door de plee spoelen en op die manier je gebruik in de hand houden
Klik om te vergroten...
De duivel in mij zegt hetzelfde. Ik heb er in mijn leven meerdere keren naar geluisterd en ben het gaan gebruiken, denkende dat ik het wel kon beheersen. Het liep elke keer uit de hand.

Eén ding weet ik nu zeker. Ik moet zo lang mogelijk van pep, meth of 3-fa afblijven
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ik gebruik al een behoorlijke tijd 30mg lisdex en als ik avonden moet doorwerken nog 5mg dex. Merk niks aan tolerantie eigenlijk? Maar in t weekeind en met ander verlof slik ik over t algemeen niet.
Klik om te vergroten...
Soms gebruik ik het niet op dagen dat ik niet uitga.
En mijn medicijnen zijn 4-5 dagen op voordat de nieuwe doos bij de apotheek arriveert. Ik denk dat dat mijn tolerantie in evenwicht brengt
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#6
hiimacid zei:
Ik gebruik al heel lang stimulerende middelen. Dit is dus zeker niet het ‘begin’ van een verslaving.
Klik om te vergroten...
Het midden dan? Klinkt in elk geval niet gezond allemaal 😅
h
hiimacidLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ulixes zei:
Het midden dan? Klinkt in elk geval niet gezond allemaal 😅
Klik om te vergroten...
—
hiimacid zei:
5 maanden geleden was 1 gram PEP of 5-10 gram 2 mmc per dag voor mij normaal. word wakker, ontbijt met twee stukken kaas, gebruik stimulerende middelen tot in de avond, combineer dit met joint voor de avond, ga door tot het op is
Klik om te vergroten...
Mijn verleden zit vol met dit soort herinneringen..
In welk stadium van verslaving denk je dat ik zit?

Bro, Ik probeer gewoon eerlijk te zijn. Ziet het er niet gezond uit?
omdat het niet gezond is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."