Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen met Tripreport van de Maand?

Wat te doen met Tripreport van de Maand?

56 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey geweldige peoples!

Yeah, I f***ed it up. Genoeg redenen en excuses, maar in the end is het probleem vooral dat ik niet zo goed ben om mijn aandacht te verdelen over diverse activiteiten. Daardoor word iets dat ik wel heel leuk vind om te doen, ineens een berg werk die dagen in beslag gaat nemen tot ik rottig in m'n vel zit en het helemaal ga vermijden. Voilà.

Natuurlijk zijn jullie (en jullie geschreven reports) meer waard en daarom wil ik vooral jullie mening en eventuele ideeën horen met deze poll.

1: Die verkiezingen voor Tripreport van de Maand vind ik niet boeiend en zal ik niet missen.
2: Tripreport van de Maand moet blijven en ik ben een actief lid en wil dat graag maandelijks gaan doen!
3: Tripreport van de Maand moet blijven en mij lijkt het leuk om af en toe een maand 8/9 reports te kiezen voor de verkiezing. (Mensen zouden zich dan kunnen opgeven in een speciaal topic en kan wanneer aan de beurt via PB de keuzes doorgeven, en ik maak vervolgens het topic.)
4: Yo, ik heb een beter idee namelijk: ...


(Het zelf weer oppakken is een mogelijkheid. Al verwacht ik in de (nabije) toekomst (weer) veranderingen in m'n drugsgebruik waardoor ik allicht weer niet aan die belofte kan voldoen. Ik durf dus niets te garanderen en wil jullie niet blijven teleurstellen.)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Is er geen mogelijkheid om te zien welk triprapport de meeste waarderingen heeft?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Is er geen mogelijkheid om te zien welk triprapport de meeste waarderingen heeft?
Klik om te vergroten...
Jawel, zodra @StimsalaBanne een aantal heeft uitgekozen uit de maand, komen die in een poll en kan erop gestemd worden.
Is nu niet van toepassing 😉
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#5
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
Hélemaal mee eens. Soms zitten er 'schrijfkundig' echt parels tussen, maar is de inhoud niet per sé heel boeiend. Of al die trip reports van mensen die bad gaan op iets, vaak zeer slecht geschreven maar tegelijk ook uiterst waardevol.

Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
geflipt zei:
Waarom ook alles altijd maar willen 'beoordelen' of 'rangschikken'?? Dit is, volgens mij, in de eerste plaats een plek waar informatie uitgedeeld kan worden om mekaar te helpen of te informeren. Dit is toch geen televisie-show??
Klik om te vergroten...
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:
mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...
Iedere aflevering de re-enactment van een trip inclusief visuals :thinking:
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Martinus zei:
Vind het niet echt nodig. Ik vind vaak de simpele trip reports nog het leukst. Het idee dat één trip report het beste is vind ik niet echt passen.

Wat maakt sowieso een trip report het beste? En is het nodig om een verslag van iemand zijn ervaring te "beoordelen"?
Klik om te vergroten...
Mee eens, iedereen die schrijft doet t anders, maakt t leuker
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is nooit mijn doel geweest maar de confidence boost van een tripreport van de maand heeft me wel aangezet tot het schrijven van meer.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#10
MR_CHIP zei:
Laat het nou maar gaan...
Klik om te vergroten...
Laat jij het zelf ff lekker gaan.
Maar fijne avond!
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...
Geef mij liever die ene 'noob' die er werkelijk iets aan heeft gehad of heeft uit geleerd.
Maar ik snap wel dat het leuk kan zijn, en motiverend werkt...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.

Zeelanddude zei:
Als jij geïnformeerd wordt dat je met 25stemmen door DF het tripraport v/m van jou is, zou je dat leuk vinden?
i did, en het voelde als help, mijn god, tripraports v/dmaand topic als televisieshow zou wel goud wezen.
Klik om te vergroten...

Ja dit dus haha. Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.

