Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje speed en epilepsie...

Vraagje speed en epilepsie...

17 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
Speed-queenLid
01-01-2024, 00:00
#1
luf10tje zei:
Afgelopen zaterdag ben ik naar Masters gweest met een hele groep, we gebruikten allemaal zo'n beetje (speed), en ik ook (voor m'n 2e keer)... Op een gegeven moment waren er van die knipperlichtjes (heel irritant) en toen is een vriendin van me out gegaan, en volgensmij had ze een epilepsie-aanval... (ik heb 1x eerder iemand met epilepsie gezien en dit leek er dus heel erg op, maar veel verstand heb ik er niet van)... Normaal heeft ze hier geen last van, dus ik wou eventjes weten of je door speed een epilepsie-aanval kunt krijgen en of er meer zijn die zoiets hebben meegemaakt (die vriendin zij zelf dat het door die knipperlichtjes kwam, en njah die waren idd heel irritant, maar ik zou het toch graag willen weten)... Ik flipte er helemaal door man :openmouth: bah was héél eng gezicht...
Klik om te vergroten...

hey las net toevallig op internet een verhaal over iemand die epilepsie had:
hier een stukje...

Die aanval duurde 8 minuten dat is heel lang voor zo een aanval. de ambulance kwam en hielp hem, ze vroegen of hij iets van drugs had genomen, ik zei: "ja hij heeft 2 en halve schijf gehad en een lijntje speed." Ze hebben hem toen mee genomen naar het ziekenhuis. Hij heeft er vier dagen gelegen aan de hartbewaking, hij was er erg aan toe. ze hebben een scan gemaakt en daar bleek dus uit dat hij in erge maten
epileptie had. toen ik me realiseerde dat het zijn dood had kunnen zijn.

heb zelf een vriendin die door heel lang en veel gebruik epilepsie heb gekregen!! je kent het dus echt krijgen erdoor ik zelf heb ook opeens last van hyperventylatie na veel gebruik!

Het doet echt allemaal meer met je dan je denkt!! zoek maar eens allemaal op! epilepsie , hyperventilatie, schrizofeen.achtervolgings waanzin, hart problemen, stemmingswisselingen, jeuk, depressie, oververmoeidheid, sterke angstgevoelen, denken dat iedereen je aankijk...en nog meer.... :openmouth: ik heb ook bijna alles....is echt niet leuk
daarom doe ik nu al 2 weken rustig aan en geen pep. Ik dacht echt op eengegeven moment dat ze acher me aan zaten en werd onwijs bang voor ZE....maar wie dan....wist ik niet ...ze kwamen me wel halen!!

dus waarom :confused: doe ik het eigenlijk... :confused: niet dat ik stop wel minder voorlopig.. :stoned:

dus mensen die epilepsie hebben pas op a.u.b MAak mij blij en doe het niet.....
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#2
luf10tje zei:
Afgelopen zaterdag ben ik naar Masters gweest met een hele groep, we gebruikten allemaal zo'n beetje (speed), en ik ook (voor m'n 2e keer)... Op een gegeven moment waren er van die knipperlichtjes (heel irritant) en toen is een vriendin van me out gegaan, en volgensmij had ze een epilepsie-aanval... (ik heb 1x eerder iemand met epilepsie gezien en dit leek er dus heel erg op, maar veel verstand heb ik er niet van)... Normaal heeft ze hier geen last van, dus ik wou eventjes weten of je door speed een epilepsie-aanval kunt krijgen en of er meer zijn die zoiets hebben meegemaakt (die vriendin zij zelf dat het door die knipperlichtjes kwam, en njah die waren idd heel irritant, maar ik zou het toch graag willen weten)... Ik flipte er helemaal door man :openmouth: bah was héél eng gezicht...
Klik om te vergroten...
je kunt idd best strobos vermijden als je der een beetje gevoelig voor bent.
ikzelf kan nie echt tegen strobos ma valt nog wel iets of wa mee als ik nuchter ben.
maar als ik speed-xtc-enz. op heb word ik der echt knettergek van en krijg ik ook het gevoel da ik ieder moment kan daalgaan.
alles begint te draaien ik ook al kijk ik nemeer in da licht het blijft ongelooflijk flitsen.
heb 1 maal heel veel geluk gehad in (silo leuven) daar hangen echt heel veel strobos en ik kon echt ieder moment daal gaan en zeer gelukkig had een kameraad da gezien en had me weggeduwt.
als je er een beetje gewoon al last van hebt echt niet onder drugs der dan gaan staan of best dan een zonnebril opzetten.
da helpt ook wel redelijk goed
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#3
schranziewanzie zei:
luf10tje zei:
Afgelopen zaterdag ben ik naar Masters gweest met een hele groep, we gebruikten allemaal zo'n beetje (speed), en ik ook (voor m'n 2e keer)... Op een gegeven moment waren er van die knipperlichtjes (heel irritant) en toen is een vriendin van me out gegaan, en volgensmij had ze een epilepsie-aanval... (ik heb 1x eerder iemand met epilepsie gezien en dit leek er dus heel erg op, maar veel verstand heb ik er niet van)... Normaal heeft ze hier geen last van, dus ik wou eventjes weten of je door speed een epilepsie-aanval kunt krijgen en of er meer zijn die zoiets hebben meegemaakt (die vriendin zij zelf dat het door die knipperlichtjes kwam, en njah die waren idd heel irritant, maar ik zou het toch graag willen weten)... Ik flipte er helemaal door man :openmouth: bah was héél eng gezicht...
Klik om te vergroten...
je kunt idd best strobos vermijden als je der een beetje gevoelig voor bent.
ikzelf kan nie echt tegen strobos ma valt nog wel iets of wa mee als ik nuchter ben.
maar als ik speed-xtc-enz. op heb word ik der echt knettergek van en krijg ik ook het gevoel da ik ieder moment kan daalgaan.
alles begint te draaien ik ook al kijk ik nemeer in da licht het blijft ongelooflijk flitsen.
heb 1 maal heel veel geluk gehad in (silo leuven) daar hangen echt heel veel strobos en ik kon echt ieder moment daal gaan en zeer gelukkig had een kameraad da gezien en had me weggeduwt.
als je er een beetje gewoon al last van hebt echt niet onder drugs der dan gaan staan of best dan een zonnebril opzetten.
da helpt ook wel redelijk goed
Klik om te vergroten...


