Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed hartinfarct

Speed hartinfarct

28 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FlowkesLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik weet dat je bijna niet in slaap kan vallen bij gerbuik van speed , maar stel dat dit toch zou lukken door middel van slaapmiddelen ofzo . dus ik heb me laten wijsmaken dat je groot risico loopt om hartinfarct te ebben als je in slaap valt en onder invloed bent van speed . ik geloof het zelf niet , echt maar wou toch ff hier checke
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoezo speed nemen en daarna toch willen slapen? Neem gewoon geen nieuwe en ga slapen als het uitgewerkt is... neem desnoods een jointje :)
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je krijgt echt niet zomaar een hartaanval van slapen met speed in je bloed, maar echt gezond is het niet om er bijvoorbeeld slaapmiddelen bij te slikken. Je hebt een verhoogd risico dat er dan iets misgaat, maar dat is bij alle combo's zo.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#4
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 439a8b9a10
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vraag: gesteld op: 30 April 2006
Ik heb een vraag over niet kunnen slapen na het gebruik van speed.
Als ik op een zaterdagavond speed heb gebruikt (gesnoven) dan heb ik zeer grote moeite om in slaap te komen.
Ik blijf dan meestal de hele zondag wakker, maar wil van zondag op maandagnacht wel graag slapen, maar zelfs dit gaat niet of nauwelijks.
Is dit iets wat "tussen je oren" zit, of heeft dit te maken met het biologische of lichamelijk gestel van dat moment?

Is het gevaarlijk om dan een slaapmiddel (downer) te nemen?

Is het gebruik van speed in combinatie met een downer (valium, oxacepam 50 etc.) extra risicovol?

Alvast bedankt.

Groet
Speedy J


Antwoord:

Beste vraagsteller,
wat jij beschrijft is normaal. Zal ook wel te maken hebben met de hoeveelheden speed die je gebruikt. in ieder geval is het niet abnormaal om niet te kunnen slapen van zondag op maandag na een nacht gebruik en een dag wakker zijn.
Ik snap ook wel dat je graag zou slapen en dat je er een middel voor wilt maar wees daar heel voorzichtig mee. Speed is een middel wat je lichaam kan uitputten en als je niet zorgt dat je je gebruik in de hand houdt kun je er verslaafd aan raken. Zeker als je middelen gaat nemen die het effect van speed wegnemen. Mijn advies zou dan eerder zijn om minder speed te gebruiken tot een nivo dat je wel slaapt de volgende nacht. Dat is veel gezonder dan drugs met drugs bestrijden want kalmerende middelen zijn feitelijk ook drugs.
Als je overigens besluit toch wat te nemen zou ik niet die oxazepam 50 pakken want dat is gelijk wel een hele zware. dan lijkt me 10 mg. een beter alternatief. 50 is namelijk de zwaarste die er is.

groeten

jeroen berkvens (medewerker brijder verslavingszorg)

www.brijder.nl
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben een keertje bijna dood gegaan van een combi speed en 5 (!) stuks oxazepam (seresta) van 50 mg. Gelukkig waren er vrienden bij die nog enigszins bij kennis waren en ontdekten zij dat ik lag te stikken in mijn eigen braaksel....
Dit is alweer een hele lange tijd geleden, maar sinds deze ervaring combineer ik NOOIT meer slaappillen met pep. Speed is zo'n sterk spul dat je al snel naar te veel slaappillen grijpt als het niet lukt om in slaap te vallen. Je wordt overmoedig en denkt dat nog een slaappilletje extra niet zo'n kwaad kan, totdat je letterlijk nokkie gaat en je lichaam protesteert. Gevaarlijke combi dus!!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Holy Shit!!

Gelukkig dat je het overleeft het zou een hele lullige dood zijn als ik het zo mag zeggen...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
-spaceman- zei:
Holy Shit!!

Gelukkig dat je het overleeft het zou een hele lullige dood zijn als ik het zo mag zeggen...
Klik om te vergroten...

Heeeeel lullig en verschrikkelijk ja, ik was/ben mijn vrienden dan ook eeuwig dankbaar! En zelf doe ik dus nooit meer zo dom met slaappillen!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
-spaceman- zei:
Holy Shit!!

Gelukkig dat je het overleeft het zou een hele lullige dood zijn als ik het zo mag zeggen...
Klik om te vergroten...

Heeeeel lullig en verschrikkelijk ja, ik was/ben mijn vrienden dan ook eeuwig dankbaar! En zelf doe ik dus nooit meer zo dom met slaappillen!
Klik om te vergroten...

Helaas gaat het zo met alles, eerst de mist in gaan om er vervolgens achter te komen dat het gevaarlijk is...

