Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed-> heel verslavend?

Speed-> heel verslavend?

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel liev doen he :)
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn defenitie van verslaafd: als je t niet los laat, als het je leven/gedachtes beheerst.
W
WortelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kleine_Tripster zei:
Hallo,
Ik had een vraag, want ik hoor van mensen om me heen die speed zelf gebruiken/gebruikt hebben dat speed heel verslavend is.En ik heb daar ook wel dingen over gelezen.
Nu weet ik niet hoevaak je het (achter elkaar?) gebruikt moet hebben voordat je ''verslaafd'' bent. Maar ik heb dus ong. 2 1/2 maand elk weekend speed gebruikt.(niet altijd de hele nacht door maar ook wel gewoon eens 1 lijntje). Maar ik heb eigenlijk niet de neiging om dat nogsteeds ieder weekend te doen..Ik vind het een beetje rotspul. Ik heb liever iets anders.
Een beetje een vaag verhaal, maar iig ik vraag me dus af hoeveel tijd dat nodig heeft om verslaafd te worden, en of dat per persoon verschilt?
Klik om te vergroten...
Ken mensen die na 1x verslaafd waren...
Nouja: De dag er op nog een keer :grin: En zo ff een weekje of 2. en dan zoiets hebben van ik stop: dag later weer een lijn en die snuiven nu nog elke dag.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
verschilt erg per persoon , ik vind het alles behalve verslavend.. moet er niet aan denken om het vaak te gebruiken..

alleen soms na teveel alcohol en echt geen zin om niet meer door te kunnen feesten is het gewoon erg handig

ligt er een beetje aan of je verslavings gevoelig bent
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het ligt er volgens mij aan hoe je het gebruikt, als je het voor je werk en school bijvoorbeeld gebruikt, kan het verslavend zijn want door die troep kan je sneller/beter/harder werken, en is je schoolwerk ineens leuk.

Dus je gaat het gebruiken om het leuk te maken, in plaats van leuker.
Als je een drug nodig hebt om het alleen leuk of 'ok' te maken, ben je al aardig afhankelijk lijkt mij.


Als je het af en bij het uitgaan of om door te halen gebruikt, lijkt me niet zoveel aan de hand, tenzei het (te) vaak word gebruikt.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
eens met bobG!!
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoi
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ook niet :rolleyes:
M
Mr. XTCLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speedwijffie zei:
ik gebruik speed erg vaak.. bijna elke dag.. zodra ik een dag niet gebruikt heb soals vandaag.. moet ik de hele dag eraan denke.. van uhmm best lkkr een lijntje.. maar shit ik heb nie.. naja ff kijke wann k t weer ga hale.. ik vindt dat ik nie verslaaft ben!
Klik om te vergroten...

als ik dit zo lees vin dik dat je wel verslaafd bent
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#12
Je kunt bijna niet zonder - je vriend weet 't niet...
En de kenmerken van een verslaving zijn ?
:openmouth:

Stop NU zou ik zeggen, en vergooi je toekomst niet...
Als je nu al elke dag gebruikt...

Sorry dat ik belerend overkom, maar dit noem ik niet verantwoord gebruik. Te meer omdat je me nog heel erg jong lijkt.

Veel succes met je week zonder alvast !
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#13
heeft zelfmoord gepleegd en ligt int ziekenhuis?
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoi
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vind t ookniet moeilijk om van de speed af te blijven..
heb hier meestal welwat liggen, maar gebruik t zeer zelden
Maar ken ook genoeg mensen waarvoor t wel een probleem is
S
SpeedwijffieLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte ermee.

En nu gaarne ontopic.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb geen zin om het topic te sluiten, als je het verhaal in twijfel trekt open je maar een topic in General.

Offtopic geblaat dus verwijderd. :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja of een beker warme chocolademelk met slagroom :wink:
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#20
Speedwijffie zei:
HDA zei:
Je kunt bijna niet zonder - je vriend weet 't niet...
En de kenmerken van een verslaving zijn ?
:openmouth:

Stop NU zou ik zeggen, en vergooi je toekomst niet...
Als je nu al elke dag gebruikt...

Sorry dat ik belerend overkom, maar dit noem ik niet verantwoord gebruik. Te meer omdat je me nog heel erg jong lijkt.

Veel succes met je week zonder alvast !
Klik om te vergroten...

jaa zoals k zei k ga kijken hoe deze week vergaat.. zal wel goed verlopen hoop k.. heb net wel kut nieuw gehoord.. kon nie op een betere moment liever komen zowiezo liever nie maar de beste vriend van mij vriend heeft zelfmoord gepleegd, voor de treingespronge, ligt in t ziekenhuis.. hij zag t leven nie meer zitte.. egt naar de klote


ps: k ben 15
Klik om te vergroten...

Noem me oubollig, maar aan 15 hoor je volgens mij niet te moeten uiteozken of je van de speed kunt afblijven... Je hoort er gewoon af te blijven. Nu, het is nu zo, en ik wens je alle sterkte toe om te slagen in je opzet. Dingen die gebeuren in je leven, zelfs de grootste tegenslag, is mijns insziens geen reden noch excuus om te gebruiken.
Als je persoonlijke tegenslagen te verwerken hebt, dan moet je daar zelf over zien te komen, want zo'n tegenslagen komen er wel meer. Op den duur wordt een slechte dag gewoon een vergoeilijking om naar drugs te grijpen.
Ik denk dat het tijd is om dat in te zien.
Maar wat ik denk, is uiteraard niet noodzakelijk wat jij denkt hé !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."