Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemde speed.. Komt iemand miss bekend voor?

Vreemde speed.. Komt iemand miss bekend voor?

48 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
3970 zei:
TeKNoZem zei:
Kleur lijkt me sterk. Ik kan m'n speed ook roze krijgen door 'm op rood kretpapier te gooien, groen door 't in aanraking te late komen met koper, etc. Zegt over het algemeen nog niks over de kwaliteit van je speed.
Klik om te vergroten...

Het was ook sarcastisch bedoeld...NIEMAND kan aan de geur, kleur of vochtigheid zien hoe goed of slecht speed is, ook al denken ze dat soms wel...Moet ik echt alles uitleggen?? :wink:
Klik om te vergroten...

Sorry, sarcasme is een van de dingen die niet goed overdragen via tekst. =) Tenzij overduidelijk. ;>
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vond het vrij duidelijk :flushed:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
klinkt goed ; enjoy :hearteyes:
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mister S zei:
.. het is meer een vlokkerige substantie en ik kan het zo weer uitsmeren als ik wil.

Heb al wat genuttigd.. hij is best scherp en vliegt meteen door achter je keel in... maar er zit wel wat werking in.
Klik om te vergroten...

73% en er zit wel wat werking in?
Waarschijnlijk ben je normale pep gewend en heb je nu een zakje kletsnatte spatzuivere dexamfetamine te pakken. Vandaar de subtiele werking. Jammer genoeg kunnen ze je dat bij het testcentrum niet vertellen.

Mijn dex voldoet verder exact aan je beschrijving trouwens, is ook 73% zuiver en zeik- en zeiknat, inderdaad als yoghurt. Je zult het nooit tot poeder kunnen hakken, ik vermoed dat het door de hoge zuiverheidsgraad een beetje vlokkerig en plakkerig blijft (hoger dan 73% neemt amfetamine die vloeibare vorm aan).

No worries, het doet zijn werking hoe dan ook prima :) Wees voorzichtig met doseren.. je schiet er snel mee uit. Op 50 mg ga je makkelijk 12 uur lekker. Geniet ervan!
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#5
PURE SNEL is toch vloeibaar?
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pure speed is niet vloeibaar en zelfs droog.
Pure speed lost volledig op in water, waardoor 't vloeibaar is om in te spuiten.

Ik ben wel bekend met zulk soort speed. Grote kans dat hij zuiver is, ik heb al dergelijke speed rechtstreeks van 't zakje aders in zien gaan. Echter is dat niet zichtbaar, dus zul je het even moeten laten testen voor zekerheid.
Je kunt deze speed naar 't schijnt (zelf nog niet geprobeerd) in 't zakje laten liggen en gewoon op een droge (donkere) plaats bewaren. Na een paar dagen zal al die nattigheid transformeren naar wit poeder.

*9 Van de 10 keer hebben wij het beide over een andere speed. Daarom dus niet ervan uitgaan maar zeker zijn en (laten) testen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pure speed bedoelt hij denk ik mee 100% en niet de snuifvorm die max 73/74% kan zijn?
Dus de base vorm ofzo.
h
hardcoremike12Lid
01-01-2024, 00:00
#8
het is gewoon van de amfetamin

normaal lost het olietje op als het gemaakt word,,het is gewoon niet echt goed klaargemaakt zegmaar,, Die vlokachtige vorm is niet erg ofzo,, heb ik ook je moet t gewoon goed snijden :mrgreen:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
kildeer zei:
Mijn dex voldoet verder exact aan je beschrijving trouwens, is ook 73% zuiver en zeik- en zeiknat, inderdaad als yoghurt. Je zult het nooit tot poeder kunnen hakken, ik vermoed dat het door de hoge zuiverheidsgraad een beetje vlokkerig en plakkerig blijft (hoger dan 73% neemt amfetamine die vloeibare vorm aan).
Klik om te vergroten...

Die van mij voldoet ook aan die beschrijving en de enige manier om het echt tot fijn poeder te krijgen is door een kleine hoeveelheid te laten drogen in een plastic-zakje en het vervolgens 'uit je zakje te wrijven'.
Als het zo fijn is doet het ook een stuk minder pijn heb ik het idee.
Het kost helaas wel wat moeite.
k
k-z-m-kLid
01-01-2024, 00:00
#10
is dus gewoon onversneden (+-75% zuiver dus) pep... dat vocht is dus geen water maar olie ofzoiets, pasop zulk spul heeft de eigenschap nogal snel te vervliegen... voor de ongelovigen haal er maar eens 100 van en stop de niet in de vriezer, na 2 dagen zou t best kunnen dat er nog maar 95 inzitten. ik verpak het zelf altijd dubbel (2 of zelfs 3 gripzakkies derrond)

ook best niet uitsmeren op een cd-doosje maar wel op een spiegel of harde gladde steen, dan kun je het er na een paar minuuten meestal afschrapen (zonder plastic mee je neus in te snuiven)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
75% vind ik dan weer ongeloofwaardig.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
75% vind ik dan weer ongeloofwaardig.
Klik om te vergroten...

