Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDenk je gestopt te zijn met speed? ... beetje jammer.

Denk je gestopt te zijn met speed? ... beetje jammer.

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WeyounLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een "wilde" tijd meegemaakt toen ik net 18 was, na vrijwel alles een keer geprobeerd te hebben ben ik een tijdje redelijk verslaafd geweest aan speed. Uiteindelijk ongeveer 1.5 a 2 jaar lang dagelijks gebruikt tot ik fysiek helemaal op was en geestelijk leefde in achtervolginswaanzin.

Uiteindelijk ben ik er zelf mee weten te stoppen en heb ik zeker meer dan 3 jaar nooit meer speed gebruikt.

2 weken geleden waren we weer een keer uit met een stel vrienden en toen we redelijk aangeschoten waren kwamen we een oude bekende tegen die ons nog wel wat pep aan wou smeren. Normaal gesproken zou ik pertinent nee zeggen, maar ik wist van mezelf wel dat als ik aangeschoten ben ik nog wel eens verlang naar die goede oude speed.Dus 4 grammetjes gekocht voor 20 euro en lekker skippen die avond, als vanouds.

Wat mij dus erg tegenviel is dat ik de dagen nadat ik gebruikt had steeds maar niet van mijn sealtje af kon blijven. Ik bleef dus lijntjes nemen en gewoon doorgaan op mijn werk zelfs, alsof ik in 1 klap weer terug was in die periode dat ik verslaafd was.

Nu zijn de grammetjes weer een tijdje op en ik heb mezelf beloofd geen speed meer te kopen en ik verlang er ook echt niet meer naar. Ik wil alleen even zeggen dat hoe lang je ook gestopt bent, het is makkelijk terug te vallen in een oude verslaving. Ik was 3 jaar gestopt, maar toen ik weer een voorraadje toevallig had gedroeg ik me weer net zo als voorheen.

KIJK UIT, als je verslaafd bent geweest bevind je je op glad ijs.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#2
+1

De verslaving is misschien wel weg, het verlangen zal altijd blijven. De kunst is hier juist mee om te gaan.
W
WeyounLid
01-01-2024, 00:00
#3
Supervlieg zei:
+1

De verslaving is misschien wel weg, het verlangen zal altijd blijven. De kunst is hier juist mee om te gaan.
Klik om te vergroten...

ja precies :)
ik wou even aangeven dat het helemaal niets zegt hoe lang je al niet meer gebruikt, je moet altijd op je hoede blijven.

het viel mij iig tegen, ik dacht echt dat ik dat na 3 jaar niet meer zou hebben.
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Supervlieg zei:
Ik denk dat dat geldt voor elke verslaving. Na meer dan 2 jaar moet ik nog regelmatig stevig in mijn schoenen staan vs. mijn oude gokverslaving.
Klik om te vergroten...

Gokken is dan ook de meest onderschatte verslaving, minstens zo erg als coke.
Na ruim 15 jaar moet ik nog steeds met een grote bocht om speelhallen heenlopen, en dat gaat volgens mij nooit meer over.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
heavy! :openmouth:
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap dat niet hoor, kan me er ook niks bij voorstellen. Dat je aangeschoten bent en trek hebt in speed, ok tot daar kan ik het volgen.

Maar om dan vervolgens gelijk 4 gram te kopen?

En voor maar 20 euro? Ik zou het wel weten als een paar aangeschoten gasten wat willen kopen :wink:

Je wist toch al uit ervaring hoe het werkt?
1 gram is dan toch meer dan genoeg met zn allen, gewoon allemaal een paar nakken of een bommetje en dan lekker drankje drinken verder.

Je was 3 jaar gestopt maar toen je weer een vooraadje "toevallig" had...uhhu
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moet je luisteren, zo simpel is dat niet. Als het zo simpel was hadden we allemaal geen problemen hè.. Verslaving is een ziekte.. Mensen moeten dat begrijpen en er niet te min over denken.

Edit: En daarbij.. alcohol is een vieze smeerlap die je altijd dingen laat doen waar je achteraf spijt van hebt. Het is geen geldig excuus om domme dingen te mogen doen als je aangeschoten bent, maar het is nou eenmaal zo. En wie kan nou zeggen dat ie zich er nog nooit toe heeft laten verleiden?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weyoun zei:
Ik heb een "wilde" tijd meegemaakt toen ik net 18 was, na vrijwel alles een keer geprobeerd te hebben ben ik een tijdje redelijk verslaafd geweest aan speed. Uiteindelijk ongeveer 1.5 a 2 jaar lang dagelijks gebruikt tot ik fysiek helemaal op was en geestelijk leefde in achtervolginswaanzin.

Uiteindelijk ben ik er zelf mee weten te stoppen en heb ik zeker meer dan 3 jaar nooit meer speed gebruikt.