Dat maakt het leven ook interessant :hearteyes:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ikzelf heb 1 keer een slechte ervaring gehad met de combo speed-slaapmiddelen, maar dat was mn eigen stomme schuld. Als ik ècht wil slapen, maar dat gebeurt niet veel =P, neem ik 1 benzo (lorametazepam of bromozepam, meestal de sterkste dosering), maar ook niet meer dan 1. Een halfuurtje daarna een DIKKE joint. Nooit echt slechte ervaringen mee gehad...Doorgaans minstens 8 uur knock-out, en nog behoorlijk helder 's anderendaags. Ook neem ik die benzo pas ten vroegste 2 uur na mijn laatste lijn...

Maar als het je gezondheid is waar je bezorgd om bent, moet je niet bezighouden met benzo's, en ZEKER niet met speed.
K
KaoutarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hm, ik wilde een keer slapen (omdat het toch wel tijd werd eigenlijk) en heb valium erbij genomen.
En het hielp niet :/
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Valium is ook geen inslaper. Het is dan misschien een downer, maar hij is niet bedoeld om je in slaap te laten vallen. Valium is een kalmeringsmiddel, het brengt je gedachten snelheid omlaag en ontspant je hersenen. Tenminste als je nuchter bent, tegen amfetamine is geen enkele drug opgewassen in hoge dosis.

Gelukkig heeft valium wel een prettig effect onder invloed van speed.. :)
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
tegen amfetamine is geen enkele drug opgewassen in hoge dosis.
Klik om te vergroten...

ghb :wink:

Maar dan nog, eerst lig te woelen in je bed zonder dat je het doorhebt.

Ben nu terug wakker geworden en hier zit ik dan voor mijn pc
Ik heb van vrijdag op zaterdag ook niet geslapen. Daarjuist om 1u gaan slapen, nu ben ik al terug wakker :angry:
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Northawke zei:
Je krijgt echt niet zomaar een hartaanval van slapen met speed in je bloed, maar echt gezond is het niet om er bijvoorbeeld slaapmiddelen bij te slikken. Je hebt een verhoogd risico dat er dan iets misgaat, maar dat is bij alle combo's zo.
Klik om te vergroten...
toch denk ik nog steeds dat een diazepammetje als slaapmuts na een nacht snuive niet zo veel kwaad kan omdat het je terug kalmeert
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
berbe zei:
Northawke zei:
Je krijgt echt niet zomaar een hartaanval van slapen met speed in je bloed, maar echt gezond is het niet om er bijvoorbeeld slaapmiddelen bij te slikken. Je hebt een verhoogd risico dat er dan iets misgaat, maar dat is bij alle combo's zo.
Klik om te vergroten...
toch denk ik nog steeds dat een diazepammetje als slaapmuts na een nacht snuive niet zo veel kwaad kan omdat het je terug kalmeert
Klik om te vergroten...

Maar van een enkel valiumpje merk je niet zoveel na een nachtje goed doorsnuiven, dus pak je al snel meer....
a
a.combeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik aardig lang en meestal elke dag speed en als ik wil slapen of uitrusten neem ik een valium 10 mg, en daarbij drink ik ook dagelijks,o,o,o, wat gevaarlijk,welnee! als je voor jezelf maar weet wat je kan hebben en wat je tolerantievermogen is ten opzichte van de gebruikte middelen,maar dat heb je snel genoeg door als je het probeert,tuurlijk wel uitkijken..(eet na een valiumpje ook veel smakelijker dan alleen op de speed)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
a.combe zei:
Ik gebruik aardig lang en meestal elke dag speed en als ik wil slapen of uitrusten neem ik een valium 10 mg, en daarbij drink ik ook dagelijks,o,o,o, wat gevaarlijk,welnee! als je voor jezelf maar weet wat je kan hebben en wat je tolerantievermogen is ten opzichte van de gebruikte middelen,maar dat heb je snel genoeg door als je het probeert,tuurlijk wel uitkijken..(eet na een valiumpje ook veel smakelijker dan alleen op de speed)
Klik om te vergroten...

Ben benieuwd hoe jij er over 10 jaar uitziet...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zou zeggen maak het niet te gek, ga niet een gram weg snuiven en dan proberen een paar uur later te slapen met heel veel slaapmiddelen.

Maar als je de zondag op maandag nacht goed wil slapen na zaterdag nacht met speed door te halen, dan is daar niet zo veel voor nodig. 10 of 20 oxazepam, een halve bromazepam of een klein beetje ghb is dan genoeg. Dat lijkt me niet direct echt gevaarlijk.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wacky zei:
Ik zou zeggen maak het niet te gek, ga niet een gram weg snuiven en dan proberen een paar uur later te slapen met heel veel slaapmiddelen.

Maar als je de zondag op maandag nacht goed wil slapen na zaterdag nacht met speed door te halen, dan is daar niet zo veel voor nodig. 10 of 20 oxazepam, een halve bromazepam of een klein beetje ghb is dan genoeg. Dat lijkt me niet direct echt gevaarlijk.
Klik om te vergroten...

Ik neem aan dat je 10 of 20 mg oxazepam bedoelt he? :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je tegenwoordig speed met 70% amfetamine hebt, hoe is die dan minder goed dan in de jaren 80-90? Raar ventje die marko.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."