Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst/paniekaanvallen na speedgebruik (4 dagen geleden!)

Angst/paniekaanvallen na speedgebruik (4 dagen geleden!)

7 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
k
katjakatjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey!

Ik heb afgelopen zaterdag coke gebruikt. Daarna was het op en toen kregen we speed.
Die nacht heb ik niet kunnen slapen, hartkloppingen, koppijn. Toen ik de volgende dag probeerde op te staan werd ik niet goed. Ging hyperventileren en kon nauwelijks op mn benen staan. Durfte de trap niet meer naar beneden te nemen. Had het gevoel dat ik dood ging. Nu zijn mijn vriend en ik allebij ziek geworden ook. Nu dacht ik dat het wel weer ging maar heb nog steeds angst gevoelens. "paniekaanvallen" Durf niet meer naar buiten. Ik ging gisteravond naar buiten om het te overwinnen omdat ik dacht comeee on doe ff normaal. Maar ik ging helemaal zweet en had tintelende benen, werd misselijk. Is dit normaal want het is al 4 dagen geleden?
Heeft iemand tips?? Ben echt zo bang dat dit angstige gevoel blijft :confused: Had nog oxazepam liggen en heb een halve ingenomen voor de onrust.
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt als een (beginnende) angststoornis, ik zou even langs je huisarts gaan als het nog een paar dagen langer aanhoud. Als het doorgaat is dat ook geen ramp, het is prima te behandelen.

Succes!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je een medische diagnose, is het al vaker gebeurd? En hoeveel coke en speed heb je eigenlijk op?

Het beste ga je naar de huisarts.
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#4
4 dagen derna is wel heavy, ik had het 3 dagen, wanneer zo'n angstaanval dan opkomt heb je ook ineens weer zulke pupillen>> :openmouth:

ik zou zoiezo naar de huisarts gaan. 4 dagen is wel erg lang
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je er gevoelig voor bent kan het een angststoornis triggeren. Je krijgt dan 'angst voor de angst'. Je bent bang dat het terugkomt of blijft en daar word het nog erger van. Je komt dan in een cirkeltje waarbij je bang bent om weer een paniekaanval te krijgen en die krijg je dan ook. Probeer dus vooral rustig te blijven en er zo min mogelijk aan te denken en te denken: ach als ik het weer voel is het ook zo weer weg. Weet dat dat makkelijk gezegd is..
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoeveel speed hebben jullie precies gesnoven? Als jullie lijnen pep pakten alsof het coke was is het niet zo gek dat je ziek en angstig bent nu.

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Veel slapen. Zowel coke als speed maken veel dopamine vrij en teveel dopamine ontregelt je angstensysteem. Slapen zorgt ervoor dat je hersenen hiervan kunnen herstellen en er weer dopamine aangemaakt wordt.

Veel coke en speed tesamen gebruiken zou ik niet doen, dus blijf er maar even af. :beer:
P
PrinzLid
01-01-2024, 00:00
#8
juist. De para gevoelens worden veroorzaakt door een combinatie van slaaptekort en dopamine ontregeling. Afhankelijk van hoeveel je genomen hebt zou het binnen hooguit 5 dagen weg moeten zijn lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."