Als ik onder invloed al die knipper lichten zie,dan wordt ik een beetje misselijk,en als ik wil wandelen is het precies dat ik ga vallen en dat andere gasten tegen mij gaan beginne te stompen.

Maar aan de 1ne kant is het wel fijn,als je ze zie jumpen onder de strobos is het wel graaf eigenlijk,en als je zelf begint te jumpen onder strobos is het eigenlijk toffer.(vindt ik)

:wave:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het doet echt allemaal meer met je dan je denkt!! zoek maar eens allemaal op! epilepsie , hyperventilatie, schrizofeen.achtervolgings waanzin, hart problemen, stemmingswisselingen, jeuk, depressie, oververmoeidheid, sterke angstgevoelen, denken dat iedereen je aankijk...en nog meer.... :openmouth: ik heb ook bijna alles....is echt niet leuk
daarom doe ik nu al 2 weken rustig aan en geen pep. Ik dacht echt op eengegeven moment dat ze acher me aan zaten en werd onwijs bang voor ZE....maar wie dan....wist ik niet ...ze kwamen me wel halen!!

dus waarom :confused: doe ik het eigenlijk... :confused: niet dat ik stop wel minder voorlopig.. :stoned:

[/quote]


iedereen moet eens leren drugs te gebruiken en nie gelijk de meeste te misbruiken :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
dan krijgt ge da soort dingen nie
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#5
tjah d misbruik van drugs leert iedereen op den duur vanzelf af de dingen die jij zegt komen me zo bekend voor mja tis die vervelende drang dr naar die bij mij altijd sterker en dan oowk e cht zoveel sterker is dan d drang t niet t doen.. tjah zoals balon wellis zijn denk dat ik 1 van die ' verslavende karakter mensen ' ben mjah helaas
S
Speed-queenLid
01-01-2024, 00:00
#6
ff voor de duidlijk heid ! Iedereen die gebruik misbruikt het....
alleen wiet ken je nog krijgen op dokter recept!

[/quote]


iedereen moet eens leren drugs te gebruiken en nie gelijk de meeste te misbruiken :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:
dan krijgt ge da soort dingen nie[/quote]
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Speed-queen zei:
ff voor de duidlijk heid ! Iedereen die gebruik misbruikt het....
alleen wiet ken je nog krijgen op dokter recept!
Klik om te vergroten...


das zever
ik gebruik ondertussen al 6 jaar drugs
en ik heb toch nog altijd geen last van paranoia en weet ik veel wa sommige mensen hier allemaal hebben
als ge nie overdrijft in uw gebruik kunt ge zeer oud worden en normaal functioneren in het dagelijks leven
ik bedoel met misbruiken iedere dag nemen en de hoeveelheid die je neemt he
s
sellyLid
01-01-2024, 00:00
#8
[quote="schranziewanzie"
je kunt idd best strobos vermijden als je der een beetje gevoelig voor bent.
ikzelf kan nie echt tegen strobos ma valt nog wel iets of wa mee als ik nuchter ben.
maar als ik speed-xtc-enz. op heb word ik der echt knettergek van en krijg ik ook het gevoel da ik ieder moment kan daalgaan.
alles begint te draaien ik ook al kijk ik nemeer in da licht het blijft ongelooflijk flitsen.
heb 1 maal heel veel geluk gehad in (silo leuven) daar hangen echt heel veel strobos en ik kon echt ieder moment daal gaan en zeer gelukkig had een kameraad da gezien en had me weggeduwt.
als je er een beetje gewoon al last van hebt echt niet onder drugs der dan gaan staan of best dan een zonnebril opzetten.
da helpt ook wel redelijk goed[/quote]


