Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsConcentratie?

Concentratie?

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan me vet goed concentreren als ik bijvoorbeeld sochtends een lijntje neem en zo rond 2uur in de middag ga leren. Bij mij in ieder geval is het dan eigenlijk al uitgewerkt en ben ik een beetje moe maar ik kan me wel vet goed concentreren.
Vaak moet je het niet doen. Zowieso niet.
A
AnoniemusoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heej luitjes..

k heb binnekort een examen... veel theorie..met meerkeuze vragen.. heb altijd moeite met concentreren... nu las ik dat speed..wat ik af en toe gebruik op feesten.. nu heb k gemerkt..dat als j paar nachten niet slaapt..en gebruikt.. j heel wazig in alles word.. maah als j goed uitgerust bent..met een klein beetj j hele concentratie en alles toe neemt.. wat ik mij nu afvraag... zou het verstandig zijn.. als j een beetj gebruikt om de concentratie op te PEPPEN? iemand ervaringen ofzo hier m eej?


nog een vraag..tast speed eigk ook permanent.. j denk geheugen aan... ?
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, zou ik niet doen. Het probleem is dat wanneer je een beetje speed gebruikt toch al sneller geneigd bent om wat bij te pakken. Dit resulteerd vaak in slapeloze nachten en dan heb je er niks meer aan. Het is welliswaar zo dat je je mss wat beter kunt concentreren, maar vaak gaat dit ook gepaard met overmoedigheid. Je denkt dat je je veel beter kunt concentreren dan je eigenlijk doet.
Ik raad het in ieder geval af.
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik ken iemand die z'n examen op speed heeft geleerd (HBO scheikunde nota bene :P )

maar dat kan alleen als je een ijzeren dicipline hebt. hij heeft een heeeel klein beetje speed in z'n koffie gedaan. als je teveel neemt blijft het niet goed hagen denk ik
s
smakbolLid
01-01-2024, 00:00
#5
zoek dan ritalin...
dat wordt zelfs voorgeschreven bij concentratiestoornissen...
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je niet in eindeloze slaap wilt komen, moet je gewoon overdag slapen, opstaan rond 22u ofzo, je legt 1 lijntje goeie pep, dan kan je zo geconcentreerd blokken of herhalen tot je vertrekt naar je examen, na het examen rust je dan/ slaap je terug tot volgend examen, en meestal hebbe grote examens paar dagen tussen elkaar :) dusja :)
d
domzelLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja klopt, je kan je echt veel beter concentreren als je ipv een nacht slapen een nacht achter je boek gezeten hebt
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik weet ni ze,
ik zou nooit dope gebruike om er beter te staan vor een exaam of voor werk
ik geef toe dak vor men studies / werk wel is wa pep gebruik
ik werk in de audi-lichttechnieke/podiumbouw sector
dus da zen wel is 20 uur werke aaneen
en dan kan een lijntje pep wel goe doen
mor der blijft et bij
ni te veel want et moet vooral veilig blijve
en twerk moet ni half zen gaat gebeure he :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."