Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje ivm met lang wakker blijven

Vraagje ivm met lang wakker blijven

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#1
goed eten en drinken helpt tegen paranoia! Overal schijt aan hebben ook. :beer:
p
pedroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Ik ben nieuw hier en zit met een vraagje
Ik gebruik sporadisch eens wat speed, laten we zeggen 1 x per maand

Nu heb ik iets vreemd voor, ik werk nl als bewakingsagent en had deze week enorm slopende shiften voor de boeg
ik heb van vrijdag to dinsdag gewone nachtshiften(22.00 - 06.00) gedraaid , echter moest ik wegens omstandigheden donderdag nog ne morgenpost presteren (06.00 -14.00)
Dus had ik mij voorgenomen om woensdagmorgen na mijn nachtshift wakker te blijven om dan in de vroege avond te gaan slapen zodat ik fit was voor mijn ochtendshift
anngezien ik dit normaal nie volhou heb ik besloten om dinsdagavond om 18.00 enkele lijntjes te nemen (stuk of 3) om het vol te houden, nu zou je toch verwachten dat je dag nadien als een blok in slaap valt, dit was echter niet het geval

Tijdens mijn vrije tijd ben ik namelijk dj en het moet nu net lukken dat ik vanavond een belangrijke boeking heb (vrijdag)
Probleem is dat ik donderdag reeds mijn voorraadje was gaan halen voor de party en dus ook 1 klein lijntje in de namiddag heb genomen om het spul te testen, resultaat kan wederom de slaap niet vatten, zelfs niet na inname van wat slaapmiddelen, zou de de stressfactor voor mijn gig hier ook voor wat tussenzitten?

Het spul is blijkbaar echt top aangezien ik toch een ZEER kleine dosis(sen) heb genomen
Ik ben ondertussen reeds een 40-tal uur wakker maar heb er nog zeker 24 voor de boeg

Ik zou in ieder geval niet paranoia mogen worden vanavond tijdens mijn gig :confused:
nu is mijn vraag of rusten dit ook al beetje tegengaat, heb wel elke nacht, wakker weliswaar, te bed gelegen

ik weet alvast al zeker dat ik zuke dingen in de toekomst ga vermijden en enkel nog sporadisch ga gebruiken tijdens weekens waar ik geen verplichtingen heb

iemand soortgelijke ervaringen of tips zodat ik vanavond toch overleef en +- gefocused ben tijdens mijn set

alvast bedankt
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarschijnlijk heb je wel een goed spulletje ja..
Het beste was geweest als je het niet had 'getest'..
Misschien had je dan toch kunnen slapen..

Nu word het zeer lastig omdat je jezelf per se in slaap wilt krijgen, en dat is heel moeilijk als je speed op hebt..
Als je jezelf gaat dwingen om te slapen lukt het vaak toch niet..

Het enige wat ik je kan adviseren is zoveel mogelijk rust nemen, dus relaxed liggen in je bed met evt de tv aan, misschien wat downers nemen (slaappillen, wiet) en dat het uiteindelijk toch lukt, zoniet dan is die rust nog steeds erg goed voor je lichaam natuurlijk

Fok jezelf niet teveel op, daar word je alleen meer sneller/meer paranoia van
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bel je huisarts zeg dat je door stress niet in slaap kunt vallen en vraag of er een middeltje is om gedurende tijden van stress in slaap te kunnen komen.
Dan krijg je waarschijnlijk wel een benzo'tje voorgeschreven waarmee je heerlijk kunt slapen.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon doorgaan, negeer de op handen zijnde schimmen, geniet van de amnesie en ga voor de volle 72 uur wakker! Go boy je kunt het!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hebt vast goeie speed gehad. Dit is een kenmerk van speed, en daarom hou ik er persoonlijk ook niet zo van. Maargoed wat je kunt doen om in slaap te vallen ... ik denk dat je weinig kan doen dan downers nemen / toch gaan rusten. Verder goed blijven drinken en wat vitaminepilletjes nuttigen.
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik werk altijd even wat wiet weg, dan slaap je wel even ook al is het maar een of twee uurtjes.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
inderdaad.. wiet is bij mij tog wel het middel dat ik na pep het liefst gebruik,, alleen onder de pep vind ik het niet super, dan voel ik er niet egt veel van,, maar alsje pep is uitgewerkt en je gaat dan een paar jontjes roken,, ik bn dan vaak knetter leip en val ook redelijk snel ik slaap,, wel heb ik ook gemerkt datik we wat meer parra word als ik er bij ga blowen.. succes :wink: :mrgreen:

peace
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#9
Heey dude ik ken het gevoel zelfde job , en soms deed ik ook wel eens als ik van die nachtdiensten achter elkaar had ff wat pep om het vol te houden. Maar slaap vatten daarna is dan idd moeilijk.
Heb veel weekenden achter de rug van 60 a 70 uur wakker, maar dan krijg je idd de schimmen en de stemmen in je kop en paranoia gedrag wat ik niet meer prettig vond sindsdien alweer bijna 4 maanden geen pep meer aangeraakt en voel me er stukken beter bij, gewoon goed voor jezelf zorgen. en je rust goed nemen lijkt me het beste.
Nu komend weekend moet ik wel weer sloopdiensten draaien morgen beginnen om 2300 tot 8.00 en dan vrij,zat en zon-dag van 2000 tot 8.00 op pinkpop. Hopelijk is het goed vol te houden ik ga proberen iig om geen nak te nemen.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goeie speed of niet, speed is nou eenmaal geen XTC of coke. Amfetamine is niet 4 uur plezier en daarna plotseling uitgewerkt, integendeel zelfs. Na een uurtje of 4 begint je dopamine om te slaan maar dit betekend niet dat de speed geen effect meer uitoefend. Amfetamine blijft actief in je lichaam tot het eruit gefilterd is. De dag na speed gebruik, of je geslapen hebt of niet blijft je lichaam op de amfetamine teren.. Daarom is de dag daarna vaak ook de ergste..
K
KNIFTIGEKARELTJELid
01-01-2024, 00:00
#11
YEs tis gelukt :). Ik heb dit weekend 4 nachten lang als beveiliging moeten werken op pinkpop. En in plaats van lopen snuiven heb ik gewoon zo goed als het kon rust proberen te nemen en goed gegeten en gedronken.
Ik heb vanaf donderdag t/m maandagmorgen in totaal elke dag zo een 2 a 3 uurtjes geslapen. en moeten werken van 20.00 t/m 8.00 waarvan 2 van de 4 dagen het ipv 8.00 het 10.00 werd dus dan heb je ipv 12 uurs dienst een 14 uurst dienst.
Dan naar huis ff klein beetje slapen ff eten en weer terug naar pinkpop om te werken. Het was erg slopend op het einde geen voeten meer over omdat je de hele tijd rondes bent aan het lopen, maar het was wel weer een hele ervaring volges mij heb ik per nacht zo een 50 a 60 kilomter gewandeld.
En ik heb het gewoon volgehouden zonder speed te gebruiken :).

Ik weet zeker dat als ik af en toe nog speed gebruikte ik nu ook zoiets had gehad van damn ik trek het niet zonder maar het is gewoon echt niet nodig en daar ben ik erg blij om :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."