Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgeelzucht en speedgebruik

geelzucht en speedgebruik

19 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychonaut1976 zei:
Dzy zei:
Psychonaut1976 zei:
Of kijk gewoon eens naar wat voor soort mensen het frequent gebruiken,dat is eigenlijk ook al een reden om te minderen of te stoppen..hehe
Klik om te vergroten...

Is dat niet bij alle drugs zo? Ik vind mensen die coke veel gebruiken ook triest.. Je begint op deranged te lijken maar dan omgekeerd.
Klik om te vergroten...

Nee vind ik zeker niet, een frequente wiet gebruiker kan je niet verglijken met een frequente speed gebruiker,en een frequente speed gebruiker niet met een frequente coke gebruiker.

Ik weet niet of je je aangevallen voelt maar een speedgebruiker ziet er over het algemeen niet echt fris uit door al het doorhalen.en dan bedoel ik van kleding t/m het hele uitgemergelde gelaat.

En ja mensen die teveel coke gebruiken zijn ook best triest.
Maar als ze zich dit kunnen permiteren zie je dit niet zo snel aan ze in tegenstelling tot speed waar je een fucked up gelaat van krijgt.

En ik lijk op niemand van dit forum :wink:
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over wiet. Natuurlijk wil je niet dagelijks speed gebruiken, ik weet ook wel hoe je er dan uit komt te zien..van coke hetzelfde trouwens, ik ken mensen die 2x per week coke snuiven en die hebben helemaal verlepte ogen, beginnen in karakter te veranderen, more selfish.. ik snap alleen niet dat je zo loopt te zeiken over speed en coke loopt te promoten (misschien niet het goede woord). Ik zeg alleen maar dat ik wat die drugs betreft ik geen verschil zie in de mate van slechtheid, terwijl jij speed loopt af te kraken en deranged coke.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is allebei slecht als je het teveel doet.

Ligt totaal aan de gebruiker en heeft niks met de dope zelf te maken.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Is toch niet zo moeilijk,speed geeft nou eenmaal lichamelijk klachten na gebruik ik ga ze niet nogmaals noemen en coke doet dit niet.

Is geen afzeiken maar gewoon een feit.

En Coke promoot ik helemaal niet,omdat het gevaar van verslaving op de loer ligt doordat je de volgende dag nergens last van hebt in tegenstelling tot speed.Maar als je ermee om kunt gaan is het gewoon een lekkere drug om mee in de kroeg te hangen en een beetje te zuipen en daarna nog gewoon lekker pitten.

Speed geeft je alleen de nacht en neemt gewoon 2 volle dagen terug en daarom vind ik het gewoon troep,kom op hee dat voel jezelf toch ook wel de dag erna?
:wave:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Geniet, maar dan wel met mate.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
wel had niet gedacht dat een vraag over geel zien zou uitmonden in een strijd tussen welke drugs nu beter zijn of niet...

Anyway was ( en ben) niet van plan om al te veel chemische rommel te nemen of het nu speed, coke , mdma of whatever is. 't is gewoon een keer leuk om is gedaan te hebben. En voor herhaling vatbaar maar echt niet te vaak. en zeker niet zo lang.

toch bedankt voor de tips...
M
MissDiorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychonaut1976 zei:
Dzy zei:
Psychonaut1976 zei:
Of kijk gewoon eens naar wat voor soort mensen het frequent gebruiken,dat is eigenlijk ook al een reden om te minderen of te stoppen..hehe
Klik om te vergroten...

Is dat niet bij alle drugs zo? Ik vind mensen die coke veel gebruiken ook triest.. Je begint op deranged te lijken maar dan omgekeerd.
Klik om te vergroten...

Nee vind ik zeker niet, een frequente wiet gebruiker kan je niet verglijken met een frequente speed gebruiker,en een frequente speed gebruiker niet met een frequente coke gebruiker.

Ik weet niet of je je aangevallen voelt maar een speedgebruiker ziet er over het algemeen niet echt fris uit door al het doorhalen.en dan bedoel ik van kleding t/m het hele uitgemergelde gelaat.

En ja mensen die teveel coke gebruiken zijn ook best triest.
Maar als ze zich dit kunnen permiteren zie je dit niet zo snel aan ze in tegenstelling tot speed waar je een fucked up gelaat van krijgt.

En ik lijk op niemand van dit forum :wink:
Klik om te vergroten...


Ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet slecht gekleed of uitgemergeld!!
Ben toch wel een frequente speedgebruiker..
Als je er mee om kan gaan hoef je er niet fucked up uit te zien vind ik..


