Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[UPDATE] Iemand verstand van :P?

[UPDATE] Iemand verstand van :P?

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand nog wat info over hersenschade wat betreft speed ? uit eigen ervaringen of wetenschappelijke feiten ?
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Update: Ik heb zojuist over de hele dag 0.2 gram verdeelt en ik moet zeggen dat ik de geur herken ? :confused: nouja kwartier na het inemen van 0.1 gram (snuiven) voelde ik me al wat warm enzo zin om dingen te doen en ook voetballen ging goed alsof ik meer zuurstof en energie had :grin: daarna nog 0.1 gram genomen en gaan werken ging ook fantastisch :grin: nu 5 uur na de laatste dosis voel ik me een beetje down en mentaal uitgeput heb nu ook wel genoeg gehad voor vandaag. Ik heb trouwens de hele dag geleeft op een banaan en een half bakje yoghurt (ontbijt) das niet goed maar net tijdens het warm eten was ik na 2 happen al vol ? (handig om af te vallen dus maar ook weer niet gezond neem ik aan :P)

Weet iemand trouwens wat de risico's zijn voor mij als ik nou elke maand en gram pep zou snuiven ? (ik ben btw 15 jaar)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Eerste keer speed tips?

Percentages!
Percentages!
Percentages!
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Eerste keer speed tips?

heb ik niet :confused: maar volgens de dealer was het best goed spul hmm wat nu als ik uit ga van een 40%?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Eerste keer speed tips?

Donaldduck88 zei:
heb ik niet :confused:
Klik om te vergroten...
Dan kan ik niks zeggen.

Donaldduck88 zei:
maar volgens de dealer was het best goed spul
Klik om te vergroten...
Mm-hm :)

Donaldduck88 zei:
hmm wat nu als ik uit ga van een 40%?
Klik om te vergroten...
Dan zou ik een bommetje van 150 mg adviseren.
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Eerste keer speed tips?

uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Eerste keer speed tips?

Das dan wel om hard te gaan, als je gewoon wakker wil zijn en het niet te gek wil maken is de helft genoeg. Zo te zien in je beginpost is dat wat je van plan bent.

Ik zou ook bommetjes adviseren. Het is niet zo klote in je neus, werkt veel langer en je creëert er geen verslavingsversterkend gedrag mee. (veel pep verslaafden zijn vooral ook verslaafd aan het lijntje kappen + snuiven)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Eerste keer speed tips?

Donaldduck88 zei:
uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
Klik om te vergroten...
Hetzelfde. Maar beter niet in 1 keer ivm viezigheid die in je keel komt enzo.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Eerste keer speed tips?

Exceptional Insight zei:
Donaldduck88 zei:
uhm en wat nou als ik snuif ? :P hoeveel
Klik om te vergroten...
Hetzelfde. Maar beter niet in 1 keer ivm viezigheid die in je keel komt enzo.
Klik om te vergroten...
Diep inademen door je neus, een keer hoesten en iets zoets drinken, fanta of zo, niemand nergens last van...

Een gram pep in de maand lijkt me niet zo veel kwaad kunnen, maar ken niemand die op zijn 15e is begonnen met pep en niet finaal over zijn eigen grenzen heen is gegaan...
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Doe normaal joh! Je bent 15 for Christ's sake! Dan moet je nog niet eens aan harddrugs dénken! Heel misschien af en toe eens een jointje of zo, maar je verneukt je hersens wel zo onnoemelijk hard als je nu al aan de HD gaat....
Stop die zooi in de vriezer en haal het er over een jaar of 5 weer eens uit....
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#11
5 is ook weer overdreven. Blow af en toe eens met je vrienden en ga pas op je 17e/18e experimenteren met andere drugs.
W
White SmokeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Weet iemand trouwens wat de risico's zijn voor mij als ik nou elke maand en gram pep zou snuiven ? (ik ben btw 15 jaar)
Klik om te vergroten...

Je bent 15 jaar en wil nu al elke maan een gram pep gaan snuiven?!
Serieus.. blijf nog een tijdje van dit soort rommel af, zoals Mike hierboven ook al zegt!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugs is nooit gezond maar als je op je vijftiende al aan de drugs gaat, dan zijn je hersenen nog niet volgroeid en krijgen die dus een extra harde dreun. Wat kan uitmonden op problemen op sociaal vlak, leerachterstand en dat soort dingen
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wow is het zo verschrikkelijk slecht dan ?:openmouth:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Donaldduck88 zei:
Wow is het zo verschrikkelijk slecht dan ?:openmouth:
Klik om te vergroten...

Wat is tegenwoordig niet meer slecht voor je?
W
White SmokeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk dat, zelfs al is het op jonge leeftijd nog niet schadelijk, het nogsteeds verstandig is er niet aan te beginnen. Je moet leren met bepaalde situaties om te gaan, en als je daar steeds maar weer drugs voor gaat gebruiken, leer je dat niet. Je moet ook gewoon over plezier in kunnen hebben als je geen drugs gebruikt, zeker op 15-jarige leeftijd.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donaldduck88 zei:
Wow is het zo verschrikkelijk slecht dan ?:openmouth:
Klik om te vergroten...

op jonge leeftijd wel ja, plus is het ook nog ns vaak zo dat je er minder verstandig lees minder volwassen mee omgaat
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dus het vormt wel degelijk schade toe aan de hersens? Ik had gelezen (ja niet alles is betrouwbaar:P) dat amfetamine pas schadelijk is als je niet veel drinkt dagen achterelkaar opblijft en blijft bewegen dus je hersens overhit. Maar blijkbaar klopt dit dus niet ? Of is het gevaar de verslaving ? Bron trimbos : Hersenschade
Er zijn aanwijzingen dat amfetamine bij langdurig en intensief gebruik kan leiden tot hersenschade, die mogelijk onherstelbaar is. Aanvullend onderzoek is echter nodig, om het exacte verband tussen gebruik van amfetamine en het ontstaan van hersenschade te kunnen vaststellen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Donaldduck88 zei:
Dus het vormt wel degelijk schade toe aan de hersens? Ik had gelezen (ja niet alles is betrouwbaar:P) dat amfetamine pas schadelijk is als je niet veel drinkt dagen achterelkaar opblijft en blijft bewegen dus je hersens overhit. Maar blijkbaar klopt dit dus niet ? Of is het gevaar de verslaving ? Bron trimbos : Hersenschade
Er zijn aanwijzingen dat amfetamine bij langdurig en intensief gebruik kan leiden tot hersenschade, die mogelijk onherstelbaar is. Aanvullend onderzoek is echter nodig, om het exacte verband tussen gebruik van amfetamine en het ontstaan van hersenschade te kunnen vaststellen.
Klik om te vergroten...
Kan ook denk ik best schadelijk zijn voor je neusje.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
atbboy zei:
Donaldduck88 zei:
Wow is het zo verschrikkelijk slecht dan ?:openmouth:
Klik om te vergroten...

Wat is tegenwoordig niet meer slecht voor je?
Klik om te vergroten...

3 dagen achter elkaar aan de pillen is niet slecht voor je,
zeggen ze.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."