Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia 20x trip; De Shepherdess houdt niet van vuur

Salvia 20x trip; De Shepherdess houdt niet van vuur

33 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#1
Levensgenieter🌈 zei:
@Metalcored00d heel fascinerend om te lezen jouw report. Ik wil en durf zelf geen salvia te nemen.

De frames waarover je schrijft, doen mij aan een andere ervaring denken. Ik had een k-hole op 2-FDCK. Toen ik daarvan weer bij bewustzijn kwam, zag ik de woonkamer in fragmenten. Het waren vierkantjes, die naar een bepaald punt werden gezogen, als in een fish eye lens. Toen dacht ik echt wtf.
Klik om te vergroten...
Thx! :) Heeey nu je dat zo zegt krijg ik een flashback van iets erg gelijkaardigs in mijn woonkamer op O-PCE!

Hier is iets in die aard van Reddit:
3bk6f7r8siz21.jpg
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik rookte gisterennamiddag 20x Salvia extract door mijn pijpje. Terwijl ik de rook zo goed en zo lang mogelijk in mijn longen probeer te houden, voel ik ineens vanaf mijn voeten dat er iets aan het opkomen is. Ik probeerde om snel nog wat bij te kappen in het pijpje om zeker genoeg binnen te hebben, maar tevergeefs, ik verloor al de controle over mijn lichaam.

Het opkomen vanaf mijn tenen naar de rest van mijn lichaam is iets dat ik direct herkende als typisch voor salvia. Toch voelde het intenser, drukkender en meer pins and needles dan ik me hiervan herinnerde. Een combinatie van hoe het voelt als een onderdeel van je lichaam in slaap viel en je dat probeert wakker te maken, en tegelijkertijd voel je je alsof je 3d lichaam platgewalst wordt in een 2d zeefdruk.

Ik was heel even vergeten waar ik was. Ik doe mijn ogen weer open en ik merk dat ik het pijpje nog vast heb. In de as van mijn pijpje zag ik een soort mannetje naar me staren, hij had iets duister en iets vrij Hofnar. Hij zag eruit alsof ie evengoed in de Efteling had kunnen zitten. Hij leek me uit te lachen. Ik kreeg ineens het idee dat het niet werd geapprecieerd dat ik het extract verbrand en opgerookt had. Nu ik erover terugdenk, dit gaf me vooral een mannelijke vibe. Alsof het me al had duidelijk gemaakt dat ik de Shepherdess niet waardig was.

1752133310326.png

In plaats van naar mijn pijpje te blijven staren, laat ik me achteruit in mijn zetel vallen terwijl het opkomende gevoel steeds hoger komt. Ik zag dat mijn planten en mijn woonkamer er ineens ook akeliger uitzagen. Alles zag er zo vreemd uit, ik herkende precies mijn eigen woonkamer niet meer. Het rare is dat ik deze manier van zien al heb gekend op een hoge dosis psilocybine. Dit is dus dat duistere kantje waar er zovelen het over hebben. En nu ik erover nadenk, heb ik de hofnar ook al op psilo tegengekomen. Dit is de eerste keer dat ik het gevoel heb dat er overeenkomsten zitten tussen de 2. En de eerste keer dat ik salvia werkelijk als psychedelicum kan beschrijven.

Met mijn ogen dicht voel ik tranen langs mijn kaken stromen, dit stopte niet. Mijn buik is nat van zweet en ook vanaf mijn voorhoofd loopt het eraf. In mijn binnenoor gonst een vrij onheilspellende toon. Die toon blijft ook voor de rest van de ervaring door gonzen.

Het volgende dat ik mij herinner is dat ik dus op mijn zetel lag en nog even rondom mij kon kijken. Ik hoor mezelf nog denken van waar ben ik en wie ben ik. Daarna breekt de woonkamer in individuele frames die achter elkaar staan zoals domino steentjes. 1 rij aan mijn linkerkant en 1 rij aan mijn rechterkant. De frames komen dichter en schuren over me heen in een infinite loop. Nadien besefte ik dat dit best goed leek op de eindanimatie van solitaire op windows 98.

proxy-image.jpg


In nabeschouwing voelde dit als een soort wegeroderen van mijn tijd, en hoe tijd ook maar losse frames na elkaar zijn. Nogmaals een thema dat ik al op psilo heb ervaren. Werd er een enge variant van een flashback geactiveerd?

