Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemde speed.. Komt iemand miss bekend voor?

Vreemde speed.. Komt iemand miss bekend voor?

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pure speed bedoelt hij denk ik mee 100% en niet de snuifvorm die max 73/74% kan zijn?
Dus de base vorm ofzo.
h
hardcoremike12Lid
01-01-2024, 00:00
#2
het is gewoon van de amfetamin

normaal lost het olietje op als het gemaakt word,,het is gewoon niet echt goed klaargemaakt zegmaar,, Die vlokachtige vorm is niet erg ofzo,, heb ik ook je moet t gewoon goed snijden :mrgreen:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
kildeer zei:
Mijn dex voldoet verder exact aan je beschrijving trouwens, is ook 73% zuiver en zeik- en zeiknat, inderdaad als yoghurt. Je zult het nooit tot poeder kunnen hakken, ik vermoed dat het door de hoge zuiverheidsgraad een beetje vlokkerig en plakkerig blijft (hoger dan 73% neemt amfetamine die vloeibare vorm aan).
Klik om te vergroten...

Die van mij voldoet ook aan die beschrijving en de enige manier om het echt tot fijn poeder te krijgen is door een kleine hoeveelheid te laten drogen in een plastic-zakje en het vervolgens 'uit je zakje te wrijven'.
Als het zo fijn is doet het ook een stuk minder pijn heb ik het idee.
Het kost helaas wel wat moeite.
k
k-z-m-kLid
01-01-2024, 00:00
#4
is dus gewoon onversneden (+-75% zuiver dus) pep... dat vocht is dus geen water maar olie ofzoiets, pasop zulk spul heeft de eigenschap nogal snel te vervliegen... voor de ongelovigen haal er maar eens 100 van en stop de niet in de vriezer, na 2 dagen zou t best kunnen dat er nog maar 95 inzitten. ik verpak het zelf altijd dubbel (2 of zelfs 3 gripzakkies derrond)

ook best niet uitsmeren op een cd-doosje maar wel op een spiegel of harde gladde steen, dan kun je het er na een paar minuuten meestal afschrapen (zonder plastic mee je neus in te snuiven)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
75% vind ik dan weer ongeloofwaardig.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
75% vind ik dan weer ongeloofwaardig.
Klik om te vergroten...

Mja echt he, het maximale was toch 73 of 74 ofzo? =p
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pure amfetamine sulfaat is vloeibaar zo'n 95% de rest is bindmiddelen om het snuifbaar te maken :)
Zoiets heb eens ergens gelezen :wink:

En die 73% waar iedereen het zo vaak over heeft is geen normale pep, maar Dex.
De normale straat pep is een Racemisch mengsel van dex en levo.
Met elkaar hebben ze een sterkere werking dan afzonderlijk van elkaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racemaat
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
peppie zei:
Pure amfetamine sulfaat is vloeibaar zo'n 95% de rest is bindmiddelen om het snuifbaar te maken :)
Zoiets heb eens ergens gelezen :wink:

En die 73% waar iedereen het zo vaak over heeft is geen normale pep, maar Dex.
De normale straat pep is een Racemisch mengsel van dex en levo.
Met elkaar hebben ze een sterkere werking dan afzonderlijk van elkaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racemaat
Klik om te vergroten...

dit dus
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het stukje ff zitten lezen, maar veel verder kom je er niet mee. :confused:
Het enige wat daar gebeurd is dat een paar df ers elkaar zitten af te bekken :wink:

Maar even googlelen naar Levo amfetamine brengt wat meer helderheid :

Een amfetamine is een chemische verbinding met de volgende basisstructuur:

De naam amfetamine is afgeleid van alpha-methyl-fenethylamine. En de naam fenethylamine is weer afgeleid van de functionele groepen waaruit hij is opgebouwd, namelijk een fenyl-, ethyl- en een aminegroep.

Amfetamine is een alkaloïde en de basis voor vele psychoactieve componenten. Amfetamine, oftewel speed, is op zichzelf wèl psychoactief, in tegenstelling tot diens chemische broertje fenethylamine dat zelf niet psychoactief is.