Misschien kan iemand met meer tijd en activiteit op DF de taak overnemen?
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#13
🐺PsyTekz zei:
Voor mij mag het zeker blijven. Door drukte op het forum of in het dagelijks leven mis ik regelmatig wel eens een leuk reportje. Door TVDM kon ik die wel inhalen en er zat regelmatig wel es een reportje bij waar je helemaal ik de ervaring opgaat. Door de schrijfwijze of gewoon het hele verhaal.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, een 'slecht' geschreven report kan minstens even leerzaam zijn, en zo is er plaats voor iedereen om zijn/haar inbreng mee te geven.
🐺PsyTekz zei:
Is wel prettig als de bevestiging er is dat je report veel stemmen en waardering krijgt.
Klik om te vergroten...
Maar ik snap jullie wel, dus geef me gewonnen. Laat het maar blijven. Zolang het geen echte wedstrijd wordt...
Maar erkenning is inderdaad wel fijn. Want er zitten pareltjes tussen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessant om de verschillende meningen te lezen. Het TvdM is nooit bedoeld geweest als serieuze wedstrijd. Het is volgens mij eerder ooit bedacht als kleine erkenning voor het werk wat mensen erin steken in de vorm van een nominatie of extra vermelding in het geval van ‘winst’. Het geeft mensen wellicht net dat extra zetje en motivatie om reports te delen. :) Maar ik snap de verschillende standpunten hierover ook wel hoor.

Belangrijkst is natuurlijk dat de reports ons een informatief - en liefst ook nog enigszins prettig te lezen - beeld geven van verschillende drugservaringen. Ik vind dit zelf misschien wel het meest boeiende subforum.

Zelf ben ik meest voorstander van het idee dat één gemotiveerd forumlid deze taak zou overnemen. Die persoon krijgt dan ook een paar extra rechten op de website, die nodig zijn om deze topics vorm te geven. Ik denk dat nummer 3 in de praktijk lastig te verwezenlijken is. Maar het is sowieso goed en leerzaam om te zien wat jullie ervan vinden met z’n allen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Likes en reactie krijgen op een report zou toch al voldoende erkenning zijn zou ik denken. Maar ja mij maakt het verder om eerlijk te zijn niet zo heel erg uit.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Martinus zei:
Likes en reactie krijgen op een report zou toch al voldoende erkenning zijn zou ik denken. Maar ja mij maakt het verder om eerlijk te zijn niet zo heel erg uit.
Klik om te vergroten...

Die likes zijn een beetje overgewaait van de social media zoals facebook, instagram,.. met het nieuwe forumpakket. Voordien kon je gewoon niet aangeven of je iets leuk vind, verdrietig maakt of verbluft van bent. Dan werd er een reactie geplaatst met gevoel en mening. Nu word er al sneller es gewoon geliked en blijft verder positief/negatief commentaar uit.

geflipt zei:
Nogmaals, een 'slecht' geschreven report kan minstens even leerzaam zijn, en zo is er plaats voor iedereen om zijn/haar inbreng mee te geven.
Klik om te vergroten...

Zeker en vast dat je op dat gebied gelijk hebt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
🐺PsyTekz zei:
Nu word er al sneller es gewoon geliked en blijft verder positief/negatief commentaar uit.
Klik om te vergroten...

Denk je? Je zou het ook andersom kunnen zien. Mensen die normaal eigenlijk niks aan een gesprek meer toe te voegen hebben kunnen wel uiten dat ze het er mee eens zijn. Ik doe dit zelf ook wel. Als iemand precies vind wat ik vind ga ik dat niet herhalen en like ik gewoon.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
blue eyes zei:
inderdaad ik heb ooit het beste report ever hier geschreven en er was. geen haan die er naar kraaide, denk dat ze het toen zelfs niet beoordeeld hebben(misschien zelfs niet gelezen ).Sedertdien neem ik het allemaal niet meer serieus. aflasten die zooi.op die manier kan het toch ook voor wrevel en ergernis zorgen?

Intussen heb ik dit allemaal vergeven maar. ... nu ik dit hier allemaal lees komt het wel weer terug ja.dus vergeten is het niet
ik heb me toen maandenlang de dieperik ingesnoven en geslikt omdat ik me waardeloos voelde in de ogen van mijn beoordelers.
heb toen ook maanden met een iets kleinere pik gelopen , maar dat kan ook zijn dat het door de winter kwam.
Toen de lente aanbrak was hij weer vlezig en mooi doorbloed, en nam ik ook geen pep meer
Klik om te vergroten...

Dafuq? 🤣 Altijd toch weer verrassend, dit forum.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
Ik heb geen idee hoeveel werk het is? Een poll maken lijkt me wel gaan, maar uitzoeken welke je nomineert is een ander verhaal. Van mij zou dat best door 2 of 3 personen mogen, dat die het met elkaar eens zijn, ploef, en de ander maakt de poll
Klik om te vergroten...

@StimsalaBanne kan waarschijnlijk meer over de hoeveelheid werk vertellen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."