Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten?
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.
Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.
Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt.
Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.
Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?
Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.
En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?
Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.