Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIedere dag aan de Dextro Amfetamine nu al 2 jaar.

Iedere dag aan de Dextro Amfetamine nu al 2 jaar.

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgens mij is het lood om oud ijzer met ADHD medicatie, allemaal speed-achtige stofjes. Ik heb er nog geen ervaring mee, over twee weken begin ik. Ik hoop echt dat ik er een beetje baat bij heb.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok ik ben een manwijf met kut van 40 jaar en ik heb een cannabis verslaving van maar 22 jaar omdat de cannabis mijn hoofd rustig houdt. die 3,6 kg weed per jaar houdt mij in balans. De Dextro houdt mijn hoofd ook rustig maar anders meer gedreven op de THC ben je meer passief.

De vraag is uiteraard:

Wat zijn de gevolgen van een dagelijke dosis van 3x 10 mg dextro per dag al 2 jaar.
Hoelang kun je doorgaan met deze medicatie ?
Mijn slaap ritme is behoorlijk verkankert door een aantal extreme ingrijpende veranderingen in mijn leventje:

Invallen
Arrestatie teams
Strafzaken
Uitzettingen
gedwongen verhuizingen
gedwongen opnieuw een uitkering aan te vragen.
gedwongen ergens anders te leven in een wijk waar alleen de aller hardste hooligans het overleven. (Ghetto)

Ik slaap nu al 1,5 jaar zwaar klote, ga op tijd naar bed maar na 2 uur is het weer klote en ben ik wakker dus is het tijd om pep te nemen en te gaan beulen, dat doe ik dan 8 uur en slaap weer 2 uur.
Dat is nu al 1,5 jaar zo, ik heb alles geprobeerd van slaapmedicaties, valium bromos, en natuurlijke valeriaan en nog iets ....
Ik heb in 18 maanden zoveel werk verricht met het verhuizen en schilderen. Daartussen door periodes gehad dat ik weken niets lang kon behalve huilen en jammeren omdat ik de ene depressie na de andere moest verwerken.

ik merk er eigenlijk weinig van schadelijke effecten veel voorkomende klachten blijven weg:

Depersonalisatie
Schizofreen gedrag
Paniek aanvallen
Verhoging dosis ivm tolerantie.
Hartklachten
Impotentie ( ik spuit allleen maar vaker en meer )
Agressie problemen
Wissel stemmingen

De hamvraag:
Is er een test die bewees dat een langdurige inname van Dextro schadelijke gevolgen heeft.
ik denk aan beschadigde receptoren etc etc.

Zou ik beter af zijn met een Strattera waarin geen amfetamine methyl fenaten zitten. ?
Zal ik er korter door leven ?
Hersencellen die niet meer bloeien ?

Liesje
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ga die andere shit aanvragen ......

http://www.strattera.nl/Nitro/strattera ... ?page=2224

misschien meer baat minder schuld gevoelens en niet meer dat geouwehoer:

Je bent gewoon een dex junk ....

:wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Over die dextro kan ik niet veel zeggen, maar die 3,6 kilo wiet in een jaar zal al meer dan genoeg schade doen.
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iedere drug of geneesmiddel heeft wel bijwerkingen. Ik denk als je dex slikt als geneesmiddel tegen AD(H)D je er een leven lang aan vast zit.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#6
niet de rest van mij leven .....
daarom ga ik even die andere ADHD medicatie opvragen, inkopen en proberen met of zonder toestemming van mijn pillendokter.

:mrgreen:

ik wil de Dextro alleen nog maar recreatief misbruiken.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oom Klaas zei:
Over die dextro kan ik niet veel zeggen, maar die 3,6 kilo wiet in een jaar zal al meer dan genoeg schade doen.
Klik om te vergroten...

daar gaan we ook mee stoppen .... ooit.

gelukkig zonder tabak !

:tearsofjoy:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#8
straterra is geen methylfenaat ....
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Word niet vergoed,kosten lopen behoorlijk op.(laatste keer €80,00)
6 weken inwerktijd dacht ik,begi n kan wat vervelend zijn.
Bij mij werd gek genoeg 'craving' naar speed minder,en heb toen ook 6 maanden niks gebruikt.
En opmerkingen vanuit de omgeving dat ze verandering merken,terwijl ik dat niet merk (behalve verandering van smaak en wat moe af en toe.
Functioneren ging toen echt het beste af,als ik het zo bekijk (opleiding,school,stage toendertijd)
Schijnt icm PDD NOS / ASS een goed medicijn te zijn,mee gedaan aan onderzoek van lily bla bla fabrikant maar gegevens zijn nooit gegeven (jaren terug)

Op www.mijnmedicijn.nl is iedereen het positiefst over strattera ipv ritalin,dex,concerta en dat is opvallend.
Veel mensen zouden er bij gebaat zijn,maar kunnen het niet betalen.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fidge zei:
Volgens mij is het lood om oud ijzer met ADHD medicatie, allemaal speed-achtige stofjes. Ik heb er nog geen ervaring mee, over twee weken begin ik. Ik hoop echt dat ik er een beetje baat bij heb.
Klik om te vergroten...

Geen lood om oud-ijzer.
Strattera is echt anders heb vrijwel alle ADHD meds gehad denk ik.
Na 6 maanden stoppen in een keer kon prima,werkt niet verslavend en zeer goed..
Je voelt ook totaal niet kut,jammer dat het niet (meer) vergoed word.