Terwijl dit gebeurde, had ik het gevoel dat ik inderdaad net niet ver genoeg zat om door de muur te breken en de andere kant te zien.

De hele ervaring voelde erg onwennig en vreemd. Ondanks de zogenaamd lagere potentie was dit erg eng. Het hevige zweten en de tranen kan ik niet anders plaatsen dan een instant paniek aanval op lichamelijk niveau. Nu vraag ik me af, was de dosis te laag en was een volledige doorbraak minder eng geweest?

Door de volledige ervaring, een 10tal minuten die een eeuwigheid leken te duren, kreeg ik het gevoel van bestraft zijn niet weg. Had ik de salvia mishandeld door ze te roken? Is er een andere ROA die ik kan proberen met extract?

Het spijt me vrouwe salvia, ik beloof dat ik mijn opperste best doe om jou zelf te groeien en jou lief te hebben.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat fijn om nog eens een salvia reportje te lezen, ze zijn schaars.👌
In tegenstelling tot vele mensen vind ik een keertje salvia op z´n tijd een hele boeiende intrigerende ervaring.
Maar telkens zo intens dat er steeds een heel lange tijd zit tussen de trips, het is zo´n drug waar ik me nooit echt mentaal op kan voorbereiden.

Ik herken wel veel punten uit je report.
Dat overmatig bezweet voorhoofd heb ik elke keer, dat is standaard.
Het gevoel onoverkomelijk geplet te worden gaat bij mij ook gepaard dat het zo hard plet dat het je kaak platlegt en in je oren kruipt, beetje raar om uit te leggen.

Maar dat plettend gevoel heeft voor mij als signaal dat ik een breakthrough ga ervaren. Het drukt je als het ware van de ene naar of door de andere kant.

Wat je schrijft over die losse frames, dat had ik laatst ook.
De ruimte waar ik inzat inclusief mezelf ´van buitenaf´ werd een frame , een hele reeks, als dia´s van mezelf, die per dia een minimaal verschil in beweging toonde.
Ik weet nog dat ik ´what the fuck´ zei, het geluid wtf ging de diepte en ging eindeloos echoën en plakte per deeltje vast afzonderlijk aan elke dia.
Dan ´naar mijn idee´ was er een dia waar ik terug ´in het moment´ kon interacteren met de omgeving, maar toen kwam het meest bizarre.
Ik was doorgeduwd van de ene naar de andere realiteit, in die nieuwe realiteit plakte mijn lichaam als een sticker vast tegen een muur, ik was ook even plat als een sticker.
Er waren mannetjes/entiteiten die me van de muur probeerden te trekken en te schrapen om me helemaal in de nieuwe realiteit te trekken, tegelijk lachte ze me uit omdat ik me even zorgen maakte of dit wel normaal is en of het wel kan😂
Ik maakte me zorgen omdat het voelde alsof ik naakt met superlijm tegen die muur was vastgeplakt en het ook een scherpe oncomfortabele sensatie gaf wanneer ze me eraf wouden trekken...,

Srry dat dit bijna een tripreport geworden is, maar ik herken veel dingen en het is onwijs interessant.

Ik heb andere roa´s geprobeerd met een extract zoals onder de tong leggen, thee´tje trekken... maar dat was enorm underwhelming.
Voor mij persoonlijk is salvia hijsen met een paar trekjes uit de bong de meest effectieve roa. Kort maar enorm intens
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#4
@mandragora Dankjewel om te delen!

