Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRacemische amfetamine?

Racemische amfetamine?

38 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
AT, je wekt gewoon op de een of andere manier vaak de indruk van ' kijk mij eens een soort van slim posten terwijl ik vraag naar de bekende weg OF gewoon heel veel onzin er om heen lullen'

Of dit je bedoeling is of niet, dit komt gewoon op meerderen mensen zo over heb ik gemerkt.

PS als je zegt dat je niet meer antwoord en er vervolgens weer op ingaat komt het ook niet echt geloofwaardig over :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
plantenbak zei:
AT, je wekt gewoon op de een of andere manier vaak de indruk van ' kijk mij eens een soort van slim posten terwijl ik vraag naar de bekende weg OF gewoon heel veel onzin er om heen lullen'

Of dit je bedoeling is of niet, dit komt gewoon op meerderen mensen zo over heb ik gemerkt.

PS als je zegt dat je niet meer antwoord en er vervolgens weer op ingaat komt het ook niet echt geloofwaardig over :P
Klik om te vergroten...

Ik heb heel erg de neiging om verkeerd over te komen, daarom krijgen mensen ook zo snel een pishekel aan me.

Hierbij: Ik probeer niet intelligent over te komen, ik heb geen scheikundige kennis behalve dingen die ik op school leer, en naar te bekende weg vragen, ik wou gewoon weten of gewone pep racemisch of L was. Namelijk als het racemisch was, dan zou er een vrijwel onbekende L-variant zijn die niemand kend, en dat zou ik dan weer interresant vinden.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar, ik ben niet de enige die deze conclusies trekt. En je zegt dat je het niet opzettelijk doet, maar kan je in dat geval niet beter wat doen met de kritiek in plaats van het af te wimpelen als je moet minder pep snatsen?
Als je niks doet met de kritiek zal ik het voortaan laten om kritiek te geven. Het heeft dan toch geen zin. De indruk die ik van je heb is in dat geval dan wel negatief omdat je je problemen lui toeschuift aan je psychische gesteldheid, maar er tevens niks aan probeert te verbeteren. Zo werkt het niet.
Ik probeer mezelf ook telkens te verbeteren, zelfs de kleine dingen. Dit had ik achteraf ook beter in een privébericht kunnen doen.
Dit is wat mij betreft afgehandeld.
F
FronskeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Berbatov zei:
Bij de synthese uit BMK komt alleen L-amfetamine voor.
Klik om te vergroten...

En wat is dan de meest courante methode om dex te maken?
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#5
Berbatov zei:
Bij de synthese uit BMK komt alleen L-amfetamine voor.
Klik om te vergroten...

welke synthese methode dan? BMK is namelijk niet chiraal en heeft dus bij directe systhese geen voorkeur
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga volledig akkoord dat AT een beetje met grote woorden zit te goochelen en de klok wel hoort luiden maar niet weet waar de klepel hangt. :tongueout:

Want de 2 isomeren van de amfetamine-molecule "soorten" noemen is mijns inziens een beetje overdreven vaag. En als de mensen die zeiden niet te begrijpen waar je het over had jouw uitleg lezen zullen ze er nog veel minder van snappen want je maakt het echt nodeloos gecompliceerd.

In het kort: amfetamine heeft 2 optische isomeren. Dit zijn moleculen met exact dezelfde chemische formule en volgorde van atomen waarbij het enige verschil zit in de ruimtelijke structuur. Dit verschil zie je dus enkel bij een grafische voorstelling van de molecule. De 2 isomeren van amfetamine zijn elkaars enantiomeer, dit wil zeggen dat ze elkaars spiegelbeeld zijn. Het rechtsdraaiende isomeer is D-amfetamine (= dextroamfetamine) en het linksdraaiende is L-amfetamine (= levoamfetamine).

Racemische amfetamine is een mengsel dat voor de helft uit rechtsdraaiende en voor de helft uit linksdraaiende amfetamine bestaat.

Bij de meeste stoffen is één van beide isomeren duidelijk actiever, niet alleen bij amfetamine is het rechtsdraaiende isomeer beduidend sterker, ook bij bijvoorbeeld ketamine is het S-isomeer het actievere.

Tot zover deze korte chemie 101 : :smoke:

Dit alles heeft trouwens helemaal niets te maken met straatpep, want dat is doorgaans gewoon een mengeling van een hele hoop stimulerende middelen waaronder caffeine, ephedrine, dextroamfetamine, methamphetamine,...
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een scheikundig gelul!
Maakt toch niks uit wat het is L of wat...
Als je het maar kan snuiven en het goed werkt!
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#8
atbboy zei:
Wat een scheikundig gelul!
Maakt toch niks uit wat het is L of wat...
Als je het maar kan snuiven en het goed werkt!
Klik om te vergroten...

