Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en Asperger

Speed en Asperger

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
a
alberthoffmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
ikke 14 :grin:
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#2
Deranged zei:
Heb de diagnose officieel gekregen maar vooral ook bij mezelf gesteld. Deze test blijkt dus niet veel waard.
Klik om te vergroten...

Een beetje Dr. schrijft inderdaad zijn eigen medicatie voor.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan kan deranged zich beter ADHD diagnosticeren.
D
DederdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is ook echt mijn ervaring:).
Ik heb dan geen asperger maar wel ODD (gehad) http://nl.wikipedia.org/wiki/ODD
Ik heb een groot gedeelte van de 'bekendere' drugs geprobeerd, zoals ook in mijn onderschrift te zien, maar behalve wiet is speed de enigste drug die echt bij mij past. Het lijkt of speed voor mij persoonlijk is uitgevonden, gewoon omdat alles klopt.
Door mijn odd veel problemen gehad, het begon rond mijn 6e op te treden, veel in de vorm van driftbuien, soms aggressief en ik kon gewoon bijna niks hebben, vooral niet van leraren. Toen ik 8 jaar was moest ik 8(!) ritalin per dag slikken, omdat een adhd verklaring kreeg zonder ooit een test/onderzoek gehad te hebben. Maar door mijn odd deed ik alles behalve wat er tegen mij gezegd werd, waardoor ik expres de ene dag geen ritalin nam en de andere dag hele strips vol zat weg te eten. Na veel reguliere scholen (max 1.5 jaar per school) kwam ik op mijn 15e bij jeugdzorg terrecht. Daar mijn odd specificatie gekregen, toen ik hoorde wat het was, wist ik dat ik het had, alle symptomen waren van toepassing voor mij. Op speciaal onderwijs ben ik qua gedrag naar de buitenwereld verbeterd, nooit geen openbare driftbuien oid meer gehad. Maar in mijn hoofd is het allemaal nog steeds niet veranderd.. Ik ben erg teruggetrokken,(vroeger was ik een soort van verlegen, nu bijna niet meer) ik heb een paar goede vrienden, maar iets in mij vind het heel moeilijk om een vreemde in mijn leven te laten. dit komt naar mijn idee omdat het heel moeilijk is om nog mensen te vertrouwen... Ook 'echte' vrienden laten je vallen als je naar een andere school gaat..
Zo zijn er nog wel dingen (bv dat ik vaak erg stil ben tijdens het uitgaan, soms omdat ik een stille genieter ben, de andere keer omdat mijn zelfvertrouwen heel laag is geraakt door al dat gezeur.) maar die ga ik niet allemaal vertellen, anders gaat deze post wel erg lang worden :P
Deze en nog andere 'automatische remmen' in mijn hoofd (Wat ik denk dat iedereen met een gedragsstoornis heeft) worden onder invloed weggevaagd.. Ik heb totale controle, over de omgeving en vooral over mijn gedachtes. (wat een odd'er fijn vind) maar ben ook erg sociaal, vrolijk en krijg niet steeds vervelende gedachtes die mij als ik nuchter ben weer saggerijnig/niet meer vrolijk maakten.

Of mijn (onzorgvuldige) ritalin gebruik uit het verleden meespeelden tijdens mijn speedgebruik weet ik niet. Wel word door alle pilletjes die kinderen met stoornissen op jonge leeftijd voorgeschreven krijgen(Hier ben ik erg tegen, die kinderen worden zwaar mind fucked voor de rest van hun leven) de drempel naar drugs lager is.

Speed is naar mijn ervaring dus behoorlijk populair in het cluster 4 onderwijs, door velen is het al snel dagelijks gebruiken, omdat alles gewoon makkelijker en fijner is als je hoofd rustig is.
Het is denk ik een steeds groter wordend probleem, waar nederland slecht van op de hoogte is. Als iemand met een gedragsstoornis uiteindelijk verslaafd raakt, gaat de stoornis juist veel erger worden.

