Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbenauwdheid en paniekaanval na gebruik speed

benauwdheid en paniekaanval na gebruik speed

31 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Marla Singer zei:
cronos zei:
inderdaad het lijkt op hyperventilatie :( heb ik zelf gehad na 2 jaren speedgebruik,leuk is anders,geloof me!!!
Klik om te vergroten...

Ik ken het maar al te goed... :(
Klik om te vergroten...

sorry voor mij nieuwsgierigheid marla singer :rolleyes: ,moet jij ook medicatie tegen hyperventilatie nemen?hopelijk heb je er geen last meer van :wink: ,greetings!!!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee hoef ik niet, ik herken nu een hyperventilatie aanval en ik weet dat ik dan gewoon goed op mijn ademhaling moet letten en rustig moet blijven. Na een tijdje trekt het vanzelf weer weg...
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Marla Singer zei:
Nee hoef ik niet, ik herken nu een hyperventilatie aanval en ik weet dat ik dan gewoon goed op mijn ademhaling moet letten en rustig moet blijven. Na een tijdje trekt het vanzelf weer weg...
Klik om te vergroten...

hoi ,het is fijn om te horen dat je het lukt zonder medicatie :wink:
veel succes !!! :wave:
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hm klinkt me raar hoor. Misschien zit er een ander stofje door die Speed heen.
Probeer andere Speed of laat deze testen.
P
PaiNandPleasurELid
01-01-2024, 00:00
#5
volgens mij zit je dan iets niet lekker in je hoofd,misschien moet je eens naar een psycholoog gaan :confused:
denk dat je te angstig bent om het te gruiken en je hersenen zich daar naar gaan gedragen..
ik hoor wel vaker dat mensen para van speed worden,naar mijn mening komt dat niet door de speed maar je geestesgesteldheid..
het ligt je of niet..
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben een keer een paar uur fout gegaan op speed..

Was de 3e keer ofzo dat ik speed nam..
Ik had 2 dikke lijnen genomen omdat ik het een keer écht goed wilde doen..
Had dikke hartkloppingen en raakte ook een klein beetje in paniek, ik moest zelfs overgeven en heb toen 2 uur mezelf met moeite op bed gelegd, daarna ging het weer lekker en heb ik een heerlijk nachtje gehad gelukkig
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Taat zei:
Ik ben een keer een paar uur fout gegaan op speed..

Was de 3e keer ofzo dat ik speed nam..
Ik had 2 dikke lijnen genomen omdat ik het een keer écht goed wilde doen..
Had dikke hartkloppingen en raakte ook een klein beetje in paniek, ik moest zelfs overgeven en heb toen 2 uur mezelf met moeite op bed gelegd, daarna ging het weer lekker en heb ik een heerlijk nachtje gehad gelukkig
Klik om te vergroten...

gekke shit :confused:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
PaiNandPleasurE zei:
volgens mij zit je dan iets niet lekker in je hoofd,misschien moet je eens naar een psycholoog gaan :confused:
denk dat je te angstig bent om het te gruiken en je hersenen zich daar naar gaan gedragen..
ik hoor wel vaker dat mensen para van speed worden,naar mijn mening komt dat niet door de speed maar je geestesgesteldheid..
het ligt je of niet..
Klik om te vergroten...

Ik adem verkeerd (vooral met pep), daar ligt mijn oorzaak van hyperventilatie. Angst om drugs te gebruiken heb ik zelden tot nooit.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#9
onder de pep heb ik ook vaak last van inademen,, komt mischien door dat als je het snuift je waarscheinlijk ook wat je luchtpijp binnenkrijgt,,
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
die reactie die jij hebt gehad ..krijg ik nu ook altijd ..alles leuk totdat ik tot rust kom dan begin/begon het pas ... nee ik durf het niet meer ... ik kreeg die verschijnselen al naar fucking lijntje van 3 cm ( lang ) en 2 mm (breed) eigenlijk niets duzzz...