Amfetamines zorgen doorgaans voor een stimulerend effect. Amfetamines worden therapeutisch gebruikt, maar ook recreationeel.
Dit is meestal dextro-amfetamine (d-amfetamine), dextro staat voor een specifieke gedraaide amfetamine, levo-amfetamine (l-amfetamine) is het tegen gesteld gedraaide vorm van amfetamine, maar is minder potent. De amfetamines die je op straat vind zijn bijna altijd een mengsel van dextro-amfetamine en levo-amfetamine ( racmaatisch mengsel) met als straatnaam pep of speed.
Klik om te vergroten...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat staat ook in dat topic, alle 2 een andere richting.
Maar racemisch is het lang niet altijd op straat, want het zal vrijwel nooit 50-50 zijn gezien de productie nooit ultra secuur is en het dus niet meer racemisch in.

Dit is meestal dextro-amfetamine (d-amfetamine), dextro staat voor een specifieke gedraaide amfetamine, levo-amfetamine (l-amfetamine) is het tegen gesteld gedraaide vorm van amfetamine, maar is minder potent.
Klik om te vergroten...

Ze hebben het over levo en dextro, maar ook over gewoon amfetamine...dat kan helemaal niet.
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nou ja het komt van Wikipedia dus je kan het veranderen als je wil.............. :)

Het zal me ook een worst wezen hoe het heet, als het maar knalt.
En dat doet Dex iig niet.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap helemaal niks meer van die Levo/Dex/Racemische pep. De pep op straat is, als ik het goed begrijp, doorgaans een mengeling van Dex-amfetamine en Levo-amfetamine. Dex-amfetamine zou dus de potentere vorm zijn, toch hoor ik sommige mensen zeggen dat ze het niets vinden en dan hoor ik ook nog eens dat levo-amfetamine niet veel waard is.

...
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#13
De 'happy' variant (straat-amfetamine) is het Racemisch mengsel dextro/levo-amfetamine(-sulfaat) en geeft het gevoel alsof de zon altijd schijnt bovenin je hoofd. Je raakt helemaal in je element en voelt je 'on top of the world'. De lucht ziet er mooier uit, en mijn sociale behendigheden worden zwaar versterkt, gewoon simpelweg omdat ik me helemaal in mijn element voel. Voor mijn gevoel stijgt mijn hartslag hier ook minder door.
Klik om te vergroten...

Bron :grin:e Hollandse Psychonaut
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
On top of the world voel ik me niet echt, dat is eerder iets wat ik gebruik om het effect van coke te omschrijven.

Ik vind dat een lijn pep snuiven is zoals bam, meteen een klap van 'n hamer tegen m'n kop en ik zo snel ga dat het een beetje beangstigend wordt. :grin:

Edit: Nevermind, heb 't al:

Wikipedia zei:
Amphetamine, both as d-amphetamine (dextroamphetamine) and l-amphetamine (or a racemic mixture of the two isomers), is believed to exert its effects by binding to the monoamine transporters and increasing extracellular levels of the biogenic amines dopamine, norepinephrine (noradrenaline) and serotonin. It is hypothesized that d-amphetamine acts primarily on the dopaminergic systems, while l-amphetamine is comparatively norepinephrinergic (noradrenergic). The primary reinforcing and behavioral-stimulant effects of amphetamine, however, are linked to enhanced dopaminergic activity, primarily in the mesolimbic dopamine system.
Klik om te vergroten...

Dat is het dus. Er staat dat het een hypothese is maar het klopt aardig met de ervaringen die ik lees van gebruikers. Dex-amfetamine zou dus meer stimulerend werken voor je dopamine (Wat o.a. de vergelijking met coke verklaart) en levo-amfetamine werkt meer in op je adrenaline. Vandaar dat je van straatpep zo opgefokt wordt en van dex minder, wat "meer iets voor het hoofd" zou zijn. Adrenaline durft nog wel eens slopend te zijn voor je lichaam dacht ik, maar als de theorie echt klopt dan zou dex ietsie-pietse verslavender zijn. Lijkt me ook logischer om Dexedrine te gebruiken als concentratiemiddel ipv iets met levo-amfetamine. Zo, misschien is het eens tijd voor een isomeertest. :grin:
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
On top of the world voel ik me niet echt, dat is eerder iets wat ik gebruik om het effect van coke te omschrijven.