mandragora zei:
In tegenstelling tot vele mensen vind ik een keertje salvia op z´n tijd een hele boeiende intrigerende ervaring.
Maar telkens zo intens dat er steeds een heel lange tijd zit tussen de trips, het is zo´n drug waar ik me nooit echt mentaal op kan voorbereiden.
Klik om te vergroten...
Echt wel... Ik ben op dat vlak ook nogal een ervaringsjunk. Net het absurde, oncontroleerbare en onbevattelijke maakt het dat het altijd op mijn radar blijft en ik er af en toe mezelf de moed voor bij elkaar schraap om nog eens te gaan bezoeken.
mandragora zei:
Maar dat plettend gevoel heeft voor mij als signaal dat ik een breakthrough ga ervaren. Het drukt je als het ware van de ene naar of door de andere kant.
Klik om te vergroten...
Zo voelde dat voor mij tijdens mijn allereerste ervaringen ook zo, helaas heb ik erna altijd een net niet gehad. Alsof het stopte bij mijn hoofd. Ik vind het binnenhouden van de rook erg lastig.
mandragora zei:
Er waren mannetjes/entiteiten die me van de muur probeerden te trekken en te schrapen om me helemaal in de nieuwe realiteit te trekken, tegelijk lachte ze me uit omdat ik me even zorgen maakte of dit wel normaal is en of het wel kan😂
Klik om te vergroten...
Hehehe dus ook een bezoekje aan de Efteling ^^
mandragora zei:
Srry dat dit bijna een tripreport geworden is, maar ik herken veel dingen en het is onwijs interessant.
Klik om te vergroten...
Don't be sorry, echt leuk dat je dat deelt!
mandragora zei:
Ik heb andere roa´s geprobeerd met een extract zoals onder de tong leggen, thee´tje trekken... maar dat was enorm underwhelming.
Voor mij persoonlijk is salvia hijsen met een paar trekjes uit de bong de meest effectieve roa. Kort maar enorm intens
Klik om te vergroten...
Dan moet ik echt es investeren in een bong, zou het helpen om wat ijsblokjes in het water te doen of om die even in de ijskast te zetten? Ik had ook al zitten fantaseren om zo die volcano vaporizer te gebruiken om zo van die opgevulde ballon te hijsen :).
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat stukje over plat gewalst worden moest me denken aan dit schilderij van SalviaDroid
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Metalcored00d zei:
Don't be sorry, echt leuk dat je dat deelt!
Klik om te vergroten...
Zeker, ik vind het zelf ook leuk omdat ik dan weet dat het iemand leest die ook de salvia ervaring kent, en het zo enigszins kan begrijpen omdat het soms idd te bizar is om uit te leggen aan iemand die geen ervaring heeft met salvia🙃
Metalcored00d zei:
Dan moet ik echt es investeren in een bong, zou het helpen om wat ijsblokjes in het water te doen of om die even in de ijskast te zetten? Ik had ook al zitten fantaseren om zo die volcano vaporizer te gebruiken om zo van die opgevulde ballon te hijsen :).
Klik om te vergroten...
Idd, als ik jou was zou ik investeren in een bong.
Zelf heb ik een glazen bong met een grote bol onderaan en een klapgat.
Ik doe er onderaan idd ijs en water in (of gewoon ijskoud water), omdat Salvia het meest effectief is wanneer het onder hoge temperatuur verbrand word.
Met een stormaansteker op de salvia vul ik door rustig te zuigen de bong met rook en dan laat ik het even koelen.
Om vervolgens in 1 of 2 teugen de bong leeg te trekken met het gebruik van het klapgat. Dan hou (probeer) ik de rook 20 sec in te houden en wanneer je de rook uitblaast zit je al in salvialand.
Ik zet een digitaal wekkertje op tafel dat 20sec aftikt, maar na een 10 sec kan je zelfs de cijfertjes niet meer herkennen en zijn het heel andere figuurtjes...

Maar op deze manier lukt het me altijd om een breakthrough te bewerkstelligen, en ik heb belachelijk weinig salvia nodig om dit te bereiken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een geweldig mooi rapport @Metalcored00d!
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
Idd, als ik jou was zou ik investeren in een bong.
Zelf heb ik een glazen bong met een grote bol onderaan en een klapgat.
Ik doe er onderaan idd ijs en water in (of gewoon ijskoud water), omdat Salvia het meest effectief is wanneer het onder hoge temperatuur verbrand word.
Met een stormaansteker op de salvia vul ik door rustig te zuigen de bong met rook en dan laat ik het even koelen.
Om vervolgens in 1 of 2 teugen de bong leeg te trekken met het gebruik van het klapgat. Dan hou (probeer) ik de rook 20 sec in te houden en wanneer je de rook uitblaast zit je al in salvialand.
Ik zet een digitaal wekkertje op tafel dat 20sec aftikt, maar na een 10 sec kan je zelfs de cijfertjes niet meer herkennen en zijn het heel andere figuurtjes...