ik ben er zelf maar mee gestopt ( eigenlijk nooit echt aan gezeten ) ...
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#11
zit er nu tijdje aan,, naja,, niet egt aan zitten maar merk wel hoeverslavend die troep is :wink: :smilingimp: en die benauwdheid en heel erg (soort van ofgefokt van binnen,, maar dan erger soms (wat meer grammen en dagen) ) dat kan leiden in een soort paniek zeker incombi metteweinig slaap endus pepparra
zelf ook wel eens gehad,, egt kut,, maarja..
tis ook klote rommel maar dat is nou eenmaal een bijwerking dat negatief is,, en met al het positieve zit er minstens een evengrootnadeel aan vast,.. zonder het goeden is het slechte niet mogenlijk en ook andersom,, wilje een avond heerlijk uit je plaat gaan en een geweldige avond dan ben je bij pep zeker aan het goede adres maar accepteer ook de negatieve (metpepvaak uitwerkingen) (soms ook totaal geen last van maar soms tog wel wat sneller aangebrand enzo.. als ik een paar dagen nuchteren ben,, maarja,, het is en blijft harddrugs :rock:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#12
De paniekstoornis, vroeger hyperventilatie genoemd, heeft als belangrijkste kenmerk: de paniekaanval.

Een paniekaanval is het plots, zonder aanwijsbare aanleiding, optreden van 'niet goed worden of onwel worden' gepaard gaand met angst of een paniekgevoel. Tijdens een paniekaanval treden minstens vier of meer van de volgende lichamelijke verschijnselen en gevoelens op:

bonzend hart of overslaand hart of hartkloppingen
beklemmend gevoel op de borst
zweet breekt uit, klamme handen
trillen / beven
kortademig of moeilijk ademen (hyperventileren)
gevoel van stikken of brok in de keel
misselijkheid, maagpijn of plotse diarree
duizeligheid, onvast op de benen, licht gevoel in het hoofd (bang om flauw te vallen)
de omgeving als vreemd ervaren
zichzelf als vreemd ervaren of gevoel van onwerkelijkheid
bang voor controleverlies of gek te worden
bang om dood te gaan of ‘iets’ te krijgen (hartinfarct, hersenbloeding, kanker)
verdoofd gevoel of tintelingen in bijv.handen, lippen (rond de mond)
warme opvliegers of koude rillingen.
Een tweede belangrijk kenmerk bij de paniekstoornis is dat men voortdurend bang is om een nieuwe aanval te krijgen (anticipatieangst genoemd). ‘IK ben bang HET weer te krijgen’
Dit is dan ook dikwijls de reden waarom men allerlei situaties vermijdt. Men noemt dit agorafobie.

Het is dus niet zo dat men alle klachten moet hebben. Ook kan het dat bepaalde klachten wel eens verschuiven en dat men meer last heeft van enkele andere klachten, en dat andere wegblijven.
Sommige mensen met een paniekstoornis zijn zo bang voor een nieuwe aanval dat ze bepaalde situaties gaan vermijden (agorafobie). Naast vermijding is er ook dikwijls sprake van anticipatieangst en hypochondrische gedachten.

Mensen met een paniekstoornis zullen op lange termijn zo angstig en onzeker worden dat hun vrijheid steeds beperkter wordt. Ook de stemming wordt steeds ‘somberder’ en lusteloos. Zowel de thuissituatie, het werk, vrije tijd als relaties lijden eronder. Men wordt nauwelijks begrepen hetgeen steeds meer het gevoel geeft ‘er alleen voor te staan’, terwijl men zich toch afhankelijk blijft opstellen.

Zelfs binnen de geestelijke gezondheidszorg worden paniekklachten vaak onderschat, niet herkend of vastgesteld. Mensen met een paniekstoornis worden soms ten onrechte in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen. Een dergelijke opname maakt dat de betrokkene zich als ‘gek’ ervaart. Mensen met een paniekstoornis zijn zéker niet gek of gestoord, integendeel, het zijn gewone mensen met een gezond verstand. Men schat dat ongeveer 7% van de bevolking tussen 15 en 65 jaar een paniekstoornis heeft of kan krijgen.

Paniekstoornis is goed behandelbaar en zelfs op vrij korte termijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."