Dus heb je een gedragsstoornis en gebruik je speed/wil je speed proberen? Kijk extra uit en ga het niet gebruiken rust in je kop te krijgen, laat het een partydrug blijven!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
AD(H)D'ers voelen zich ook snel aangetrokken tot dit goedje... Heb zelf ADD en jarenlang te kampen gehad met een "speedprobleempje". Ben er nu negen maanden van af en ben er klaar mee, maar kan er soms nog best met weemoed aan terug denken. :wink:
d
daniel3927Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb ook asperger en ben het er erg mee eens.
en helaas werkt de link van de test niet bij mij, want ik krijg dat de startpagina van msn te zien.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Asperger's gaan d'r bij mij wel in hoor, al heb ik speed gebruikt.
Lol

is dit flauw?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Winehouse zei:
Asperger's aan d'r bij mij wel in hoor, al heb ik speed gebruikt.
Lol

is dit flauw?
Klik om te vergroten...

Foto?

Flauwe reactie terug. :wave:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
daniel3927 zei:
ik heb ook asperger en ben het er erg mee eens.
en helaas werkt de link van de test niet bij mij, want ik krijg dat de startpagina van msn te zien.
Klik om te vergroten...

Dit is de test zelf:
http://www.autismresearchcentre.com/docs/tests/AQ.doc

Het blad om na afloop je scoren te bepalen:
http://www.autismresearchcentre.com/docs/tests/AQ_Scoring_Key.doc

Als ik kijk naar mensen met asperger in mijn omgeving die pep wel chill vinden en hun antwoord op de vraag "If I try to imagine something, I find it very easy to create a picture in my mind." dan zie ik daar wel veel meer uitingen van herkenning tussen staan dan bij hen die pep niet chill vinden. Wie weet hebben jullie er iets aan :beer:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Winehouse zei:
Asperger's gaan d'r bij mij wel in hoor, al heb ik speed gebruikt.
Lol

is dit flauw?
Klik om te vergroten...
Het was flauw als je asperges had gezegd. Dit is gewoon smerig.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#11
agperges vallen wel mee,schorseneren daarentegen vind ik lekkerder :stoned: :P :beer:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb eens ergens gelezen dat mensen met het syndroom vanAsperger of autismespectrumstoornissen in het algemeen, door één of andere hersenkronkel meestal speed als favoriete drug hebben. Dit boeit me , want ik heb ook Asperger, en speed is VERUIT mijn favoriete drug. Ik heb bijvoorbeeld heel wat vrienden die speed maar niks vinden. Misschien komt het doordat speed mij wat socialer maakt, maar dat is eigenlijk niet de reden waarom ik het neem.

nu is mijn vraag: Zijn er hier mensen met Asperger, die speed ook VERUIT als favoriete drug hebben?

Als je het niet weet, of nog nooit van gehoord hebt, kan je het hier even testen. Natuurlijk bewijst een hoge score niet dat je Asperger hebt of autistisch bent, dat moet een dokter constateren met verschillende testen, maar een hoge score is toch misschien een teken. Ikzelf had 36.
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#13
Speed is ook mijn favoriete drug, maar mijn score is 22. Iets boven gemiddeld stond er..

Naja, echt Autistisch ben ik denk ik niet :grin:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind speed wel leuk op zijn tijd, maar ik scoor 13 punten. :P
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik scoor 31. :P Wel leuk die tests <3
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Frisko zei:
agperges vallen wel mee,schorseneren daarentegen vind ik lekkerder :stoned: :P :beer:
Klik om te vergroten...

Mmm schorseneren. :hearteyes:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Saivy zei:
Frisko zei:
agperges vallen wel mee,schorseneren daarentegen vind ik lekkerder :stoned: :P :beer:
Klik om te vergroten...

Mmm schorseneren. :hearteyes:
Klik om te vergroten...
idd,in njammy melksaus...
my kind of girl jwt :smoke: :P :beer:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Melksaus.. :hearteyes:

Uhuh. :smoke:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Saivy zei:
Melksaus.. :hearteyes:

Uhuh. :smoke:
Klik om te vergroten...
daar rol ik ene op :hearteyes: :grin:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#20
28

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."