Maar op deze manier lukt het me altijd om een breakthrough te bewerkstelligen, en ik heb belachelijk weinig salvia nodig om dit te bereiken.
Klik om te vergroten...

Dankjewel om dit zo uitgebreid uit te leggen! Het maakt het imo allemaal iets ritualistischer en betekenisvoller als er een bepaalde soort handelingen moeten gebeuren. Plus voelt veel minder zenuwachtig aan als je de rook eerst wat laat afkoelen. Dat spreekt me enorm aan! Intussen heb ik de bong besteld, en heb ook chacruna besteld voor een volgende ronde DMT extractie. Sinds de RC ban ben ik weer volop richting de plant teachers gaan oriënteren ^^. Heb ook een bolletje gekregen van een maat z'n Peyote, dus binnen 10 jaar kan ik die ook eens testen xD.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Wat een geweldig mooi rapport @Metalcored00d!
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Naar mijn gevoel is het een van de manieren waarop ik respect kan betuigen naar mijn ervaringen; door ze zo goed mogelijk neer te pennen. Plus er zijn zoveel prachtige reports op deze website dat het me steeds motiveert om het beste uit mijn digitale pluim te halen :).
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#10
Пусто zei:
Dat stukje over plat gewalst worden moest me denken aan dit schilderij van SalviaDroid
Klik om te vergroten...
OMG you hit the nail on the head! Dankjewel om dat hier te delen :praying:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Metalcored00d zei:
Dankjewel! Naar mijn gevoel is het een van de manieren waarop ik respect kan betuigen naar mijn ervaringen; door ze zo goed mogelijk neer te pennen. Plus er zijn zoveel prachtige reports op deze website dat het me steeds motiveert om het beste uit mijn digitale pluim te halen :).
Klik om te vergroten...

Dit is waarom ik een profiel heb aangemaakt bij drugsforum.nl.

De meeste mooie trip-rapports zijn wel al wat ouder.

Had zelf geen doorbraak bij Salvia, maar herken eigenschappen van je trip die je beschrijft in mijn eigen beperkte gebruik.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Metalcored00d heel fascinerend om te lezen jouw report. Ik wil en durf zelf geen salvia te nemen.

De frames waarover je schrijft, doen mij aan een andere ervaring denken. Ik had een k-hole op 2-FDCK. Toen ik daarvan weer bij bewustzijn kwam, zag ik de woonkamer in fragmenten. Het waren vierkantjes, die naar een bepaald punt werden gezogen, als in een fish eye lens. Toen dacht ik echt wtf.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wooooow das inderdaad lang geleden! Bedankt voor het heerlijke salviareportje😍 Was alweer vergeten dat dit nog in mijn “uitproberen” lijstje zat.

Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten? Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt. Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?

Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?

En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?

Edit: Excuses als mijn vragen te veel afleiden van je report, ik ben gewoon erg enthousiast! Als je het prettiger vindt kan dit gesprek verder worden gezet in dit topic:
https://drugsforum.nl/threads/het-off-topic-discussie-topic.71568/post-1699115
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Bedankt voor het heerlijke salviareportje😍 Was alweer vergeten dat dit nog in mijn “uitproberen” lijstje zat.
Klik om te vergroten...
Blij dat je het leuk vond ^^
ljuv zei:
Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he?
Klik om te vergroten...
Ik kan me niet uitspreken over @mandragora, maar zoals ik al zei, ben ik nogal een ervaringsjunk dus nee, eigenlijk niet :wink:.
ljuv zei:
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Klik om te vergroten...
En dan nog het gevoel hebben dat je woorden zelfs nog maar in de buurt komen... Maar zoals @mandragora ook al zei, en ik kan het ook met DMT vergelijken. If you know, you know :).
ljuv zei:
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar?
Klik om te vergroten...
Ballonnetjes heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik helaas niet op antwoorden. Op hoge dosissen psilocybine heb ik wel eens zo een high pitched geluid, maar dan fantaseer ik dat mijn antennes zijn open gegaan. Hier was het bijna een machinaal gebrom ofzo.
ljuv zei:
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Klik om te vergroten...
Wel in mijn ervaringen van enkele jaren geleden is er geen jou meer, tot zover de overeenkomst. Bij Salvia word je een voorwerp, of het plafond, of een boek, ... Het zijn minder van die Alex Grey scenes en meer fotorealistische dingen. Vreemd en vertrouwd tegelijk. Op hoge dosissen psilocybine heb ik ook wel al gehad dat mijn appartement er bijna filmset-gewijs helemaal anders uitzag en voelde.
ljuv zei:
Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?
Klik om te vergroten...
Dit bekijken :wink:
How to Smoke Salvia Divinorum - YouTube
ljuv zei:
En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?
Klik om te vergroten...
Moeilijk om hier echt lessen uit te halen, behalve misschien dat nu ik nuchter ben ik eigenlijk evenmin kan bewijzen dat dit echt is. Dus zijn die dimensies echt? Zo voelen ze wel. En die hofnar is iets Jungiaans dus ik weet niet in hoeverre ik door vage reeds meegemaakte dingen ga. Of misschien is het even een alternatieve werkelijkheid dat je ingaat. Quantum shit yo!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Metalcored00d zei:
die hofnar is iets Jungiaans
Klik om te vergroten...

