Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heeft iemand enig idee wat schadelijker is... Xtc..of speed (amfetamine).. meeste vrienden en vriendinnen..vinden zichzelf heel wat.. k slik niej meer..mja doen nu dan aan speed... veel schadelijker.. doe het zelf ook maar met mate.. maar het rare is..dat de dag na gebruik.. bij xtc...en ook bij speed mijn mood echt super is... beetje day after efect ofzo.. mja dan erna.. krijg ik last van wisselbuien..en denk soms ineens heel erg aan speed...en dan weer niet... krijg dan super zin om het weer te doen..? dit is lichtelijke verslaving of niet? denk dat ik wel iets verslaaft ben... want er zonder kan ik me eigenlijk niet indenken... er is tog nog een sterkere speed? zijn 2 soorten..waarvan 1 sterker is.. iemand ook nog ideen wat nou eigk het minst schadelijk is.. het in je drinken gooien? of het snuiven?? bedankt!"
"Hallo. Ik gebruik al regelmatig speed. meestal op feesten heb gemerkt het heel erg handig is voor bijvoorbeeld.. school enz.. alleen met meer fouten.. nu is mijn vraag.. krijg binnekort een examen.. !!.. leren dus.. merk af en toe dat me geheugen niet is wat het was.. nu lees ik dat het korte termijn geheugen erg word aangetast.. is dit alwel blijvend/tijdelijk? ben dus al aan het leren voor dit examen.. opstapjes aan het maken per vak.. belangrijke dingen uit het examen.. het is dus zo dat laat maar zeggen 80% maar doorkomt wat ik mee maak.. resterende gewoon niet word opgeslagen?"
"k heb een aantal vragen... 1e vraag... Vriend van mij Gebruikt regelmatig Speed Heb gelezen dit het de neurale receptoren..bij invloed.. de inpulsen voor blij...boos..verdrietig enz.. wat ik mij nu afvraag.. bijna alles drugs bij invloeden toch dit orgaan? Als je dan lama zegge veel speed gebruikt en dan later na ene paar maanden weer xtc.. is efect van xtc tog net alsof je het nog veel doet? mdma...en amfetamine zijn toch totaal anders of nieT? 2e vraag.. Speed Tast je hersenen aan.. dat is een feit.. maar mijn vraag is.. veel mensen gaan als ze uitgaan.. nemen ze 2 gram..over 1 uur..en zijn helemaal wakker voor 24 uur.. de schade is dan natuurlijk veel.. maar wat is dan in feite minder schadelijk? 2 gram in 1 uur.. of 2 gram verdelen over 1 week..elke dag een beetj? of is de schade gewoon zoals een sigaret..elke sigaret is een stuk long kapot? 3e vraag.. een psychose is dit iets wat meteen er is.. of bouw je dat op met mate je drugs gebruikt? veel mensen die ik ken.. die gebruiken het elke week.. 1 is er gevoeliger voor als een ander.. maah nu is een vriend van mij,.. gebruikt best veel.. slaapt dan meestal paar dagen niet.. krijgt dan klachten zoals dingen zien.. en dingen aankijken en het beweegt enzo.. Trippen denk ik? heeft het gevoel mensen hem aankijke.. enzo en is beetje chaoties.. maar zodra hij weer veel slaapt en eet.. is het ook weer meteen weg?? is dit gewoon een bijwerking? of het begin van een psygose? 4e vraag... Amfetamine gebruik ( speed ) werd vroeger voor medicale toepassingen gebruikt.. het is verboden geworden.. of welke gronden werd het dan schadelijk geacht? door de bijwerkingen zoals waanideen angst.. agresief enzo? maar dit is tog alleen bij hoge doseringen..en dom gebruik? met weinig slapen en eten? ik zelf gebruik het elke weekend.. dan heel weinig..iets minder als halve gram verdeelt over een hele avond.. met rusten bij thuiskomst en gezond fruit eten.. ik heb helemaal geen klachten.. maarja bedankt! hoop dat er mensen zijn die mij kunne helpe me deze vragen!"
"huh>? dus alleen bij veelmatig gebruik kun je een tijdelijke pschygose krijgen? en als je er aanleg voor hebt een levenslange pschygose? thx!!"
"Heej luitjes.. k heb binnekort een examen... veel theorie..met meerkeuze vragen.. heb altijd moeite met concentreren... nu las ik dat speed..wat ik af en toe gebruik op feesten.. nu heb k gemerkt..dat als j paar nachten niet slaapt..en gebruikt.. j heel wazig in alles word.. maah als j goed uitgerust bent..met een klein beetj j hele concentratie en alles toe neemt.. wat ik mij nu afvraag... zou het verstandig zijn.. als j een beetj gebruikt om de concentratie op te PEPPEN? iemand ervaringen ofzo hier m eej? nog een vraag..tast speed eigk ook permanent.. j denk geheugen aan... ?"
"Veel drugs.. zoals XTC.. en speed hebben de eigenschap dat j steeds meer nodig hebt voor zelfde efect...maah t 1e keer efect krijg je de keren daarna steeds minder?? zie mensen die xtc ineens 3 slikke.. maar dit is denk ik volkomen zinloos of niet?? bij hogere dosissen is de kans op schade in je hersenen alleen maar erger?? of heb ik dit fout thx!!"