Maakt toch niks uit wat het is mcpp of mdma...
Als je het maar kan slikken en er iets van voelt!


Idioot.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
atbboy zei:
Wat een scheikundig gelul!
Maakt toch niks uit wat het is L of wat...
Als je het maar kan snuiven en het goed werkt!
Klik om te vergroten...
Je maakt niet echt de meest snuggere opmerkingen op dit forum. Als ik jou was zou ik je attitude wat betreft drugs aanpassen, want als je zo door gaat kan je er een keer behoorlijk ziek van worden. Serieus, weet wat je neemt! De speed, pillen etc die jij denkt te kopen zitten vaak vol rotzooi die je absoluut niet in je lichaam wil hebben. Dus ga naar een testcentrum en laat je spul testen, want alleen zo kun je tenminste met een gerust hart iets innemen.

En zo kom je ook eens te weten hoe zuiver je speed is. Ik las gister dat je op een dag 4 gram naar binnen heb gejaagd, ik kan je zeggen dat dat verre van zuiver (73%) is.
D
De SituatieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dus speed uit BMK is Racemisch en als je dex wil hebben moet je het racemische produkt dus splitsen en niemand weet wat er met de overgebleven Levo gebeurt?
(FF kort samengevat)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Situatie zei:
Dus speed uit BMK is Racemisch en als je dex wil hebben moet je het racemische produkt dus splitsen en niemand weet wat er met de overgebleven Levo gebeurt?
(FF kort samengevat)
Klik om te vergroten...

BMK is de grondstof voor amfetamine, dus er hoeft niks gesplitst te worden. Racemische speed betekent dat het een mengsel is van D- en L-amfetamine (links- en rechtsdraaiend). Ik snap de vraag dus niet helemaal. Je gaat toch niet twee optische isomeren mengen om ze daarna weer te gaan scheiden? Of wil je van racemische speed weer dexamfetamine maken?
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Meestal de l +d vorm

alleen moet ng gekraakt worden.

En weet je hoe je een dubbele binding krijgt op de C binding??????

Dan zit je hele maal goed!
:smoke: :smoke: :smoke:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zat me dus af te vragen, is "gewone" speed racemische amfetamine of pure L-amfetamine? We weten allemaal dat dex D-Amphetamine is, maar hoe zit het met gewone pep? En, als gewone pep L-amfetamine is, is racemische amfetamine ook verkrijgbaar? En zo niet, is zuivere L-amfetamine ook verkrijgbaar? Want als het goed is zijn bij een stof met 2 optische isomeren 3 eindversies mogelijk, Racemisch, en de L/D (of andere isomeren) variant, maar ik hoor maar over 2 soorten speed.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Loop eens niet zo interessant te doen met een oninteressante vraag.
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik denk dat gewone amf. rac. is, omdat het scheiden van isomeren vaak lastig, en dus duur is.

wat er met de L-amf. gebeurt bij de productie van D-amf weet ik niet. of D-amf zou gemaakt moeten kunnen worden zonder dat er L-amf. ontstaat, maar of dat mogelijk is weet ik niet.
Misschien dat de (relatief waardeloze?) L-amf dat als restproduct ontstaat bij de productie van D-amf. gewoon wordt verkocht als rac. amf. oftewel gewone amf. Of misschien dat rac. amf wordt versneden met L-amf.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deranged zei:
Loop eens niet zo interessant te doen met een oninteressante vraag.
Klik om te vergroten...

Oninterresante vraag? Ik kan me voorstellen dat als dex en "gewone" pep verschillende werkingen hebben, de derde variant dat ook heeft. Nou vind ik het fijn om zo veel mogelijk van drugs te snappen. Plus, ik wil weten wat speed is. L-Amfetamine of Racemische amfetamine. Ik vind het een beetje naar als ik iets niet weet.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
is een studie chemie niet iets voor jou AT?
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#18
De meeste 'straat pep' is racemisch, dus een mengel (niet perse gelijkmatig) van levo- en dextroamfetamine.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nyah, het klopt gewoon niet, 3 chemische varianten amfetamine en maar twee straatversies, waar is de laatste amfetamine? Al is racemische geen variant opzich maar een gelijkmatig mengsel, maar nog, ik vraag het me gewoon af, dit soort stomme dingen verlies ik slaap door :P. Eigenlijk heel ironisch, dat iemand slaap verliest aan pep zonder pep te gebruiken.


cropp zei:
is een studie chemie niet iets voor jou AT?
Klik om te vergroten...

Daar zat ik zelfs over na te denken, ik doe nu het VWO via LOI met scheikunde en wiskunde B in m'n pakket dus wat dat betreft kan het wel, maar ik denk dat het uiteindelijk toch neuropsychologie wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."