Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia 20x trip; De Shepherdess houdt niet van vuur

Salvia 20x trip; De Shepherdess houdt niet van vuur

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Metalcored00d heel fascinerend om te lezen jouw report. Ik wil en durf zelf geen salvia te nemen.

De frames waarover je schrijft, doen mij aan een andere ervaring denken. Ik had een k-hole op 2-FDCK. Toen ik daarvan weer bij bewustzijn kwam, zag ik de woonkamer in fragmenten. Het waren vierkantjes, die naar een bepaald punt werden gezogen, als in een fish eye lens. Toen dacht ik echt wtf.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wooooow das inderdaad lang geleden! Bedankt voor het heerlijke salviareportje😍 Was alweer vergeten dat dit nog in mijn “uitproberen” lijstje zat.

Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten? Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt. Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?

Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?

En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?

Edit: Excuses als mijn vragen te veel afleiden van je report, ik ben gewoon erg enthousiast! Als je het prettiger vindt kan dit gesprek verder worden gezet in dit topic:
https://drugsforum.nl/threads/het-off-topic-discussie-topic.71568/post-1699115
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Bedankt voor het heerlijke salviareportje😍 Was alweer vergeten dat dit nog in mijn “uitproberen” lijstje zat.
Klik om te vergroten...
Blij dat je het leuk vond ^^
ljuv zei:
Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he?
Klik om te vergroten...
Ik kan me niet uitspreken over @mandragora, maar zoals ik al zei, ben ik nogal een ervaringsjunk dus nee, eigenlijk niet :wink:.
ljuv zei:
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Klik om te vergroten...
En dan nog het gevoel hebben dat je woorden zelfs nog maar in de buurt komen... Maar zoals @mandragora ook al zei, en ik kan het ook met DMT vergelijken. If you know, you know :).
ljuv zei:
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar?
Klik om te vergroten...
Ballonnetjes heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik helaas niet op antwoorden. Op hoge dosissen psilocybine heb ik wel eens zo een high pitched geluid, maar dan fantaseer ik dat mijn antennes zijn open gegaan. Hier was het bijna een machinaal gebrom ofzo.
ljuv zei:
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Klik om te vergroten...
Wel in mijn ervaringen van enkele jaren geleden is er geen jou meer, tot zover de overeenkomst. Bij Salvia word je een voorwerp, of het plafond, of een boek, ... Het zijn minder van die Alex Grey scenes en meer fotorealistische dingen. Vreemd en vertrouwd tegelijk. Op hoge dosissen psilocybine heb ik ook wel al gehad dat mijn appartement er bijna filmset-gewijs helemaal anders uitzag en voelde.
ljuv zei:
Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?
Klik om te vergroten...
Dit bekijken :wink:
How to Smoke Salvia Divinorum - YouTube
ljuv zei:
En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?
Klik om te vergroten...
Moeilijk om hier echt lessen uit te halen, behalve misschien dat nu ik nuchter ben ik eigenlijk evenmin kan bewijzen dat dit echt is. Dus zijn die dimensies echt? Zo voelen ze wel. En die hofnar is iets Jungiaans dus ik weet niet in hoeverre ik door vage reeds meegemaakte dingen ga. Of misschien is het even een alternatieve werkelijkheid dat je ingaat. Quantum shit yo!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Metalcored00d zei:
die hofnar is iets Jungiaans
Klik om te vergroten...

"The Jester: Brings joy to the world through humour, fun, irreverence and often likes to make some mischief."

Heerlijk trip report!
Salvia ligt hier al zeker 20 jaar, nooit genomen.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#5
Relmuis zei:
Heerlijk trip report!
Klik om te vergroten...
Thx^^
Relmuis zei:
Salvia ligt hier al zeker 20 jaar, nooit genomen.
Klik om te vergroten...

Vind die 2 filmpjes vrij goed als introductie. Heb je er zin in om mee te gaan experimenteren of wat houdt je daarin tegen?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten?
Klik om te vergroten...
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.

Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.

ljuv zei:
Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt.
Klik om te vergroten...
Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.
ljuv zei:
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.
ljuv zei:
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Klik om te vergroten...
Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.
ljuv zei:
Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?
Klik om te vergroten...
Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.

ljuv zei:
En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?
Klik om te vergroten...
Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Metalcored00d zei:
Heb je er zin in om mee te gaan experimenteren of wat houdt je daarin tegen?
Klik om te vergroten...