"The Jester: Brings joy to the world through humour, fun, irreverence and often likes to make some mischief."

Heerlijk trip report!
Salvia ligt hier al zeker 20 jaar, nooit genomen.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#16
Relmuis zei:
Heerlijk trip report!
Klik om te vergroten...
Thx^^
Relmuis zei:
Salvia ligt hier al zeker 20 jaar, nooit genomen.
Klik om te vergroten...

Vind die 2 filmpjes vrij goed als introductie. Heb je er zin in om mee te gaan experimenteren of wat houdt je daarin tegen?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten?
Klik om te vergroten...
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.

Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.

ljuv zei:
Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt.
Klik om te vergroten...
Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.
ljuv zei:
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.
ljuv zei:
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Klik om te vergroten...
Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.
ljuv zei:
Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?
Klik om te vergroten...
Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.

ljuv zei:
En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?
Klik om te vergroten...
Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Metalcored00d zei:
Heb je er zin in om mee te gaan experimenteren of wat houdt je daarin tegen?
Klik om te vergroten...

Het dissociatieve karakter.
Ik geef de voorkeur aan hoge dosissen LSD of tryptamines.
Daar ken ik bv het uitgelachen worden door iets of iemand van.👽
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he?
Klik om te vergroten...

Zeker niet.
Dat hoort er gewoon af en toe bij.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Metalcored00d zei:
Blij dat je het leuk vond ^^

Ik kan me niet uitspreken over @mandragora, maar zoals ik al zei, ben ik nogal een ervaringsjunk dus nee, eigenlijk niet :wink:.

En dan nog het gevoel hebben dat je woorden zelfs nog maar in de buurt komen... Maar zoals @mandragora ook al zei, en ik kan het ook met DMT vergelijken. If you know, you know :).

Ballonnetjes heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik helaas niet op antwoorden. Op hoge dosissen psilocybine heb ik wel eens zo een high pitched geluid, maar dan fantaseer ik dat mijn antennes zijn open gegaan. Hier was het bijna een machinaal gebrom ofzo.

Wel in mijn ervaringen van enkele jaren geleden is er geen jou meer, tot zover de overeenkomst. Bij Salvia word je een voorwerp, of het plafond, of een boek, ... Het zijn minder van die Alex Grey scenes en meer fotorealistische dingen. Vreemd en vertrouwd tegelijk. Op hoge dosissen psilocybine heb ik ook wel al gehad dat mijn appartement er bijna filmset-gewijs helemaal anders uitzag en voelde.

Dit bekijken :wink:
How to Smoke Salvia Divinorum - YouTube

Moeilijk om hier echt lessen uit te halen, behalve misschien dat nu ik nuchter ben ik eigenlijk evenmin kan bewijzen dat dit echt is. Dus zijn die dimensies echt? Zo voelen ze wel. En die hofnar is iets Jungiaans dus ik weet niet in hoeverre ik door vage reeds meegemaakte dingen ga. Of misschien is het even een alternatieve werkelijkheid dat je ingaat. Quantum shit yo!
Klik om te vergroten...
mandragora zei:
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.

Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.


Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.

Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.

Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.

Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.


Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.
Klik om te vergroten...
Dank dank dank. Net even een maatje gepeild, die is wel piecie huiverig. Maar ik ben eigenlijk HEEL ENTHOUSIAST NA DIT TE LEZEN AAAA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."