Mja echt he, het maximale was toch 73 of 74 ofzo? =p
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pure amfetamine sulfaat is vloeibaar zo'n 95% de rest is bindmiddelen om het snuifbaar te maken :)
Zoiets heb eens ergens gelezen :wink:

En die 73% waar iedereen het zo vaak over heeft is geen normale pep, maar Dex.
De normale straat pep is een Racemisch mengsel van dex en levo.
Met elkaar hebben ze een sterkere werking dan afzonderlijk van elkaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racemaat
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#14
peppie zei:
Pure amfetamine sulfaat is vloeibaar zo'n 95% de rest is bindmiddelen om het snuifbaar te maken :)
Zoiets heb eens ergens gelezen :wink:

En die 73% waar iedereen het zo vaak over heeft is geen normale pep, maar Dex.
De normale straat pep is een Racemisch mengsel van dex en levo.
Met elkaar hebben ze een sterkere werking dan afzonderlijk van elkaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racemaat
Klik om te vergroten...

dit dus
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het stukje ff zitten lezen, maar veel verder kom je er niet mee. :confused:
Het enige wat daar gebeurd is dat een paar df ers elkaar zitten af te bekken :wink:

Maar even googlelen naar Levo amfetamine brengt wat meer helderheid :

Een amfetamine is een chemische verbinding met de volgende basisstructuur:

De naam amfetamine is afgeleid van alpha-methyl-fenethylamine. En de naam fenethylamine is weer afgeleid van de functionele groepen waaruit hij is opgebouwd, namelijk een fenyl-, ethyl- en een aminegroep.

Amfetamine is een alkaloïde en de basis voor vele psychoactieve componenten. Amfetamine, oftewel speed, is op zichzelf wèl psychoactief, in tegenstelling tot diens chemische broertje fenethylamine dat zelf niet psychoactief is.

Amfetamines zorgen doorgaans voor een stimulerend effect. Amfetamines worden therapeutisch gebruikt, maar ook recreationeel.
Dit is meestal dextro-amfetamine (d-amfetamine), dextro staat voor een specifieke gedraaide amfetamine, levo-amfetamine (l-amfetamine) is het tegen gesteld gedraaide vorm van amfetamine, maar is minder potent. De amfetamines die je op straat vind zijn bijna altijd een mengsel van dextro-amfetamine en levo-amfetamine ( racmaatisch mengsel) met als straatnaam pep of speed.
Klik om te vergroten...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat staat ook in dat topic, alle 2 een andere richting.
Maar racemisch is het lang niet altijd op straat, want het zal vrijwel nooit 50-50 zijn gezien de productie nooit ultra secuur is en het dus niet meer racemisch in.

Dit is meestal dextro-amfetamine (d-amfetamine), dextro staat voor een specifieke gedraaide amfetamine, levo-amfetamine (l-amfetamine) is het tegen gesteld gedraaide vorm van amfetamine, maar is minder potent.
Klik om te vergroten...

Ze hebben het over levo en dextro, maar ook over gewoon amfetamine...dat kan helemaal niet.
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nou ja het komt van Wikipedia dus je kan het veranderen als je wil.............. :)

Het zal me ook een worst wezen hoe het heet, als het maar knalt.
En dat doet Dex iig niet.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap helemaal niks meer van die Levo/Dex/Racemische pep. De pep op straat is, als ik het goed begrijp, doorgaans een mengeling van Dex-amfetamine en Levo-amfetamine. Dex-amfetamine zou dus de potentere vorm zijn, toch hoor ik sommige mensen zeggen dat ze het niets vinden en dan hoor ik ook nog eens dat levo-amfetamine niet veel waard is.

...
p
peppieLid
01-01-2024, 00:00
#19
De 'happy' variant (straat-amfetamine) is het Racemisch mengsel dextro/levo-amfetamine(-sulfaat) en geeft het gevoel alsof de zon altijd schijnt bovenin je hoofd. Je raakt helemaal in je element en voelt je 'on top of the world'. De lucht ziet er mooier uit, en mijn sociale behendigheden worden zwaar versterkt, gewoon simpelweg omdat ik me helemaal in mijn element voel. Voor mijn gevoel stijgt mijn hartslag hier ook minder door.
Klik om te vergroten...

Bron :grin:e Hollandse Psychonaut
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
On top of the world voel ik me niet echt, dat is eerder iets wat ik gebruik om het effect van coke te omschrijven.

Ik vind dat een lijn pep snuiven is zoals bam, meteen een klap van 'n hamer tegen m'n kop en ik zo snel ga dat het een beetje beangstigend wordt. :grin:

Edit: Nevermind, heb 't al:

Wikipedia zei:
Amphetamine, both as d-amphetamine (dextroamphetamine) and l-amphetamine (or a racemic mixture of the two isomers), is believed to exert its effects by binding to the monoamine transporters and increasing extracellular levels of the biogenic amines dopamine, norepinephrine (noradrenaline) and serotonin. It is hypothesized that d-amphetamine acts primarily on the dopaminergic systems, while l-amphetamine is comparatively norepinephrinergic (noradrenergic). The primary reinforcing and behavioral-stimulant effects of amphetamine, however, are linked to enhanced dopaminergic activity, primarily in the mesolimbic dopamine system.
Klik om te vergroten...

Dat is het dus. Er staat dat het een hypothese is maar het klopt aardig met de ervaringen die ik lees van gebruikers. Dex-amfetamine zou dus meer stimulerend werken voor je dopamine (Wat o.a. de vergelijking met coke verklaart) en levo-amfetamine werkt meer in op je adrenaline. Vandaar dat je van straatpep zo opgefokt wordt en van dex minder, wat "meer iets voor het hoofd" zou zijn. Adrenaline durft nog wel eens slopend te zijn voor je lichaam dacht ik, maar als de theorie echt klopt dan zou dex ietsie-pietse verslavender zijn. Lijkt me ook logischer om Dexedrine te gebruiken als concentratiemiddel ipv iets met levo-amfetamine. Zo, misschien is het eens tijd voor een isomeertest. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."