Het dissociatieve karakter.
Ik geef de voorkeur aan hoge dosissen LSD of tryptamines.
Daar ken ik bv het uitgelachen worden door iets of iemand van.👽
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he?
Klik om te vergroten...

Zeker niet.
Dat hoort er gewoon af en toe bij.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Metalcored00d zei:
Blij dat je het leuk vond ^^

Ik kan me niet uitspreken over @mandragora, maar zoals ik al zei, ben ik nogal een ervaringsjunk dus nee, eigenlijk niet :wink:.

En dan nog het gevoel hebben dat je woorden zelfs nog maar in de buurt komen... Maar zoals @mandragora ook al zei, en ik kan het ook met DMT vergelijken. If you know, you know :).

Ballonnetjes heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik helaas niet op antwoorden. Op hoge dosissen psilocybine heb ik wel eens zo een high pitched geluid, maar dan fantaseer ik dat mijn antennes zijn open gegaan. Hier was het bijna een machinaal gebrom ofzo.

Wel in mijn ervaringen van enkele jaren geleden is er geen jou meer, tot zover de overeenkomst. Bij Salvia word je een voorwerp, of het plafond, of een boek, ... Het zijn minder van die Alex Grey scenes en meer fotorealistische dingen. Vreemd en vertrouwd tegelijk. Op hoge dosissen psilocybine heb ik ook wel al gehad dat mijn appartement er bijna filmset-gewijs helemaal anders uitzag en voelde.

Dit bekijken :wink:
How to Smoke Salvia Divinorum - YouTube

Moeilijk om hier echt lessen uit te halen, behalve misschien dat nu ik nuchter ben ik eigenlijk evenmin kan bewijzen dat dit echt is. Dus zijn die dimensies echt? Zo voelen ze wel. En die hofnar is iets Jungiaans dus ik weet niet in hoeverre ik door vage reeds meegemaakte dingen ga. Of misschien is het even een alternatieve werkelijkheid dat je ingaat. Quantum shit yo!
Klik om te vergroten...
mandragora zei:
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.

Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.


Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.

Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.

Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.

Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.


Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.
Klik om te vergroten...
Dank dank dank. Net even een maatje gepeild, die is wel piecie huiverig. Maar ik ben eigenlijk HEEL ENTHOUSIAST NA DIT TE LEZEN AAAA.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Metalcored00d zei:
Thx! :) Heeey nu je dat zo zegt krijg ik een flashback van iets erg gelijkaardigs in mijn woonkamer op O-PCE!

Hier is iets in die aard van Reddit:
Bekijk bijlage 66071
Klik om te vergroten...
Jaah man daar lijkt het wel wat op 😂
Achteraf vraag ik me af hoe ik dat gedurfd heb. Wel 1 van de vetste ervaringen van m'n leven.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Dank dank dank. Net even een maatje gepeild, die is wel piecie huiverig. Maar ik ben eigenlijk HEEL ENTHOUSIAST NA DIT TE LEZEN AAAA.
Klik om te vergroten...
Laat dan weten hoe het was 😂
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#12
mandragora zei:
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.
Klik om te vergroten...
Heel mooi omschreven, sluit ik me volledig bij aan.
mandragora zei:
Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.
Klik om te vergroten...
Heb dit ook al veel gehad! Dat pijpje lag al meermaals klaar, maar soms voelde ik 'm niet en legde het toch maar terug.
mandragora zei:
Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.
Klik om te vergroten...

Slave of the wheel? Daar ik sprak over dat machinale geluid vraag ik me af of ik de "fabriek" hoorde draaien op de achtergrond, who knows.
mandragora zei:
Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.
Klik om te vergroten...
Exact dit, wederom erg mooi verwoord.
mandragora zei:
Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.
Klik om te vergroten...
Bedankt om die harm reduction basics er nog es bij te vermelden. @mandragora bedankt om hier zo uitgebreid op in te gaan. Je antwoorden zorgen ervoor dat dit topic een level (dimensie? ^^) gestegen is!