2 weken geleden waren we weer een keer uit met een stel vrienden en toen we redelijk aangeschoten waren kwamen we een oude bekende tegen die ons nog wel wat pep aan wou smeren. Normaal gesproken zou ik pertinent nee zeggen, maar ik wist van mezelf wel dat als ik aangeschoten ben ik nog wel eens verlang naar die goede oude speed.Dus 4 grammetjes gekocht voor 20 euro en lekker skippen die avond, als vanouds.

Wat mij dus erg tegenviel is dat ik de dagen nadat ik gebruikt had steeds maar niet van mijn sealtje af kon blijven. Ik bleef dus lijntjes nemen en gewoon doorgaan op mijn werk zelfs, alsof ik in 1 klap weer terug was in die periode dat ik verslaafd was.

Nu zijn de grammetjes weer een tijdje op en ik heb mezelf beloofd geen speed meer te kopen en ik verlang er ook echt niet meer naar. Ik wil alleen even zeggen dat hoe lang je ook gestopt bent, het is makkelijk terug te vallen in een oude verslaving. Ik was 3 jaar gestopt, maar toen ik weer een voorraadje toevallig had gedroeg ik me weer net zo als voorheen.

KIJK UIT, als je verslaafd bent geweest bevind je je op glad ijs.
Klik om te vergroten...

Hier herken ik mezelf zoooooooooooooo erg in!
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja je kan heel gemakkelijk in de verleiding komen, maar als je het echt niet wilt op dat moment haal je het ook niet naar mijn mening..
A
AntondebeukerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Albino zei:
Ja je kan heel gemakkelijk in de verleiding komen, maar als je het echt niet wilt op dat moment haal je het ook niet naar mijn mening..
Klik om te vergroten...

Normaalgesproken niet, maar onder invloed van alcohol wordt dat duiveltje op je schouder ineens heel erg actief, zo van, kom op joh, wat maakt het uit, je bent al zo lang braaf geweest, gewoon 1 keertje, just like the good old days, hehe.
L
Lucy In The SkyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad! Dat rottige alcohol-duiveltje :cry:

Ik heb het wel een beetje gehad met alcohol :) Zeker vanaf het moment dat ik erachter ben dat er zoveel mooiere dingen zijn! :hearteyes:


En zeker vanaf het moment dat ik weet dat mn moeder eraan verslaafd is.
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben vandaag nuchter begonnen aan de pep

Maar heb 5 minuten geleden nog een lijn pep naar binnen gewerkt onder invloed van alcohol terwijl dat niet mijn bedoeling was..
Dus dat word weinig slaap :rolleyes:
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Taat zei:
Ben vandaag nuchter begonnen aan de pep

Maar heb 5 minuten geleden nog een lijn pep naar binnen gewerkt onder invloed van alcohol terwijl dat niet mijn bedoeling was..
Dus dat word weinig slaap :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat is echt kut als je ineens weer helemaal nuchter bent en je weet dat je er niks meer aan kan doen dan de rit uitzitten....
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb me nog wel vermaakt de hele nacht met een paar maten dus opzich niet heel erg..
Straks wel ff lekker slapen, gelukkig heb ik vakantie :wave:
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat dat geldt voor elke verslaving. Na meer dan 2 jaar moet ik nog regelmatig stevig in mijn schoenen staan vs. mijn oude gokverslaving.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
door die kut alcohol verlies je je respect !!

het is zo wie zo respectloos om zoveel bagger weg te snuiven.

100 mg goede pep is meer dan zat.

maar goed een goede junk geeft toe, +1 +1 +1
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoelang je ook gestopt bent, de verlangens zullen helaas altijd diep van binnen in je onderbewuste aanwezig zijn. Het zit nl in je genen.
Als je onder invloed bent van alcohol dan denk je minder helder na, en dan zijn zulke 'fouten' gauw gemaakt. Als je nuchter was geweest had je wellicht nee gezegd. Alcohol is wat zoiets betreft echt troep.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja je kunt de drugs wel uit iemand halen, maar hoe haal je iemand uit de drugs... Was zelf van 2003 tot 2006 ook gestopt met ALLES, zelfs uitgaan deed ik niet meer. Ik gebruikte om te vergeten en als je wel de drugs weghaalt maar niet de reden om te gebruiken blijf je craven!!!!

Probeer de reden te achterhalen waarom je zoveel gebruikte, meestal ben je verslaafd omdat je of: zwak bent of je hebt iets wat je niet onder ogen wilt zien.... Ik heb hulp gezocht en ik moet zeggen. Inzicht in mijn psyche heeft veel bijgedragen aan mijn speed (mis)(ge)bruik....


Succes!!!

X

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."