Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethamfetamine vs amfetamine

Methamfetamine vs amfetamine

26 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Meth was een keer of drie zo sterk... Ik ben persoonlijk van mening dat het te verslavend is om te proberen, maar volgens mij is de grootste reden dat er in amerika zoveel verslaafden zijn dat het gerookt word...

Een kort rekensommetje, aangenomen dat pep en coke even verslavend zijn, en crack 5 keer zo verslavend als snuifcoke(puur hypothetisch dus, maar volgens mij zullen de getallen wel ongeveer kloppen)

je neemt als schaal coke en pep = 1

dan krijg je, meth snuiven = 3.1 ofzo

dan krijg je crack roken = 5 ofzo

Dan krijg je meth roken = 3.1 x 5 = 15.5

Dat is dus ruim 15 keer zo verslavend als coke...

Ik wil niet per sé zeggen dat de getallen kloppen, maar ook als crack twee keer zo verslavend is als coke, dan praat je alsnog over 6 keer zo verslavend(ervan uitgegaan dat coke roken en meth roken de flash met een gelijke factor verslavender maakt).
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb begrepen dat er nog een belangrijk verschil met normale amfetamine is , namelijk dat meth gewoon blijft werken, ongeacht hoelang je al wakker bent.
Normale speed doet na een tijdje gewoon niks meer, je lichaam is dan dermate uitgeput dat het spul gewoon geen effect meer heeft.
Meth heeft dat dus niet, zolang je bij blijf nemen blijf je wakker, en dan krijg je dat 'tweaken', dat je als een zombie dingetjes uit elkaar haalt enzo, is wel te zien in die documantaires.
Veel van de sterfgevallen zijn gebruikers die gewoon 14 dagen wakker zijn en vergeten te drinken, honger en dorst voel je ook niet meer namelijk.
Vandaar ook die uitgemergelde figuren.
Ik kan me nauwlijks voorstellen hoe verschrikkelijk de kater moet zijn na zo'n lange periode doorhalen.
Maarja, dat zijn dan ook wel de diehard junkies die het pure kristal basen.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#3
het naarste aan die meth is toch wel het zoekraken ervan! Ik had een mooie dosis en was er eindelijk aan toe en toen bleek ik het een beeetje te goed verstpt te hebben. Fuck!
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hou het wel gewoon bij de speed :beer:
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marla Singer zei:
tijdbom zei:
Ja maar in hoeverre is dat niet allemaal ook toe te schrijven aan pep?
Met uitzondering van het feit dat het met huishoudelijke middelen gemaakt kan worden.
Klik om te vergroten...

Meth is veel sterker en verslavender, dus deze effecten zijn ook toe te schrijven aan gewone pep, maar zullen veel minder snel ontstaan... Als je sterk in je schoenen staat, kun je het best een keer proberen. Ik ben denk ik nog al verslavingsgevoelig voor deze drug, dus ik begin er maar ook gewoon niet aan.
Klik om te vergroten...

ik denk dat meth qua gezondheid
minder schadelijk is dan onze witte vriend
omdat meth 1:een veel potentere drug is (puntje voel je al goed)
2:meestal veel zuiverder is in % geteld dan gewone pep
3:je van je pep veel meer moet gebruike als je evelang wil
space als je op meth deed

kan verkeerd zijn maar het klopt ergens wel in mijn uitleg
op een zekere manier voel je een beetje dat er waarheid inzit:)
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#6
volgens mij zit het hem gewoon in het feit dat al die stakkers meth injecteren, als jij speed oplost in water of wat je er ook mee moet doen om het te kunnen injecteren, en je injecteert ga je waarschijnlijk ook binnen 3 dagen kapot. hetzelfde geld voor het roken ervan, het komt gewoon veel harder aan alleen hier in nederland komt het niet eens bij mensen op om speed in een folietje te doen en het aan te gaan steken, omdat het al zwaar genoeg spul is als je het snuift.
x
xpressurselfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Addick zei:
@ berbe je neemt wel minder maar het spul werkt ook gewoon anders.Het past beter in je receptoren ofzo dacht ik.Het verneukt gewoon meer / harder je hersenstjes.

Wie correct me even ..
Klik om te vergroten...

ja klopt zoiets heb ik ook gelezen, die moleculen kunnen makkelijker/sneller/beter worden opgenomen door je hersens dus komt het stukken harder aan.. :rolleyes:
A
AddickLid
01-01-2024, 00:00
#8
@ berbe je neemt wel minder maar het spul werkt ook gewoon anders.Het past beter in je receptoren ofzo dacht ik.Het verneukt gewoon meer / harder je hersenstjes.