En laatst but not least, ik ben de zoektocht gestart naar een salvia stekje. Als Belg is dat nog niet zo simpel, is al jaren dat ik op online smartshops zie dat die uitverkocht zijn...
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#13
Relmuis zei:
Het dissociatieve karakter.
Ik geef de voorkeur aan hoge dosissen LSD of tryptamines.
Daar ken ik bv het uitgelachen worden door iets of iemand van.👽
Klik om te vergroten...
Interessant! Op een of andere manier ben ik zelf dan weer "banger" van een (te) heftige LSD trip, net omdat die zo lang kunnen duren en omdat een deeltje van mij dan soms de kop opsteekt waar ik niet altijd tegen opgewassen ben, maar op een fucked up manier is dat ook de reden dat ik er af en toe naar blijf teruggaan. Facing the demons enzo.

ljuv zei:
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Klik om te vergroten...
Geen idee of dit teveel off topic is hier, maar zoals @Levensgenieter🌈 al aanhaalde, en ik kan bevestigen, ook op dissociatieven zoals 2F-DCK en O-PCE zit je met een paradoxale combinatie van iets erg unieks tov klassieke pyschedelica en tegelijkertijd minstens even psychedelisch. En toch, op de meeste ervaringen van de meeste middelen lijkt het me dat het ultieme doel is om te leren sterven, be it in ego death, k-hole, breakthrough etc en om dan terug te komen met "nieuwe" kennis.

@mandragora Ik zit nog steeds "verveeld" of eerder onbevredigd, in de positieve zin dat ik er wil op blijven doorgraven, met mijn gebrek aan antwoord hierop. Ik blijf steeds terugdenken aan McKenna's beschrijving van machine elves en dergelijke, dus ook op DMT krijg je dat idee voorgeschoteld dat er iets veel ouder is op de achtergrond van the fabric of reality dat met ons lacht over hoezeer we vasthangen aan onze paardenbril versie van realiteit.

Vreemd genoeg heb ik sinds deze laatste ervaring een gevoel dat er elke dag nog steeds een nieuw stukje informatie landt en dat ik die 10min eigenlijk nog duidelijk aan het verwerken ben. Maar mijn punt is dat de salvia los van de ervaring an sich duidelijk iets van herinneringen naar zwaardere psilo trips naar boven heeft gebracht.

En daarmee kom ik een beetje terug op dat Jungiaanse voorbeeld van de hofnar. Dat is op zich ook niet iets dat hij had "uitgevonden", maar een wederkerend motief dat ook al sinds the dawn of time bestaat. Misschien ben ik hier te kort door de bocht in, en ik probeer in geen enkel geval alles over dezelfde kant te scheren, en toch zit ik met een gevoel van ultieme cosmic joke dat we zelfs in de meest extreme vormen van doorbreken nog steeds een plafond bereiken en dat zelfs wat "daar" zit een "set of rules" lijkt te volgen. Ah diepe filosofie in the morning ^^.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Metalcored00d zei:

Slave of the wheel? Daar ik sprak over dat machinale geluid vraag ik me af of ik de "fabriek" hoorde draaien op de achtergrond, who knows.
Klik om te vergroten...
Kan best zijn dat je de motor van het multiversum hoorde🤣, daar waar onophoudelijk aan de lopende band realiteiten gecreëerd worden, en dat de mannetjes de motor ´of het wiel´ draaiende moeten houden 🙈, het blijft gissen voor me.
Maar ze zijn bezig aan iets dat superbelangrijk is, dat is mij wel duidelijk
Metalcored00d zei:
Bedankt om die harm reduction basics
Klik om te vergroten...
Die zijn volgens mij zeker niet overbodig, salvia is geen speelgoed of iets ´luchtigs´
Het is een redelijk atypische drug waar zeker verstandig en met enige voorzichtigheid mee moet worden omgegaan.
Metalcored00d zei:
En laatst but not least, ik ben de zoektocht gestart naar een salvia stekje. Als Belg is dat nog niet zo simpel, is al jaren dat ik op online smartshops zie dat die uitverkocht zijn...
Klik om te vergroten...
Vroeger kwam ik ze af en toe tegen in de smartshop in zo´n glazen reageerbuisje maar heb het nooit gekocht, moet wel leuk zijn een plantje te groeien zo, veel succes met je zoektocht.
Metalcored00d zei:
Ik zit nog steeds "verveeld" of eerder onbevredigd, in de positieve zin dat ik er wil op blijven doorgraven, met mijn gebrek aan antwoord hierop. Ik blijf steeds terugdenken aan McKenna's beschrijving van machine elves en dergelijke, dus ook op DMT krijg je dat idee voorgeschoteld dat er iets veel ouder is op de achtergrond van the fabric of reality dat met ons lacht over hoezeer we vasthangen aan onze paardenbril versie van realiteit.
Klik om te vergroten...
Voor mij persoonlijk, hoe vaker je salvia doet hoe meer je ´het´ begint te begrijpen.
Er zijn gek veel dingen die praktisch bij elke trip terugkeren en waar je dan vervolgens enig betekenis aan kan toekennen of dat het ene gevolg de oorzaak is van het andere.
Je begint dinge te begrijpen over wat er gebeurd met je en je kan dingetjes in die andere realiteit voor jezelf beginnen te verklaren maar het totaalplaatje of het hoe, wat, waarom.. die laatste puzzelstukjes die vind je mss pas nadat je gestorven bent.
Metalcored00d zei:
Vreemd genoeg heb ik sinds deze laatste ervaring een gevoel dat er elke dag nog steeds een nieuw stukje informatie landt en dat ik die 10min eigenlijk nog duidelijk aan het verwerken ben. Maar mijn punt is dat de salvia los van de ervaring an sich duidelijk iets van herinneringen naar zwaardere psilo trips naar boven heeft gebracht.
Klik om te vergroten...
Dat de salvia ervaring wat tijd nodig heeft om in te dalen in deze realiteit en in je menselijk brein klinkt mij logisch.
De eerste uren na de trip ben ik meestal in een staat van euforie, WHAW, WTF, je wilt het uitleggen maar de meest cruciale belangrijkste woorden vind je niet, je zegt halve zinnen die eigenlijk niemand begrijpt omdat ze de ervaring missen.
Je weet het ,je voelt het , het is overduidelijk, 100%, maar... je kan het niet uitleggen op een manier waarop mensen duidelijk kunnen volgen wat je bedoelt.

Maar de dagen nadien reflecteer je erover en je hebt het gevoel dat je nog kort bij ´het groter geheel´ staat, dat er nog een soort onverbroken contact rest tussen mij en de mannetjes🤣 en dan kan je herinneringen aan je trip in een behapbaar jasje gaan gieten om comfortabel te integreren in je brein.

Ik heb zelf ook ervaring met hooggedoseerde paddestoelentrips, maar voor mij persoonlijk voel ik niet echt duidelijk een link tussen shrooms en salvia, er zijn uiteraard wel kleine raakvlakjes maar het is te verschillend imo.
Salvia brengt voor mij alleen ´vergeten´ herinneringen naar boven van salvia zelf.
Een hoge dosis ketamine heeft vr mij persoonlijk iets meer raakvlakken met salvia, maar dan nog is het appelen met peren vergelijken.
Metalcored00d zei:
En daarmee kom ik een beetje terug op dat Jungiaanse voorbeeld van de hofnar. Dat is op zich ook niet iets dat hij had "uitgevonden", maar een wederkerend motief dat ook al sinds the dawn of time bestaat. Misschien ben ik hier te kort door de bocht in, en ik probeer in geen enkel geval alles over dezelfde kant te scheren, en toch zit ik met een gevoel van ultieme cosmic joke dat we zelfs in de meest extreme vormen van doorbreken nog steeds een plafond bereiken en dat zelfs wat "daar" zit een "set of rules" lijkt te volgen. Ah diepe filosofie in the morning ^^.
Klik om te vergroten...
Het woord ´cosmic joke´ hangt voor mij ook een beetje samen met salvia.
De mannetjes snappen de grap en wij moeten immens veel moeite doen om de grap te snappen, laat staan dat we het ooit snappen.
Hoe wij blijven vasthouden aan onze realiteit hier en het zo serieus vinden is voor hun absurd grappig, they know...we don´t.
Over de rest kan ik me niet uitspreken door gebrek aan een duidelijke mening.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."