:wave:
L
Little_MissyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klopt als je genoeg kan slapen... ik moet eerlijk zeggen, toen ik net afgestudeerd was ben ik een tijdje bijna dagelijks speed gaan gebruiken, 2 of 3 dagen in de week niet... dit ging allemaal goed echter, wel wat moe enz maar mee ni.

Toen ik werk vond kon ik natuurlijk niet veel meer bijrusten, en begon ik er echt afschuwelijk uit te zien. beginnend met gewoon enorm wit zien naar rode vlekken en uiteindelijk puisten enz.. uitgedroogd overal..

Met ondervind & ervaring heb ik in de laatste 6 maanden ondervonden dat het bij speed puur om voldoende slaap & voedsel gaat, vooral slaap!

al slaap ik maar 3 uurtjes, ik zal er een beetje moe uit zien maar dat is het. Slaap ik niet wordt ik helemaal geel, uitslag enz.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Of kijk gewoon eens naar wat voor soort mensen het frequent gebruiken,dat is eigenlijk ook al een reden om te minderen of te stoppen..hehe
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoi,

vorig weekend heb ik voor de eerste keer speed gebruikt :grin: en zwaar overdreven ( 3dagen/2 nachten doorgegaan) omdat het leuk was en ik niet goed op de hoogte was van de effecten achteraf (volgens mijn maatje voel je jezelf "leeg en uitgeblust" maar laat me vertellen dat het heel wat meer is dan dat. Heb gelijk kennis gemaakt met speedbugs en gehoors- en gezichtshallucinaties en de dag nadien...is me dat afzien geblazen!!! een goei les geweest hihi).

Nu zag ik op de 3de dag dat ik allemaal geel-oranje vlekken op mijn huid had, en begon me toen ook al een beetje uitgeblust te voelen. Toen ik echter 's avonds een bad nam, kwam ik tot de conclusie dat niet mijn huid verkleurd was maar blijkbaar men hoornvlies of weet ik veel want mijn handdoeken waren plots geel en oranje gevlekt (heb alleen maar witte handdoeken). Het kan ook dat men huid ook geel zag maar dat kon ik niet zien. In elk geval na echt veel water drinken en een goeie nachtrust was het geel zien verdwenen, maar heb toch nog een aantal dagen vrij pijnlijke ogen gehad en slecht kunnen zien, maar dat kan ook komen door het lange wakker zijn.

ik ben toen maar flink wat gaan lezen over speedgebruik maar kon niet direct oplossing vinden voor mijn voorval. Het enige dat ik kon vinden kwam er grof op neer dat ik een te hoog bilirubinegehalte in mijn bloed had (biliburine = galkleurstof).
uitleg voor de geïntresseerden -->
Bilirubine ontstaat bij de afbraak van rode bloedlichaampjes, uit de rode bloedkleurstof ‘hemoglobine’. Bilirubine wordt vanuit het bloed opgenomen in de lever, daar omgevormd en vervolgens met de galvloeistof afgevoerd naar de galblaas.
Een verhoogd bilirubinegehalte in het bloed kan te maken hebben met:
- een verhoogde afbraak van rode bloedcellen;
- een verstoorde opname in de lever;
- een foutje bij de omvorming in de lever (bij sommige aangeboren of erfelijke aandoeningen);
- een verstoorde afvoer naar de galvloeistof of naar de galblaas.
Een verhoogd bilirubinegehalte in het bloed gaat altijd gepaard met ‘geelzucht’ waarbij als eerste het oogwit maar later ook de huid ‘geel’ kleurt.

wou gewoon effe weten of nog andere mensen hier ervaring mee hebben en of zij er een verklaring/idee voor hebben.

ENEUH IK HOEF GEEN PREEK OVER MEN EERSTE SPEEDGEBRUIK (heb het zelf ondervonden wat er gebeurd als je overdrijft, dus dat zal niet zo snel meer gebeuren :( )
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#10
veel vitamines eten (vitamine pillen..) en gewoon jezelf dwingen te eten, das het beste..

en nadien je lichaam zijn rust gunnen.. :wink:

(tussen door een beetje slapen, of liggen helpt ook heeeel goed.. t is een klein beetje rust, maar je lichaam knapt er veel van op :) )
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nu kun je dus weer 'normaal' zien? Ben je nog steeds geel? Kon niemand anders bevestigen dat je mogelijk helemaal geel was?