idd ik draag ook altijd een zonnebril op hardcore feesten, en dat helpt meestal wel.
maar op masters of hardcore waren die strobos wel erg extreem dat zelfs dat niej hielp
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#9
selly zei:
[quote="schranziewanzie"
je kunt idd best strobos vermijden als je der een beetje gevoelig voor bent.
ikzelf kan nie echt tegen strobos ma valt nog wel iets of wa mee als ik nuchter ben.
maar als ik speed-xtc-enz. op heb word ik der echt knettergek van en krijg ik ook het gevoel da ik ieder moment kan daalgaan.
alles begint te draaien ik ook al kijk ik nemeer in da licht het blijft ongelooflijk flitsen.
heb 1 maal heel veel geluk gehad in (silo leuven) daar hangen echt heel veel strobos en ik kon echt ieder moment daal gaan en zeer gelukkig had een kameraad da gezien en had me weggeduwt.
als je er een beetje gewoon al last van hebt echt niet onder drugs der dan gaan staan of best dan een zonnebril opzetten.
da helpt ook wel redelijk goed
Klik om te vergroten...


idd ik draag ook altijd een zonnebril op hardcore feesten, en dat helpt meestal wel.
maar op masters of hardcore waren die strobos wel erg extreem dat zelfs dat niej hielp[/quote]
dan was ik gegarendeerd daal gegaan
op zo iets moet ik zo rap mogelijk weg
:( :( :(
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#10
met stroboscopen moet je inderdaad opletten, zeker in combinatie met ritmische muziek en alcohol en andere drugs.
B
BelgjeOleOleLid
01-01-2024, 00:00
#11
een vriend van me heeft ook epileptie maar van bij zn geboorte. Hij blowt ook regelmatig. Als we bij vrienden zitten en er brand een neon die op geluid afgaat of een discobol met kleurtjes worden zn epileptie aanvallen opgewekt.
l
luf10tjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Afgelopen zaterdag ben ik naar Masters gweest met een hele groep, we gebruikten allemaal zo'n beetje (speed), en ik ook (voor m'n 2e keer)... Op een gegeven moment waren er van die knipperlichtjes (heel irritant) en toen is een vriendin van me out gegaan, en volgensmij had ze een epilepsie-aanval... (ik heb 1x eerder iemand met epilepsie gezien en dit leek er dus heel erg op, maar veel verstand heb ik er niet van)... Normaal heeft ze hier geen last van, dus ik wou eventjes weten of je door speed een epilepsie-aanval kunt krijgen en of er meer zijn die zoiets hebben meegemaakt (die vriendin zij zelf dat het door die knipperlichtjes kwam, en njah die waren idd heel irritant, maar ik zou het toch graag willen weten)... Ik flipte er helemaal door man :openmouth: bah was héél eng gezicht...
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#13
was is 1keer bij een vriendin,en die had zo van die knipperlichten

en was toen goe aant gaan(onder de bollen)

en toen die opgingen,begon ik wel harder aant gaan dan normaal,en ik vertopte mij toen onder een paar kussens

ik wordt er echt misselijk van en ge begint harder te gaan

maar ja :mrgreen:
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#14
en ja,volgens mij kunde wel door die lichten een epilepsie aanval krygen,kwe ni

maar ge ga idd harder door die lichten
s
sellyLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik ben vorige week ook naar masters of hardcore geweest en ik heb ook epilepsie en ik heb daar ook een epilepsie aanval gehad :(
door die knipperlichten die waren heel erg daar.
ik heb vaker aanvallen op feesten door die lichten maar niet altijd gelukkig maar die lichten zijn zwaar klote.
en speed schijnt wel epilepsie op te wekken heb ik wel is gelezen maar zelfs heb ik door speed nog geen epilepsieaanval gehad.
maar ik heb dat weer wel is gehad met xtc.
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Van Jellinek:
Voor mensen met epilepsie is het zeer gevaarlijk speed te gebruiken. Speed stimuleert namelijk het activerende gedeelte van de hersenen, terwijl anti-epileptica juist het tegenovergestelde effect hebben. Speed is dus zelf in staat epileptische aanvallen uit te lokken. Om deze reden is het gebruik van speed in combinatie met anti-epileptica, nog afgezien van mogelijke interacties, sterk af te raden.
Klik om te vergroten...

Naar alle waarschijnlijkheid heeft die vriendin dus inderdaad een epileptische aanval gehad t.g.v. Speed-gebruik, oppassen dus!
l
luf10tjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Keehh bdankt :) Was erg nieuwsgierig...
G
GabberFreak17Lid
01-01-2024, 00:00
#18
wat ik me afvraag? ik heb zelf vroeger epeleptie gehad.. mja d vorm van ' Absene' t weg dromen enz.. mja niet t flauw valle enzo mja dit is toen ik 14 was volgens de doktoren vergroeid loop ik door drugs of door bijvoorbeeld feest verlichting geen kans dat t trg komt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."