Wie correct me even ..
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#9
maar kan iemand me uitlegge dan waar dat ik 60n uur wakker lig na de laatste lijn
ik ben nu met een half grammetje
al van zaterdag tot nu toegekome heb eergistere 4 uurtjes geslape dat is alles
pak nu nog dat het gewone pep is zo zuiver en puur als ie maar kan zijn
pep werkt gewon zo lang niet
als dit gewone pep was zou ik nu echt grooooote strepe moete trekke om niet om te valle:confused:
snap je
en nu kom ik met 6 a 7 miniscule lijntjes daaaaageeee toe
:confused:
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#10
berbe zei:
ik ben nu met een half grammetje
al van zaterdag tot nu toegekome heb eergistere 4 uurtjes geslape dat is alles

als dit gewone pep was zou ik nu echt grooooote strepe moete trekke om niet om te valle:confused:
Klik om te vergroten...


waarschijnlijk is dit de eerste keer dat je gewone pep had. Dat is normaal met een half grammetje... Die verhalen van meer dan een gram pep op een avond zijn allemaal bullshit, ze hebben dan hoogstens een kwartgram pep opgesnoven en een hoop rommel erbij.

Hoe kan het ook anders voor die prijs???

in mijn tijd kostte 1 gram pep 500 fr op straat(begin jaren '90), dat zou nu 12,5€ zijn. Geïndexeerd dus vergelijkbaar met 25€ nu, maar dan had je ook echt pep...
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#11
erwin krol zei:
het naarste aan die meth is toch wel het zoekraken ervan! Ik had een mooie dosis en was er eindelijk aan toe en toen bleek ik het een beeetje te goed verstpt te hebben. Fuck!
Klik om te vergroten...

Als je m weer gevonden en uitgeprobeerd hebt.. laat ons je ervaring weten, ik ben benieuwd!
k
koekiemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
en vroeger snoven jullie ook geen pure amphetamine, want tegewoordig is het algemeen sterker dan vroeger
k
koekiemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb maar één tip:
Je moet één keer een klein beetje kristal meth proberen en het daarbij laten. Dan weet je dat de drug de kater niet waard is. En uiteindelijk het geld ook niet, maar terwijl het werkt....MASTERLIJK, maar toch is het een vreselijke drug.
k
koekiemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fat Freddy's cat zei:
berbe zei:
ik ben nu met een half grammetje
al van zaterdag tot nu toegekome heb eergistere 4 uurtjes geslape dat is alles

als dit gewone pep was zou ik nu echt grooooote strepe moete trekke om niet om te valle:confused:
Klik om te vergroten...


waarschijnlijk is dit de eerste keer dat je gewone pep had. Dat is normaal met een half grammetje... Die verhalen van meer dan een gram pep op een avond zijn allemaal bullshit, ze hebben dan hoogstens een kwartgram pep opgesnoven en een hoop rommel erbij.

Hoe kan het ook anders voor die prijs???

in mijn tijd kostte 1 gram pep 500 fr op straat(begin jaren '90), dat zou nu 12,5€ zijn. Geïndexeerd dus vergelijkbaar met 25€ nu, maar dan had je ook echt pep...
Klik om te vergroten...

jij praat nu over pure amphetamine, er zitten altijd andere stoffen bij, maar mijn pep is 45% amphetamine. Ik weet ook waar het gemaakt word. En daarvan snuif ik idd een hele gram weg, maar met speed bedoelen ze niet de pure kristal maar het hele zootje. Meestal zit er tussen de 20% en 45% amphetamine in. (behalve dealers die helemaal geen werkende stof in de "speed" doen en daarvan hoor je meestal de verhalen: "IK HEB 6 GRAM GESNOVE" en idd, hij heeft 6 gram gesnoven, cafeïne of zo. Maar speed is ook vergeleken met vroeger goedkoper geworden omdat het makkelijker te maken is. Vroeger was het een stuk zeldzamer, nu haal je het op elke hoek van de straat.

groetekes
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#15
koekiemonster zei:
en vroeger snoven jullie ook geen pure amphetamine,
Klik om te vergroten...


pure amphetamine niet, maar 80% kristal was toen de gangbare hoeveelheid overal liet ik me wijsmaken. Ga hier niet in discussie, maar als je daar regelmatig meer dan een gram van opsnuift op een weekend ben je gewoon ver heen...

Van het chemisch proces weet ik niet veel af, maar schraapte vaak wat van die grote witte blokken van meer dan een kg zo uit de ijskasten, zou dat geen 100% geweest zijn dan? weet het eigenlijk niet.. naar verluidt werd het toen met 1/5 of 1/4 vermengd. Dan heb je 75% of 80% toch?

maar ik heb nooit iets verkocht of zo hoor
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#16
koekiemonster zei:
Fat Freddy's cat zei:
berbe zei:
Vroeger was het een stuk zeldzamer, nu haal je het op elke hoek van de straat.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


weet je wel waar je het over hebt?? in de jaren '80 snoof bijna iedereen speed, toen was hier nog bijna geen xtc en coke te vinden in de dorpen in Vlaanderen.
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hebt ook helemaal gelijk. Het is wel troep, maar dat is elke drug en je bent na 1x heus niet verslaafd. Ik heb Yaba (zoals meth in Thailand heet een keer gedaan, was zeer vet, maar nu hoef ik niet ineens meer
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kaoutar zei:
Ik vind Meth veel te gevaarlijk om te proberen :tongueout:
Klik om te vergroten...
QFT!!
K
KaoutarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind Meth veel te gevaarlijk om te proberen :tongueout:
R
RapidoLid
01-01-2024, 00:00
#20
idd té gevaarlijk

laten we gwn hopen dat pep als pep verkocht word en meth als meth

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."