Als het niet enkel je ogen betrof, dan lijkt het inderdaad erg veel op icterus (geelzucht). Neem het in dat geval serieus, dat duidt op een acute leverinsufficiëntie en ik zou dan een arts raadplegen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#12
No one respects the flame, quite like the fool who's badly burned.
From all this you'd imagine that there must be something learned.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben eigenlijk ook wel regelmatig na lang onder invloed te zijn van speed beetje geel. De 2e dag wanneer je gaar bent en naar de klote enzo.

Is de dag daarna zo weer weg, eet altijd veel vitamines enz. Voel me verder ook altijd helemaal gezond.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb wel een advies,zoek een andere gezondere drug.
Of neem de hell na gebruik ,hartkloppingen,kapotte lippen,paarse knokkels spierkrampen en depressie voor lief..

Tis gewoon een sneue drug waarvan de werking niet opweegt tegen de na effecten :wink:
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Newman
Nu kun je dus weer 'normaal' zien? Ben je nog steeds geel? Kon niemand anders bevestigen dat je mogelijk helemaal geel was?
Klik om te vergroten...

Ja ik kan weer normaal zien en ben niet meer geel. of mijn huid ook geel was weet ik niet was namelijk alleen. en de volgende dag was er niks geel meer te bespeuren zoals gezegd na veel water drinken en een goeie nachtrust.

@ JewCookie bedankt voor de tip!

@ TeQ dat stelt me toch een beetje gerust. vond het maar niks maar achteraf bekeken als je zo overdrijft , moet je ergens mee boeten.
Mijn eerste kennismaking met speed zal me altijd in het geheugen gegrift blijven en ook de afkick achteraf. goed genoeg om een les te zijn voor de rest van men (toekomstige) speedgebruik :)
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychonaut1976 zei:
Ik heb wel een advies,zoek een andere gezondere drug.
Of neem de hell na gebruik ,hartkloppingen,kapotte lippen,paarse knokkels spierkrampen en depressie voor lief..

Tis gewoon een sneue drug waarvan de werking niet opweegt tegen de na effecten :wink:
Klik om te vergroten...


Zit inderdaad zelf de laatste tijd ook te verwegen om de frequentie weer flink terug te schroeven naar weinig per jaar om die reden.

Hoewel ik hartkloppingen zelden heb, en die depressie helemaal niet. Desalniettemin vind ik de rest na 1 dag doortrekken al goed aantonen hoe slecht het is voor je gezondheid.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha :grin: Kan je daar zeker geen ongelijk in geven. Nee maar elke dag enzo, zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen ook. Dan houd je jezelf voor de gek, en daar houd ik niet zo van.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychonaut1976 zei:
Of kijk gewoon eens naar wat voor soort mensen het frequent gebruiken,dat is eigenlijk ook al een reden om te minderen of te stoppen..hehe
Klik om te vergroten...

Is dat niet bij alle drugs zo? Ik vind mensen die coke veel gebruiken ook triest.. Je begint op deranged te lijken maar dan omgekeerd.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dzy zei:
Is dat niet bij alle drugs zo? Ik vind mensen die coke veel gebruiken ook triest..
Klik om te vergroten...

Van alles is teveel niet goed idd. Bij mensen die teveel blowen zie je al dat ze stil komen te staan in hun ontwikkeling.

Zo kan je bij elke drug de stereotype er uithalen. Hangt in mijn ogen dus ook niet af van de drug maar van de persoon.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dzy zei:
Psychonaut1976 zei:
Of kijk gewoon eens naar wat voor soort mensen het frequent gebruiken,dat is eigenlijk ook al een reden om te minderen of te stoppen..hehe
Klik om te vergroten...

Is dat niet bij alle drugs zo? Ik vind mensen die coke veel gebruiken ook triest.. Je begint op deranged te lijken maar dan omgekeerd.
Klik om te vergroten...

Nee vind ik zeker niet, een frequente wiet gebruiker kan je niet verglijken met een frequente speed gebruiker,en een frequente speed gebruiker niet met een frequente coke gebruiker.

Ik weet niet of je je aangevallen voelt maar een speedgebruiker ziet er over het algemeen niet echt fris uit door al het doorhalen.en dan bedoel ik van kleding t/m het hele uitgemergelde gelaat.

En ja mensen die teveel coke gebruiken zijn ook best triest.
Maar als ze zich dit kunnen permiteren zie je dit niet zo snel aan ze in tegenstelling tot speed waar je een fucked up gelaat van krijgt.

En ik lijk op niemand van dit forum :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."