Ik vind dat een lijn pep snuiven is zoals bam, meteen een klap van 'n hamer tegen m'n kop en ik zo snel ga dat het een beetje beangstigend wordt. :grin:
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk heb je dan meer cafeïne dan pep gehad.
Echt goeie pep -boven de 60%- geeft bij mij wel dat gevoel. :)

Dex daarentegen heeft het net niet bij mij, het is net of er een soort plafond op zit tot hier en niet verder zeg maar.
Verslavend kan het wel zijn, omdat je niet verrot word van dex, en er ook nog wel op kan slapen.
Dus is het makkelijk om weer te nemen.
Als ik goeie pep neem heb je aan een paar lijntjes genoeg om de hele nacht wakker te blijven, en minstens 2 dagen behoorlijk verrot te zijn.
Dan hoef ik ook voorlopig niet weer te hebben :mrgreen:
Maar ja zoals altijd is het per persoon verschillend
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
3970 zei:
speedjunky69 zei:
Ja heel soms kom je van dat soort twijfelachtige rommel tegen. Een slap excuus voor goeie speed. :( :( :(
Klik om te vergroten...

Zonder te testen is je uitspraak waardeloos; de speed die ik altijd koop voldoet wel aan zijn beschrijving, ook zo nat, moeilijk drogen....maar wel 73% getest...Dus eerst testen, dan roepen.
Klik om te vergroten...

^ /agree


@ Teknozem

Verkeerde topic?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
3970 zei:
Er zitten hier veel mensen die aan de geur, kleur en vochtigheid van de "speed" kunnen zien hoe goed of slecht ie is voor ze hem kopen....helaas, ik kan het niet, en jij blijkbaar ook niet, daarom is er een testservice voor mensen zoals ons. :wink:
Klik om te vergroten...

Waar ga jij naar de testservice? In Nederland?

Overigens, nu het toch om vreemde speed gaat:

Laatst nog wat speed gekocht. Normaal gezien koop ik geen speed van vreemden maar gezien ik MDMA had van dezelfde bron, en die was echt goed, vertrouwde ik er verkeerd op dat dat met de speed ook zou zijn.. Nuja, ik heb dus niet echt opgelet, maar dat valt wel te excuseren gezien het gebrekkige licht en mijn toestand. Ik heb al een keer eerder zo'n "speed" gehad: Hij is wit/geel-ig en er hangt een vage geur aan (Niet die van pep.) Hij werkt wel, maar brandt als de tering en ik vind het zowiezo niet smakelijk om dingen te snuiven die niet wit zijn en anders ruiken dan de pep die ik gewoonlijk heb. Bovendien is hij echt hard en korrelig.. Ik kan de rotsen wel breken met m'n vingers maar toch harder dan normaal. Ik ga hem wel eens filteren met aceton.. Misschien is het caffeine ofzo. :tearsofjoy: Ik weet dat er via het internet weinig over te zeggen valt, maar hier heb je een foto:



Iemand enig idee wat er mis mee is?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mister S zei:
KlaasVaak zei:
Waarom koop je dat dan? Zou ik toch niet zo gauw doen.
Klik om te vergroten...

Ik kan toch vantevoren niet ruiken dat het niet opdroogt.

Haal bij een vast persoon en is ook een maatje van me.

Hij zei dat het wel redelijk spul was... is het ook wel.. werkt wel.
Klik om te vergroten...
Je zegt dat het nog natter was dan wat je normaal hebt en zelfs "bijna yoghurt". Zou ik toch verdacht vinden.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chris Pontius zei:
@ Teknozem

Verkeerde topic?
Klik om te vergroten...

Nee, kijk de post boven de mijne.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#20
3970 zei:
speedjunky69 zei:
Ja heel soms kom je van dat soort twijfelachtige rommel tegen. Een slap excuus voor goeie speed. :( :( :(
Klik om te vergroten...

Zonder te testen is je uitspraak waardeloos; de speed die ik altijd koop voldoet wel aan zijn beschrijving, ook zo nat, moeilijk drogen....maar wel 73% getest...Dus eerst testen, dan roepen.
Klik om te vergroten...

Als de kwaliteit zoals die van jou goed is heb ik niks gezegd :wink:

ik bedoelde dan ook dat soort pep met laag percentage amfetamine en veel cafeine zoals die bij ons de laatste tijd veel voorkomt helaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."