Ik ga over 2 weken weer beginnen..
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#11
en methylfenidaat is een analoog van cocaine.

Voor de rest veel amfetaminezoutjes ja.
B
BananenbennieLid
01-01-2024, 00:00
#12
een spuitende vrouw is niet impotent toch :confused:
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bananenbennie zei:
een spuitende vrouw is niet impotent toch :confused:
Klik om te vergroten...

dude... don't even ask xD.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Beanhead zei:
en methylfenidaat is een analoog van cocaine.
Klik om te vergroten...

Maar dat is een domme vergelijking die helemaal niet op gaat natuurlijk! Wat bedoel je trouwens met analoog? Analoog betekent gewoon dat er gelijkenissen zijn tussen beide stoffen. Natuurlijk is dat zo, maar het is net zo goed een analoog van speed als je kijkt naar de structuur, veel meer dan van cocaïne. Het is ook helemaal geen afgeleide van cocaïne ofzo. Wat er analoog is aan methylfenidaat en cocaïne is gewoon hun werking in de hersenen, dat ze beiden de heropname van dopamine remmen, maar iedereen kan je vertellen dat methylfenidaat nog minder verslavend is dan speed en op dat vlak gaat de vergelijking met coke echt HELEMAAL NIET op. In dat opzicht is speed net zo goed een analoog, behalve dat amfetamine ook een MAO-remmer is en cocaïne stukken potenter is (ja).
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
Beanhead zei:
en methylfenidaat is een analoog van cocaine.
Klik om te vergroten...

Maar dat is een domme vergelijking die helemaal niet op gaat natuurlijk! Wat bedoel je trouwens met analoog? Analoog betekent gewoon dat er gelijkenissen zijn tussen beide stoffen. Natuurlijk is dat zo, maar het is net zo goed een analoog van speed als je kijkt naar de structuur, veel meer dan van cocaïne. Het is ook helemaal geen afgeleide van cocaïne ofzo. Wat er analoog is aan methylfenidaat en cocaïne is gewoon hun werking in de hersenen, dat ze beiden de heropname van dopamine remmen, maar iedereen kan je vertellen dat methylfenidaat nog minder verslavend is dan speed en op dat vlak gaat de vergelijking met coke echt HELEMAAL NIET op. In dat opzicht is speed net zo goed een analoog, behalve dat amfetamine ook een MAO-remmer is en cocaïne stukken potenter is (ja).
Klik om te vergroten...

dat bedoel ik dus, dat één zinnetje.

niet zo agressief WFL :tearsofjoy: ik bedoel er niks mee hoor
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Methylfenidaat heeft gewoon een heel grote therapeutische waarde. Een niet-verslavend wondermiddel :grin: Cocaïne daarintegen.. It's the devil's dandruff.. :rolleyes:

Haha, van subjectieve meningen gesproken.. :grin: Maar toch, de uiteindelijke werking van methylfenidaat is echt helemaal anders dan die van coke :P Heb nog al mensen horen beweren dat het net zo verslavend is als cocaïne omdat het een "analoog" is, maar dat is gewoon bullshit. Bij coke merk je al na een paar dagen gebruik een immense kut craving.. Methylfenidaat ben ik probleemloos mee kunnen stoppen en dat deed gewoon wat het moet doen.. :P

Maar goed, heb ook wel al gehoord dat het niet voor iedereen werkt en dat sommige mensen er alleen maar para of opgefokt van worden. Daarom zeg ik ook subjectief :grin: Maar met coke vergelijken gaat toch wat te ver.. Met speed misschien ja..
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik moest lachen bij de eerste zin :grin:
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
3.6 kilo weed per jaar :confused: dat is dus 3600 gram 3600/365 = 9.8 gram per dag...
ik neem aan dat ik die 3.6 kg per jaar niet serieus moet nemen... ervan uitgaande dat je 0.50 gram in je joint draait rook je per dag dus 20 joints. laten we zeggen dat je van de 24 uur per dag er 8 slaapt blijven er 16 over. Laten we ervan uitgaan dat je een joint in 20 minuten oprookt. dus 3 joints per uur mocht je kettingblowen. dan ben je per dag bijna 7 uur continue aan het blowen :confused:

Als ik die 3.6 kilo per jaar wel serieus moet nemen wil ik even kwijt dat je een junk bent en je hele leven aan het verneuken bent! Prettige dag verder :wave:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#19
ouwe SOS junk,

Ik maak zelden grapjes laat staan dat we gaan opscheppen
1 jointje weegt hier op de weegschaal 1.5 inclusief tip en vloei
gemiddelt kieper ik er dus 1,3 gr in uiteraard zonder ranzige tabak.
van deze joints smoor ik er 6-7 weg op een dagje.

gvd als jij mij al niet gelooft dan zal de rechter mij keihard uitlachen

:hearteyes:
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#20
S0s_90 zei:
Als ik die 3.6 kilo per jaar wel serieus moet nemen wil ik even kwijt dat je een junk bent en je hele leven aan het verneuken bent! Prettige dag verder :wave:
Klik om te vergroten...

mijn leven is verneukt door onwetendheid van mijn ouders
de weed heeft mij leven draaglijk gemaakt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."